X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
ניצן, מנדלבליט. יד רוחצת יד [צילום: פלאש 90]
הילה גרסטל [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
ניצן, מנדלבליט. יד רוחצת יד [צילום: פלאש 90]
תחקיר News1 / שוחד מרמה והפרת אמונים
מנדלבליט פנה לניצן לשנות הסגירה
לחוסר אשמה לאחר שהצילו מגרסטל
מנדלבליט וניצן קיימו יחסי שוחד בתקופת טיפולם בתיקי נתניהו פניית מנדלבליט לניצן באמצעות ב"כ עו"ד ז'ק חן נעשתה כ-3 חודשים לאחר שנתן ידו לסיכול פרסום דוח הילה גרסטל שכלל ביקורת נוקבת על הפרקליטות ועל ניצן העומד בראשה מנדלבליט מנע מגרסטל שכירת עורך דין חיצוני והטיל על עוזרו האישי את ה"משימה" לייצוגה בפני בג"ץ התוצאה: גרסטל נאלצה להתפטר לאחר שלא קיבלה גיבוי גם מהדרג הפוליטי בניגוד לפרסומים - ניצן סייע למנדלבליט להצגת הסגירה בעילת חוסר אשמה
מנדלבליט חשוף לסיכון ופרישה
יואב יצחק
הסיכון: בתקופה שהיועמ"ש נדרש להכריע בתיקי נתניהו * שלוש קלטות נפיצות מוחזקות בידי המשטרה והפרקליטות * הקלטות מתעדות שיחות שקיים מנדלבליט בהן הדליף מידע לוינר ולאשכנזי ושיבש החקירה בפרשת הרפז * שידור הקלטות עלול להציג את מנדלבליט כמאכער, לפגוע אנושות במעמדו וביוקרתו, ולאלצו לפרוש מכהונתו כיועץ המשפטי לממשלה * שי ניצן הוא האיש שמונע מסירת הקלטות, והוא האיש שמונע קבורת הקלטות בהסדר טיעון עם הרפז
לרשימה המלאה

שוחד מרמה והפרת אמונים. אלה הם סעיפי החיקוק, לפיהם יש לחקור את צמרת התביעה בישראל: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה שי ניצן. שניהם קיימו יחסי גומלין אסורים במשך זמן ממושך - בתקופה שמנדלבליט סחיט ומוחזק במקום רגיש ביותר - ריצו זה את זה, וגוננו זה על זה, במקום לפעול כדין למען האינטרס הציבורי. שניהם ידעו היטב: אין מי שיכול להורות על חקירה נגדם, גם לא שופטי בית המשפט העליון, ובהם מני מזוז, שמגוננים עליהם באופן אוטומטי משל מדובר בצדיקים גמורים.
ברשימה זו נציג את העובדות כסדרן. חומרת מעשיהם של מנדלבליט וניצן מתחוורת כאשר מרכיבים את אבני הפסיפס ורואים תמונה שלמה. מהן עולה, כי במשך שנים פעלו השניים תוך ניגוד עניינים חמור ופסול העולה כדי ניהול יחסי שוחד מובהקים. העובדות המוצגות להלן מחייבות חקירתם בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

