X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האסכולה המערבית מעניקה משקל רב למלל הערבי המחבק את הפלשתינים, אך מתעלמת מההתנהלות הערבית המתנכרת לפלשתינים לכן היא מעריכה שהעניין הפלשתיני מרכזי וחיובי בסדר היום הערבי, ושהקמת מדינה פלשתינית תפתור את הסכסוכים עם ישראל ותמתן את זעזועי האזור
▪  ▪  ▪
השייח' ראאד סלאח, האחים המוסלמים [צילום: מרים אלסטר / פלאש 90]

בניגוד למדיניות החוץ המערבית, המתמקדת בהערכת התנהלות עתידית של המדינה הפלשתינית, מדינות ערב מעניקות חשיבות מכרעת להתנהלות הפלשתינית בעבר כסמן להתנהלותם בעתיד.
לעומת הערכת התנהלות עתידית שהיא סובייקטיבית והשערתית, התנהלות העבר היא אובייקטיבית ומתועדת. לכן, החלטות אחראיות בתחומי רפואה, חקלאות, מדע ועסקים, ובמיוחד יחסי חוץ וביטחון לאומי, חייבות להתבסס בעיקר על ביצועים מוכחים בעבר יותר מאשר על הנחות עתידיות. לדברי הפסיכולוג הנודע, ד"ר אלברט אליס: "התחזית היעילה ביותר לגבי התנהגות עתידית מתבססת על התנהגות העבר".
האסכולה המערבית מעניקה משקל רב למלל הערבי המחבק את הפלשתינים, אך מתעלמת מההתנהלות הערבית המתנכרת לפלשתינים. לכן היא מעריכה שהעניין הפלשתיני מרכזי וחיובי בסדר היום הערבי, ושהקמת מדינה פלשתינית תפתור את הסכסוכים עם ישראל ותמתן את זעזועי האזור. לכאורה, זו הערכה הגיונית, העוקפת התנהלות מזרח תיכונית - מאז המאה השביעית - גועשת, אלימה, הפכפכה, חסרת-סובלנות ונטולת-דמוקרטיה, שעדין לא חוותה דו-קיום בשלום בינערבי.
זו אסכולה מערבית המעדיפה ציפיות אופטימיות על פני התנהלות מתועדת ומתסכלת של המזרח התיכון, כולל הפלשתינים, המלמדת על אפשרות סבירה שמדינה פלשתינית תביא להפלת המשטר ההאשמי בירדן ותגובת שרשרת קטלנית דרומית לירדן (חצי האי ערב) ובכל מדינה ערבית פרו-אמריקנית, ולרוח גבית ל"אחים המוסלמים" (ארגון טרור מוסלמי הגדול בעולם), האייתולות, דאעש, ארדואן, סין ורוסיה.
הנטייה להמעיט במשקל ההתנהלות בעבר גרמה לאסכולה המערבית להגדיר את הצונאמי הערבי, המשתולל מאז 2010, כ"אביב ערבי", "מצעד הדמוקרטיה" ו"מהפיכת פייסבוק והצעירים". ב-1978 הקריבה האסכולה המערבית את התנהלות העבר על מזבח הכמיהה לפתרונות קלים ומהירים, תקעה סכין" בגב השאה האירני והעניקה רוח גבית לאייתולה חומייני, אותו ראתה כמנהיג שואף חרות ודמוקרטיה הנלחם במנהיג עריץ. ב-1990 טמנה האסכולה המערבית את ראשה בחול הפשטנות, והתעלמה מהתנהלות מתועדת למשעי של צדאם חוסיין עד יום הפלישה לכווית. ההתעלמות השיטתית מהמשקל הדומיננטי של התנהלות העבר (המטרידה והמתסכלת, אך מציאותית) פוגעת אנושות באמינות האסכולה המערבית.
