X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כשעמדתי על גג בית הכנסת בכפר דרום עם עוד כ-200 בוגרים וקטינים והפגנו נגד עקירת יהודים מבתיהם, הוצאת מתים מקברם והרס בתי כנסת, נדמו "אבירי הדמוקרטיה"
▪  ▪  ▪
השכל. זכות ההפגנה לכל מגזר ומגדר

"בעיני זו זכות קדושה, אני משוכנע ומאמין שזכות ההפגנה היא זכות גדולה וצריך לקיים אותה". דבריו של בני גנץ ראש הממשלה הרזרבי, בישיבת הממשלה לאחר מעצרו ושחרורו של תת-אלוף אמיר השכל.
הייתי מסכים אתו אילו הזכות הייתה שוויונית וניתנת לכל ללא הבדל פוליטי. כאשר בימים אלה, נחסמים צירי תנועה עיקריים בארץ על-ידי מפגינים: נכים, אתיופים, דרוזים, בני הקהילה הלהטב"ית או אנרכיסטים, משטרת ישראל מפנה אותם בעדינות אחרי שמאפשרת להם לחסום את הציר לזמן ממושך.
לפני 15 שנה בימים הנוראים שלפני העקירה מגוש-קטיף וצפון השומרון, הפגינו מאות אלפים ברחבי הארץ נגד העקירה והגירוש של יהודים מבתיהם. ההפגנות היו לא אלימות, צעירים ומבוגרים חסמו צירי תנועה בארץ, או הפגינו מול הכנסת הם פוזרו באלימות משטרתית שלא תתואר באמצעות אלות, פרשים רכובים על סוסים שדרסו מפגינים ותותחי מים. התקשורת שסיקרה את האירועים, תארה את "אלימות המתנחלים" ודרשה יד תקיפה יותר.
האלות הונפו על מבוגרים וצעירים ודם נשפך ברחובות, דמם של המפגינים שחלקם אושפז בבתי חולים, כולל בדרגות פציעה קשות. נשים ונערות נגררו על הקרקע על-ידי שוטרים גברתנים שלא רק פגעו בגופן אלא בנשמתן ובצניעותן. כשהחל הגירוש טופלו המפגינים על-פי הנחיות הממשלה "ברגישות ונחישות". לא נתקלתי ברגישות רבה אבל כן צפיתי וחוויתי בנחישות אלימה.
כשנעצר תת-אלוף אמיר השכל וחבריו נושאי הדגלים השחורים על-ידי המשטרה, זעקו "אבירי הדמוקרטיה" שזהו מעצר פוליטי שנועד לפגוע בדמוקרטיה ו"בזכות הקדושה של חופש הביטוי". אבל כשעמדתי על גג בית הכנסת בכפר דרום עם עוד כ-200 בוגרים וקטינים והפגנו נגד עקירת יהודים מבתיהם, הוצאת מתים מקברם והרס בתי כנסת, נדמו "אבירי הדמוקרטיה". תותחי מים התיזו סילונים עזים של מים צבעונים, על מפגינים שנשאו דגלי לאום ודגלים כתומים.
יחידות משטרה מיוחדות הועלו לגג בית הכנסת באמצעות מנופים גז מדמיע ומטפי כיבוי מלאים שאת האבקה הרעילה התיזו במפגינים. המפגינים נעקרו מהגג, והועלו כפותים בידיהם על אוטובוסים והובלו לבית הסוהר בבאר שבע. בוגרים וקטינים נדחסו לאולם בבית הכלא "דקל". תת-אלוף אמיר השכל וחבריו שוחררו ללא תנאי על-ידי בית משפט השלום בירושלים. אבל המפגינים שהורדו מהגג בכפר דרום נשפטו על-ידי אב בית משפט השלום שהגיע לאולם בית הכלא.
לא ניתנה אפשרות לעורכי דין לפתוח את הפה. "אתם סיקריקים" צעק עלינו השופט. כל אחד מהנוכחים נדרש לקום למסור פרטים (שם ותעודת זהות), בתום הרישום, גזר השופט גזר דין קולקטיבי כליאה של שבעה ימים ללא אפשרות ערעור.
אני אל"ם במיל. ועוד כ-200 בוגרים וקטינים נכלאו באגף בית סוהר "דקל", אגף שפונה ממחבלים. כך "שמרו "על חופש הביטוי וזכות ההפגנה שלנו. אף אחד בתקשורת לא מחה על מאסר פוליטי, איש לא צייץ שמערכת המשפט נהגה בנו בצורה גרועה כל כך ולא מוסרית. אז מר גנץ ואבירי הדמוקרטיה, אם זכות ההפגנה הוא ערך קדוש אז שיהיה זכותו של כל מגזר ומגדר.

תאריך:  30/06/2020   |   עודכן:  30/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"זכות קדושה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נו די, אתה אל"מ ולא מבין
בן נאמן  |  30/06/20 16:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
בעלילה שמתוארת להלן בהפשטה רבה וברמז, מצביעות רמות הסרבול, אי-הוודאות והמלכודות המובנות, על היקף התקלות, הקנוניות, הטעויות, ותואנות-השווא שניתן להטמיע - בתום לב או בכוונת מכוון - בניהול חקירה ועיבוד כתב-תביעה פלילי על פיה. חרף רגישותם צפונים תהליכים אלה מהעין הציבורית ומתנהלים על טהרת "הרצון הטוב", "היכולת המקצועית" והיושרה של העוסקים במלאכה. זו בִִיצה עמוקה שסכנותיה אדירות
שמואל לוין
לא היה נבחר צבור בהיסטוריה של מדינת ישראל שהפר את כל מה שהבטיח והסתאב לחלוטין במהירות בה עשה זאת בני גנץ. נכון, כל הפוליטיקאים כולם מושחתים, כל אחד בדרכו שלו. אבל איש לא עשה את הדרך אל השחיתות במהירות בה עשה זאת גנץ
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס נערכת לסיפוח הצפוי בגדה אך איננה מעוניינת בעימות צבאי נרחב עם ישראל ברצועת עזה. חמאס תתיר "טפטוף" ירי רקטות לעבר ישראל מהרצועה, הפגנות המוניות נגד הסיפוח ותנסה להוציא פיגועים בשטחי הגדה באמצעות "חוליות רדומות"
איתן קלינסקי
פרופ' שטרנהל היה זה שהצביע כי עלינו לתת את הדעת לא רק למה שקרה באירופה לפני שנות ה-30 המזוויעות "אלא דווקא לתקופה שקדמה למלחמת העולם הראשונה, עוד לפני שהמלחמה נתנה את אותותיה, אז החלו להתפתח תהליכים, שמהם אפשר להסיק את המסקנות המעניינות ביותר לגבי ישראל היום
אברהם פכטר
פרשיות של הטרדה מינית, פתאום קיבלו חיים משלהם, של פוליטיקאים, עסקנים ואומנים    האם זה קשור לקורונה או סתם אנשים עם נורמות התנהגותיות חורגות מן המקובל    שכרון כוח - מחלת גבהים של אנשי שררה מעבירים אותם על דעתם והתנהגותם    הטבות מס לראש ממשלה והחלופי - העיתוי אומלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il