20.05.15 - הגניזה/הבעיה
היועמ"ש יהודה וינשטיין, בהמלצת הפרקליט שי ניצן, סוגר את תיק החקירה נגד מנדלבליט בפרשת הרפז, בעילה של העדר ראיות מספיקות.
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין מחליט על סגירת תיקו של מנדלבליט. במסמך המחזיק עשרות עמודים הוא נמנע מלציין מפורשות את עילת הסגירה (מה שהוליד חרושת שמועות בדבר העילה, וגם עתירה מצד עמותת אומ"ץ, בהובלת אריה אבנרי ז"ל ועו"ד פנחס פישלר). עם זאת, וינשטיין מציין: "ההחלטה התבססה על קשיים ראייתיים"‬.
בסעיף 12 להחלטתו קבע וינשטיין כי הוא מורה על סגירת התיק בהתאם להמלצתו של פרקליט המדינה שי ניצן. וינשטיין נמנע, מסיבות השמורות עמו, מלפרסם את המלצתו המדויקת של שי ניצן, שבה נכתב, כפי שנודע כבר לפני שנים, כי ניצן ממליץ לסגור את התיק בשל חוסר ראיות ולא בעילה של חוסר אשמה. בנסיבות שנוצרו, תיקו של מנדלבליט במשטרה נותר פתוח.
נזכיר: עוד קודם לסגירת התיק עתר מנדלבליט לבית המשפט העליון. בעתירה הפנה אצבע מאשימה כלפי בכירי התביעה: וינשטיין, שי ניצן, המשנה ליועמ"ש רז נזרי, ואחרים. מנדלבליט טען כי תופרים לו תיק. על-כן ביקש שימוע מוקדם - בטרם יוכרע עניינו אף בשאלה האם יש לזמנו לשימוע.
מנדלבליט, שכיהן בתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי ובעת ההחלטה בעניינו כיהן בתפקיד מזכיר הממשלה, טען בעתירה, כי בקשתו לשימוע מוקדם נובעת מחששו, שכל החלטה, ולו על שימוע, עלולה לחבל בכוונתו/בתוכניותיו להתקדם ולהתמודד במסגרת השירות הציבורי. היינו: לתפקיד פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה, ואפילו שופט בבית המשפט העליון. ניצן, ממזר שכמותו, יכול היה לרשום זאת בפניו.

21.12.15 - השקרן
נציבת התלונות הילה גרסטל יצאה פומבית נגד שי ניצן: שקרן, חתרן, מנסה למנוע ביקורת על הפרקליטות.
▪  ▪  ▪

נציבת הביקורת על הפרקליטות, הילה גרסטל, יצאה במתקפה חסרת תקדים על פרקליט המדינה, שי ניצן. גרסטל רתחה לאחר תקופה ממושכת, שבה ניסה ניצן לטרפד ביקורת מערכתית נגד הפרקליטות ונגדו אישית. במכתב ששיגרה (20.12.15) אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, היא האשימה את ניצן באי-אמירת אמת ואף בפרסום שקרים ביודעין, התנהגות בחוסר תום לב וניסיונות חוזרים ונשנים למנוע את הביקורת עליו ועל הפרקליטות. את מכתבה פרסמנו ב-News1. שי ניצן נקלע למצוקה. ניצן פנה לעזרתו של וינשטיין, אך זה היה מצוי ימים ספורים לפני סיום תפקידו. סוגיה זו נותרת לטיפולו של היועמ"ש הבא - הוא מנדלבליט.

01.02.16 - הגיבוי/החיפוי
הטקס. מנדלבליט, וינשטיין. [צילום: משרד המשפטים]
מיד עם כניסתו לתפקיד היועמ"ש התגייס מנדלבליט להגנתו של שי ניצן. כצופה פני עתיד, הוא ידע היטב שהוא יזדקק לניצן כדי לשכתב את העובדות הפליליות.
▪  ▪  ▪

