X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אורי אלוני, שנפטר בשבוע שעבר השאיר את חותמו כשהקים (עם דוד פז) את "להיטון" בסוף שנות הששים זמרים ישראלים לא זכו לסיקור בעיתונות הכתובה, משום שמדובר ב"שטויות", אך הקהל אהב את העיתון
▪  ▪  ▪
יסד את שבועון הבידור להיטון [צילום: באדיבות המשפחה]

אמרו לי, שמשמעות הכותרת היא שהרמה של הציבור יורדת. טוב, הפוליטיקה היום מאשרת זאת. אני עומד לכתוב על שני מכרים שעזבו אותנו בזמן האחרון ולדעתי, היו חשובים שניהם ומותם תרם לפיחות הדור. הראשון, האדריכל צבי לישר. אשתי, חנה ז"ל, למדה עם צבי לישר בתיכון עירוני ה' בתל אביב. למד איתם גם יהונתן גולני. שניהם הפכו להיות אדריכלים, ואני שמעתי את סיפורו של צבי מפי חנה ז"ל: היה בחור צעיר והלך על שפת הים. ראה בחורה צעירה שמצאה חן בעיניו, יושבת עם אמה. "היא תהיה אשתי" - סיפר לימים לחבריו. ניגש אל האם וביקש להכיר את בתה, ולאחר מכן באמת התחתנו.
צלצלתי השבוע אל האלמנה, הלן, והיא אמרה לי שהסיפור לא כל כך נכון... "זה לא היה על שפת הים, אלא בבריכת גורדון. אני ילידת ארצות הברית והתגוררתי בארץ אצל דודים שלי. דודתי הייתה אתי על שפת הבריכה. הייתה שם בבריכה רופאה, עדה שמה הפרטי, והיא דיברה עם דודתי. בפולנית, דרך אגב. צביקה אמר לרופאה, שהוא רוצה להכיר אותי. היא נעמדה מולו עם הידיים על המותניים והסתכלה אם הוא ראוי. עשתה לו סקירה ושמעה פרטים על הכשרתו המקצועית, על כך שהיה אדריכל עצמאי והיה לו משרד ללא לקוחות וכו'. כשהחליטה שזה אפשרי, אמרה לדודה שלי. ואני לא ידעתי כלום. הייתי בבריכה.
"נראיתי צעירה והוא חשב שאני בת 16, אבל כששמע שגמרתי אוניברסיטה בארה"ב, הבין שאני כבר קצת יותר. האמת - הייתי בת 20. "אז התחלנו לדבר. זה היה ב-1967, אחרי מלחמת ששת הימים. והוא סיפר לי שעליו לצאת למילואים, לסיורים בסיני. משם כתב לי מכתב יפהפה עם תיאור נהדר של נופי סיני. היחסים נמשכו ואחרי פחות משנה, ב13 ביוני 1968, התחתנו והיו מאושרים ביחד עד פטירתו".
צבי לישר הגביה את כיכר דיזנגוף בתל אביב והוריד את התנועה אל הכביש מתחת לכיכר. 40 שנה הייתה הכיכר מוגבהת. במשרדו תכנן פרויקטים ציבוריים רבים. כך תכנן את ביתני מפעל הפיס האדומים, הפרוסים עד היום בכל הארץ.
באותו שבוע נפטר גם העיתונאי אורי אלוני, המוכר בציבור כמי שיסד את שבועון הבידור "להיטון", אבל עסק במקצועות עתונאיים רבים ופגשתיו בצמתים אחדים. מצאתי, כי לאחר שהשתחרר מצה"ל התקבל ככתב ב"העולם הזה", שם סיקר במשך חמש שנים את תחום המשטרה ובתי המשפט. אני הכרתיו כשעבר לסקר את התחומים הללו בסוכנות החדשות "עתים", שבה הייתי כתב ותיק.
הבחור הביא אתו את הנסיון מהעולם הזה, לעומתנו שהיינו "מרובעים" וסיקרנו את הגלוי בתחום המשטרה, בתי המשפט ומסיבות עיתונאים. אורי יצא לשוק וראה את הרוכלים מוכרים ירקות ושוקלים אותם במשקלי המאזניים, כשצד אחד קשור בגומיה. כך רימו את הקונים לגבי משקל הירקות והפירות. הידיעה לא התאימה לאופי של "עתים".
