X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
תור לקלפי, נבאדה [צילום: ג'ון לוכר, AP]
ספירת קולות, ג'ורג'יה [צילום: ג'ון לוכר, AP]
תמונת מצב בבחירות לנשיאות, 25.6.20 / Yahoo Finance
הקורונה תשפיע גם על הבחירות לנשיאות

תוצאות ב-4 בנובמבר? ממש לא בטוח

עשרות מיליוני אמריקנים צפויים להצביע בדואר בבחירות לנשיאות - מה שאומר שיהיה צורך לספור קולות אלו בטרם ניתן יהיה להכריז על המנצח המשמעות היא שאם המרוץ בין דונלד טראמפ לבין ג'ו ביידן יהיה צמוד, ארה"ב עלולה להיכנס לתקופה משמעותית של חוסר ודאות וושינגטון פוסט צופה מבחן משמעותי לאמון הציבור בטוהר הבחירות ובאמינות התוצאות
▪  ▪  ▪

המצביעים בפנסילבניה, ג'ורג'יה, נבאדה, קנטקי וניו-יורק הלכו החודש לקלפיות לבחירות מקדימות בשתי המפלגות, והתוצאות בחלק מן המירוצים התבררו רק לאחר מספר ימים. הסיבה המרכזית: הגידול הניכר בהצבעה בדואר בשל הקורונה. בהחלט ייתכן שזה מה שיקרה בבחירות לנשיאות ולקונגרס ב-3 בנובמבר, צופה וושינגטון פוסט, במיוחד אם המרוץ במדינות המפתח בין דונלד טראמפ וג'ו ביידן יהיה צמוד.
בהנחה שלא יהיה ניצחון מוחץ לאיש מביניהם, הדבר עלול להציב מבחן חסר תקדים לאמון הציבור האמריקני בתוצאות הבחירות: תקופה ממושכת ללא מנצח. יש החוששים, כי במצב כזה יתסיס טראמפ – המתנגד להצבעה בדואר בטענה שהיא תוביל לזיופים – את הבוחרים במצב מתוח ממילא.
השבוע שוב ירה טראמפ צרור של ציוצים על ש"הבחירות ייגנבו אם לא תיבלם השטות הזאת", דהיינו ההצבעה בדואר, ואף טען שהדבר יאפשר "להדפיס מיליוני פתקי הצבעה במדינות זרות". אין כל הוכחה לכך שתיתכן הונאת בחירות רחבת ממדים, והממונים על הבחירות ברחבי המדינה אומרים שאין בסיס לטענותיו של טראמפ – שבעצמו הצביע בעבר בדואר.
מה שעלול להוסיף לאווירה המתוחה הוא שורה של תביעות משתי המפלגות, שכבר נאבקות בבתי משפט שונים על האופן בו הבחירות יתקיימו ויפוקחו. ארה"ב עלולה להיקלע למשבר כמותו לא ראתה מאז 2000, כאשר ההכרעה בין ג'ורג' בוש הבן לבין אל גור נפלה רק 35 יום לאחר הבחירות בהחלטה של בית המשפט העליון בנוגע לספירת הקולות בפלורידה. במצב זה, אין ספק שיעלו מיד טענות על "גניבת הבחירות".
ההוכחות לכך ש-3 בנובמבר עשוי להיות שונה מכל בחירות נשיאותיות קודמות, הלכו והתרבו לאורך הבחירות המקדימות. זה החל בוויסקונסין ב-7 באפריל, עם מספר חסר תקדים של 1.1 מיליון מצביעים בדואר; בית המשפט העליון הורה למדינה להביא בחשבון את כל המעטפות שיתקבלו לפני יום הבחירות וגם שישה ימים אחריו – כך שהתוצאות פורסמו כמעט שבוע אחרי ההצבעה. בנבאדה, ג'ורג'יה ופנסילבניה שוב היה מספר של הצבעות בדואר – 3 מיליון, פי 25 מאשר בפעם הקודמת.
מעבר לכמות העצומה של המעטפות, גורמים נוספים תורמים לעיכובים. בחלק מן המדינות אסור להתחיל את ספירת המעטפות לפני סגירת הקלפיות, וזה משמעותי כאשר מדובר במיליוני מעטפות. זהו המצב בפנסילבניה, ויסקונסין ומישיגן – שלוש המדינות שהעניקו לטראמפ את הניצחון ב-2016 בפער של פחות מ-90,000 קולות. המשמעות: אם שוב ההכרעה תהיה תלויה בהן, התוצאות ייוודעו רק ימים רבים לאחר 3 בנובמבר. הציבור האמריקני יצטרך להתאים את ציפיותיו למציאות החדשה, השונה לחלוטין מכל מה שהכיר.
התהליך מהיר יותר במדינות הבודדות בהן רוב גדול מצביעים בדואר, כמו למשל קולורדו. במדינות אלו מותר לספור את הקולות עם הגעתם, והתוצאות המלאות מתקבלות קרוב לשעת סגירת הקלפיות ביום הבחירות.
גורם משמעותי נוסף השנה הוא הפחד מן הקורונה, ממשיך הפוסט. השלטונות המחוזיים והעירוניים מתקשים לשכנע את עובדי הקלפיות לבצע את מלאכתם; בקנטאקי לא היה השבוע מנוס מהפחתת מספר הקלפיות מ-3,700 ל-200 בלבד. המשמעות היא תורים ארוכים בזמן ההצבעה, התארכות שלה ושעות ממושכות של ספירת הקולות לאחר מכן.
הפקידים הממונים על הבחירות לוחצים על המחוקקים להתאים את הכללים לעידן הקורונה ולגל העצום הצפוי של הצבעות בדואר – מאמץ הנתקל בקשיים בשל התקפותיו של טראמפ על התהליך. כרגיל, הפוליטיקה משחקת תפקיד מרכזי: נבחרים ומחוקקים דמוקרטיים מנסים להקל על ההצבעה בדואר, בעוד הרפובליקנים מתנגדים.
ההכנות שייעשו כעת יקבעו במידה רבה את המהירות בה ייוודע מי יהיה הנשיא הבא. אמצעי התקשורת מכריזים לרוב על המנצח לפני שמסתיימת ההצבעה בחוף המערבי, וזאת בשילוב של קלפיות מדגם ותוצאות האמת. אבל הגידול העצום בהצבעה בדואר מסבך את התהליך והופך אותו למועד לטעויות במידה רבה במיוחד.
כאמור, העדר מנצח ברור ב-3 או לכל המאוחר ב-4 בנובמבר, יעמיד במבחן את הסובלנות של הציבור ושל המועמדים לחוסר ודאות. ב-2000 לא איימו בוש וגור שלא להשלים את התוצאות, אך רבים ממתנגדיו של טראמפ חוששים שהוא לא יפגין איפוק דומה. הוא לא היסס בעבר לזרוע ספק לגבי דיוקן של התוצאות, כמו למשל טענתו חסרת הבסיס ולפיה מיליוני מסתננים הצביעו שלא כחוק בבחירות 2016 (טענה בה השתמש כדי להסביר את הפסדו במניין הקולות). בבחירות לקונגרס ב-2018 הוא האשים את הדמוקרטים, שוב ללא כל בסיס, בזיופים בקליפורניה.
גם ביידן מגביר את המתח, כאשר הזהיר החודש שטראמפ עלול שלא להשלים עם התוצאות אם יפסיד במרוץ. "הנשיא ינסה לגנוב את הבחירות", האשים ביידן – גם הוא ללא הוכחה. לדבריו, הדאגה הגדולה ביותר שלו היא להבטיח שהליך הבחירות יהיה הוגן. טראמפ דחה את ההאשמה: "אין ספק שאם לא אנצח, אז לא אנצח. אני אלך ואעשה דברים אחרים", אמר.

