X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שר פעלתן, יסודי, העמל כנמלה חרוצה אינו מעניין את התקשורת, גם אם תחומי עשייתו חשובים מאוד לעומתו, שר לענייני כלום עם סגן שר לענייני שום דבר, צבא דוברים, יועצים אסטרטגים, עוזרים פרלמנטריים, מזכירות ולשכות, יזכו בזמן מסך ובראיונות
▪  ▪  ▪
עושים רעש [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן]

סחרחורת, אין מילה קולעת יותר להצפה חסרת התקדים, חסרת התועלת, חסרת התוחלת, חסרת המשמעות וסרת הטעם של הפוליטיקאים החדשים והוותיקים, אשר החלו בימים אלה את אליפות העולם בדברור דברי הבל, שטות, הזיות והבטחות שווא.
בהינתן האות, יום למחרת השבעת הממשלה, החלו השרים, סגני השרים, לשלוח מהגיגיהם, מרעיונותיהם, ממחשבותיהם, מתוכניותיהם, מהזיותיהם, בקיצור שלח לחמך על פני התקשורת כי ייתכן שיתפרסמו בערוץ כלשהו, גם אם מדובר בערוץ זניח ושולי.
ועכשיו, אחרי ככלות הכל, ניצבת שוב התובנה הזו שפוליטיקאים נמדדים על-פי בריונות מילולית, קוריוז, שטיקים, טריקים, הצעות חוק פופוליסטיות, שיח מתלהם ודמגוגי, המנטרה הבדוקה שהוכיחה יעילות, ככל שתקצין, הסיכוי להזכיר את שמך במדיה, יהיה גדול יותר.
על כן עם השבעת הממשלה, לאחר שהנחתי במהירות קסדה משופצרת, זעקתי 'הצילו', חיפשתי גלגל הצלה מפני צונאמי ההודעות לעיתונות שיצאו מתחת ידם של דוברים חרוצים, יועצי תקשורת בעיני עצמם, אסטרטגים בלי אג'נדה, השר הזה מבטיח, השר הזה מקיים כבר ועדת בדיקה, השר הזה דורש ועדת חקירה, השרה הזו מאיימת, והשר הזה נוקט. לרגע אתה עוצר, מדמים את רעשי הרקע, נושם עד עשר, ואט אט הלסתות הקשוחות משתחררות לבת צחוק קלה, התופסת את מקומם, "וואלה, יש לנו ממשלה רצינית, שריה לא נחים לרגע, הולך להיות כאן גן עדן כמו שאפילו מלך השמים לא ידע". ואז, שוב, ללא הכנה מוקדמת, מכה המציאות בתופי הטם טם שלה ואתה נאבק בה, מנסה להחזיק בחיוך, רק עוד רגע קט, ליהנות מהשלווה, ומבין.
רעב ופרובוקציה
הודעות הדוברות על העשייה הנפלאה, הערכית, המשמעותית, החשובה, פורצת הדרך ההיסטורית, הייחודית, המיוחדת של השר אותו הם מדבררים לדעת, חייבת לקלוט את עינו של העורך, לצוד את עינה של התחקירנית. לפי כמות ההודעות המדברות על עשייה, הובלת תהליכים ומהלכים, השר הנחה, השר זיהה, השר הקים, השר בוחן, השר יוזם, השר הבטיח, והשר קיים, החיים שלנו הולכים להשתדרג ולעלות מעלה מעלה בכל התחומים.
סיפור הביצה והתרנגולת הוא סיפורם של חלק נכבד מנבחרי הציבור ושל התקשורת. שר פעלתן, יסודי, העמל כנמלה חרוצה אינו מעניין את התקשורת, גם אם תחומי עשייתו חשובים מאוד. לעומתו, שר לענייני כלום עם סגן שר לענייני שום דבר, צבא דוברים, יועצים אסטרטגים, עוזרים פרלמנטריים, מזכירות ולשכות, יזכו בזמן מסך ובראיונות רק אם יבלטו בצעקנות, בוולגריות, באגרסיביות, באימפולסיביות, ב'צבעוניותם', ויספקו את הסחורה רק כשיתבטאו באופן פוגעני, פופוליסטי, דמגוגי, מוקצן, משפיל, או שימציאו איזו מנורה שתאיר את רמת גן.
כל זמן שהתקשורת תסקר בלהט ובהתלהבות את שרי הרעב והפרובוקציה, יהיו אישי ציבור מהזן הנחות הזה כדי למלא את התאווה התקשורתית בתשוקת הפרסום.
אם שואפי אנו אנשי ציבור רציניים, יסודיים, מעמיקים, איכותיים, היודעים שלא שררה הם מקבלים אלא עבדות, אשר יזכו לפרסום ראוי, הוגן ומידתי, חייבים גם אנשי התקשורת לקבל החלטה דרמטית, להשאיר את הצהוב, הפיקנטי, הרכילותי והרייטינג בשוליים, לעסוק בעיקר, במהות, ובתפקיד שלשמו נבחרו הנבחרים.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  26/05/2020   |   עודכן:  26/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המייחצנים עצמם לדעת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
האם אתה באמת מאמין ומצפה ש
תל-אביבי  |  27/05/20 11:49
2
לצערי . אתה צודק ובכל זאת ....
עמנואל בן סבו  |  27/05/20 23:46
3
לצערי . אתה צודק ובכל זאת ....
עמנואל בן סבו  |  27/05/20 23:46
4
לצערי . אתה צודק ובכל זאת ....
עמנואל בן סבו  |  27/05/20 23:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי לוין
ההישענות המוגברת על טכנולוגיה בעקבות משבר הקורונה יוצרת פתח לתקיפה רחבה אשר מנוצלת על-ידי האקרים    אתרים הם מושא פגיעה פופלארי בקרב האקרים
יוסי דר
אולמרט מבדל עצמו מנתניהו, וטוען שהמערכת ראוייה לאמונו, ושאצלו היא בסך-הכל "טעתה" - לא יותר מכך
אלי אלון
לפני 72 שנים ב-23.5.48 נערך "מבצע נמל" של חטיבת אלכסנדרוני לכיבוש הכפר טנטורה    בקרב הקשה נהרגו 14 מלוחמינו ולמעלה מ-70 לוחמים ערבים ומקומיים
אהרן פאפו
כאשר יש הסכמה כללית בין כל החשמנים בדבר זהותו של האפיפיור הבא - ממנים אחד בלבד שידבר בגנותו של המועמד    אצלנו בהפרזה יהודית אפיינית - מינו את עצמם הפרקליטים והיועץ המשפטי והעתונאים בשרותם - לפרקליטי-שטן רבים מספור שכל תכליתם פוליטית - לסכל את רצון העם
עמנואל בן-סבו
מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו - משפט בלתי נתפס מבחינת השכל הישר, עננה של עצב, ריח של כאב, תחושה של עוול, בקרב חלק גדול מהעם אשר בחר בנתניהו שוב ושוב    עננה של כבוד, ריח של צדק, תחושה של ניקוי אורוות, בקרב חלק אחר של העם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il