X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו יוכל כבר לאחר ההקראה להציג טענות מקדמיות ל"הגנה מן הצדק" החוק קובע כדלקמן: "לאחר תחילת המשפט רשאי הנאשם לטעון טענות מקדמיות, ובהן... הגשת כתב האישום או ניהול ההליך הפלילי עומדים בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית" נתניהו יהיה המאשים - הוא יוכל לטעון לאכיפה בררנית ולהשפעה בלתי הוגנת על עדים; הנאשמת תהא הפרקליטות
▪  ▪  ▪
נתניהו. "הגנה מן הצדק" [צילום: גלי טיבון]

לבנימין נתניהו יש יתרון אחד בולט על-פני בוזגלו האגדי. והוא: לנתניהו מובטח יומו בבית המשפט. המצרך יקר המציאות הזה מוענק על-ידי בית המשפט למתי מעט - בהם נאשמים שמשפטם מתנהל לאור זרקורי התקשורת, נאשמים שהפרוטה מצויה בכיסם וביכולתם לגייס סוללה של עורכי דין מהשורה הראשונה, נאשמים הזוכים לקריאות אהדה קצובות ע"י אוהדים ומעריצים שמחוץ לבית המשפט, וכיוצא באלה.
ההבדל שבין נאשם שניתן לו יומו בבית המשפט לבין נאשם שיומו בבית המשפט לא ניתן לו - הוא הרבה יותר מההבדל שבין שמים לארץ. אפשר כמובן לקונן מבוקר עד בוקר על חוסר השוויון הזה שבין נתניהו ובוזגלו, אבל את חוק הטבע הזה - לא ניתן לשנות.
המטרה של נתניהו ברורה כשמש: בכוונתו לנצל עד תום את העובדה שיינתן לו יומו בבית המשפט - כדי להושיב את הפרקליטות על ספסל הנאשמים.
במסגרת זאת יציג נתניהו טענת "הגנה מן הצדק". טענה זו מוכרת בבית המשפט כבר שנים לא מעטות, ולפני כעשר שנים היא גובשה בסעיף 149(10) לחוק סדר הדין הפלילי, שזה לשונו:
  • "לאחר תחילת המשפט רשאי הנאשם לטעון טענות מקדמיות, ובהן... הגשת כתב האישום או ניהול ההליך הפלילי עומדים בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית".
יודגש: הזכות לטענת הגנה מן הצדק היא זכות יסודית וחוקתית. על בית המשפט לבררה במנותק משאלת חפותו או אשמתו של הנאשם. כלומר, השאלה אם נאשם זכאי להגנה מן הצדק - לא אמורה להיות מושפעת מהשאלה אם הוא ביצע את העבירה המיוחסת לו.
במשפט נתניהו נגלה עד מהרה, שבירור טענתו להגנה מן הצדק - יהפוך להליך משפטי בפני עצמו. שבו - בוודאי בעיני חלק גדול בציבור - המאשים יהיה נתניהו והנאשמת תהיה הפרקליטות. וכמובן שההליך הזה יהיה הראשון בסדר הקדימויות ולפני ההליך לבירור כתב האישום. ובנסיבותיו המיוחדות של העניין - נתניהו, שיומו בבית המשפט למעשה יהיה בלתי מוגבל, יוכל למלא את ההליך הראשון הזה בתוכן רב ולדחוס לתוכו נימוקים וטענות רבים מספור, ואף להביא עדים, כנגד התנהלות הפרקליטות וגורמי האכיפה בכלל, ועליהם יהיה להשיב לטענות. והעם יראו את הקולות.
לא נפרט כאן את שלל הטענות והנימוקים שיכול נתניהו להעלות במסגרת טענת הגנה מן הצדק, כגון טענה לאכיפה בררנית, אפליה וכו'. אבל דומה שאחת מטענותיו המרכזיות תתמקד בהתנהלות גורמי האכיפה עת שגייסו את ניר חפץ כעד מדינה נגדו.
ברור שמטרתו של נתניהו בטענת הגנה מן הצדק היא להביא לביטול כתב האישום נגדו. אבל גם אם לא יעלה הדבר בידיו - בדעתו לנהל את ההליך הזה באופן דרמטי ביותר במטרה לחשוף כהנה וכהנה - סטריפטיז של ממש - את התנהלות גורמי האכיפה כלפיו - כדי לשכנע - אם לא את בית המשפט, כי אז את הציבור - שזכותו להליך הוגן ולצדק כפשוטו נרמסה שוב ושוב באופן מקומם וללא תקנה.
מטרתו של נתניהו להביא למצב, שגם אם יתנהל ההליך לבירור האישומים - הוא יתנהל תחת צל כבד ותחת רישומו הקשה של ההליך שקדם לו כשטען להגנה מן הצדק.
וכך, ובאין בסביבה מבוגר אחראי, צפוי הציבור המיוזע להתייסר עוד שנים רבות, ולהיות טרף לחכמים בעיני עצמם הסוברים, שהמימרה "ייקוב הדין את ההר" - חשובה מהחיים עצמם.