להלן תיעוד ההתנהלות הפלשתינית הנדחקת לקרן זוית על-ידי המערב, אך עומדת ביסוד ההסתייגות הערבית מהקמת מדינה פלשתינית:
- קירבה ל"אחים המוסלמים" - המאיימים על כל משטר ערבי פרו-אמריקני - מאז שיתוף הפעולה של השניים עם גרמניה הנאצית והחתרנות המשולבת במצרים בשנות ה-50', כאשר ערפאת ומחמוד עבאס היו פעילים מובילים בתא הפלשתיני של "האחים המוסלמים". ב-2020 הספר "מיין קאמפ" פופולרי ברחוב הפלשתיני.
- שיתוף פעולה שיטתי עם הגוש הסובייטי/רוסי. מחמוד עבאס עבר הכשרה בק.ג.ב. וקיבל דוקטורט מאוניברסיטת מוסקבה ("הכחשת השואה היהודית"). קשר מדיני-ביטחוני עם המשטרים הרדיקלים בקוריאה הצפונית (מ-1966), קובה וונצואלה.
- מ-1979 הזדהות עם משטר האייתולות באירן, הפועל להפלת השלטון בסעודיה וכל מדינה ערבית פרו-אמריקנית.
- בשנות ה-70' ו-80' הכשרת ארגוני טרור בינלאומי מאירופה, אמריקה הלטינית, אפריקה, אסיה והמזרח התיכון במחנות אימונים פלשתינים בלבנון, תימן וסודן.
- ב-1.3.1973 נרצחו שגריר ארה"ב וסגנו בסודן על-ידי טרוריסטים של "ספטמבר השחור" שנשלט על-ידי הפתח' ואש"פ.
- ב-18.4.1983 ו-23.10.1983 נהרגו 260 חילים אמריקנים ו-58 חילים צרפתים על-ידי מכוניות תופת של ה"ג'יהאד האיסלאמי" בסיוע פלשתיני.
- טרוריסטים פלשתינים נלחמו נגד צבא ארה"ב באפגניסטן ועירק.
- האינתיפאדה הראשונה (1991-1987) והקמת הרש"פ (1993) הביאו לגירוש ובריחת נוצרים מרמאללה, בית לחם, בית ג'אלה ובית סאחור, והפיכתם מרוב למיעוט קטנטן באזורים אלו.
- מדינות ערב רואות בפלשתינים אב-טיפוס לחתרנות, טרור וכפיות-תודה בעקבות טרור פלשתיני נגד מדינות-מארחות: מצרים (שנות ה-50'), סוריה (1966), ירדן (1970-1968), לבנון (1982-1970) ובמיוחד כווית (1990). ככל שהתרחבו המחוות של המארחות הערביות, כן התרחב הטרור הפלשתיני נגד המארחות.
- הקצנה חסרת-תקדים של החינוך-לשנאה והטרור הפלשתיני בעקבות מחוות חסרות תקדים של ישראל (הסכם אוסלו, הצעת הנסיגה הסוחפת של ברק ערב האינתיפאדה השנייה, "הינתקות", וכו').
- ההנהגה הפלשתינית עושה שימוש מתוחכם ב"טאקייה" (כפל לשון והטעיה), כפי שהפגין ערפאת שהסכים, לכאורה, לתנאים של "הסכם אוסלו", אך, למעשה, הקצין טרור והסתה. כך גם מחמוד עבאס המתבטא לעתים במתינות, אך מטפח את תשתית החינוך לשנאה, שהיא חממת טרור מהגדולות בעולם.
- הטרור הפלשתיני אינו פועל יוצא של 1967, אלא התפרץ בשנות ה-20' של המאה הקודמת. הפתח' ואש"ף נוסדו ב-1959 ו-1964 וחרתו במסמכי ההקמה ובמערכות החינוך שלהם את "שחרור פלשתין של הקו הירוק".
- מדינות ערב אינן שוכחות את - ואינן סולחות על - הטרור וכפיות התודה הפלשתינים. הן רואות בהצעה להקמת מדינה פלשתינית תוספת של משטר פורע-חוק שיחבור לגופים המאיימים על כל מדינה ערבית פרו-אמריקנית.
