X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
האניטי. "שפעת רגילה מסוכנת יותר" [צילום: פרנק פרנקלין, AP]
קרלסון. הזהיר כבר בפברואר [צילום: ריצ'רד דרו, AP]
צופיו של שון האניטי, אשר הציג את הקורונה כמזימה פוליטית נגד טראמפ, נקטו אמצעי בטיחות מפני הקורונה ארבעה ימים מאוחר יותר מאשר הצופים האחרים מי שהעדיף את טאקר קרלסון, שהתריע על סכנות המגיפה, נשמעו להנחיות שלושה ימים מוקדם יותר מחבריהם וושינגטון פוסט מצביע על נקודות התורפה והחוזקה של המחקרים
▪  ▪  ▪

הקורונה בארה"ב חמורה וקטלנית יותר מאשר במדינות העשירות האחרות, ויש לכך מספר סיבות: העדר מדיניות פדרלית עקבית, טעויות בנוגע לבדיקות ולאיכון ותרבות לאומית המעודדת את האינדיבידואליזם. שלושה מחקרים שהתפרסמו בשבועות האחרונות, מדווח וושינגטון פוסט, מצביעים על גורם נוסף: אמצעי תקשורת המבליטים מידע מוטעה, מקדמים תיאוריות קונספירציה ומעודדים את הציבור להימנע מאמצעי ההגנה.
אחד המחקרים הגיע למסקנה, כי התוצאה היא ששיעור התמותה גבוה יותר באיזורים בהם הרייטינג של שון האניטי, הסמן הימני של פוקס ניוז, גבוה יותר. אירן פסקואטו, עורכת כתב עת של אוניברסיטת הרווארד בו התפרסם אחד המחקרים, אומרת: "יש לנו מספר עצום של מחקרים ונתונים המלמדים, שצריכה של תקשורת ימנית קיצונית ומדיה חברתית קשורה בצורה הדוקה לחשש מופחת מפני הנגיף".
בחודש אפריל פרסמו קתלין הול-ג'יימיסון ודולורס אלברקיין מחקר שבדק את השפעת התקשורת על תפיסת הקורונה, בהתבסס של סקר בקרב 1,008 משיבים. הן מצאו, כי מי שקיבלו את רוב המידע מהתקשורת הממסדית, היו בעלי מידע נכון יותר על סכנות הנגיף. לעומתם, מי שהסתמכו על מקורות שמרניים כמו פוקס והמגיש ראש לימבו, נטו יותר להאמין בתיאוריות קונספירציה ובשמועות בלתי מבוססות, כולל הטענה לפיה מדובר במזימה לפגוע בדונלד טראמפ.
הול-ג'יימיסון ואלברקיין גם השתמשו במידע אנונימי על מיליוני טלפונים סלולריים, כדי לבדוק כיצד הפופולריות של פוקס ניוז באזור מיקוד מסוים קשורה לשמירה על ריחוק חברתי. הן מצאו, כי ב-15 במארס הובילה כל עלייה של 10% בפופולריות של הרשת לירידה של 1.3% בשמירת מגבלות הקורונה. בהתחשב בכך שמספר האמריקנים שנשארו בבית גדל ב-20% באותו מועד, מדובר בהשפעה משמעותית. הסיבה: ההתקפות הבלתי-פוסקות של פוקס על הממסד, גורם לחוסר אמון במוסדות ובמומחים גם כאשר מדובר במגיפה קטלנית.
עם זאת, אותו מחקר לא קבע שקיים קשר ישיר בין הצפייה בפוקס ניוז לבין זלזול במגבלות הקורונה. מחקר שפרסמו לאחרונה כלכלנים מאוניברסיטת שיקגו ומוסדות אחרים מצא גם הוא, שצופי פוקס ניוז מצייתים פחות להנחיות הקורונה. מחקר זה הולך שני צעדים קדימה: הוא מצא שצופי פוקס אינם עשויים מקשה אחת, כאשר חובבי מגיש אחד מתנהגים אחרים מחובביו של מגיש אחר; והוא גם מוכיח את קיומו של קשר בין הרגלי צפייה אלו לבין התפשטות הקורונה באיזורים מסוימים.
המחקר התמקד במיוחד באופן בו טיפלו שון האניטי וטאקר קרלסון בקורונה בתחילתה. קרלסון הזהיר מפני סכנות הקורונה כבר בראשית פברואר, בעוד האניטי התעלם מן הנושא ולאחר מכן טען שהיא מסוכנת פחות מהשפעת הרגילה ושהדמוקרטים משתמשים בה כנשק פוליטי נגד טראמפ. הטון השתנה בשבועות הבא, ובאמצע מארס כבר טיפלו האניטי, קרלסון ומגישים אחרים ברשת בקורונה באותם מונחים של רצינות.
