X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הפרת הריחוק החברתי בארה''ב
הקורונה פועלת נגד הטבע האנושי

חיה חברתית שהצטוותה להתרחק

האדם רוצה בחברתם של אחרים, אך הריחוק החברתי של הקורונה כופה עליו לנהוג בצורה הפוכה טיים מצביע על מספר דרכים בהן ניתן לשמור על קשר אנושי, תוך מיזעור הסיכונים לפרט ולכלל
▪  ▪  ▪
אין פתרון קסמים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הריחוק החברתי הוא אחד ההיבטים הקשים ביותר של הקורונה. האדם הוא יצור חברתי, אשר מטבעו שואף למגע אנושי – כך שכללי הריחוק מנוגדים לכל מהותו. האם יש דרך בטוחה לפגוש משפחה וחברים? – שואל טיים. אין פתרון קסמים, משיב פרופ' ג'ייסון פארלי מבית המשפט לרפואה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס.
הבעיה הגדולה היא, שחולי קורונה רבים מפתחים תסמינים קלים או בכלל לא, ולמרות זאת הם עלולים להדביק אחרים. אפילו בדיקה שלילית לקורונה אינה מעניקה ביטחון של 100%, כי הבדיקות אינן מדויקות ב-100%; ועדיין לא ברור שהחלמה מן הקורונה מעניקה חיסון טבעי עתידי. גם אמצעי הבטיחות הידועים היטב רק מפחיתים את הסיכון, אך לא מעלימים אותו. לכן, הדבר הבטוח ביותר הוא ביקורים והתוועדויות וירטואליות – אלא שאז נכנס אותו גורם אנושי בסיסי: הרצון להתחבר פיזית.
הפרה בוטה של כללי הריחוק – כמו עריכת מסיבות – היא כמובן רעיון גרוע, בלשון המעטה. אבל יש הרבה מרחב אפור. האם יש רע בהליכה בצוותא תוך שמירת מרחק? האם מי שמתגורר לבדו יכול לפגוש חבר אחד? האם יש דרך בטוחה לנוע עם המשפחה? יש להביא בחשבון גם שיקולים של בריאות הנפש, שכן לבידוד יש מחיר נפשי כבד.
טיים אומר כי כמה מומחים תומכים בגישה של מזעור הסיכון: כיצד להיפגש בצורה הבטוחה ביותר האפשרית – במקום לגזור על הציבור גזירת ריחוק שאינו יכול לעמוד בה. בני אדם מקבלים מדי יום החלטות בסגנון הזה, מסבירה פרופ' ג'וליה מרקוס מבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד, וכעת יוכלו לקבל כלים כדי להפחית את סיכון הקורונה.
המומחים חלוקים בדעותיהם לגבי מידת הסיכון שניתן לקבל, אך רובם מסכימים שחלק מצורת ההתחברות מסוכנות פחות מאחרות. הרבה עדיין לא ידוע על הקורונה; מה שברור הוא, שהסיכון פוחת כאשר נמצאים באוויר הפתוח, עוטים מסיכה ושומרים על מרחק. גם בפעילות חיצונית יש סוגים טובים יותר וטובים פחות; מנגל, כאשר כולם נוגעים באותם כלים, הוא בבירור מסוכן יותר מאשר הליכה במרחק בטוח. פגישות של אחד על אחד בטוחות יותר מאשר מפגשים קבוצתיים, וכמובן – עם מסיכות.
ברמה העקרונית, יש חשיבות רבה לאמון שהנפגשים נותנים זה בזה: עד כמה הם בטוחים שהצד השני מקפיד על מגבלות הקורונה. כאשר האמון הוא מוחלט, אפשר לחשוב גם על מגורים משותפים באותו בית – אם כי יש הממליצים לעשות זאת רק לאחר ששני הצדדים נבדקו ונמצאו שליליים לקורונה, ואחרי המתנה של לפחות שבועיים. גם כאשר מצטרף עוד אדם למשק הבית, חשוב שכולם יקפידו על כללי הבריאות; מגורים משותפים אינם רישיון לזלזל בכללים.
בארה"ב יש חשיבות גם למיקום הגאוגרפי, שכן הקורונה אינה מתפשטת בצורה זהה בכל המדינה הענקית, ולכן יש לשים לב לכללים באותן מדינה או עיר. באיזורים הנגועים במיוחד, קשה ואולי אפילו בלתי אפשרי למצוא דרכים בטוחות להתחברות – וקשה ככל שיהיה הדבר, יש לזכור שהריחוק הוא לטובת הכלל. השמירה על הבטיחות היא משימה רב-שכבתית, בה האדם מגן גם על עצמו וגם על הסובבים אותו, ובה הוא מחויב לחשוב בצורה רחבה.
הגבלת הקשר החברתי היא צעד אלטרואיסטי, מסביר טיים, בה האדם הבודד מטיל על עצמו מגבלות קשות כדי שלא לפגוע בסובבים אותו ובציבור בכללותו. החשיבה הזאת צריכה להוות מניע נוסף לנטילת סיכונים מועטים ככל האפשר, כדי להביא את הקורונה לקיצה. בטווח הקצר זה כואב לכולם; בטווח הארוך זה יועיל לכולם.

