X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בהתנהלותה כלפי רה"מ נתניהו ומשפחתו בישלה דנה ויס לעצמה דייסה ועתה נדחקה לפינה. בעיני, ספק גדול אם התביעה המשפטית, עליה החליטה בתמיכת הנהלת ערוץ 12, תכה את יאיר נתניהו יותר משתכה אותה עצמה
▪  ▪  ▪
דנה ויס. השיח הציבורי מתדרדר לשפל המדרגה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

מרבית הדיווחים הנוגעים לנושא מניבים לפי שעה לקט דיונים מצוץ מהאצבע וחסר ערך ממשי. שיח נפסד זה, צומח מהעובדה שהתקשורת אינה מפנימה ועל-כן גם אינה מכבדת את תפקידה האמיתי - להביא לידיעת הציבור בעיקר מידע וידיעות; מידע ממקורות מהימנים וידיעות בשם אומריהן.
במקום זאת, מנסה התקשורת לעסוק בחינוך הציבור - שאינו מתפקידה ואינו בסמכותה. לשם כך היא חודרת לרשות הפרט ומזמינה תגובה באותה ורמה ואיכות שהיא כופה על השיח כולו - הרייטינג או האג'נדה הם ליבת הפעילות ומוקד חשיבותה ומכאן נגזרת גם איכות השיח כולו.
ברור לכל מי שעיניים בראשו, "שהקרב" בין דנה ויס לבין נתניהו הבן נובע מניסיונות העלבה ופגיעה הדדיים, בין מי שהניצים מייצגים בוויכוח. ויס, בתפקידה העיתונאי, עוסקת לעיתים קרובות, בסיגנון ובתוכן, בנושאים הנוגעים לראש הממשלה ומשפחתו. היא אינה עושה זאת כמי שמוסרת מידע לציבור, אלא כמי ששופטת את מושא הדיווח ממשפחת נתניהו, בשם דעותיה או האג'נדה הפוליטית שהיא מייצגת. חריפות הדברים והלהט בו הם נאמרים, אומרים לא אחת: "דרשני"; וכאמור, לדעת כותב שורות אלה, זה אינו תפקידה כעיתונאית שמדווחת דווחי אמת חסרי פניות. בדרכה זו היא פוגעת לא אחת בראש הממשלה או מי ממשפחתו, כביכול בשם "טוהר העיתונאות"; אבל רק כביכול.
לגבי רה"מ כאיש ציבור - יושרו האישי הוא נכס צאן ברזל, ופגיעה ביושר זה כעמדה גורפת, בטרם עמד האיש לדין ובטרם נקבע על-ידי רשות משפטית מוסמכת שביצע את העבירות המיוחסות לו, (חשד, כמובן, איננו הוכחה משפטית) היא פגיעה חוזרת ונשנית באיש ציבור, ללא סיבה וללא הצדקה. בעניין זה, דעתה הפרטית של דנה ויס אינה שייכת לעבודתה העיתונאית ועליה להימנע מלעשות שימוש בבמה הציבורית שבה היא מועסקת בשירות הציבור, כביכול, למטרת קידום אג'נדה שנויה במחלוקת חמורה. אני מוצא טעם רב לפגם גם בכך שהממונים עליה אינם עושים הבחנות אלה ואינם מונעים מסעות עלבון מיותרים מסוג זה. למקרא סיפור המעשה, התגנב לליבי יותר משמץ של ספק שעניין התביעה איננו מקרה, אלא מהלך מכוון, שבו ויס משרתת אג'נדה כפולה, פעם אחת עיתונאות קלוקלת ופעם שניה אג'נדה פוליטית, שנתמכת גם ע"י ממוניה, ומעמידה בסימן שאלה את זכותם להיחשב כעיתונאות מהימנה.
זאת ועוד, אם בחרה להשתתף במשחק זה, שעל פניו לפחות הוא איננו הוגן, אין לצפות שתהייה מוגנת מתגובות וביקורות, חריפות ואפילו בוטות מצד מי שנורמות התנהלות בלתי מקובלות - כדבריה הבוטים ואי-הסכמה מוחלטת עם השקפותיה - מניעים את יחסם למעשה.
עיסוקה של כתבת בכירה בערוץ טלוויזיה מרכזי, חושף אותה לתגובות בתקשורת, כשהתנהלותה אינה נסתרת מעיני הרבים, ומחייבת זהירות והתחשבות; כמי שלוקחת צד בוויכוח הציבורי, אין שום יסוד להניח שתקבל ממתנגדיה חסינות חד-צדדית, בין היתר מפני שהתנהלותה נחשבת לפחות כבלתי הוגנת. יושרה המוסרי ככתבת הוא בעיניה בוודאי ערך שחשוב לה לשמרו. כמי שיושבת מטאפורית בבניין זכוכית, אמורה היא להבין היטב את המשמעות של "ידוי אבנים" מתמיד בקירותיו. לא סביר בעיני שהאפשרות שמעשיה יענו באותו מרחב ציבורי גם באותו סיגנון דיבור בוטה ומפוקפק, בהם היא עצמה משתמשת, תעלם מעיניה; במערכות תקשורת, שנחצו בהן כבר כמעט כל הקווים, הדבר "מתבקש" כמעט מאליו.
בקונטקסט הפוליטי כבודה כאדם, אינו שונה מכבודו של ראש הממשלה. כשם שפגיעה בראש הממשלה איננה מתייחסת לעובדת היותו גבר, אלא לכבודו כאדם, כזה הוא גם "הטיפול" התגובתי גם בדנה ויס. עצם העובדה שהחליטה, בתמיכת הנהלת ערוץ 12, להגיב בתביעה משפטית, אינה משנה מהותית את הווית המציאות - פגיעותיה החוזרות ונשנות בכבודו של ראש הממשלה נתניהו ומשפחתו, הביאו לה מענה באותו מטבע עצמו. לכן: מה ששנוא עליך, לזולתך לא תעשה.
חוקי התגובה מלמדים, שכאשר השיח הציבורי מתדרדר לשפל המדרגה, בין היתר בתרומתה הפעילה של ויס, הוא יהיה כזה משני צידי המתרס; התגובה נגזרת מהאימפקט של הפעולה המחוללת אותה על הסביבה.
במקרה זה, יאיר נתניהו החליט להילחם על כבוד אביו והוא בנוי לנהל מלחמה זו, גם כשהיא נעשית נבזית ומלוכלכת. לפיכך, מה יפיקו מתמודדים או "תועמלנים" אחרים מפרשה זו, תלוי רק בהם.
פוליטיקה איננה מלחמה אלא מאבק, שנגזר ממחלוקת בין בני פלוגתא שבבסיס חייהם המשותפים אינטרסים דומים. חרף המחלוקות חייבים להתקיים בין השותפים כללי משחק והתנהגות סבירים. חברות אנושיות מתפוררות כאשר נחצים הגבולות הפנימיים עד שקיום בצוותא אינו אפשרי עוד.
לפי שעה, הבחירות הסתיימו. כלקח מפרשה זו ורבות אחרות, אני מציע לחזור ולעלות על פסים תרבותיים של שיח ציבורי סביר גם בנושאי מחלוקת. עדיף אפוא שתתקיים בחברתנו האימרה:" ישראל ערֵבים זה לזה" ולא "ישראל רעבים זה לזה".