מנדלבליט נכנס לתפקידו ביום 01.02.16. וכבר מהרגע הראשון, הוא נתן גיבוי אוטומטי לשי ניצן ולפרקליטות בכלל. מנדלבליט ידע היטב: דבר חלקו בפרשת הרפז לא סגור עד הסוף. תיקו פתוח במשטרה. ניצן - בתפקידו כפרקליט המדינה - הוא איש מפתח. הוא האיש שהמליץ לוינשטיין לסגור את התיק בעילה של העדר ראיות מספיקת, ולא בחוסר אשמה, לכן עתידו נתון בכפות ידיו. מנדלבליט הבין היטב: הוא יזדקק לניצן. על-כן הוא בחר לספק לו הגנה מוחלטת - גם מפני גרסטל.
מנדלבליט גונן על הפרקליטות בכלל ועל שי ניצן בפרט, וכן על פרקליטות נוספות, שהסתבכו בפרשת זדורוב בחשד לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט - בעת שפעלו לשינוי, שלא כדין, תצהירו של מנהל המכון הפתולוגי באבו כביר, חן קוגל. גרסטל פעלה בכל כוחה כדי לפרסם דוח מקיף בפרשה ולחשוף את האמת. לכן הוחרמה מצד אנשי הפרקליטות, שהונהגה על-ידי ניצן משל היה יו"ר ועד העובדים. ניצן שלל שיתוף פעולה עמה, גם בשל זאת שהיא, גרסטל, ביצעה באותה עת בדיקה פרטנית בתלונה שהגישה נגדו הד"ר מאיה פורמן (ניצן ניסה לעצור כניסתה לתפקיד במכון הפתולוגי למרות שזכתה במכרז כדין).
מנדלבליט אף מונע מגרסטל ייצוג על-ידי עורך דין חיצוני, שאותו ביקשה כדי לייצגה בעתירה שהגישו נגדה כמה פרקליטות מחברותיו של ניצן - שביקשו לטרפד חשיפת דוח הביקורת שהכינה בעניינן בפרשת זדורוב. במקום זאת, שיגר מנדלבליט את עוזרו, עו"ד גיל לימון, להציג את עמדת נציבת התלונות בפני בית המשפט העליון. התוצאות היו ידועות מראש: הסכמה, בפועל, מצד מנדלבליט, לעיכוב פרסום הדוח שהכינה גרסטל, דבר שהוביל, בסופו של דבר, למסמוסו ולמחיקת חלקים ניכרים מהביקורת נגדן על-ידי הנציב הנכנס, שלא היה לו, מטבע הדברים, עניין רב מדי בנושא שבו החלה גרסטל.

18.04.16 - ההתפטרות
מנדלבליט מנע מגרסטל ייצוג בפני בית המשפט העליון, אלא באמצעות עוזרו האישי. הדרג הפוליטי לא הסכים ליתן לה סמכויות אכיפה. שי ניצן ובכירי הפרקליטות תקפו וחיבלו בעבודתה. גרסטל נאלצה להתפטר.
▪  ▪  ▪

ביום 18.04.16 התפטרה הילה גרסטל, גם בגלל העדר גיבוי של הדרג הפוליטי - שלא השכיל להעניק לנציבות סמכויות אכיפה. שי ניצן ניצח. כוכבו דרך. הוא הפך לבעל הבית: גם ניצח את גרסטל, וגם הפך לאיש החזק - המחזיק את מנדלבליט במקום רגיש.
בפרקליטות ניכרה אנחת רווחה. ניצן זכה לתמיכה רחבה. הילה גרסטל, הלביאה, שלא חששה מאיש, הובסה. יחלפו חודשים רבים עד שימונה נציב חדש, הוא השופט (בדימ') דוד רוזן. ובינתיים, בפרקליטות חגגו והוכיחו שוב: הפרקליטות בלתי מנוצחת. מי שנלחם נגדה, מסולק מתפקידו ו/או מוצא עצמו בחדרי החקירות. וזה בדיוק מה שקרה לגרסטל (ניצן פעל, תוך ניגוד עניינים, והורה לחוקרה בחשד שהייתה שותפה לרעיון לקדם את מועמדותה לתפקיד היועמ"ש בתמורה לכך שתבטיח סגירת תיק החקירה נגד שרה נתניהו; החשדות הופרכו, הנזק נגרם).
בראיונות לתקשורת מאוחר יותר, אמרה גרסטל כי שי ניצן הוא איש מסוכן והוא אינו ראוי לתפקיד פרקליט המדינה. על תלאותיה בפרקליטות ועל מה שגילתה, אמרה: "הרגשתי שבר, שבר עמוק באמון שלי בפרקליטות. זה גוף שיש בו היום משהו חולה, גם ברמה הניהולית וגם ברמה הערכית. אם אנשים מסוגלים ללכת למלחמה אישית כזו נגד נשיאת בית משפט מחוזי שבאה לערוך ביקורת בונה, איך הם מתנהלים מול אנשים חלשים?".

