X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שני אנשים עם לשון משוחררת, מנכ"ל האוצר בדימוס, ומזכלי"ת הסתדרות המורים הראויה לטעמי להיות בדימוס, פגעו באורח חסר תקנה במערכת החינוך על בית המשפט לכבות את האש בפשרה לאחור בלבד, ועם הרבה אחריות מכאן ולהבא
▪  ▪  ▪
בן-דוד. צריכה ללכת

משרד החינוך התגלה במלוא מערומיו במשבר הקורונה. העדר תשתית ראויה ללמידה ולהוראה מרחוק. אל הבור הזה נפלו מורי ישראל ותלמידיה, ובמקרים רבים הצילו היוזמה וההקרבה של המורים יחד עם הרצון והצמא לידע של התלמידים, את כבודה האבוד של מערכת חינוך לא ערוכה, מאובנת, מיושנת, חסרת יוזמה ומעוף.
ובכל הרע והטוב הזה צצו ועלו שתי דמויות רעות ומזיקות. מנכ"ל האוצר בדימוס אשר התנפל ללא כל רסן על המורים בראיון עם אילנה דיין בימים הראשונים של המשבר, ויו"ר הסתדרות המורים, אשר לטעמי על המורים לפעול להוצאתה לדימוס בהקדם. שתי הפיגורות האלה עם פה פח, האחד עלב במורים בפומבי, הביע חוסר הערכה משווע לעבודה האינסופית שהשקיעו רבים מהם בימים האלה, והשנייה, הצליחה ללא כל מאמץ ובמספר דקות רעות ושליליות בטלוויזיה לקוממם נגדה את הורי התלמידים לאורכה ולרוחבה של המדינה, וליצור משבר אמון קשה אשר יעיב שנים רבות על יחסי מורים הורים.
מנכ"ל האוצר הלך הביתה ברוך השם. יעשו לטעמי המורים טוב אם יוליכו גם אותה. איש חכם אחד בסיפור, יו"ר ארגון המורים (העל יסודיים) אשר אמר לכולם - "ישחקו הנערים לפנינו", ניתק מגע תוך שהוא מגבה את המורים בשעות המאוד קשות, מאוד מורכבות, שעות בהן נדרשו המורים למצות כל גרם של שכל וכל גרם של אנרגיה על-מנת להבטיח שאיכות הלמידה מרחוק לפחות תשווה לאיכות הלמידה החזותית. והמורים עשו זאת בהשקעה מרובה, מן הגורן ומן היקב, על-אף ההתנהגות חסרת האחריות של רבים מראשי המערכת.
וברור שיום התשלום מגיע, ההתחייבות מראש (התחייבות מיותרת ומטופשת לדעתי) של מזכלי"ת הסתדרות המורים להשלמת ימים בחופשת קיץ, מול העדר כל התחייבות מקבילה של מזכ"ל ארגון המורים, וסעיף מתלה אשר לטענת הסתדרות המורים כלול בהסכם, מביאים בימים אלה את המורים ואת המדינה לבית המשפט.
לדעתי, זה לא סכסוך על ימים, זה סכסוך על אגו עם השלכה מרחיקת לכת לעתיד. בעיות העבר יכולות להיפתר בהסכמת הצדדים. זה אומר כולה שלי, זה אומר כולה שלי, יחלוקו, ובלבד שלפשרה הזו לא תהיה כל השלכה על העתיד, ובכך יסתיים הסכסוך המשפטי. אך זוהי המשוכה הקלה.
המשימה המורכבת יותר מוטלת לפתחה של המדינה. על מדינת ישראל להחליט אם היא רוצה לקיים למידה מרחוק בעתות חרום, לדוגמה בימי מגיפות, אם לאו, אם אינה רוצה, והשיטה בעת סגירת בית ספר היא חל"ת, אז תפדלו. מדינת ישראל חוקקה חוק לימוד חובה, היא מורשית לחוקק חוק המבטל את חוק לימוד חובה בימי חירום (ככל שבית המשפט ירשה לה), ואז כמובן לא יהיו לימודים בימי חירום. אגב, מדינה גם יכולה למנוע רפואה, שיטור, כיבוי, ביטחון ומזון בימי חירום, כאמור, ככל שבית המשפט יאפשר לה.
אך אם המדינה לא התחרפנה, והמפלגות הפוליטיות חפצות חיים, קשה להאמין שמדינת ישראל תימנע מלקיים משטר למידה אינטנסיבי ומתמשך בימי חירום, תוך שהיא משלמת לעובדי ההוראה, (והוספת ימי לימודים במקום חופשה פירושה העדר תשלום) וכמובן המורים יהיו חייבים לתת תמורה מעל ומעבר להעסקה זו, הן בשעות ההוראה, הן בקשר פרטני עם תלמידים, ובעיקר בשעות ההכנה המרובות של חומרי הלימוד בפורמט אינטראקטיבי, הניתן להפעלה גם במחשב וגם בטלפון נייד.
ייטיבו לעשות הצדדים למטרה המשותפת אם לא ידמו לשני החמורים המושכים כל אחד לצד הנגדי ולעולם לא יגיעו לעשב, בגלל חבל קצר הקשור לצוואריהם, ולחלופין ילחחו במקביל משמאל ואחרי כן ילחחו במקביל מימין. החלפת מנכ"ל משרד האוצר היה צעד פתיחה טוב, לדעתי לא תהיה ברירה אלא להחליף גם את מזכלי"ת הסתדרות המורים.

תאריך:  18/06/2020   |   עודכן:  18/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המורים ומדינה: פשרה לעבר ונחישות לעתיד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני מבקש לבחון את סדר היום של ממשלת ישראל מעוד נקודת מבט של מי שקורא לעצמו ביטחוניסט    הביטחוניסט שהתגאה בהישגים המוצלחים של ממשלת ישראל ביצירת תהליכי התקרבות ושיתוף פעולה ביטחוני עם מדינות המפרץ המתונות
אורי שרגיל
גולדה נבחרה לרשת את אשכול במרץ 69 בעיצומה של מלחמת ההתשה    סאדאת הגיע ב-70 ומיד סילק את אנשי כת השמאל במסדרונות שלטונו
מנחם רהט
החיים מזמנים לעיתים מאבקי קרמר נגד קרמר מביכים: ערביי יפו נגד חולדאי, הארץ-דעות נגד הארץ-טור-מערכת, ויתד נאמן נגד ח"כ גפני - ולהפך    ירי בתוך הנגמ"ש
טל בן-יעקב
נתניהו מתבכיין שרודפים אותו ובכך גורם לבוחריו להרגיש כי רודפים אותם ואת מאווייהם הפוליטיים    הוא יוצר תחושת אחדות ואחוות לוחמים בינו לבינם, שכן לדידו מדובר במלחמה, ומייצר חומה המפרידה בינם לבין כל השאר - המיעוט אשר פועל נגדם במחשכים
יורם אטינגר
כצפוי, ההנהגה הפלשתינית חברה לסדאם חוסיין כפי שחברה לגרמניה הנאצית, לגוש הסובייטי, לטרור הבינלאומי, לקוריאה הצפונית, לאייטולות באירן ולארדואן, המאיימים על שלום המזרח התיכון והעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il