X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
החרימו את הסרט הקלאסי "חלף עם הרוח" מפני שהביא סיפור אהבים רומנטי אוהד למדינות הדרום, שבמלחמת האזרחים בארצות הברית נאבקו לקיים את סחר העבדים והאפרטהייד
▪  ▪  ▪
חלף עם הרוח [צילום: AP]

כל חיינו הצעירים לעגנו לאנציקלופדיה הסובייטית. שם, כאשר השלטון מאס במישהו או במשהו - קרעו את הדף ומחקו את הערך, או שינו את הביוגרפיה של הקורבן. המערב הדמוקרטי מתחיל לצעוד בכיוון הזה.
לפני כמה ימים השליכו תושבי בריסטול בבריטניה למימי הנמל את פסלו של אדוארד קולסון שהיה נערץ עליהם. הפסל הוצב שם ב-1895. הוא זכה לכבוד רב בזכות נדיבותו ותמיכתו בכל מפעל ראוי בעירו. אבל עתה, בלחץ ההפגנות שהחריפו את המתח הבינגזעי, החליטו להסירו מפני שעשה את כספו בסחר בעבדים.
במקום אחר החרימו את הסרט הקלאסי "חלף עם הרוח" מפני שהביא סיפור אהבים רומנטי אוהד למדינות הדרום, שבמלחמת האזרחים בארצות הברית נאבקו לקיים את סחר העבדים והאפרטהייד.
אני סבור כי זו טעות שאינה ראויה לדמוקרטיות נאורות. ברור שסחר עבדים ומלחמת הדרום האמריקני באברהם לינקולן היו מעשים מעוררי קבס הראויים לכל גינוי, אבל הם היו. באותה עת אפילו היו לגיטימיים.
עצימת עיניים היא סוג של מעשה בולשביקי. הנכון הוא לא להסתיר את המעשה הטוב שבא רכוב על גבי הרוע אלא להשאיר לו מקום, ולהתמודד עימו לבל יחזור.
חופש דיבור
לכך יש להוסיף את הדיקטטורה הליברלית של ה"ניו-יורק טיימס". בעמוד הדעות בעריכת ג'יימס בנט פורסם מאמר אחד בעד דונלד טראמפ פרי עטו של הסנטור תום קוטון (לדעתי תמיכתו בהצעת הנשיא להכניס צבא לערים האמריקניות שגויה ביותר, אבל יש לכאורה חופש דיבור בעיתון).
האפרו-אמריקנים והליברלים כפו על הבעלים לפטר את בנט. הם נענו. כל המעשים האלה מגיעים מאותו מקום, מחוסר הסבלנות וחוסר הפתיחות המתגלה אצל המוחים בצדק נגד טראמפ ומה שהוא מייצג.
המורשת היהודית - זו שקדמה לאגף החשוך שבה - נהגה אחרת. לפני כמה ימים ראיינתי באתר "אנו מהבית" של אורלי וגיא את הרב בני לאו וטענתי באוזניו כי התנ"ך הוא בעצם ספר הספרים של האופוזיציה. הוא נגד השלטון העריץ והכושל של מלכי יהודה. הוא בעיקר נגד השחיתות והשוחד ובצע הכסף של השלטון ורמיסת שלטון החוק. אקטואלי.
התנ"ך לא הסתיר. במפעלו של לאו "929" כתבתי הערות לפרק בו דוד הצטרף למחנה הפלשתים וכמעט יצא עימם להילחם בישראל, ועורכי התנ"ך לא מחקו אירוע כה מביך של "נעים זמירות ישראל". גם לא את מוצאה של רות המואביה שממנה נולדה מלכות בית דוד ולא את פרשת בת שבע. לא צריך לשלול ממי שחטא את הישגיו לטובת הציבור והאומה, ולא למחוק ולעצום עין נוכח משגיו.
מבחינה זו ההחלטה להשאיר את דיוקנו של משה קצב בשדירת נשיאי המדינה במשכן ושל אהוד אולמרט על קיר ראשי הממשלה בכנסת היא הכרעה בוגרת ונכונה. מצד אחד לא צריך לנקום עד אין סוף, ומצד אחר - חשוב לא פחות - אין לעצום עין.
ב"חלף עם הרוח" ובבריסטול וב"ניו-יורק טיימס" של ימינו ובעוד מקומות כאלה ברחבי העולם הנסער שוגים המפגינים והשלטונות כשהורסים את העבר כאילו לא התרחש. קיים גם חשש שמכת הנגד לא תאחר לבוא.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  25/06/2020   |   עודכן:  25/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האנציקלופדיה הסובייטית, מהדורת המערב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לשם שינוי אני מסכים
עובד 1  |  25/06/20 15:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מצער, שהסעיף עלה אצל אברי גלעד ואבדו לו כל הבלמים בשומעו אמירה כזו מפי אחסן חלאילה, הרחוקה מאוד מההתבטאויות הקשות ואף הבוטות נגד הסיפוח, שאמרו אלופים במילואים כמו עמוס ידלין ועמוס גלעד
טל בן-יעקב
משכרך נתניהו את הסיפוח עם טראמפ, הוא גולל כדור שלג לעבר וושינגטון, ורק שם תיקבע ההחלטה בנושא    בבית הלבן, מחד-גיסא, מעוניינים לרצות את האוונגליסטים, אשר אמביוולנטיים לגבי סיפוח מלא, כאמונתם, או לא לספח כלל, כרצון חלק מהמתנחלים; ומאידך-גיסא, רוצים לקרוץ למצביעים מתנדנדים שתומכים במדיניותו הכלכלית של טראמפ, אך רוצים לראות מדיניות מפויסת במזה"ת
אברהם בנמלך
אי-אפשר להסיר את העיקול    אבל עיקלו לי את דמי האבטלה על תקופת הקורונה    אין ברירה, תשלם, אחרי שבוע יסירו לך את העיקול    אבל זאת טעות    כשעושים טועים, אין ברירה    אחרי שתשלם תגיש בקשה לפקיד החזר מיסים
יוסי אחימאיר
הבנתי שפה הולך להיפתח ויכוח פוליטי, ביני הקשיש לבין הבחור והבחורה כבני עשרים, נציגי תנועת "דרכנו". שיבחתי את עצם מעורבותם הפוליטית, ואז הסברתי להם את עמדתי, שהיא להערכתי עמדת הרוב בישראל, כפי שביטאתי גם במאמרי אתמול במעריב. הם היו המומים למשמע דבריי ונימוקיי
מאיר אינדור
עם כל הציניות, צריך ואפשר לעצור את מהלך החקיקה על-ידי הציבור ובראשם מחנכים, מפקדים והורים    אלה צריכים לעמוד בפרץ מול הפוליטיקאים    ככל שהסם יהיה פחות לגיטימי פחות ישתמשו בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il