28.07.16 - החילוץ
מנדלבליט ניצל מעמדו לרעה. הוא פנה בחשאי לשי ניצן באמצעות בא-כוחו האישי, עו"ד ז'ק חן. הפנייה נעשתה על-אף שאין הליך כזה - דיון לשינוי עילה לאחר שחלף המועד להגשת ערר. שי ניצן סייע למנדלבליט, למרות חוסר סמכות וניגודי עניינים בהם היה נתון, וסידר לו הסכמה/הבנה לשינוי העילה לחוסר אשמה.
▪  ▪  ▪

מנדלבליט סיפק לשי ניצן, כאמור לעיל, הגנה מוחלטת. הוא מנע צעדים משמעתיים ו/או פליליים נגד ניצן וגם נגד פרקליטים נוספים הקשורים וכרוכים בניצן. היריבה הגדולה של הפרקליטות, היא גרסטל - שכל מבוקשה היה לבצע ביקורת על-פי החוק - סולקה מדרכם. עתה נותרו שניהם על המגרש. בידיהם הכוח. והחשוב מכל, אין מי שיבקרם. אין מי שיעז להרים ראש.
זה המועד המדויק שבחר בו מנדלבליט לשגר מכתב לפרקליט המדינה - האיש מס' 2 מקרב גורמי התביעה, יריבו מן העבר ועתה ידידו החדש, ובו בקשה/דרישה: לשנות עילת סגירת תיק החקירה, מהעדר ראיות מספיקות, להעדר אשמה.
נדגיש כבר כאן: הנציב החדש דוד רוזן מונה ביום 12.08.16, לאחר שבוצעה חקיקה וסמכויות הנציב הוגבלו בפועל. רוזן נכנס לתפקידו ביום 02.01.17. זו התקופה שבה התנהלו כמה וכמה דיונים בבקשתו של מנדלבליט.
ניצן הוא שכינס את הפרקליטים שהיו שותפים בפרשה, ובהם: עורכי הדין שלמה (מומי) למברגר, טוני גולדברג, ודן אלדד. וכך, בעלטה כבדה ובלא ידיעת הציבור, ועל-אף שהחוק מגביל הגשת ערר ל-30 ימים בלבד מיום החלטת וינשטיין - ומועד זה חלף ואינו עוד - קיימו פרקליטים אלה, בהובלת ניצן, כאמור, סדרה של דיונים/התייעצויות, כולל בשיחות שקיימו גם בטלפון ובתכתובות דוא"ל. ברי, כי גורלו של מנדלבליט היה על הכף. הם יכלו לדחות את בקשתו של מנדלבליט ולעמוד על ההחלטה/ההכרעה הרשמית - לפיה התיק נסגר בעילה של העדר ראיות מספיקות, כפי שהכריע היועמ"ש וינשטיין בהמלצתו של ניצן. אך לא. הם בחרו ללכת לקראתו, כפי שיובהר להלן:
