X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה ההבדל בין שלום עכשיו לבין ריבונות/הינתקות עכשיו?
▪  ▪  ▪
תומכים בריבונות [צילום: תנועת ריבונות]

ובכן, ההבדל בין שלום עכשיו לבין ריבונות/הינתקות עכשיו הוא ש- ל"שלום עכשיו" אנו חייבים בן זוג, ול"ריבונות/הינתקות עכשיו" איננו זקוקים לאיש, החלת ריבונות ונסיגה הן פעולות חד-צדדיות.
ואם נעשה סקר בקרב הציבור בישראל, אנו נגלה שיש התאמה גדולה ביותר בין ציבור "שלום עכשיו" ובין הציבור שתמך בהינתקות, אך אין שום מכנה משותף בין הציבור שתומך בתנועת "שלום עכשיו" ובין תומכי החלת הריבונות עכשיו.
ומדוע? והרי ברור שמחד כולם רוצים לחיות בשלום אך מאידך חלום "שלום עכשיו" הוא מקסם שווא לעת הזאת. ברור שהיו לנו כבר כמה חלומות בלהה בגלל הקונספט ההזוי של "שלום עכשיו" וככל שהקונספט הזה יכה שוב שורשים עוד נכונו לנו חלומות בלהה רבים.
מדוע השמאל מתנגד להחלת הריבונות ומביא לה נימוקים מן הגורן ומן היקב? ומדוע הימין מצדיק את החלת הריבונות ומביא לה נימוקים מן הגורן ומן היקב? והרי הן הימין והן השמאל רואים את בקעת הירדן כחלק ממדינת ישראל. הן הימין והן השמאל (פרט לשמאל הקיצוני) רואים את גושי ההתיישבות ביהודה ושומרון כחלק ממדינת ישראל, אז על מה אם כן כל הוויכוח?
הוויכוח הוא על תזמון ומינון. אין כל ספק שבקעת הירדן וגושי ההתיישבות חיוניים לביטחון מדינת ישראל. דומני שאין ויכוח על המפה אותה צייר יגאל אלון אשר כונתה תוכנית אלון, ואשר היוותה את הבסיס למיקום גושי ההתיישבות. ואין ספק שיגאל אלון לא בא מבית מדרשם של נתניהו ובנט. ומי שאומר שהחלת הריבונות נטולת ערך ביטחוני כלל גם אם יש פלאפלים רבים על כתפיו, עובד עלינו בעיניים.
נימוקים ביטחוניים
החשש מפילוג בעם הוא גם חשש סרק. אחדות העם ממילא מבוקעת, ועיקר הסיבות לה הם מקסמי השווא של חלקים מצטמצמים בציבור בכל הקשור לסיכויי הגעה להסדר עם שכנינו, כך שאם תתקיים החלת הריבונות אם לאו, השבר בציבור ימשיך לתסוס, העולם הערבי, האו"ם ואירופה לא אוהבים אותנו גם כך, ומערכת היחסים עם העולם הערבי והעולם כולו היא שיקול בהחלטה מתי ובאיזה קצב להחיל ריבונות אם לאו, אך ודאי לא שיקול יחיד. ממש כמו ששעת הרצון בארה"ב היא שיקול בהחלטה זו אך כמובן לא שיקול יחיד.
בואו נסתכל לאמת בפנים. איננו שוקלים את הנושא לגופו, אנו קודם קובעים עמדה בעד או נגד על-פי אג'נדה פוליטית, ורק אחרי כן מקשטים אותה בכל מיני נימוקים ביטחונים, חברתיים, מדיניים, בריאותיים חלולים, מן הגורן ומן היקב על-מנת להצדיק את עמדתנו. או במלים אחרות, אנו קודם תוקעים את החץ ורק אז אנו מציירים מסביבו את המטרה.
הריבונות על חלקים מיו"ש תוכרז באורח חד-צדדי, ומוטב מוקדם ככל האפשר. ההכרזה עליה איננה רק רצויה, היא אפילו חיונית. ללא פעולות חד-צדדיות מצדנו כלום לא יזוז לשום כיוון, ובלי פעולות חד-צדדיות לא נגיע לשלום עכשיו, ולא נגיע לשלום אחר כך, וגם לא נגיע שלום הרבה אחרי אחר כך.
מן העבר השני, כמו לכל פעולה צבאית/מדינית/מסחרית לתזמון המדויק, ליום הע' ולשעת הש' יש חשיבות להצלחת התהליך. גם למינון המדויק ולשלבים יש השלכה רבתי על הצלחת התהליך, אך משהחלטנו שנחיל ריבונות באורח חד-צדדי, ומוקדם ככל האפשר, את כל שאר ההחלטות, התזמון, המינון, השלבים בואו נשאיר לממשלה. הרישיון מופקד בידיה מאז הבחירות האחרונות, ואת השיטה והשלבים תקבע כמובן הממשלה.

תאריך:  23/06/2020   |   עודכן:  23/06/2020
+"הפלשתינים מתבוססים ב"דיפ שיט" שלהם"
19:37 23/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון התייחס להחלת הריבונות ואמר: "אם ירצו - נקדם תוכנית בשיח. נניח את הנוסחה הטובה ביותר לפי תוכנית טראמפ"  ▪  לדבריו, לראשונה ישנה תוכנית שמסתכלת באופן מציאותי על המציאות בשטח  ▪  הוא הוסיף שיוביל מודל שירות חובה חדש בצה"ל ובגופים האזרחיים

גנץ. גם לישיבה בחיבוק ידיים יש מחיר [צילום: מארק ישראל סאלם]
הפגנה בחאן יונס נגד הריבונות [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תוכנית המאה
דן מרגלית
באורח מעשי חש המתנחל הסביר, שכאמור אינו מכיר בשום זכות פלשתינית, כי בעצם אינו צריך את הסיפוח שמציעים לו טראמפ וביבי
עליס בליטנטל
כששר הביטחון מכריז "שיש לבחון את ההשלכות של כל צעד במימוש הריבונות על ארץ ישראל" הוא מזכיר את הגולם מפראג    גם היצור שיצר המהר"ל, גרם בהתנהלות האוטומטית שלו לשטפון בעיר, כי לא היה מסוגל לחשוב מתי לפעול, כי הוא הרי היה פסל מעץ שיצר הרבי
איתן קלינסקי
המפגש בין הימין הישראלי ובין הימין בארצות הברית, כשהאוונגליסטים מהווים את בסיסו המוצק ובתמיכה בטרמאפ לנשיאות, הוא מפגש בין שתי ישויות של משיחיות שקר
דן מרגלית
לביבי אין כבר את הצעת הסיפוח של האמריקנים, נכון לרגע זה    לא גנץ הפנה לו עורף אלא טראמפ
איתן קלינסקי
מסתבר, שהנדנדה של הנשיא טראמפ עדין לא הכריעה, האם סיפוח מלא של מירב שטח C, סיפוח מלא-מלא, הוא זה המשרת את צרכיו של הנשיא בבחירות המתקרבות או סיפוח מאוד מוגבל תוך קבלה של תוכנית המאה בכללותה כפי שתומך בה קושניר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il