X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בשל חשיבותה האסטרטגית העליונה וההזדמנות החד-פעמית שנקרית לנו את הישובים המבודדים אין לספח, ולגבי הגושים: לא בוער לגביהם יש בין כה וכה הסכמה בינלאומית רחבה שבכל הסדר יהיו בריבונות ישראלית שונה לחלוטין הוא המצב לגבי הבקעה
▪  ▪  ▪
ריק מפלשתינים [צילום: רון בארי]

מה צריכה ישראל לעשות בנושא החלטת הריבונות ב-30 אחוזים משטח יהודה ושומרון על-פי תוכנית טראמפ כל עוד הוא מכהן כנשיא ארה"ב? היכן טמונים האינטרסים של המדינה כפי שנראים לי?
קודם כל ומעל לכל להחיל את הריבונות על בקעת הירדן ("בפירוש הנרחב ביותר של המושג הזה", כפי שהשאיר לנו רבין צוואה בנאומו בכנסת זמן קצר לפני הירצחו). זה יהיה גבול הקבע המזרחי של מדינת ישראל, בואכה ים המלח; הערבה ואילת. זהו שטח שכמעט ריק מפלשתינים. אין יותר חזרה לקווי 4 יוני 1967 כגבול הקבע המזרחי של מדינת ישראל.
שנית, יש ליישב את בקעת הירדן הריבונית ולאכלסה, כמאמץ לאומי מרכזי. שלישית, אין להחיל ריבונות על הישובים המבודדים הנמצאים בלב אוכלוסייה פלשתינית. ישובים אלו יצורפו לגושי ההתיישבות הגדולים, או שיועתקו לבקעת הירדן, שאינה פחות "מקראית" מגב ההר.
רביעית, בשלב זה לא תוחל ריבונות על הגושים הגדולים. אלו מסוג המקומות שיש לגביהם הסכמה בינלאומית רחבה שהם יהיו בריבונות ישראלית בכל הסדר אפשרי, בשונה לחלוטין מבקעת הירדן. הגושים "לא ילכו לאיבוד".
מהם הנימוקים לקביעותי אלו ובעיקר "סיפוח" הבקעה, ומה הם הסיכונים הכרוכים בכך, שרואי השחורות מילאו בהם אין ספור שקים? נתחיל בנימוקים ובמאמר הבא ננתח את הסיכונים.
בקעת הירדן מהווה חייץ ביטחוני, דמוגרפי ומדיני המגן על מדינת ישראל מפני איומים הבאים ממזרח ומשפיעים על הליבה של מדינת ישראל. זאת בראיה ארוכת טווח, המתרוממת לרגע מהמצב הנוכחי וצופה לעבר האופק המזרח תיכוני. ראשית, זה חייץ טופוגרפי צבאי מעולה מול כל מהלך צבאי הבא מכיוון הטריטוריה הירדנית.
יתר על כן, זהו חייץ אסטרטגי בין מדינת ישראל לבין כל העולם הערבי והמוסלמי העוין, על שלל התהפוכות והזעזועים שפוקדים וימשיכו לפקוד אותו; הוא ורמת הגולן שעכשיו בריבונות שלנו. מהווים חייץ מול כל הקיצונים ועושי הצרות באזור, מפקיסטן, אפגניסטן, עירק, אירן, סוריה ו"שאר ירקות" כמו דאעש. כיום ממלכת ירדן ההאשמית נותנת לחייץ הזה את העומק האסטרטגי מזרחה לעבר עירק, אם כי בעבר אפשרה הממלכה לכוח משלוח צבאי עירקי גדול להיכנס לשטחה ולשהות שם כאיום על ישראל. החשיבות האסטרטגית של החיץ תגדל עשרת מונים אם וכאשר הממלכה ההאשמית תיפול. בשום אופן לא גבול 67 יחצוץ בינינו לבין העולם המוסלמי-ערבי.
וזהו חיץ דמוגרפי. אם וכאשר תקום מדינה פלשתינית, כזאת או אחרת, מיליוני פליטים ינהרו אליה, יגדשו אותה ובאופן הכי טבעי יגלשו למדינת ישראל הפורחת והעשירה. חיץ הבקעה ימנע זאת! ואחרון, זהו חיץ מדיני שימנע חיבור אפשרי בין מדינה פלשתינית לבין ירדן שמרבית אוכלוסייתה היא פלשתינית.
מושמעת הטענה כי למעשה היתרונות הללו קיימים כבר במציאות הקיימת כאשר צה"ל שולט במרחב הגבול המזרחי והמצב שקט ויציב. אז למה לעורר סתם בעיות וסיכונים? זאת טענה שגויה ומטעה. המצב הנוכחי הוא זמני, ארעי, וירדן עלולה ליפול. העיקר הוא, שאף ממשל אמריקני (למעט הנוכחי) לא תמך בנוכחות קבועה של צה"ל בבקעה בכל הסדר מדיני, שלא לדבר על ריבונות. בוודאי לא אם יעלו הדמוקרטים. אובמה הציע לנו שכוח נאט"ו/או"מ ישמור שם עם פלאי טכנולוגיה. יעלון כשר ביטחון דחה אותו בבוז. איך נאמר: טוב ציפור אחת בכיס, ושהיא שלך מאלף ציפורי נאט"ו/אמריקנים על העצים.