  • א) העמדה הרשמית, שהוצגה בכזב - ניצן היה מצוי בניגודי עניינים. הוא ידע זאת היטב מהרגע הראשון. למרות זאת, הוא קיים סדרה של דיונים. רשמית, ולאחר כשמונה חודשים, אומנם ניצן הודיע לז'ק חן, בא-כוחו של מנדלבליט, כי הוא נמנע ממתן החלטה רשמית מחמת חששו מניגודי עניינים. אבל הודעה זו הייתה שקרית, שהרי החלטות/תובנות התקבלו בדיונים ובשיחות ובתכתובות, ואלה אף תועדו בכתב ושמורים בפרקליטות;
    ב) הקנוניה, חבל הצלה למנדלבליט - בפועל, בהתייעצויות שנערכו, ואלה במה שהם מכנים: פרוטוקולים (שתוכנם עשוי/עלול להאיר את תוכן הדיונים ואת המידע שהוסתר מבג"ץ), הסכימו הפרקליטים שהתכנסו, ובראשם ניצן, לסייע למנדלבליט. ל"בוס" שלהם, שהוכיח את נאמנותו להם. העילה המתאימה לסגירת התיק, הם קבעו בדיונים שקיימו - באופן הנוגד את החוק ובלא סמכות - היא חוסר אשמה. ניצן, שהוביל בזמנו סגירת התיק בהעדר ראיות מספיקות (ולא בחוסר אשמה), והמלצתו התקבלה על-ידי וינשטיין, הפך את עמדתו והתגייס בפועל לשכתב את החלטת וינשטיין, לטובת מנדלבליט. ניצן פעל בחוסר סמכות מובהק. משול הדבר לשופט בית משפט מחוזי המשנה החלטת שופט בית המשפט העליון. בזאת גמל ניצן למנדלבליט, ועוד הותיר את האיש סחיט וחייב, כפי שנגלה זאת בהמשך. מרגע זה, מנדלבליט משתמש בעמדת/בהחלטת הפרקליטים כאל עמדה רשמית. עמדתם מובאת בפני כמה כלי תקשורת, ובהם לידי הח"מ; וכן בפני בית המשפט העליון - גם כתגובה לעתירות בהן ביקשו עותרים שונים להסיר צווי איסור פרסום שהגבילו פרסום תוכנם של קלטות/מסמכים בפרשת הרפז, שכללו חשדות חמורים נגד מנדלבליט אישית. השופט נעם סולברג נופל גם הוא בפח, ופוסק באחת העתירות: תיק החקירה נגד מנדלבליט נסגר בחוסר אשמה. משמע, האיש צדיק. מה אתם רוצים מחייו. בנסיבות אלה, העתירות נדחו, כמובן. איך לא.
שי ניצן לא הסתפק בניסיון לסייע למנדלבליט, בדרך של שכתוב החלטת וינשטיין. ניצן עשה צעד חשוב נוסף, במקביל, כדי להכשיר כביכול, ובדיעבד, את חוקיות הדיונים שקיים בבקשת מנדלבליט. במסגרת הנחיה חדשה שהוציא תחת ידיו ביום 02.9.19 (הנחיה מספר 3.1 – סגירת תיקים בעילת "חוסר ראיות" ובעילת "העדר אשמה"), הוא פתח, במקביל, אפשרויות נוספות בפני חשודים/נחקרים, לבקש דיון מאוחר בעניינם.