את חותמו השאיר כשהקים (עם דוד פז) את "להיטון" בסוף שנות הששים. זמרים ישראלים לא זכו לסיקור בעיתונות הכתובה, משום שמדובר ב"שטויות". אך הקהל אהב את העיתון. אז צולם בישראל הסרט "עושי הלהיטים" עם קירק דוגלאס וזה היה הסרט הזר הראשון שצולם בישראל. לפני שקבע את השם, פנה אלוני לאהוד מנור ולרבקה מיכאלי ומבלי לדעת אחד מהשנייה - הציעו שניהם את השם 'להיטון', על בסיס המילה להיט, שהמציאה רבקה מיכאלי.
אלוני עשה דברים רבים בעיתונות ולאחר מלחמת יום הכיפורים הצטרף לגלי צה"ל, שם הגה, ושידר את תוכנית "גלגלי צה"ל", על מצב התנועה בגוש-דן. זו הייתה תוכנית-האם, שהולידה אחר כך את "גלגלי צהל" וממנה נולד גלגל"ץ. אורי אלוני כבר לא היה שם.
הסכם של אמת או שקר?
בפרלמנט שנערך בבית פרטי, עלה, כמובן, ההסכם של בני גנץ עם בנימין נתניהו. כאשר השתרר קצת שקט, אמר השתקן שבחבורה: "חלק מהציבור מסתובב עם הרגשה קשה. קשה לי להבין מדוע אדם עם נסיון כזה, שהיה רמטכ"ל, כלומר אינו טיפש, עושה מהלך כזה". ליד השולחן מבקרים קשות את התנהלותו של בני גנץ. השתקן: "לבקר זה קל. להבין - יותר קשה". מישהי הוסיפה: "אתה חכם! כשהבעל בוגד, מאשימים את המאהבת"... נשארנו עם השאלה: שקר אין (יש) לו רגליים?

תאריך:  24/05/2020   |   עודכן:  24/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות רזניק
אף אחת מאותן נקטלות וממאות הנשים שנרצחו מאז התחלתי לפעול למען נשים בסיכון בביתן וילדיהן לפני 43 שנים, לא ידעה שלמחרת כבר לא תהיה בין החיים, שילדיה יהיו יתומים מאם
עו"ד אברהם הללי
רות המואביה ויתרה על בית אביה ועל חיי הרוחה במואב, ודבקה בחמותה דלת האמצעים כי בחרה להסתפח לעם ישראל בעוני ובדלות ובעת צרה    הדבר היחיד היה רצונה של רות להיות חלק מעם ישראל ולדבוק בתורתו
אלי אלון
ב-22 במאי 1970 התרחש ב"כביש הצפון" ליד קיבוץ ברעם פיגוע טרור מהקשים שידעה עד אז מדינת ישראל    מחבלים שחדרו מלבנון ירו מספר פצצות בזוקה לעבר אוטובוס שהסיע תלמידים ושלוש מתוכן פגעו בו    בפיגוע, שכונה לימים בשם "אסון ילדי אביבים", נהרגו 12 מנוסעי האוטובוס, מרביתם תלמידים, ועשרות נפצעו    רוב ההרוגים היו בני מושב אביבים
רפי לאופרט
למי שמחפש אצל גנץ הפוליטיקאי את קיומן המוחלט של הבטחות, אני מזכיר את דברי אשכול ז"ל: "הבטחתי, ...אבל לא הבטחתי לקיים". מה שלמדתי מהראיון עם אילנה דיין הוא שנינוחות גנץ היא מאפיין-אופי. בדילמה שעמדה לפניו בין בחירה בכישלון והותרת חופש הפעולה המלא בידי נתניהו, לבין סיכוי, בחר, בתמיכה שקטה של השמאל, בסיכוי
אבי נחמני
תתפלאו לשמוע, במערך החירום גם אנחנו היינו    עובדי הרווחה והעובדים הסוציאליים    אלה שנוהגים לומר עליהם שעושים עבודת קודש    גם לנו היה חלק ותרומה במערך החירום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il