X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישראל והרש"פ מנהלות ביניהן משבר מבוקר למרות הודעת מחמוד עבאס על התנערותו מהסכמי אוסלו ונמנעות מהסלמה בשטחי הגדה. החשש המשותף הוא שהחרפת המשבר תחזק את תנועת חמאס בגדה, הרש"פ ממשיכה במעצר פעילי חמאס כדי למנוע את התחזקות התנועה
▪  ▪  ▪
הרש"פ, לשכת אבו-מאזן [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

למרות המשבר ביחסים בין ישראל לרש"פ בשאלת סיפוח 30 אחוזים משטח הגדה לישראל, יו"ר הרש"פ מסרב לדרישות פלגי האופוזיציה הפלשתינית לפרק את הרש"פ ולצאת לאינתיפאדה מזויינת נגד ישראל כפי שעשה יאסר ערפאת לאחר כישלון פסגת קמפ דיוויד. מאז ההודעה של מחמוד עבאס על התנערות מההסכמים עם ישראל וארה"ב הוא נזהר מאוד שלא להודיע על פירוקה של הרש"פ שעצם הלגיטימציה שלה נובעת מהסכמי אוסלו, מחמוד עבאס מסביר לבכירים בפתח כי אין כל קשר להמשך קיומה של הרש"פ ולהסכמים שהרש"פ התנערה מהם.
לדברי גורמים בפתח, יו"ר הרש"פ מסביר כי הקמת הרש"פ היא "הישג לאומי חשוב" בדרך להקמת מדינה פלשתינית והיא מסמלת את העצמאות הפלשתינית, לדבריו, הרש"פ שולטת בלעדית על שטחי A בגדה, יש לה ממשלה משלה, צבא פלשתיני (הכוונה למשטרה הפלשתינית), דגל, מעמד של מדינה משקיפה באו"ם ושגרירויות בכל מדינות העולם, כל אלה, מסביר מחמוד עבאס, "הם ציוני דרך לקראת הקמתה של המדינה הפלשתינית ולא נוותר עליהם".
מחמוד עבאס לא רומז ולא מאיים בפירוקה של הרש"פ והוא רואה בה את אחת הזרועות של אש"פ, גורמים בפתח אומרים כי קיומה של הרש"פ הוא החומה שמונעת מישראל לספח את כל שטחי הגדה. להערכת גורמים בכירים בפתח, תחילת ביצוע תוכנית הסיפוח של ישראל בגדה לא יפגע במעמדה המדיני של הרש"פ, להערכתם, אין לישראל אינטרס למוטט את הרש"פ ולהטיל עליה סנקציות בעקבות ההודעה האחרונה של מחמוד עבאס.
יש לשים לב לכך שלמרות הודעתו של מחמוד עבאס, ישראל לא ביטלה את ההלוואה שהיא העניקה לפני כחודש לרש"פ בסך 800 מיליון ש"ח בגלל מצוקתה הכספית עקב משבר הקורונה, הכדור הוא במגרשה של הרש"פ והיא צריכה להחליט אם לקחת את הכסף אם לאו.
גורמים ברש"פ מעריכים כי ישראל מעוניינת בהמשך שמירת הסטטוס-קוו בשטחי הגדה ואין לה שום אינטרס לחזור לימי הממשל הצבאי ולנהל את חיי היום יום של התושבים הפלשתינים או לשלוח את חייליה לקסבה של שכם או רמאללה.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ימשוך זמן וימשיך לקיים את הרש"פ ולעמוד בראשה בתקווה שהתנאים הבינלאומיים ישתנו לרעתה של ישראל, כמו למשל ניצחון בבחירות לנשיאות בארה"ב למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן המתנגד לתוכנית הסיפוח ולצעדים חד-צדדיים, או הטלת סנקציות על ישראל מצד האיחוד האירופי.
בהיעדר אחדות פלשתינית, המשך הפיצול בין הגדה לרצועה והיעדר תוכנית אסטרטגית משותפת לכל הפלגים הפלשתינים כיצד להילחם נגד תוכנית השלום האמריקנית, מחמוד עבאס לא יוותר על ההישג היחידי שיש לו מהסכמי אוסלו והא הקמתה של הרש"פ. הוא רואה בהמשך קיום הרש"פ את המקפצה להכרזה על הקמת מדינה פלשתינית עצמאית.
האם אכן הופסק התיאום הביטחוני?
למרות הודעת הרש"פ כי התיאום הביטחוני עם ישראל הופסק, אומר גורם בכיר בפתח כי התיאום הביטחוני צומצם משמעותית אך לא הופסק, ברש"פ מכחישים.