03.03.18 - הקלטות
חשפנו ב-News1: מנדלבליט סחיט על-ידי שי ניצן והמשטרה, בגלל שלוש קלטות, וחששו מפתיחת הפרשה מחדש. התרענו, הזכרנו וגם נאבקנו. כלי התקשורת שתקו.
▪  ▪  ▪

ביום 03.03.18 חשפנו ב-News1: מנדלבליט חשוף לסיכון ולפרישה. הסיכון, קבענו: בתקופה שהיועמ"ש נדרש להכריע בתיקי נתניהו. התרענו, כי שלוש קלטות נפיצות מוחזקות בידי המשטרה והפרקליטות. הקלטות מתעדות שיחות שקיים מנדלבליט בהן הדליף מידע לארז וינר ולגבי אשכנזי ושיבש החקירה בפרשת הרפז. שידור הקלטות, קבענו, עלול להציג את מנדלבליט כמאכער, לפגוע אנושות במעמדו וביוקרתו, ולאלצו לפרוש מכהונתו כיועץ המשפטי לממשלה.
חשפנו עוד, כי שי ניצן הוא האיש שמונע מסירת הקלטות, והוא האיש שמונע קבורת הקלטות בהסדר טיעון עם הרפז (מאוחר יותר, וככל שהתקדמו יחסיו של ניצן עם מנדלבליט והוא הרגיש בטוח בנאמנותו, סגר ניצן את התיק המשפטי נגד הרפז בהסדר שקבר סופית גם את דרישת הרפז לחשיפת הקלטות). קבענו אז: "מנדלבליט נתון כאמור בסיכון. בכוחם של פרקליט המדינה שי ניצן, ופרקליטים נוספים בפרקליטות, וכן בכוחם של גורמי משטרה שנחשפו לתוכנן ו/או מחזיקים בקלטות, להביא או להגיש או להסכים לפרסום הקלטות - מה שעלול "ליירט" את מנדלבליט ולאלצו להתפטר מתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. מנדלבליט מנהל, לפחות עם חלק מהגורמים הנ"ל, פגישות ודיונים כמעט מדי יום, כולל בעניינים הרגישים ביותר בתקופה זו: תיקי החקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנסיבות אלה, שבהן הוא אנוס 'להתנחמד' אליהם, הוא נאלץ בנוסף, לשמוע בכובד ראש ו/או לאמץ את השגותיהם וחוות דעתם, גם כאשר מיותר הדבר בעיניו, וגם כאשר דעתו שונה בתכלית".
מיותר כמעט לציין עד כמה צדקנו: מנדלבליט פעל בכל אותה תקופה כחייל של ניצן, במיוחד בכל מה שקשור לתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. מנדלבליט פעל אפילו באופן הנוגד דברים שאמר/הדליף לידיד אישי: תיק המתנות הוא בלון נפוח. אין בו כלום. מקסימום - בני הזוג נתניהו ישלמו קצת כסף עבור מתנות שקיבלו ונסגור את התיק. תיקי החקירה האחרים נפתחו נגד נתניהו גם-הם בלחצו של שי ניצן ופרקליטים נוספים שחברו-אליו. כך תיק 4000 וגם תיק 2000.
ניצן לא הסתיר את עמדותיו בנוגע לתיקי נתניהו. וגם לא את דבר השפעתו המכרעת על מנדלבליט. גורמים בכירים מסרו ל-News1, כי מנדלבליט התנהל כ"עלה נידף" בסביבתו של ניצן. בדיונים שהתקיימו ניכר היה שניצן הוא שמוביל את הדיון לרעת נתניהו, והוא המכריע, ואילו מנדלבליט - שדעותיו היו שונות לפחות לגבי חלק מהאישומים - היה מצטרף או מהנהן מהסכמה.
נדגיש: במשך תקופה ארוכה כלי התקשורת דממו. מרביתם נמנעו ממתיחת ביקורת על מנדלבליט, במיוחד דבר היותו סחיט בידי ניצן. גם העיתונאית אילה חסון - שפרסמה ומיחזרה באחרונה מידע שעיקרו כבר פורסם בעבר - כולל ב-News1 - עמדה מנגד, למרות שהכירה היטב חלק מהמידע.
הימנעות כלי התקשורת מהצגת דבר היותו סחיט, היא שאיפשרה לשי ניצן ולמנדלבליט להמשיך במעשיהם, כאילו כלום; והיא שגרמה, בסופו של דבר, ליועמ"ש מנדלבליט, להגיש כתב אישום בשלוש פרשות נגד נתניהו - וזאת למרות שלפחות לגבי חלק מהאישומים הוא השמיע דעות אחרות.

12.05.19 - ההפקרות
הנה עוד תמורה שקיבל שי ניצן ממנדלבליט. ניצן שיבש הליכי חקירת ידידו האישי יוחנן דנינו למרות שנחשד בביצוע עבירות מין בתקופת היותו מפכ"ל המשטרה; הנציב רוזן קבע ממצאים חמורים; למרות זאת, מנדלבליט נחלץ וסיכל חקירה נגד שי ניצן
▪  ▪  ▪