תאריך:  02/07/2020   |   עודכן:  02/07/2020
+מה קורה עם הסיפוח
11:17 02/07/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

נתניהו וטראמפ נתונים לבייס שלהם - המתנחלים והאוונגליסטים, בהתאמה  ▪  שתי קבוצות אלו חופפות אינטרסים, וריצוי הקבוצה הראשונה שווה לסיפוק הקבוצה השנייה; טראמפ, על כן, זקוק לנתניהו, אשר שולט על העם והארץ המעניינים יותר מכל את האוונגליסטים  ▪  ועדיין, בכל הנוגע לסיפוח, מתקבלים מסרים סותרים מוושינגטון, מסרים אשר גורמים לישראל לא לבצע צעדים אופרטיביים בעניין המהלך המדובר

נתניהו. יכול לנשום לרווחה [צילום: רונן זבולון]
+ההתקפלות של ראש ממשלת עירק
08:28 02/07/20  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

ראש ממשלת עירק מוסטפא כאט'מי נכנע לאיומי המליציות הפרו אירניות והורה לשחרר 14 פעילי טרור שביצעו התקפות רקטות על מטרות אמריקניות במדינה. אירן רשמה הישג נוסף ונראה כי היא תמשיך להשפיע באמצעות המליציות הנתונות למרותה על המערכת הפוליטית בעירק והחלטותיה

ראש ממשלת עירק מוסטפא כאט'מי [צילום: משרד התקשורת העירקי/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקעת הירדן - בקדימות ראשונה להחלת ריבונות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בקעת הירדן אינה חשובה לישראל
בן נאמן  |  5/07/20 08:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
ראש אגף המודיעין של המל"ל הודיע כי ראש המל"ל, מאיר בן שבת, הכין מסמך המסכם את ניתוח סוגית החלת הריבונות הישראלית, אך הקבינט המדיני-ביטחוני טרם קיים בנושא דיון מעמיק
עידן יוסף
כך יו"ר ועדת הקורונה בדיון על הגעת חולים פלשתינים לבתי חולים ישראלים עקב הקורונה    מתאם פעולות הממשלה בשטחים: בתקופת הקורונה אושרו אלפי בקשות לטיפולים רפואיים
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס נערכת לסיפוח הצפוי בגדה אך איננה מעוניינת בעימות צבאי נרחב עם ישראל ברצועת עזה. חמאס תתיר "טפטוף" ירי רקטות לעבר ישראל מהרצועה, הפגנות המוניות נגד הסיפוח ותנסה להוציא פיגועים בשטחי הגדה באמצעות "חוליות רדומות"
צ'לו רוזנברג
רבים מאנשי הממשל האמריקני הקרובים לנשיא, יודעים הרבה יותר ממה שיודעים אזרחי ישראל    זה הגיוני? זו מציאות נורמלית שימים ספורים לפני ביצוע הסיפוח אין מפות שהציבור יכול לעיין בהן?
אביעד ויסולי
יהודה והשומרון אינם "גוף זר" בכל צורה שהיא. הם חלק מובנה, עיקרי ומהותי בקשר של עם ישראל לארץ ישראל החל מימות אברהם אבינו ועד שנת 2020 ולעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il