X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מתחם הר-הבית נפתח הבוקר מחדש לתפילת מוסלמים וביקורי ישראלים לאחר סגירה ממושכת בגלל הקורונה. הפלשתינים זועמים על ירדן שהסכימה לסגירת המתחם ונערכים לחדש את קמפיין "השחר הגדול", המתיחות גוברת גם לקראת הסיפוח הצפוי
▪  ▪  ▪
כניסה להר הבית [צילום: נעם ריבקין/פלאש 90]

מתחם הר-הבית בירושלים נפתח הבוקר לתפילה של מוסלמים וגם לביקורי ישראלים לאחר שהיה סגור במשך 69 ימים בגלל מגיפת הקורונה. המתחם נפתח באישור משרד ההקדשים הירדני לאחר שמשטרת ירושלים הגיעה להבנות עם מועצת הווקף המוסלמי, ההבנות אינן כוללות את הגבלת מספר התפללים המוסלמים במקום אך מועצת הווקף התחייבה לשמור על ההגבלות כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. מאחורי הקלעים פעל המל"ל הישראלי מול ארמון המלוכה הירדני להשיג את ההבנות על פתיחת המתחם.
האווירה במתחם הר-הבית ובמזרח ירושלים מתוחה מאוד בגלל האירוע אתמול שבו נהרג בשוגג על-ידי שוטרי משמר הגבול צעיר פלשתיני בשם איאד חלאק, בעל צרכים מיוחדים, באזור שער האריות במזרח ירושלים, המשטרה תיגברה את כוחותיה במזרח ירושלים והגבירה את הכוננות. ביטוי למתיחות הזו נתן השיח' מוחמד חוסיין, המופתי של ירושלים שהזהיר הבוקר מפרוץ "מלחמת דת קרובה" אם תמשיך ישראל ב"התקפות" על מסגד אל-אקצה ועל מערת המכפלה בחברון.
בסוף השבוע עצרה המשטרה את השיח' עכרמה צברי, ראש המועצה המוסלמית העליונה ודרשן מסגד אל-אקצה, בחשד להסתה, הוא שוחרר אחרי חקירה וקיבל צו הרחקה לשבוע ממתחם הר-הבית, כמו-כן נעצרה והורחקה מממתחם הר-הבית הנאדי אלחלוואני, אחת הפעילות של ארגון "אלמוראבטאת" שהוצא מחוץ לחוק בגלל פעילותו העויינת במתחם הר-הבית.
זעם על ירדן
הפלשתינים זועמים על ירדן שהסכימה לכך, בהבנות חשאיות עם ישראל, שמסגד אל-אקצה יסגר לתפילה בגלל סכנת הקורונה, לטענתם, מדובר בתקדים מסוכן הנותן לישראל סמכות במתחם הר-הבית, במהלך תקופת הסגירה נכנסו למתחם הר-הבית רק עובדי הווקף המוסלמי באישור ובפיקוח משטרת ישראל. כך נוצר מצב שבמשך חודש ראמדאן התפללו במסגד אל-אקצה רק עובדי הווקף והציבור המוסלמי נותר בחוץ.
הפלשתינים במזרח ירושלים מתרעמים על כך שלישראלים ניתן "מעמד שווה" בהר-הבית והמתחם נפתח לתפילת מתפללים מוסלמים בתנאי שבמקביל יאושרו ביקורי ישראלים במתחם, הזעם על ירדן גובר וגם ההאשמות כי היא נכנעת ללחצי ישראל, מוחקת את הישגי משבר המגנומטרים בהר-הבית ב-2017 ומכרסמת במעמדה כאפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים.
מבחינת הפלשתינים, העובדה שמסגד אל-אקצה היה סגור במשך יותר מחודשיים ימים היא הישג לישראל שמחזק את תדמיתה כי היא הריבון בהר-הבית ומאפשר לה לקדם את תוכניותיה לבצע חלוקה של מתחם הר-הבית כפי שעשתה במערת המכפלה בחברון, לכן הוחלט בפתח ובחמאס לחדש את קמפיין "השחר הגדול", הקמפיין הקורא לתפילות שחר המוניות במסגד אל-אקצה ובמערת המכפלה בחברון, שנפסק בגלל מגיפת הקורונה.
החשש להסלמה
המתיחות הגוברת בין ישראל לרש"פ וירדן על-רקע כוונות ישראל לקדם סיפוח של שטחים בגדה בשבועות הקרובים והפסקת התיאום הביטחוני בין ישראל לרש"פ מגבירים את החשש להסלמה ביטחונית בהר-הבית. ירדן והרש"פ השתמשו בעבר במסגד אל-אקצה כגפרור שמצית תבערה גדולה במזרח ירושלים ובשטחי הגדה ולא מן הנמנע שישתמשו בו שוב כדי להביא להפרות סדר גדולות לקראת ההחלטה הישראלית על הסיפוח.
במזרח ירושלים פועל "גרעין קשה" פלשתיני שמסית נגד ישראל,מתסיס את השטח ומנסה לפגוע בריבונות ישראל בהר-הבית ובמזרח העיר. ה"גרעין הקשה" הפלשתיני מהאישים הבאים:
  • אנשי דת מוסלמים: השיח’ עכרמה צברי ראש המועצה המוסלמית העליונה ודרשן מסגד אל-אקצה.
השיח’ עבד אלעט’ים סלהב, ראש מועצת הווקף וסגנו השיח’ נאג’ח בכיראת.
  • עדנאן ע’ית’ מושל מחוז ירושלים
  • פאדי אלהדמי השר לענייני ירושלים.
  • פעילי פתח בכירים: בילאל א-נטשה ראש הוועידה העממית של פתח, שאדי מטור מזכ"ל פתח, נאצר קוס ראש מועדון האסיר הפלשתיני, אחמד אלעבאסי מזכ"ל פתח בסילואן.
לקראת הסיפוח הצפוי של שטחים בגדה ונוכח החרפת היחסים עם הרש"פ שמתבטאת כרגע בהפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל, אך עלולה גם להתפתח לביטול מלא של הסכמי אוסלו ואינתיפאדה שלישית בשטחים, ישראל חייבת להקשיח את מדיניותה כלפי "הגרעין הקשה" הפלשתיני במזרח ירושלים שהוא היוזם, המסית והמערער את היציבות הביטחונית במזרח ירושלים ופוגע גם במרקם חיי היום יום של התושבים הפלשתינים עצמם שרוצים שקט ופרנסה בישראל.
הגיע הזמן שהדרג המדיני יטפל ביד קשה בקומץ של פעילים בכירים של פתח במזרח העיר שפועלים לערער את היציבות הביטחונית והריבונות הישראלית.
בסך-הכל מדובר ב-5 או 6 פעילים בכירים של פתח שגירושם מירושלים לרמאללה לתקופה ממושכת יביא לרגיעה ביטחונית משמעותית במזרח העיר ויחזק את ההרתעה הישראלית.

