X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
גם הנאמנים לועגים לטראמפ [צילום: מארק המפרי, AP]
סחר החוץ כמכשיר פוליטי [צילום: אלכס ברנדון, AP]
ניו-יורק טיימס חושף קטעים מספרו של בולטון, הטוען שטראמפ ניסה לבלום חקירות נגד חברות מטורקיה וסין, כדי לעשות טובות אישיות לנשיאים ארדואן ושי מספר: טראמפ לא ידע שבריטניה היא מעצמה גרעינית מתאר: תדרוכי המודיעין הם בזבוז זמן, כי טראמפ מדבר רוב הזמן
▪  ▪  ▪

בית הנבחרים צריך היה להעמיד לדין את הנשיא דונלד טראמפ לא רק בפרשת אוקראינה, אלא גם במקרים אחרים בהם ביקש להתערב מסיבות פוליטיות בחקירות פליליות. כך טוען היועץ לשעבר לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, בספרו " The Room Where It Happened" המתפרסם בשבוע הבא. ניו-יורק טיימס חשף (יום ד', 17.6.20) כמה מן הגילויים המרכזיים שבספר.
לטענת בולטון, טראמפ הביע מספר פעמים את רצונו לבלום חקירות פליליות, "וכך להעניק, למעשה, טובות אישיות לדיקטטורים שהוא מחבב". לדבריו, היו אלו בין היתר חקירות נגד הלקבנק הטורקי ונגד ZTE, הסינית, בהן ביקש טראמפ להתערב כדי לשאת חן בעיני הנשיאים רג'פ טאיפ ארדואן ושי ג'ינפינג. "דפוס הפעולה נראה כמו שיבוש הליכים מתוך הרגל, דבר שאיתו לא יכולנו להשלים". לדברי בולטון, הוא דיווח על חששותיו לשר המשפטים, ויליאם באר, וליועץ המשפטי של הבית הלבן, פאט סיפולון – שניים מנאמניו הבולטים של הנשיא.
"נשיא אינו רשאי להשתמש לרעה בסמכויות הלגיטימיות של הממשלה, בכך שהוא רואה את האינטרסים האישיים שלו כזהים עם האינטרס הלאומי, או בכך שהוא משתמש ברמזים כדי להסתיר את רדיפתו אחרי האינטרס האישי שלו כאילו הוא האינטרס הלאומי", כותב בולטון. "אם בית הנבחרים לא היה מתמקד רק בהיבט האוקראיני של האופן בו טראמפ מערבב את האינטרסים האישיים שלו, ייתכן שהיה סיכוי גדול יותר לשכנע אחרים שהוא ביצע פשעים המצדיקים את הדחתו".
טענה חמורה נוספת של בולטון היא, שטראמפ יצר זיקה בין מו"מ הסחר בשמה של ארה"ב לבין צרכיו הפוליטיים. לדבריו, טראמפ ביקש מהנשיא שי לרכוש יותר תוצרת חקלאית אמריקנית, כדי להבטיח את נצחונו בבחירות 2020. טראמפ הסביר במפורש ל-שי את חשיבותם של קולות החקלאים ואת ההשפעה עליהם שתהיה לרכישה מוגברת של חיטה ופולי סויה בידי סין. לדבריו, הנושא עלה בפגישת שני הנשיאים בשולי פסגת G20 שהתקיימה ביפן בקיץ שעבר.
זהו הספר הראשון של אדם כה בכיר בממשל טראמפ, המנסה מצידו ברגע האחרון למנוע את הופעתו באמצעות הליכים משפטיים. בולטון מתאר את טראמפ כאדם נעדר ידע בסיסי על העולם, הפתוח לחנופה מצד שליטים סמכותניים המשטים בו, ומכור להצהרות כוזבות ולשליפות מן המותן שעוזריו מנסים לנהל או לשנות. כך למשל, טוען בולטון, טראמפ לא ידע שבריטניה היא מעצמה גרעינית ושאל האם פינלנד הוא חלק מרוסיה. עוד הוא אומר, כי טראמפ היה קרוב להוצאת ארה"ב מברית נאט"ו יותר מכפי שפורסם.
