X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הגילויים האחרונים של אילה חסון, יותר מאשר הם מעידים על מנדלבליט אישית, הם מעידים על מערכת אכיפת חוק חולה אנושות
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. האם דיבר אמת? [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]

הגילויים האחרונים של אילה חסון מצביעים אולי על פעולות בניגוד עניינים, מצביעים אולי על טובות הנאה שמבקש בוס מכפיפיו, אך יותר מכל מצביעים על חולי ממאיר של מערכת אכיפת החוק. ומדוע?
1) מכלול הטענות שהעלה מנדלבליט בעתירתו נגד מדינת ישאל, במטרה שייערך לו שימוע טרם ההחלטה על עילת סגירת התיק נגדו, מעלות תמונה ברורה של תפירת תיק, הן בנוגע לכלל התנהגות התביעה בעניינו והן בנוגע להתנהגות הפרקליטה הראשית בתיקו, האם הוא צדק, ואם כן מי תפר ומה היו האינטרסים שהביאו לתפירה. או במלים אחרות, האם הייתה בכלל איזו שהיא תשתית להבאתו של מנדלבליט לחקירה באזהרה, ואם כן האם פעלו החוקרים וכלל המערכת כחוק במהלך החקירה (כולל ולא רק הדלפות מגמתיות לעיתונות ופרסומן).
2) איך התנהג מנדלבליט בחקירה? האם דיבר אמת? האם התפתל? האם שיקר?
3) ככל שקריאתו לחקירה באזהרה לא נבעה מצורך אמתי (אפשרות כל העמדה לדין). כלומר, הוא נתפר, מה גרם לתופרים לשנות את דעתם, באיזה שלב בדיוק השתנתה דעתם ומה יכול היה לגרום לשינוי?
4) ככל שהייתה תפירה, האם ייתכן שהסיבה לה הייתה ניסיון למנוע את מינויו כיועמ"ש לממשלה?
5) ככל שהייתה תפירה, האם ייתכן שלשינוי המגמה גרמה ההבנה שמנדלבליט מונח בכיס של התופרים, ולכן גישת התופרים לגבי המינוי השתנתה מן הקצה אל הקצה.
6) ככל שהייתה תפירה, ושינוי המגמה נבע מכך שתופריו הבינו שהוא בכיס שלהם, מה גרם להם להבין כך?
7) ככל שהייתה תפירה, ושינוי המגמה נבע מכך שתופריו הבינו שהוא בכיס שלהם, האם גם למנדלבליט הייתה כבר אז סיבה טובה להאמין שאם ייקח על עצמו את התפקיד, הוא יהיה בכיס של תופריו?
8) איך סבר מנדלבליט שיוכל לכהן לאורך זמן בראשה של מערכת, כאשר הוא סבור שהיא תפרה אותו משרוך נעל ועד קדקוד, והרי ברור שתיבת פנדורה כזו תתפוצץ באיזה שהוא שלב.
9) האם בעתירה נגד מינויו של מנדלבליט הציגו מנדלבליט והפרקליטות את כל החומרים הרלוונטיים לבית המשפט? ואם לא הוצגו, מדוע לא הוצגו? ואם הוסתרו חומרים או חסרו חומרים האם היו אלו חומרים בליבת התיק אשר יש להם משקל להכרעה בתיק?
10) האם למונח "בכיס" לעיל יש קשר לקלטות של מנדלבליט-אשכנזי אשר הוחזקו בכספת בפרליטות מרגע חקירתו?
11) האם תוכן קלטות אלה חוסה תחת חוק איסור האזנות סתר או לחלופין מדובר בפצצת סרק, כי הקלטתן במסגרת הצבא על-ידי אנשי צבא מחריגה אותן מאיסורי החוק.
12) האם אותן קלטות שבכספת הוצגו לשופטי בית המשפט העליון במסגרת ערעור של ברוך קרא לשחרר את קלטות אשכנזי לציבור?
13) האם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה בתשובתם לערעור ולבקשה לדיון נוסף בערעור של ברוך קרא, הציגו את תוכן הקלטות האלה לבית המשפט? האם הודיעו לבית המשפט על קיומן? האם בהודעת הנשיאה בהחלטה בדיון הנוסף, כי הרכב הערעור בחן את ההקלטות גופא, ידעה הנשיאה על ההקלטות שבכספת, האם המשיבים התייחסו להקלטות אלה בתשובתם, ואם לא מדוע. לו הייתה הנשיאה יודעת, או לו ידע הרכב הערעור על קלטות אלה האם קיים סיכוי שהחלטותיהם היו שונות?
14) האם עילת סגירת תיק בפרקליטות המדינה היא שכונה דולפת? האם תיקים נגנזים באמצעות מיילים שהיום כתוב בהם א' ומחר כתוב בהם ב'? האם אין הליך פורמלי, המחייב פורום קבוע הליך קבוע ומסמוך בפורמט קבוע, אותו חייבים לנקוט על-מנת שעילת סגירת תיק, אשר במקרים רבים יש לה חשיבות של החלטה שיפוטית, תוחלט, תתועד, תהיה לה גרסה סופית אחת ויחידה ולא 8 מיילים עם שמות כאלה ואחרים, ועם בליל דעות כזה או אחר?
השגיאות כאן הן כל כך גדולות, הסירחון כה עז, ועיקרו בעובדה שמנדלבליט הסכים להתמנות לעמוד בראש מערכת שהוא תיאר אותה להבנתי בעתירה לבג"ץ טרם מינוייו, כמערכת שהסרטן הגיע לה לגזע המוח. ומתברר לאחר המינוי שהוא הציע עצמו לתפקיד שלא על-מנת לתקן אותה, כי המערכת חוזרת ובייתר שאת על כל אינדיקציות המתפרה האדירות בתיקי נתניהו, ואם לא התמנה על-מנת לתקנה, אז לשם מה התמנה? משכורת שמנה? פנסיה ענקית?
ומן העבר השני נראה לי באופן ברור כי הפרקליטות עשתה ככל יכולתה על-מנת לסכל את המינוי כי היא חששה שמנדלבליט בא במטרה לתקן אותה, והיא חדלה מהתנגדותה כאשר הבינה מסיבות שונות, שאלו לא היו כוונותיו מלכתחילה, ואם היו כאלה כוונות הן סוכלו במעלה ההר, ומאויב מר מנדלבליט הפך בעיני הפרקליטות לשותף צייתן.
אלה השאלות המחייבות מענה. לטעמי, ניגודי העניינים פה ושם הם רק עוד סימפטום לחולי הממאיר לכאורה. אסור שניגודי העניינים ייבחנו ככאב ראש מקומי אלא כחלק מגידול ממאיר בגזע המוח, אשר אם לא יטופל ביסודיות וללא רחמים, ימוטט את מערכת אכיפת החוק על יושביה ועלינו. רק שופט חוקר, עם כתב מינוי לחודש ועם סמכויות אין קץ, יכול לדקור את הבועה הענקית הזו, ומה שייצא, ייצא.