תאריך:  31/05/2020   |   עודכן:  31/05/2020
+סיבת המוות - קליעים למרכז הגוף
18:18 31/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הנתיחה שלאחר המוות שבוצעה לגופתו של הצעיר הפלשתיני שנורה למוות אתמול סמוך לשער האריות על-ידי שוטרי מג"ב העלתה כי שני קליעים פגעו בגופו וגרמו למותו  ▪  לא נמצאו פגיעות ברגליו

זיאד אלחלאק. החזיק בידו טלפון
+הסיפוח, הימין וטראמפ
09:13 31/05/20  |     |   לרשימה המלאה

בנט, שקד וליברמן יודעים היטב כי נתניהו לא באמת מתכוון לספח ולו מילימטר אחד של אדמה, ושלמעשה מדובר בתרגיל פוליטי ששירת אותו בכך שסיפק לו תירוץ מושלם להעיף אותם מהממשלה  ▪  התרגיל בנוסף משרת את טראמפ שעל-מנת להיבחר זקוק לאוונגליסטים, אשר דוגלים בסיפוח, וכל עוד הרעיון מפומפם בישראל הם שמחים על כך שזה נעשה בזכות תוכנית המאה של הנשיא שלהם

נתניהו. לא מתכוון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
בעז שפירא
ש להכיר בכך שאת גורלו של העם היהודי בארצו נקבע אנחנו היהודים    זו ארצנו, זו מולדתנו, כאן ערש תרבותנו
יוני בן-מנחם
ישראל ניצבת בפני הזדמנות היסטורית לקבוע את גבולה המזרחי בגיבוי מלא של ארה"ב ואסור להחמיצה. החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן מחזקת את ביטחון ישראל ומבטיחה גם את המשך שלטון בית המלוכה ההאשמי
דוד בדין
מדינת ישראל כחברה באו"ם מצפה מאונרא כסוכנות של האו"ם לדאוג לכך שתלמידי אונרא יחשפו בספרי הלימוד שלהם למפה של מדינת ישראל במקום למפה שמדינת ישראל לא קיימת בכלל
יוני בן-מנחם
מתחם הר-הבית אמור להיפתח בקרוב וגובר החשש להסלמה על-רקע המתיחות ביחסי ישראל עם הרש"פ ואיומיו של עבדאללה מלך ירדן. לרש"פ יש "גרעין קשה" של פעילים במזרח העיר שמתסיס את השטח ומנסה לפגוע בריבונות ישראל, הגיע הזמן לטפל בו ביד קשה
טל בן-יעקב
אבו מאזן ואנטישמים מכל רחבי העולם משפשפים ידיהם בציפייה שנעשה טעות שיכולה להמיט עלינו אסון - סיפוח, למשל - ועסוקים בליזום פעולות נגדנו; אל לנו לעזור להם    למעשה, סיפוח לא ישנה דבר בשטח, שכן החוק הישראלי בכל מקרה חל על ההתנחלויות דה פקטו, וכל מה שיקרה בפועל באופן ישיר יסתכם בהצהרה ותו לא; אך באופן עקיף נביא על עצמנו טרור ונזקים רבים מספור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il