X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרש"פ פתחה במבצע לחזק את הנוכחות הפלשתינית בבקעת הירדן כדי להקשות על סיפוחה לישראל. גורמים בכירים ברש"פ אומרים כי ללא שליטה בבקעת הירדן לא ניתן להקים ישות פלשתינית מדינית עצמאית
▪  ▪  ▪
בקעת הירדן [צילום: יניב נדב/פלאש 90]

המאבק על הריבונות הישראלית בבקעת הירדן איננו עומד להיות פשוט, מלבד המאבק שעושה הרש"פ בזירה הבינלאומית נגד תוכניותיה של ישראל לספח את בקעת הירדן היא עברה למאבק בשטח. הרש"פ פתחה במבצע לחזק את הנוכחות הפלשתינית בבקעת הירדן תחת הכותרת "להתקדם מזרחה" דהיינו לעבר רצועת הגבול על נהר הירדן מצפון לדרום שנמצאת בשליטה בלעדית של צה"ל. רצועת הגבול הזו מוגנת באמצעות גדר מערכת, בסיורים ממונעים, שדות מוקשים ומוצבים של צה"ל.
הרש"פ מעודדת את החקלאים הפלשתינים בבקעה לנצל את השטחים הנרחבים לגידולים חקלאיים, לסלילת דרכים חקלאיות, להנחת קווי מים ומסייעת להם בשיווק התוצרת החקלאית. המטרה, לנסות ליצור עובדות בשטח לנוכחות פלשתינית חזקה שאותה אפשר יהיה להציג לקהילה הבינלאומית במסגרת המאבק נגד הסיפוח.
הפלשתינים הצליחו להפוך שטח של כ-180 אלף דונם בצפון הבקעה באזורי בית דג'ן, עאטוף וראס אלאחמר, הגי'פטליק במרכז הבקעה ועוג'ה שבדרומה, לשטחי חקלאות ירוקים שבהם הם זרעו קמח, ענבים, אבטיחים ומלונים וירקות שונים.
גורם בכיר ברש"פ אומר כי בקעת הירדן הינה "סל המזון של הפלשתינים", מדובר באזור פורה המתאים לחקלאות בכל עונות השנה.
זהו אזור חקלאי ותיירותי כאחד, יש בו מאגרים גדולים של מי תהום והוא מהווה את השער של "פלשתין" לעולם החיצוני באמצעות יציאה דרך גשרי הירדן אל הממלכה ההאשמית. בלעדיו לא יכולה להתקיים ישות פלשתינית מדינית עצמאית.
ישראל ראתה את חשיבותה של בקעת הירדן כבר בהסכמי אוסלו ב-1993.
לכן השטח חולק באופן כזה שהשליטה ברוב השטח הינה ישראלית.
בקעת הירדן חולקה בהסכם אוסלו כלהלן:
  • שטחי A באחריות בלעדית של הרש"פ-85 ק"מ שהם 7.4 אחוזים מהשטח הכולל של הבקעה.
  • שטחי B באחריות אזרחית פלשתינית וביטחונית ישראלית-53 ק"מ שהם 4.3 אחוזים מהשטח הכולל.
  • שטחי C באחריות בלעדית ישראלית שהם 11555 ק"מ שהם 88.3 אחוזים מהשטח הכולל.
לצה"ל יש שטחי אימונים ושטחי אש נרחבים בבקעה וגם לרשות הטבע והגנים יש פעילות רבה בשטח כדי לשמור על הטבע ועל בעלי החיים, דבר שמביא לא פעם לעימותים עם רועי צאן ועם החקלאים הפלשתינים בבקעה. כ-55% משטח בקעת הירדן מוגדרים כבר שנים רבות על-ידי ממשלת ישראל כשטח צבאי סגור.
באזור טמון הקימו הפלשתינים כ-1500 חממות לגידול פירות, ירקות ופרחים, סביר להניח שהרש"פ תגביר עתה עוד יותר את פעילותה בבקעת הירדן ותיזום פרוקייטים חדשים כדי שתוכל לטעון לבעלות על השטח. ישראל איננה יכולה לוותר על ריבונות בבקעת הירדן מכיוון שבבקעה יש מקורות מים חשובים לישראל, עד היום חפרה ישראל יותר מ-40 בארות מים והיא מנצלת גם את מי הירדן. על-פי נתוני הפלשתינים, בבקעת הירדן יש כ-57 אלף פלשתינים ועוד כ-11 אלף ישראלים המרוכזים ב-31 ישובים.
ישראל מייצאת תוצרת חקלאית מבקעת הירדן בשווי של 800 מיליון ש"ח בשנה, בצפון ים המלח הוקמה תעשיה חשובה המבוססת על מלחים ומינרלים מהים.
ככל הנראה בקעת הירדן לא תסופח לישראל בשלב הראשון, בגלל החשש לגורל היחסים עם ירדן והלחצים של האמריקנים לקראת הבחירות לנשיאות בחודש נובמבר.
גורמים מדיניים בכירים מסרו כי שר החוץ גבי אשכנזי אמר בשיחות סגורות כי ברור שהסיפוח כעת לא יכלול את בקעת הירדן. על-פי גורמים ברש"פ היא תמשיך במאמץ לקבוע עובדות חדשות בשטח כדי להקשות על הסיפוח בעתיד. לכן, ישראל חייבת כבר עתה להשקיע תנופת פיתוח וליישב ולחזק את בקעת הירדן, ממשלת ישראל צריכה לגבש תוכנית להעברת מתיישבים חדשים לבקעת הירדן ולהקים פרויקטים חקלאיים ותירותיים בה כדי לחזק את הנוכחות הישראלית בבקעה לקראת החלת הריבונות הישראלית בהמשך.