ביום 12.05.19 חשפנו ב-News1 פרשה חדשה, שאותה חקר הנציב דוד רוזן. פרסמנו באופן בלעדי דוח שכתב רוזן, ובו קבע, בין היתר: המחלקה לחקירות שוטרים ושי ניצן סיכלו חקירת חשדות נגד מפכ"ל המשטרה לשעבר, יוחנן דנינו - למרות המידע המפליל שהתגלה. המידע המפליל, כתבנו:
  • "דנינו ניצל לרעה את תפקידו כמפכ"ל משטרה וקיים יחסי מין עם צ' שהייתה כפופה אליו. ניצן ומח"ש נמנעו מלהורות על חקירה פלילית, ובמקום זאת "תימרנו" את הטיפול לקצין בודק שהיה מנוע, בשל פקודות המשטרה, מלטפל בפרשה בשל היותו בדרגה נמוכה מדנינו. התוצאה: החשדות לא נחקרו, למרות שניצבים הועמדו לדין וסולקו מהמשטרה בגלל מעשים חמורים הרבה פחות. החלטת הנציב התעכבה במשך חודשים לבקשת שי ניצן, שביקש ארכה לתגובה בנימוק: "אני עסוק בתיקי נתניהו".
המידע שלעיל, שהתבסס על ממצאי הבדיקה שערך הנציב רוזן בעקבות תלונה שהגיש עו"ד יעקב בורובסקי, כמו גם החלטתו הרשמית של רוזן, אמורים היו להקפיץ את מנדלבליט. הייתה זו ועודה חובתו, כראש התביעה במדינת ישראל, להורות על פתיחת חקירה נגד שי ניצן וגם נגד דנינו. לפחות למען יהא מחננו טהור. אך לא, מנדלבליט גמל לשי ניצן. בתורו הוא התגייס וסיפק לו שירותי חיפוי והגנה. מנדלבליט לא שעה לקריאות ולדרישות לפתוח בהליכים פליליים נגד שי ניצן. מנדבליט קבר סופית את הפרשה וזאת בלא מיצוי הדין עם איש מהמעורבים. גם דנינו, חברו של שי ניצן, זכה מן ההפקר - בדיוק כפי שכיוון ניצן.

מה יהא עלינו
נתניהו, גנץ. מושתקים מפעולה [צילום: אלעד מלכה]

תמונת המצב עגומה עד מאוד. רק גורם אחד מוסמך על-פי החוק לעשות סדר: ממשלת ישראל. בנסיבות שנוצרו, אמורה הממשלה לפעול לפיטוריו של היועמ"ש ולהקים ועדת בדיקה. דא-עקא, בנסיבות שנוצרו, מושתקים ראש הממשלה בנימין נתניהו, וראש הממשלה החליפי בני גנץ, מביצוע הליכי הדחה: נתניהו, בגלל תיקיו ומשפטו התלוי ועומד; ובני גנץ, בגלל פרשת המימד החמישי שהועברה לחקירת המשטרה. רק אם יקומו כמה שרים חרוצים וישרי דרך - על שר המשפטים העסקן אבי ניסנקורן לא מומלץ לסמוך - ויובילו דיון והצעה להחלטה להפסקת כהונתו של מנדלבליט, עשוי להימצא מוצא מסבך השחיתות של האיש. הסיכוי שכך יקרה, הוא, כמובן, אפסי.

תאריך:  20/06/2020   |   עודכן:  21/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט פנה לניצן לשנות הסגירה לחוסר אשמה לאחר שהצילו מגרסטל
תגובות  [ 40 ] מוצגות  [ 40 ]  כתוב תגובה 
1
ללחוץ על החצ'קון
באום  |  20/06/20 14:19
 
- צודק, הימין צריך להפסיק
מגיב ותיק  |  20/06/20 17:09
 
- }}}לחקור נתניהו=צוללות מניות..
והקשר ביניהם  |  20/06/20 21:38
 
- נע'בע'ך, הבולשביק האדום התבלבל
מגיב ותיק  |  20/06/20 23:40
 
- כנראה שאין מנוס מהפיכה אזרחית ל"ת
בבורג  |  20/06/20 21:52
 
- מדוע נדם קולו של ויינשטיין
ברור  |  21/06/20 13:15
2
לדרוש ועדת חקירה בנושא
אזרחית  |  20/06/20 14:23
 
- בראשות מנדלבליט והשופט מלצר
עוד סתם אחד   |  23/06/20 21:32
3
פוליגרף לניצן ומנדלבליט
מייק  |  20/06/20 14:40
 