לאחר מכן בדקו החוקרים את האיזורים בהם האניטי פופולרי יותר מאשר קרלסון, כדי לקבוע האם הסיקור השונה השפיע על התנהגות הצופים. הם מצאו, כי צופיו של האניטי נקטו אמצעי הגנה – כמו שטיפת ידיים וביטול נסיעות – ארבעה ימים מאוחר יותר מאשר יתר צופי פוקס ניוז, ואילו צופיו של קרלסון עשו זאת שלושה ימים לפני יתר הצופים. לנוכח החשיבות הרבה של ההתנהגות האישית במניעת התפשטות הקורונה, ניתן לפיכך להניח שלהבדלים אלו הייתה השפעה על נתוני המחלה. באיזורים בהם האניטי פופולרי יותר, היו ב-14 במארס 32% יותר חולים וכעבור שבועיים היו 23% יותר מתים.
רשת פוקס טענה בתגובה, כי ה"מחקר" (כלשונה) מתעלם מכך שהאניטי סיקר את הקורונה מאז 27 בינואר ודיווח על החששות מפניה, ואף ראיין בחודש ינואר את ד"ר אנתוני פאוצ'י, בכיר הרופאים בצוות הקורונה של הממשל. לאונרדו בורשטיין, שהוביל את צוות החוקרים, הגיב באומרו, כי המחקר כלל את כל הסיקור של פוקס בזמן צפיית השיא עד סוף מארס, כולל הראיון עם פאוצ'י.
הפוסט מדגיש, כי שני המחקרים טרם עברו ביקורת עמיתים – ההליך בו חוקרים בוחנים בעין מקצועית זה את ממצאיו של זה. חלק מן המומחים שקראו אותם לא השתכנעו, בניגוד למחקרים קודמים בנוגע להשפעתם של אמצעי תקשורת בעלי אידיאולוגיה ברורה על התנהגות צרכניהם. וכמו ברוב המחקרים במדעי החברה, גם כאן לא ניתן להגיע למסקנות חד-משמעיות בנוגע לסיבות להתנהגות אנושית זו או אחרת. לצד זאת, החוקרים נקטו שורה של צעדים – כולל שקלול של המרכיב הדמוגרפי ושימוש בטכניקות מדידה חלופיות – במטרה לבסס את ממצאיהם.

תאריך:  28/06/20   |   עודכן:  28/06/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צפייה בפוקס ניוז והידבקות בקורונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
}}}טראמפ הפך ארה"ב לאומה נכה
אמריקה לא גדולה   |  28/06/20 08:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עשרות מיליוני אמריקנים צפויים להצביע בדואר בבחירות לנשיאות - מה שאומר שיהיה צורך לספור קולות אלו בטרם ניתן יהיה להכריז על המנצח    המשמעות היא שאם המרוץ בין דונלד טראמפ לבין ג'ו ביידן יהיה צמוד, ארה"ב עלולה להיכנס לתקופה משמעותית של חוסר ודאות    וושינגטון פוסט צופה מבחן משמעותי לאמון הציבור בטוהר הבחירות ובאמינות התוצאות
איתמר לוין
למעלה מ-20 פקידים בתחום בריאות הציבור בארה"ב התפטרו בשל איומים ולחצים על-רקע הקורונה, אשר הגיעו עד כדי אנטישמיות וגזענות - מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
וושינגטון פוסט משרטט את התמונה: איוונקה טראמפ וג'ארד קושניר אינם הבכירים היחידים בממשל טראמפ שיש להם קשרי משפחה עם בכירים אחרים
איתמר לוין
מחירים מרקיעי שחקים ופערים של אלפי אחוזים - זה מה שהעלתה בדיקת ניו-יורק טיימס בנוגע לבדיקות הקורונה    הסיבה המרכזית: העדר אסדרה של המחירים בביטוחי הבריאות
איתמר לוין
החברה לתשלומים דיגיטליים נכנסה להליכי פשיטת רגל, שבועיים לאחר שרואי החשבון שלה גילו בנכסיה חור של 1.9 מיליארד אירו    אקונומיסט מצביע על האהדה העצומה לחברה מצד המשקיעים והמאסדרים בגרמניה ועל רדיפת מתנגדיה של החברה, למרות ריבוי הדגלים האדומים במשך ארבע שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il