תאריך:  25/06/2020   |   עודכן:  25/06/2020
+אברי גלעד - קרא את מאמריו של אחד העם
11:31 25/06/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מצער, שהסעיף עלה אצל אברי גלעד ואבדו לו כל הבלמים בשומעו אמירה כזו מפי אחסן חלאילה, הרחוקה מאוד מההתבטאויות הקשות ואף הבוטות נגד הסיפוח, שאמרו אלופים במילואים כמו עמוס ידלין ועמוס גלעד

גלעד. בוטה [צילום: אורן נחום/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסיון לחזק את הנוכחות הפלשתינית בבקעת הירדן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאז שאסור לייהד את הגליל והנגב
בן נאמן  |  25/06/20 19:44
2
לא אקנה שם לעולם . איזור
גילי פה ושם  |  26/06/20 14:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דוד בדין
באופן מזעזע, הדרישות שהוטלו על אש"ף על-ידי תוכנית השלום של טראמפ אינן נידונות בשום מקום בשעה זו - כאשר מתבצעות תוכניות למסירת שטחי אדמה מסיביים לאש"ף ב -1 ביולי, הקפאת בנייה ב-70% מהיהודים יישובים ביהודה ושומרון, ומתן לצבא הארגון לשחרור פלשתין לסייר בכביש 60
ד"ר רבקה שפק-ליסק
הרשות הפלשתינית טוענת שהיא בעד פתרון של 2 מדינות אבל, מסרבת להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי    הפלשתינים דורשים את מה שהם מכנים "זכות השיבה" לישראל    דרישה זו אינה אלא סוס טרויאני לחיסול הרוב היהודי במדינת ישראל והפיכתה לפלשתין שנייה
יורם אטינגר
כאשר ישראל מקבלת החלטות מדיניות גורליות מול נשיא אמריקני, היא חייבת לשאול: האם התחייבות בינלאומית של נשיא אמריקני מחייבת את הנשיאים הבאים אחריו?
סוזי דים
לבכות מאי-הדיוקים של השגריר דרמר    דרמר הוא במקרה הטוב, אדם תמים ביותר    הוא לא ראוי לעמדת הנהגה    טוב שהציבור הישראלי מגלה זאת כעת, ולא מאוחר יותר
מרדכי ליפמן
יהיה שלום בינינו לבין הפלשתינים? שאלתי, אי-אפשר להלחם כל הזמן, הוספתי הגיג ישראלי טיפוסי משלי    "שלא תעיזו", אמר בנחרצות, "אם כך תעשו זה יהיה הסוף שלכם"
רשימות נוספות
"הפלשתינים מתבוססים ב"דיפ שיט" שלהם"  /  עידן יוסף
אושרה הקלת מע"מ לארגון האו"ם להספקת דלק לעזה  /  עידן יוסף
סוכלה הברחת אמל"ח ימית לחמאס  /  איציק וולף
נפוטיזם ברש"פ  /  יוני בן-מנחם
טיפוח הסיפוח  /  דן מרגלית
הגולם החולם  /  עליס בליטנטל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il