מייד לאחר "עיד אלפיטר" חידש צה"ל את פעילות המעצרים הליליים בשטחי A ומתקיים תיאום ביטחוני בדרגי השטח בין צה"ל למשטרה הפלשתינית. המשטרה הפלשתינית לא מתעמתת עם כוחות צה"ל ומאפשרת להם לבצע את המעצרים בשטחי A.
הרש"פ ממשיכה במעצר פעילי חמאס בגדה מחשש שתנועת חמאס תנצל את המשבר בין ישראל לרש"פ כדי להתחזק, לנסות ולהוציא פיגועים נגד מטרות ישראליות ולזעזע את יציבות הרש"פ. ישראל הרשמית שומרת על שתיקה ולא מאשרת או מכחישה את הודעת הרש"פ על הספקת התיאום הביטחוני, ישראל נמנעת מלהביך את הרש"פ ונותן למחמוד עבאס לשחק את משחק ה"ברוגז" כדי שלא להחריף את המתיחות.
ישראל גם נמנעת עד כה מלבטל את תעודות ה-VIP של בכירי הרש"פ ואת אישורי המעבר של אנשי העסקים הפלשתינים (BMC). למעשה יש פה אינטרסים משותפים של ישראל ויו"ר הרש"פ שלא לפרק את הרש"פ וגם לא להפסיק לחלוטין את התיאום הביטחוני בינהן,ישראל ומחמוד עבאס אינם רוצים שתנועת חמאס תשתלט על הגדה ותפיל את שלטון הרש"פ, שני הצדדים מנהלים כעת משבר מבוקר.
מי שאחראי על התיאום הביטחוני עם ישראל הינו הגנרל מאג'ד פרג', המקורב מאוד למחמוד עבאס, ומעטים יודעים את הסיכומים ביניהם בחדרי חדרים בנושא הביטחוני, מאג'ד פרג' הוא מועמד מוביל בקרב הירושה על תפקיד יו"ר הרש"פ והוא מעוניין לשמור על יחסים טובים עם השב"כ הישראלי וה-CIA, כל ילד בגדה יודע ששום אישיות בכירה בפתח לא יכולה להתמנות לתפקיד אם יו"ר הרש"פ אם ארה"ב וישראל יתנגדו לכך. ישראל מקפידה שלא להתנגח עם מחמוד עבאס בנושא הודעתו על ההתנערות מההסכמים עמה והפסקת התיאום הביטחוני כדי שלא להביך אותו בפני בני עמו, בינתיים נשמר הביטחון בשטחי הגדה, הרש"פ ממשיכה לתפקד כרגיל וזה מה שחשוב לישראל.

תאריך:  03/06/2020   |   עודכן:  03/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
רק עם טיפש יקבל את נתניהו כרה"מ אמר הפרופסור מרדכי קרמניצר בסוף 2019, ומסתבר שגם 11 שופטים עליונים חכמים משכמם ומעלה מצטרפים לעם טיפש, כאשר כך מורה החוק
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין את כל ההשלכות הרפואיות והכלכליות של המגיפה    הסבל שלי ממנה הוא קטן יחסית, אני ממילא עובד מהבית גם בלעדיה    אך התחושה שהחזרה לשגרה מרובה בסיסמאות וחסרה במעשים לא מרפה ממני
אליהו קאופמן
זו איננה רק הממשלה הרחבה ביותר שהייתה לישראל אלא שזו הממשלה הבעייתית ביותר שמישהו היה יכול לדמיין    זו ממשלה של ריבוי תפקידים שניתנו בידי טירונים פוליטיים ועל-פי מפתח של שר תמורת ח"כ    אפילו סוחרי סוסים לא היו מגיעים לרמת ביצוע כזו
אפרים הלפרין
זה לא קשור רק לירדן ולאזור, ולא רק למזג האוויר, ולא רק לגיל, זה קשור בעיקר לעובדה שהקורונה מתפשטת בקצב מטורף היכן שמגיע מקור והיכן שאנשים מתקרבים איש לרעהו
איתן קלינסקי
קשה להבין איך אדם, המנהל את מדינת ישראל כיום, הגיע למסקנה שיועץ משפטי, שהעמיד את אולמרט לדין, הוא איש בעל מעלות, הראוי לכל הערכות, ויועץ משפטי, שתובע לדין את נתניהו, הוא זה ה"משעבד את משטרת ישראל לרדיפה אובססיבית ומגמתית אחר משפחת נתניהו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il