X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תורת הגזע פותחה להצדקת השנאות השונות כדי לתת להן אצטלה אקדמית בשורה התחתונה, הגזענים לא שפטו ולא דירגו בני-אדם לפי מעשיהם, הישגיהם והתנהגותם האישית, אלא לפי השתייכותם לקבוצה שהם קראו לה - גזע
▪  ▪  ▪
שמיות אינה גזע

הגזענות כפי שהכרנו אותה בעבר הייתה תורה שקבעה שהתנהגותו ומעשיו של הפרט מודרכים על-ידי השתייכותו, וההשתייכות היא שמכוונת את צורת ההתנהגות של כל קבוצות בני האדם. מכאן, שמקומה של קבוצה מסוימת בסולם הדרגות של הקבוצות נקבע על-פי סולם התכונות המצויות בקבוצות השונות1.
באופן שבו היא נוסחה בעבר, בהגדרה קבוצת בני-אדם, התייחסו לכאורה לקבוצת גזע. אבל בהרבה מקרים זה לא היה כך בכלל. יהודים אינם גזע. צוענים אינם גזע. ואם אתם מתייחסים מילולית לכינוי המסולף "אנטישמיות" (שנאה שבפועל הופנתה רק כלפי עם ישראל, ולא כלפי כל השמיים), הרשו לי לחדש לכם - שמיות אינה גזע. השמיים הם האנשים הדוברים שפות שמיות. ובניגוד לטענות הנאצים (והאירנים), גם הארים אינם גזע.
תורת הגזע פותחה להצדקת השנאות השונות כדי לתת להן אצטלה אקדמית. בשורה התחתונה, הגזענים לא שפטו ולא דירגו בני-אדם לפי מעשיהם, הישגיהם והתנהגותם האישית, אלא לפי השתייכותם לקבוצה שהם קראו לה - גזע.
לאחר מלחמת העולם השנייה והשואה, ובעקבות עוד כמה אירועי ג'נוסייד, הפכה הגזענות לתופעה אסורה, ובמיוחד גזענות הקשורה לתנועות ימין. אבל על השנאה כתופעה לא הצליחו להתגבר, וזו עדיין קיימת. כעת היא שבה ועולה על-פני השטח, וכדי להסוות את פרצופה האמתי, היא לא מתחבאת כעת מאחורי תיאוריות גנטיות פסאודו-אקדמיות, אלא מאחורי תאוריות חברתיות פסאודו-אקדמיות, והיא לא מזוהה עם הימין, אלא עם השמאל. אבל זו אותה תופעה בדיוק.
קראו כעת את הפסקה הראשונה לעיל, ותראו שהתיאור מתאים לחלוטין לפוליטיקת הזהויות וההצטלביות (intedsectionality) שמהוות היום את הבון-טון של אנשי שמאל קיצוני ולצערנו גם לא קיצוני. הטענה שעומדת מאחורי התיאוריות המודרניות הללו, שהן באות לתקן מערכות של דיכוי שליטה ואפליה, היא שקר, משום שהמסקנות של התיאוריה אינן מופעלות כנגד אמצעי הדיכוי במקום בו הם קיימים, או כדי לבטל אפליה, אלא כנגד אנשים על-פי קבוצת ההשתייכות שלהם.
ראו הוזהרתם
אחד הפרדוקסים של הגישה הזו היא העובדה שקבוצת האנשים, שהייתה הכי מדוכאת, הכי מושפלת, הכי נרדפת וסבלה באופן הקשה ביותר מכל בחינה לאורך התקופה הכי ארוכה בהיסטוריה האנושית, הלוא הם היהודים, היא הקבוצה שנמצאת בתחתית הסולם של הפרוגרס.
הסיבה היא שמה שמניע את פוליטיקת הזהויות וההצטלביות, אינה הדאגה לחלש, אלא שנאה. שנאה לכל מי שהוא לא אני, שנאה לכל מי שמצליח יותר ממני, ביחד עם שנאות קמאיות אחרות, שאין להן שום נימוק הגיוני. למי שעוד היה ספק שהתופעה הזו מונעת על-ידי שנאה ולא על-ידי חמלה או רצון להיטיב, באו הפרעות הנוכחיות בארצות הברית כדי להסיר את הספק הזה.
בשעה ששורות אלא נכתבות, עדין לא חווינו פוגרום בשכונה יהודית בסגנון קישינב, אבל אם הפרעות לא ידוכאו במהרה גם זה יגיע. ראו הוזהרתם.
המסקנה היא שבפוליטיקת הזהויות וההצטלביות יש לטפל בדיוק כפי שטופלו הגזענות ושנאת ישראל (הקרויה באופן מטעה אנטישמיות) - יש להוציא אותה מחוץ לחוק, ולשפוט את מחולליה כפי ששפטו את הפושעים הנאציים בנירנברג. אם נניח לתופעה הזו להמשיך ולהשתולל תוצאותיה יהיו חמורות יותר מתוצאות מלחמת העולם השנייה.

הערות

1. הגדרה זו הועתקה אחד לאחד בשינוי אחד מספר ההיסטוריה "תולדות ישראל בדורות האחרונים" מאת ד"ר שמשון קירשנבוים הוצאת מישלב תש"ל עמ' 25. השינוי הוא שבמקום "גזע/גזעים" כתבתי "קבוצת/קבוצות בני אדם".

תאריך:  03/06/2020   |   עודכן:  03/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוליטיקת הזהויות היא תורת גזע על סטרואידים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל תכונה שיש לאדם היא תכונה
בן נאמן  |  5/06/20 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
יש רק צידוק אחד לעובדה שציבור המחנכים והמורים פשוט, סליחה, מצפצים על נתניהו    הוא למד זאת ממנו
אלי אלון
בנין בית החולים שערי צדק הישן ברחוב יפו בירושלים הוא מהיפים בעיר, בעל ערך אדריכלי והיסטורי רב ומוכרז לשימור    במשך כ-80 שנה, בין השנים 1980-1902, פעל בבניין ובמתחם סביבו בית חולים שערי צדק ישן    עד לפני כ-3 שנים שימש בית הנהלת רשות השידור    עם פירוק הרשות ננטש ומאז עומד שומם ועזוב    לפניכם סיפור בית החולים ומתחמו
רועי אורן
הדוח מראה כי פער בין השכלה נמוכה ומגדר מקשה על אדם להשתלב בשוק העבודה    המדינה חייבת לממן הכשרות מקצועיות לכאלו שלא יכולים ללמוד במוסדות אקדמיים כדי לצמצם פערים אלו
ציפורה בראבי
ספר שירים חדש של המשוררת המיוחדת לאה צבי (דובז'ינסקי)    היא משתפת אותנו בהרהוריה - אולי היא תפסיק לכתוב, אין היא רואה בזה כל טעם, אבל אנחנו יודעים שהיא לא תפסיק, גם היא יודעת...
מרדכי ליפמן
ישראל מיישמת, הלכה למעשה, "ריבונות זוחלת", מאז 1967, בפועל, שעל אחר שעל, בהתמדה ושיטתיות, על שטחי הגדה והגולן    כך יושבו למעלה מ-500,000 יהודים בשטחי הגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il