- שי ניצן ישבור את הפוליגרף. הוא
נתין מדמנת ישראל  |  20/06/20 15:42
4
סדום זה כאן
יוסי רוזן  |  20/06/20 14:53
5
לחשוב שהנוכלים האלה תפרו תיק
מגיב ותיק  |  20/06/20 15:07
6
שאלה ליואב יצחק
אמנון מפ"ת  |  20/06/20 15:13
7
מנדלבליט ידע בודאות כאשר
בני בנקר  |  20/06/20 15:30
8
ממתינים להוראות לפתוח בחקירה.
לה״ב 433  |  20/06/20 15:36
9
מנדלבליט - מסמר בלי ראש.
א.ל. רמת-גן   |  20/06/20 18:58
10
מנדלבליט - מסמר בלי ראש.
א.ל. רמת-גן   |  20/06/20 18:58
11
דו"ח גרסטל
דניאל פריידנברג  |  20/06/20 19:45
 
- יואב יצחק
מוישהמוישה  |  20/06/20 22:21
 
- עובדות
יומי  |  21/06/20 22:22
12
בומרנג:"בּוֹר כָּרָה וַיַּחְפְ
קורןנאוה טבריה  |  20/06/20 20:43
13
אם זה נכון-?.
7-7-7.  |  20/06/20 21:21
14
השיר "האם הילה קיבלה בחילה?"
א. וינשטיין  |  20/06/20 21:26
15
מנדלבליט-הרפז זו בעיה שולית
ה.א  |  20/06/20 21:47
16
להגיש תביעת דיבה נגד יואב יצחק ל"ת
תביעת יואב יצחק  |  20/06/20 22:10
17
מי שבחר את מנדלבליט הוא ביבי
איש שלום  |  20/06/20 22:19
 
- שקר וכזב
לאיש המלחמה  |  21/06/20 05:16
 
- טאות אז מה?
דניאל פריידנברג  |  21/06/20 10:16
 
- הוי הבורות... שקר גס. מי שבחר
בני בנקר  |  21/06/20 12:14
 
- נתניהו רצה את גרסטל ולא קיבל
לבני בנקא  |  22/06/20 11:30
18
בושה
מקדכי  |  20/06/20 23:55
19
עוד מתקפה ביביסטית
י.ש.  |  21/06/20 00:44
20
הנביא
נבואה  |  21/06/20 00:56
21
והיכן העיתונאים ?
דוד מהשרון  |  21/06/20 03:30
22
דיפ סטייט
מי ישמור עלינו   |  21/06/20 11:56
23
מה איתך יואב יצחק
מנשה צדיק אירני  |  21/06/20 12:46
24
חובה על כוללללם לראות
מי זה עופר שלח  |  21/06/20 14:55
25
מנדלבליט. & ניצן
ברין  |  21/06/20 15:15
26
מבקר המדינה
יאיר יעקובי  |  21/06/20 18:34
27
וכאן אחזור על דברי אודות רומא
גלעד קדומים  |  24/06/20 09:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
דן מרגלית
בזכותם של משה (בוגי) יעלון והאלוף במילואים עמוס גלעד נחשפה השערורייה, שביבי הסכים על דעת עצמו, שגרמניה תבנה למצרים עוד שתי צוללות משופרות
איתמר לוין
רעייתו של ראש הממשלה מייחסת מניעים זרים למנדלבליט ולמשטרה ברקע החקירה בחשד לפיו שתי עובדות בבית ראש הממשלה מסרו לבית הדין עדויות שקר
יוסי דר
התמונות מהאירוע הטראומטי הזה ייצרבו בזיכרון הציבורי והפרטי כחוויה מכוננת ממש. העובדה שנתניהו יעמוד שם עם נאשמים נוספים - רק ממחישה את עוצמתו המשפילה של בוזגלו
דן מרגלית
נדמה לי שהייתי מתאפר וצובע את השיער ולובש מקטורן בלי עניבה ומגיע בחריקת שיניים לבית המשפט המחוזי בירושלים    הייתי מיישר מבט אל ראש ההרכב ועמיתיה, מאזין, מכחיש את האישומים והולך
איתן קלינסקי
מצער, שגם ממלא מקומו של ראש הממשלה, בנימין גנץ, לא מצא פנאי לגנות את האיומים על חייו של היועץ המשפטי, שמייעץ לממשלה שהוא אחד מקברניטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il