תאריך:  03/06/2020   |   עודכן:  03/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק דנה ויס - יאיר נתניהו
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
ואתה ממשיך להתחנף ולהתלקק
הירונימוס  |  3/06/20 11:46
 
- אתה מטומטם. פשוט מטומטם
שאול א.  |  4/06/20 16:11
 
- תגיד, גאון שכמותך
הירונימוס  |  5/06/20 09:30
 
- יא הירונימוס- מנין תשיג את
מחלק מוסר  |  5/06/20 02:04
2
ואי אפשר בלי להתייחס לשטות
הירונימוס  |  3/06/20 12:06
 
- שוב משמיע הברון הירונימוס
בני בנקר  |  4/06/20 13:52
 
- מה לא בסדר?
פלג א  |  4/06/20 19:22
3
פרנויה
באום  |  3/06/20 15:44
 
- יש עוד דרכים.
יוסי מ.  |  4/06/20 13:41
 
- הלנו הם אם לצרנו
באום  |  4/06/20 15:07
 
- נזכור תמיד,לדיראון עולם,את שני
בני בנקר  |  4/06/20 20:14
 
- תזכור בני.
יוסי מ.  |  5/06/20 08:40
 
- מר באום, ידידי.
יוסי מ.  |  4/06/20 21:01
 
- דנה וייס
קאטו הזקן  |  4/06/20 14:48
4
כל הכבוד, ויישר כוח מר לאופרט
עמעד  |  3/06/20 17:28
5
האם לאיציק דנה יש מה להסתיר ? ל"ת
יאקי  |  4/06/20 13:22
6
זו לא זו שצעקה על טראמפ
מאמין עליה  |  4/06/20 18:11
7
השמאל הישראלי בחר משום מה
השמאל והגסות  |  4/06/20 18:20
8
לאופרט כתב חצר...
ניבה   |  5/06/20 00:34
9
ערוץ 12-חדלתי לצפות
ש. ג  |  5/06/20 13:24
10
איזה צביעות וליקוק ל"ת
איכס  |  5/06/20 15:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ישראל והרש"פ מנהלות ביניהן משבר מבוקר למרות הודעת מחמוד עבאס על התנערותו מהסכמי אוסלו ונמנעות מהסלמה בשטחי הגדה. החשש המשותף הוא שהחרפת המשבר תחזק את תנועת חמאס בגדה, הרש"פ ממשיכה במעצר פעילי חמאס כדי למנוע את התחזקות התנועה
אפרים הלפרין
רק עם טיפש יקבל את נתניהו כרה"מ אמר הפרופסור מרדכי קרמניצר בסוף 2019, ומסתבר שגם 11 שופטים עליונים חכמים משכמם ומעלה מצטרפים לעם טיפש, כאשר כך מורה החוק
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין את כל ההשלכות הרפואיות והכלכליות של המגיפה    הסבל שלי ממנה הוא קטן יחסית, אני ממילא עובד מהבית גם בלעדיה    אך התחושה שהחזרה לשגרה מרובה בסיסמאות וחסרה במעשים לא מרפה ממני
אליהו קאופמן
זו איננה רק הממשלה הרחבה ביותר שהייתה לישראל אלא שזו הממשלה הבעייתית ביותר שמישהו היה יכול לדמיין    זו ממשלה של ריבוי תפקידים שניתנו בידי טירונים פוליטיים ועל-פי מפתח של שר תמורת ח"כ    אפילו סוחרי סוסים לא היו מגיעים לרמת ביצוע כזו
אפרים הלפרין
זה לא קשור רק לירדן ולאזור, ולא רק למזג האוויר, ולא רק לגיל, זה קשור בעיקר לעובדה שהקורונה מתפשטת בקצב מטורף היכן שמגיע מקור והיכן שאנשים מתקרבים איש לרעהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il