X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השר לביטחון פנים פנה למ"מ מקום המפכ"ל במטרה שיפעל נחרצות לאיתור מי מצמרת המשטרה מסר הצהרה לעיתונאי נוסבאום בעניינו של ראש הממשלה, ולאברמוביץ' של ערוץ 12 יש מה לומר על כך
▪  ▪  ▪
אברמוביץ'. זקנת [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

אמנון אברמוביץ', אתה מאבד את זה, אתה לגמרי לא בפוקוס, או שמעולם לא היית. מה אתה אומר על מכתבו של השר אמיר אוחנה לממלא-מקום המפכ"ל? אתה אומר שהכתובת היא מח"ש, ו/או פרקליט המדינה (שאחראי על מח"ש) והשר אוחנה לא נמצא עמם בקשרי עבודה תקינים ולכן פנה שלא כדין לממלא-מקום המפכ"ל.
אוי לנו איזו בושה אוי לנו איזו בושה
כל מי שעיניים בראשו וקצת קצת מתאמץ לקרוא את מכתבו של אוחנה, רואה שם את הפגם שמייחס אוחנה לאותו קצין אלמוני שצוטט על-ידי נוסבאום. כך כותב אוחנה: "גורם שכזה השולח איום לעבר ראש ממשלת ישראל, פוגע קשות בתדמית של משטרת ישראל, במעמדה וביוקרתה בעיני הציבור על-אף שרובם המכריע של השוטרים אינם מתנהלים באופן זה".
סמכות מח"ש - שנת מאסר ומעלה
בואו נבחן אם כן למי הסמכות לבדוק מקרים של פגיעה תדמיתית על-ידי קצין משטרה. ובכן, הכותרת הראשית של סמכויות מח"ש מוגדרת בפקודת המשטרה, ומדברת על חשד לעבירה פלילית של שוטר (ולעיתים גם גורמים נוספים הפועלים עם שוטרים) אשר העונש בגינה הוא שנת מאסר ומעלה.
אז אברמוביץ' פשוט מקשקש, פשוט מחרטט, מח"ש לא מוסמכת כלל לבדוק אפשרות של פגיעה במוניטין ובתדמית של המשטרה על-ידי קצין משטרה.
פגיעה תדמיתית - מעבירות המשמעת הקשות יותר
אז מי כן מוסמך? ובכן, בפקודת מפכ"ל מספר 06.01.01 בתת פרק השיפוט המשמעתי, מוזכר בסעיף השלישי מתוך עשרים ושמונה (ש-ל-י-ש-י מתוך עשרים ושמונה) של הגדרת עבירת משמעת "התנהגות שאינה הולמת שוטר או שיש בה כדי לפגוע בתדמית המשטרה"; כל טמבל שכותב בגוגל "דין משמעתי משטרה" מגיע לכותר "בית הדין המשמעתי של המשטרה" המתואר בכותרת המשנה "ייעודו של בית הדין למשמעת הוא הגנה על משטרת ישראל, על תדמיתה בעיני הציבור ומניעת פגיעה בתפקודה".
והדין המשמעתי במשטרה דומה במאפייניו העיקריים לזה שבצבא. מרבית הדיונים המשמעתיים נערכים בשטח על-ידי קציני משטרה, הגבוהים בדרגתם לפחות שתי דרגות מהנידון בפניהם (דן יחיד). יש דיון משמעתי בפני קצין (משטרה) שיפוט בכיר (דן יחיד), ויש גם דין משמעתי בפני בתי הדין למשמעת (מותב). ככל שעולים ברמה, סמכות הענישה עולה, והסיבה לעלות ברמה היא או חומרת החשדות או ערעורים. החריג בבית הדין הכולל מותב של שלושה שופטים הוא בעובדה שמרבית המותב היא קציני משטרה בכירים, ומיעוטו נציגי ציבור שהם עורכי דין.
ומאחר שהשר טוען לבעיה משמעתית, וכך בדיוק הוא מתאר אותה השר במכתב, הכתובת לטיפול היא קצין המשטרה הבכיר ביותר, מ"מ מפכ"ל המשטרה.
בכל הקשור לבקשתו של השר לבדיקות פוליגרף, אני בספק אם ניתן להשתמש בפוליגרף בחקירת רוחב למציאת אותו קצין, אלא בהסכמת הנחקרים, אך אם תתבצע בדיקה כזו היא תהיה ראיה קבילה בדין הדין המשמעתי של המשטרה.
עיתונות של שקרנים או עיתונות של כשלונרים
העיתונות הממוסדת והמצחיקה שלנו באה בטענות לנתניהו על אי-דיוקים ועל הטעיות, והם ודאי צודקים. נתניהו הוא פוליטיקאי ואי הדיוקים הם לחם חוק לפוליטיקאי. הביטו בגנץ, רק הגיע לעמדה שלטונית וכבר מחק לנו את כל ה-HARD DISK. אבל העיתונאים היקרים, אלה, המוכיחים בשער, הם מחויבים לאמת, רק לאמת ושום דבר מלבד האמת. ואם הם יורקים לציבור בפנים עם דברי הבל, כזב, שקר וגבבה הם אינם עיתונאים כלל.
אברמוביץ' - פרוש בשיא
אמנון, אתה תקוע על הכסא שלך הרבה יותר שנים מנתניהו בתפקיד ראש הממשלה. אתה פסה. אם הזדקנת ואינך בודק יותר את מה שאתה מספר לציבור, אז תלה את הנעליים, אם מעולם לא בדקת את סיפורי המעשיות שלך, על אחת כמה וכמה, ואם אתה עובד על הציבור ביודעין, אז דבר עם נתניהו, הוא יודע על כך הרבה. הוא מכיר את השיטה הזו שלך ושל חבריך. פרוש בשיא אמנון, שחרר אותנו מעולך.