התמודדות המשטרה עם אכיפת הריחוק החברתי בעידן הקורונה / סקירה
מסמך זה סוקר את התמודדות המשטרה עם אכיפת הנחיות ההסגר והריחוק החברתי במדינות בעולם. המידע נלקט מאתרים רשמיים של גופי אכיפה בין-לאומיים ומדינות שונות, פרסומי הממשל המקומי והודעות בתקשורת העולמית (22 עמ')
צעירים ומשבר הקורונה - מאי 2020 / מחקר
משבר הקורונה החל בסוף חודש פברואר 2020 , החולה הראשון התגלה ב 27 בפברואר 2020 . כלכלת ישראל נפגעה קשות. שוק התעסוקה עבר טלטלה קשה. אוכלוסיית הצעירים פגיעה במיוחד בגלל צורות ההעסקה )העסקה שעתית, זמנית, חסרת התמקצעות( וקלות הפיטורים. לצד זאת, מתאפיינת תקופה זו בגילויים של סולידריות חברתית, והתנדבות (4 עמ')
סוגיות של ריחוק חברתי והגבלת הניידות בצל הקורונה / סקירה
להלן מספר סוגיות בנוגע לריחוק חברתי והגבלת הניידות הציבורית בצל נגיף הקורונה במדינות השונות בעולם (8 עמ')
תאריך:  01/06/20   |   עודכן:  02/06/20
+החרות, החופש, העצמאות והקורונה
08:31 02/06/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

ימי מגיפת הקורונה, ימים בהם התבודדנו איש איש בביתו, עם משפחתו, עם הרהוריו ומחשבותיו, איש, איש לנפשו, לחרותו, להחלטותיו, ימים אלה, נדמה כי היו אמורים להיות ימים של "בואו חשבון", של קבלת החלטות, של הטבת האנושות

ימי הקורונה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+72 מדינות פרסמו מועד לפתיחת
נמלי התעופה, ישראל - לא
22:51 01/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית פרסם את מועדי פתיחת נמלי התעופה בעשרות מדינות שהודיעו על כך  ▪  מדינת ישראל טרם החליטה על פתיחת נתב"ג, ולכן אינה נכללת ברשימה, שגם מדינות נחשלות וערביות נמצאות בה

נתב"ג. אין תאריך באופק [צילום: אריאל שליט/AP]
+שר האוצר לא נדרש להיכנס לבידוד
22:06 01/06/20  |  עידן יוסף

לאחר בדיקה התברר כי שר האוצר ישראל כ"ץ לא נחשף לחולה הקורונה, ולכן לא צריך להיכנס לבידוד.

+עובד משרד רה"מ נמצא חולה קורונה
20:29 01/06/20  |  איציק וולף

עובד במשרד ראש הממשלה נדבק בקורונה. על פי הפרסום הערב, במשרד ראש הממשלה מתבצעת חקירה אפידיולוגית לבחינת כל הגורמים שאליהם היה סמוך העובד. על פי ההערכה, לא היו קשרי עבודה בין העובד לבין ראש הממשלה.