תאריך:  26/06/20   |   עודכן:  26/06/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוצאות ב-4 בנובמבר? ממש לא בטוח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
}}} סביבת טרמפ מסוגלת לסדר ל"ת
תוצטות ההצבעה  |  26/06/20 22:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
בשנה הגרועה ביותר שלו בשלטון בכלל ובמדיניות החוץ בפרט, נשיא רוסיה זקוק לטראמפ כדי שהלה ימשיך לשרת את מטרותיו - טוען פרשן בכיר בוושינגטון פוסט
איתמר לוין
השבועות האחרונים האירו את פניהם לג'ו ביידן, כאשר דונלד טראמפ נתקל במכשולים רבים והסקרים הלאומיים והמדינתיים מציבים את ביידן ביתרון משמעותי    במטה הקמפיין ובדרגי השטח של המפלגה חוששים מפני אופטימיות יתר כמו ב-2016, וגם צופים שטראמפ יתאושש וישיב מלחמה שערה
איתמר לוין
35,000 איש עוסקים בביטחון ואבטחה כדי למנוע פייק ניוז    מרכז מידע חדש יסייע לבוחרים להירשם ולהצביע    כל המודעות הפוליטיות יכללו גילוי של המממנים
איתמר לוין
שאלה קשה ללא תשובה ברורה, סבור אקונומיסט    חלק רוצים את טראמפ כי הוא מחליש את ארה"ב, חלק רוצים את ביידן כי אפשר לעבוד איתו, חלק אומרים שזה לא משנה
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מצביע על שינוי בטקטיקה הרוסית: במקום לדחוף תכנים משל עצמם, הטרולים של הקרמלין מאמצים תיאוריות קונספירציה אמריקניות ומקדמים אותן    אחת התיאוריות הללו ייחסה לבכיר בקמפיין קלינטון ניסיון לפגוע בקמפיין של סנדרס - ואומצה על-ידי טראמפ ואנשיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il