X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"בנפול אויבך אל תשמח ובכשלו אל יגל לבך" (משלי כד, 17) "ויצב את יהושוע בן נון ויאמר חזק ואמץ כי אתה תביא את בני ישראל אל הארץ אשר נשבעתי להם ואנוכי אהיה עמך" (דברים לא, 23) "ספרי מוסר יש לנו די והותר, אבל אנשי מוסר כל כך מעט" (יוסף חיים ברנר) "מה שיש מן הקיים במוסר, הרי הוא בנפשו של אדם, אבל לא בהגיון שלו ולא בהכרתו, כי אם במסתרי נפשו" (א.ד. גורדון)
▪  ▪  ▪
אותו מזוז [צילום: הרשות השופטת]

כשל משפטי
השופט העליון מני מזוז: נאשם בראשות ממשלה - כשל מוסרי. ובכן זה אותו מזוז שהיה בין 11 שופטי בג"ץ שקבעו פה אחד שנאשם יכול להרכיב ממשלה, כי יש לו רוב בכנסת. כלומר, רוב בעם, ועומדת לו "חזקת החפות". זה אותו מזוז שיודע שחוק יסוד הממשלה קובע מפורשות שנאשם כראש ממשלה יכול להמשיך לתפקד עד פסק דין חלוט, ואותו מזוז שעם כניסתו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה בנאום ההכתרה הצהיר בפסקנות כי הפרקליטות יורה חץ, ואחר כך מציירת סביבו מעגל, ועל סמך הנחה זו בניגוד לדעת פרקליטת המדינה דאז עדנה ארבל סגר את תיק האי היווני הקשור לאריק שרון.
זה אותו מזוז שיודע על עשרות תיקים בהם אנשי ציבור, ראשי ערים ושרים יצאו זכאים לאחר שהואשמו על-ידי היועץ המשפטי כמו פרופסור נאמן שר המשפטים, השר קהלני (גיבור ישראל), השר רפול, הנשיא ריבלין, שכמעט הועמד לדין על תיק שהורידו מהבוידם, ושורה ארוכה של ראשי ערים ומועצות שזוכו מאשמות של שחיתות והפרת אמונים.
ולכן אני רואה באמירה של השופט מזוז כשל משפטי בראש וראשונה והיה מצופה ממנו שיחכה עד להחלטה והכרעת הדין כדי לקבוע איזה סוג כשל זה. ברור היה לשופט מני מזוז שאמירה שלו תקבל כותרות ראשיות בתקשורת, ומצופה משופט עליון ליתר איפוק ושיקול דעת משפטי ופוליטי. ומאידך מי הסמיך את השופט מני מזוז, להיות המצפון המוסרי של החברה או של בית המשפט או השופט העליון של המוסר או המוסריות.
אולי כדאי להשאיר זאת לשיפוט הציבור ובעיקר רוב הציבור. וכדאי לזכור, כל האישומים היו ידועים לציבור הבוחרים לפני שלוש מערכות הבחירות ושנתיים קודם לכן בשל הדלפות רצופות, תוך קביעת עמדה של הרשעה, ובכל זאת, רוב הציבור בחר שלוש פעמים רצוף כולל ממשלת אחדות בצורה חד-משמעית בעד. כלומר: תחליטו בעצמכם ואל תחכו ששופטים יחליטו במקומכם בכל הקשור למוסר, לאמונה, לדרך חיים למסורת ודרך ארץ.
נ.ב: אותו יועץ משפטי מנדלבליט, בהיותו נחקר על פרשת הרפז כפרקליט צבאי ראשי, תקף בחריפות את הפרקליטות והמשטרה במילים בוטות על הדרך והשיטה. ואחרי שמונה, ציפו שיעשה משהו בנידון של דרך החקירות ההדלפות ושימוש מופרז בכוח, הכוח שיש בפרקליטות. ודבר לא נעשה והוא נבלע בתוך המערכת, לכן זכותו המשפטית והמוסרית מוטלת בספק.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  01/06/2020   |   עודכן:  01/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשל מוסרי - או כשל משפטי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יישר כוח, עו"ד פחטר
gngs  |  1/06/20 15:04
2
מוסר?
כחש  |  1/06/20 16:05
3
כמו תמיד - הנאה לקרוא את דברי
כמו תמיד  |  1/06/20 18:15
4
בג"ץ הנוכחי - חייב חילופים!
קיבוצניק  |  1/06/20 19:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב ברדוגו
ישראל במצב חריג, והעולם במצב חריג, וזה כנראה הזמן לנקוט פעולה חריגה - ובראש ובראשונה לפרק את המונופול של אגף התקציבים. אגף שעל-פי מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, חלק גדול מבכיריו מונו בתפירת מכרזים בשיטת חבר מביא חבר
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - גאלה ושחררה, מושלמת, רמייה, קבוצת סיכון, לא נכללו, נכתב רק עתה ומתעללים בפרח    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו    שבוע טוב
דן מרגלית
היום נחרדתי לקרוא בטורו של סגל כי ההליך בעניינו של ראש הממשלה אינו כנהוג "מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו" אלא הפרקלטות נגד ביבי    הפרקליטות היא, אפוא, מחוץ לתחום
דן מרגלית
ביבי רוצה להפחיד את היועץ המשפטי והמפכ"ל הבא והכמעט-נוכחי    הוא מצית יערות במלל
אביתר בן-צדף
אין הרבה מה ללמוד ממערכת ביטחוננו בעניין ההתמודדות עם המגיפה    גם לה אין מושג איך עושים זאת    יתר על כן, הסברתה גרועה בלשון המעטה וכושלת    מונחים צבאיים, למרות היותם "סקסיים", לא יועילו לנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il