+הצמיחה השלילית תגיע לכ-5%
18:12 01/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכספים אישרה הרחבת תוכנית הסיוע הכלכלי להתמודדות עם משבר הקורונה ב־14 מיליארד שקל  ▪  לדרישת חברי הוועדה אמות המידה לחלוקת חצי מיליארד שקל למעסיקים שלא פיטרו עובדיהם, שיאושרו במסגרת החוק לעידוד החזרת עובדים לעבודה, ידרשו את אישור ועדת הכספים

גפני. חוק ייעודי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+משקאות חריפים בלי בארים
18:07 01/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שוק המשקאות החריפים נפגע מהריחוק החברתי ומהמשבר הכלכלי, ומגמות דמוגרפיות והמעבר לקנביס ישפיעו עליו עוד יותר בטווח הארוך  ▪  אקונומיסט צופה התמקדות בדרכי שיווק חדשות

כך ייראו פאבים בבריטניה אחרי הקורונה / סאן
יותר מכירות ברשת [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+בי"ס שיימצא בו חולה קורונה - ייסגר
17:57 01/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בשל החשש להתפשטות גל קורונה שני הנחה שר החינוך לסגור כל בית ספר שבו יתגלה חולה קורונה  ▪  יו"ר ארגון המורים: צריך לשוב ללימודים מקוונים

השר גלנט. לא להמתין להידבקות המונית [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
רן ארז. לא שוטרים. מורים. [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ברק: חוק הסמכויות יביא למרי אזרחי
17:37 01/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה לשעבר טוען כי חוק שיסמיך שוטרים להיכנס ללא צו לבתי אזרחים יעורר מרי אזרחי  ▪  "מי שינסה להכניס שוטרים ללא צו אל בתי אזרחים יגמור עם מרי אזרחי. מי שינסה למנוע הפגנות בצווי חירום יגמור עם מרי אזרחי"

[צילום: רועי אלימה/פלאש 90]
+נתניהו: הזוי לטעון שאשתיל חיישנים תת-עוריים
16:39 01/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אומר כי לא תתאפשר פריצה של משטרה לתוך בתים של אזרחי ישראל ללא צו וכי לא תושבת פעולת אף מוסד במדינה  ▪  "יש לנו משימה משולבת - להחזיר את המשמעת כדי שנעצור את ההתפשטות הגאומטרית של המחלה ומנגד לפתוח את הכלכלה ולהוסיף מקומות עבודה"

נתניהו. "חדשות כזב" [צילום: אביר סולטן/AP]
שוטרים לא יפרצו סתם לבתים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה הרחבת תוכנית הסיוע הכלכלי להתמודדות עם משבר הקורונה ב־14 מיליארד שקל    לדרישת חברי הוועדה אמות המידה לחלוקת חצי מיליארד שקל למעסיקים שלא פיטרו עובדיהם, שיאושרו במסגרת החוק לעידוד החזרת עובדים לעבודה, ידרשו את אישור ועדת הכספים
איתמר לוין
שוק המשקאות החריפים נפגע מהריחוק החברתי ומהמשבר הכלכלי, ומגמות דמוגרפיות והמעבר לקנביס ישפיעו עליו עוד יותר בטווח הארוך    אקונומיסט צופה התמקדות בדרכי שיווק חדשות
איציק וולף
בשל החשש להתפשטות גל קורונה שני הנחה שר החינוך לסגור כל בית ספר שבו יתגלה חולה קורונה    יו"ר ארגון המורים: צריך לשוב ללימודים מקוונים
איציק וולף
ראש הממשלה לשעבר טוען כי חוק שיסמיך שוטרים להיכנס ללא צו לבתי אזרחים יעורר מרי אזרחי    "מי שינסה להכניס שוטרים ללא צו אל בתי אזרחים יגמור עם מרי אזרחי. מי שינסה למנוע הפגנות בצווי חירום יגמור עם מרי אזרחי"
עידן יוסף
אומר כי לא תתאפשר פריצה של משטרה לתוך בתים של אזרחי ישראל ללא צו וכי לא תושבת פעולת אף מוסד במדינה    "יש לנו משימה משולבת - להחזיר את המשמעת כדי שנעצור את ההתפשטות הגאומטרית של המחלה ומנגד לפתוח את הכלכלה ולהוסיף מקומות עבודה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il