תאריך:  02/06/2020   |   עודכן:  02/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אברמוביצ'ים מרחנים או רשלנים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
בבדיקה מעמיקה יותר
ה.א  |  2/06/20 12:44
 
- " פגיעה חריגה בתדמית המשטרה"?
שלמה המגיב  |  2/06/20 16:55
 
- ניסיון אחרון
ה.א  |  2/06/20 17:47
2
הלפרין מזהה "רשלנות" !
שלמה המגיב  |  2/06/20 13:51
 
- שלמה, תרגיע
ה.א  |  2/06/20 16:09
3
זה "טעם וריח" , הלפרין ?
שלמה המגיב  |  2/06/20 18:43
 
- וניזכרתי בעוד משהו רלוונטי
שלמה המגיב  |  2/06/20 19:31
 
- השר הוא בכלל אסון
ה.א  |  2/06/20 23:41
 
- השר הוא בכלל אסון
ה.א  |  2/06/20 23:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מי שאומר את המילים האלו, חייב ללכת לבתי הקברות הצבאיים, בהם טמונים עלומים נקיים וטהורים ולבקש סליחה    לבקש סליחה כי חתם על הוראות כש"ידעתי אבל לא דברתי"
עמנואל בן-סבו
ימי מגיפת הקורונה, ימים בהם התבודדנו איש איש בביתו, עם משפחתו, עם הרהוריו ומחשבותיו, איש, איש לנפשו, לחרותו, להחלטותיו, ימים אלה, נדמה כי היו אמורים להיות ימים של "בואו חשבון", של קבלת החלטות, של הטבת האנושות
עמנואל בן-סבו
איש לבד וקירות ליבו מפויחים, היא כותרת שיר שכתבתי בימים אלה על כל האנשים, ילדים ואפילו פעוטות, היושבים עם משפחתם הגרעינית וחשים בודדים
איתן קלינסקי
מערכות חיים הפרוסות במגילת רות מחייבות אותנו בימים אלו    הן קוראות לנו לא להתנהג כמו שר המשפטים בביקורו המתלהם בדרום תל אביב, התנהגות הרחוקה מזו של בני מואב שהתנגו כלפי רעבים ללחם שבאו מבית לחם יהודה
אלי אלון
העוברים בכיכר דיזנגוף בתל אביב בבוקר יום שישי 13 בנובמבר 1953, נדהמו לראות מכונית שקועה עד חלונותיה במרכז בריכת המים של מזרקת כיכר דיזנגוף    האירוע המוזר זכור לרבים מתושבי תל אביב    כעבור יומיים ביום א' דיווחו העיתונים כי מדובר ברכבו של מנהל תיאטרון ואמרגן ידוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il