תאריך:  23/05/2020   |   עודכן:  23/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו - מנאשם למאשים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
תירוצים של ילדים מפגרים
הירונימוס  |  23/05/20 19:34
 
- הלוואי שאתה צודק
פרשנדתא  |  23/05/20 23:28
 
- הירונימוס אתה אדיוט לנצח
הירונימוס אדיוט  |  24/05/20 00:31
 
- הגנה מן הצדק ? גנב או לא גנב
מה השטויות האלה ?  |  24/05/20 02:14
 
- כמו שכותב עו"ד דר הבירור
אחד מעיר  |  24/05/20 08:23
2
עקרונית זה נכון
אורח  |  23/05/20 19:46
3
ואני לתומי חשבתי
ארי כספי  |  23/05/20 20:22
4
לנתניהו זה חיסרון !
א.ל. רמת-גן  |  23/05/20 22:15
5
לנתניהו זה חיסרון !
א.ל. רמת-גן  |  23/05/20 22:15
 
- שאלה ל-א.ל. מרמת-גן:
שאלה  |  24/05/20 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
יושב וטרינר תורן בטלוויזיה, וטוחן את הציבור עם "בדיקות בדיקות בדיקות", והממשלה, במקום לשים חסם לפיו, צורכת עוד ועוד משאבים לבדיקות שאינן נחוצות לאיש
עו"ד יוסי דר
אני יושב מול הטלוויזיה עם קילו גרעינים לבנים (וירטואליים לצערי) ומצפה בכיליון עיניים לדעת סוף-סוף, באופן מוסמך ומשכנע, מי קיבל שוחד ומי נתן שוחד ומה היה השוחד, ומה אני מקבל? טקסטים צבעוניים שמתרוצצים על המסך לכל הכיוונים במהירות מטורפת - באופן שמקשה לקלוט מה נאמר בהם
טובה ספרא
הוונוס תדרוש מהממשלה לגנוז או לשנות תוכניות ולא תועל במיוחד ליחסי האהבה בתוכה    הקורונה תמשיך ללוות אותנו לאורך זמן    החודשים ספטמבר-אוקטובר לא יהיו שונים מפברואר-מרס, ושוב החוויה של איבוד עשתונות תחזור ובבורסות תהיה נפילה כמו אבני דומינו
אליהו קאופמן
ה-9 במאי 1945 הוא התאריך שכל אירופה ניצלה מיד החיה הנאצית    "הצבא האדום" של בריה"מ לשעבר הוא זה שהכריע בקרב הזה, והוא זה שהביא את הכניעה הסופית של מפקדי ה"וורמכט" הגרמני    מי שהצליח לשחרר את מחנה ההשמדה אושוויץ בפולין והפסיק את השמדת היהודים היה "הצבא האדום"
בעז שפירא
אין מנוס מהמסקנה שהחיה המפלצתית והגדולה המכונה ממשלה, אינה אלא סידור עבודה מקיף ויסודי שכל כולו בא לעולם בגלל אנשים פוליטיים קטנים בעלי אופי נלוז ונמוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il