- בטקס החתימה על הסכם השלום ישראל-ירדן, באוקטובר 1994, אמרו מפקדי הצבא הירדני למפקדי צה"ל: "הקמת מדינה פלשתינית מערבית לירדן תביא להפלת המשטר ההאשמי מזרחית חירדן"!
- על-רקע ההתנהלות המתועדת הנ"ל, מדינה פלשתינית תשדרג את דריסת הרגל האזרחית והצבאית של רוסיה, סין, אירן, טורקיה וקוריאה הצפונית באגן המזרחי של הים התיכון, ותוסיף ישות אנטי-אמריקנית לעצרת האו"מ.
מכיוון שנמר אינו מחליף חברבורות אלא טקטיקות, הרי שהקמת מדינה פלשתינית מחד וביטחון משטרים ערביים פרו-אמריקנים מאידך (ירדן, סעודיה, מצרים, וכו') הם דבר והיפוכו.
מן הראוי שבכל הקשור לעיצוב מדיניות בנושא הפלשתיני, מעצבי המדיניות - בישראל ובמערב - ידבקו במשנתו של הפסיכולוג ד"ר אלברט אליס: "התחזית היעילה ביותר לגבי התנהגות עתידית מתבססת על התנהגות העבר".

תאריך:  14/06/2020   |   עודכן:  14/06/2020
+לבנון בוערת מחדש
09:03 14/06/20  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

המהומות התחדשו בלבנון אחרי הפסקה של כמה חודשים בגלל משבר הקורונה והן מאיימות לגרור את המדינה לכאוס פוליטי וכלכלי מוחלט. הרקע למהומות הוא התרסקותה של הלירה הלבנונית, ארגן חיזבאללה מנסה לנצל את המשבר ולהביא לפיטוריו של נגיד הבנק המרכזי המזוהה עם ארה"ב

הפגנות סוערות בלבנון [צילום: בלאל חוסיין/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע מדינות ערביות מסתייגות ממדינה פלשתינית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר הסעודי בידיעות
רבקה שפק ליסק  |  14/06/20 15:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יורם אטינגר
האסכולה המערבית מעניקה משקל רב למלל הערבי המחבק את הפלשתינים, אך מתעלמת מההתנהלות הערבית המתנכרת לפלשתינים
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נתון בלחץ רב נוכח כוונות הסיפוח של ישראל והוא פנה בהצעה לכל הפלגים הפלשתינים להגיע לפיוס לאומי. בחמאס מאתגרים את מחמוד עבאס ודורשים את שילוב התנועה בהנהגת אש"ף וחלוקת העוגה השלטונית עמה
יוני בן-מנחם
הגנרל אסמעיל קאא'ני, מפקד כוח "קודס" של "משמרות המהפכה" האירניים ביקר פעם נוספת בבגדד ונפגש עם בכירים עירקיים וראשי מליציות "אלחשד א-שעבי". הביקור התקיים לקראת שיחות הדיאלוג האסטרטגי בין ארה"ב לעירק במחצית החודש
אביתר בן-צדף
עבד-אלמאלֶכּ דרוּקדֶל, המנהיג הוותיק של אל-קאעידה במאגרב (צפון אפריקה), חוסל ביום רביעי על-ידי כוחות צבא צרפת בצפון מאלי    הארגון התרכז בשנים האחרונות בתקיפות בצפון מאלי
ד"ר יואל גוז'נסקי, ד"ר גליה לינדנשטראוס
המתחים בין הסונים לשיעים אינם היחידים המעצבים את דמותו של המזרח התיכון. גם בין המדינות הסוניות יש עימותים, לעיתים חריפים במיוחד    ישראל הייתה רוצה יחסים טובים עם כולן, אך במצב הנוכחי מוטב לה שסעודיה ומצרים יגברו על טורקיה וקטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il