גם מי שמציגים את עצמם כנאמנים לטראמפ ללא סייג, לועגים לו מאחורי גבו. בולטון מספר, כי בעת פגישתו של טראמפ ב-2018 עם קים ג'ונג-און, העביר לו שר החוץ, מייק פומפאו, פתק בו כתב על הנשיא: "הוא מלא חרה". חודש מאוחר יותר התייחס פומפאו בבוז מוחלט למדיניותו של טראמפ כלפי קוריאה הצפונית ואמר שאין לה שום סיכוי להצליח.
לדברי בולטון, תדרוכי המודיעין לטראמפ היו בזבוז זמן מוחלט, כי רוב הזמן הוקדש להאזנה לטראמפ במקום למתדרכים. טראמפ גם אוהב לסכסך בין מקורביו. הוא אמר פעם לבולטון, כי שר החוץ לשעבר, רקס טילרסון, השמיע הערה סקסיסטית כלפי השגרירה דאז באו"ם, ניקי היילי; בולטון מעיר שהוא לא האמין לדברים, אך נדהם מעצם העובדה שטראמפ טרח לומר אותם.
לטראמפ אין שום תפיסת עולם בתחומי הממשל והחוץ, אלא רק סדרה של דחפים תוקפניים, שלעיתים הם משעשעים ולעיתים מסוכנים – טוען בולטון. הוא אומר כי סבר שהפלרטוטים הדיפלומטיים של טראמפ עם קים ועם ולדימיר פוטין היו מטופשים, וכי השקיע זמן רב בניסיון למנוע מהנשיא להגיע להסכמים גרועים עם מנהיגים אלה.
בולטון היה היועץ לביטחון לאומי השלישי של טראמפ, כיהן בתפקידו 17 חודשים ופוטר בספטמבר שעבר בשל סדרת מחלוקות עם טראמפ על אירן, קוריאה הצפונית, אוקראינה והסכם השלום עם הטליבאן באפגניסטן. הוא הביע נכונות להעיד בהליך ההדחה נגד טראמפ אם בית המשפט יורה לו לעשות זאת, אך ועדת המודיעין בבית הנבחרים החליטה שלא לפנות לבית המשפט כדי שלא לעכב את ההליך.

תאריך:  17/06/20   |   עודכן:  17/06/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ חשב שפינלנד היא חלק מרוסיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
היו שנים שגם אני וגם אתה חשבנו ל"ת
סניל  |  18/06/20 09:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
USA Today מפרסם כמה מן הגילויים של העיתונאית מרי ג'ורדן: מלאניה טראמפ איננה אישה חסרת אונים, הנשיא מאזין לה ברצינות ויחסיה עם איוונקה טראמפ מתוחים
איתמר לוין
חלק ניכר מעסקי הקבוצה הוא במלונאות ונופש - הענפים שספגו מכה קשה במיוחד מן המגיפה    מפגינים נאספים מול נכסיו של טראמפ ברחבי ארה"ב ומקשים על הפתיחה מחדש    במצב זה עלול הנשיא להימצא בניגוד עניינים, שכן כל יום נוסף של מגבלות והפגנות - גורם נזקים לכיסו הפרטי
איתמר לוין
שר ההגנה הראשון של טראמפ ושני רמטכ"לים לשעבר מזהירים מפני השימוש הפוליטי שעלול הנשיא לעשות בחיילים    ניו-יורק טיימס: טראמפ מזכיר את התנהגות המלך ג'ורג' נגדה יצאה הכרזת העצמאות
איתמר לוין
יוסף, בנו של ר' יהושע, עבר מוות מוחי וחזר לחיים - מספרת הגמרא במסכת בבא בתרא. כאשר שאל אותו אביו מה ראה במרום, השיב לו יוסף: "עולם הפוך ראיתי" - העשירים חסרי חשיבות ואילו העניים זוכים לכבוד ניכר. תיקן אותו ר' יהושע: "עולם ברור ראית" - זהו הסדר הנכון    האם מה שאנחנו רואים מסביבנו הוא הפוך או ברור? כמה דוגמאות המותירות אותנו תמהים
איתמר לוין
הנשיא דיבר על יריות שיבואו בעקבות הביזה ועל שילוח "כלבים אכזריים" במפגינים    הוא מייחס את ההפגנות לארגון השמאל הקיצוני "אנטיפה", למרות שאין ראיות לכך    אמבר פיליפס, בעלת טור בכירה בוושינגטון פוסט. מסבירה מה עומד מאחורי דבריו של טראמפ ואת הסכנות הנובעות מהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il