תאריך:  16/06/2020   |   עודכן:  16/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט - הסיפור האמתי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד
gngs  |  16/06/20 13:38
 
- אני מאד מקווה שלא תהיה ברירה
ה.א  |  16/06/20 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
מספרים לנו כאן באתר כי משרד המשפטים מתייחס לגלויים של אילה חסון על ענייני מנדלבליט בפרשת הרפז, כאילו חורגת מסטנדרטים עיתונאיים, האמנם?
יוני בן-מנחם
שיחות הדיאלוג האסטרטגי בין ממשלת עירק החדשה לממשל טראמפ החלו אך לא נקבע שום תאריך לנסיגת צבא ארה"ב מעירק. הערכה היא כי הנשיא טראמפ לא יסיג את הכוחות לפני הבחירות בנובמבר מחשש לנזק פוליטי,וכי גם לאחריהן הממשל יסתפק בצמצום הכוחות בלבד
יוסי אחימאיר
הלשעברים באים מכל המחנות. אלה שמאגף השמאל הם גם כמעט כל מה שנותר ממפלגות-האם שלהם. פעם הם היו מראשי מחנה דומיננטי, נישא מעם. היום - ותיקים ממורמרים. אלה שמימין מסרו את השרביט למחליפיהם הצעירים בתפקידים רמי מעלה בממשלה, בכנסת, בצבא ובשאר מוסדות שלטון
גרשון הכהן
הדילמה בסוגיית החלת הריבונות בבקעת הירדן וביישובי יו"ש מעמידה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בצומת החלטות אסטרטגי, מהקשים והמרכזיים בתולדות מדינת ישראל. בצומת אסטרטגי, ההחלטה תמיד מורכבת. הדילמה של נתניהו מורכבת שבעתיים
יוסי דר
בני גנץ איננו מסתפק באאודי 8 ובשאר אביזרי רעש וצלצולים, אלא פולש במפגיע למגרשו של ראש הממשלה ונוטל משם סמכויות לעצמו - ללא כל בסיס בחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il