X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
ליאון. "ראש העיר לא עוסק בזה" ]צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מכרזים פנימיים שישדרגו משכורות [צילום: פלאש 90]
שורה של בכירים יקבלו שדרוג בתיאורי תפקידיהם ובשכרם בניגוד למקובל, המשרות החדשות הוצעו רק במכרזים פנימיים - בהם צפויים לזכות מי שמחזיקים כיום באותם תפקידים בדרגים נמוכים יותר ראש האופוזיציה, עופר ברקוביץ': במקום לקצץ שכר בכירים -מעלים את השכר העירייה: רוב ההחלטות התקבלו לפני שנה
▪  ▪  ▪

בעיצומם של ימי המשבר הכלכלי החריף ביותר שידעה מדינת ישראל בעשרות השנים האחרונות משדרגת עיריית ירושלים את שכרם של כמה מן הבכירים בעירייה בעלות של תוספת תקציבית בסך של שני מיליון שקל בשנה. כך נודע ל-News1.
מדובר במספר מכרזים פנימיים שפורסמו לאחרונה, שחלקם נסגרו ב-1.7.20, למשרות ניהוליות ברמת מנהלי אגפים ומנהלי מינהל שלא היו קיימות עד היום. גורמים בעיריית ירושלים אמרו ל-News1, כי מכרזים ברמה כזו, של מנהלי אגף ומעלה, מתפרסמים בדרך כלל מיד ובמקביל הן כמכרז פנימי והן כחיצוני, ולא כמכרזים פנימיים בלבד.
המכרז הראשון הוא למנהל אגף מזכירות מועצת העיר שבמסגרתו צפוי מזכיר העירייה, עידו רוזנברג, להתמנות למנהל אגף. זאת, למרות שתחתיו עובדים רק כחמישה עובדים. העלות השנתית המוערכת של המשרה - 600,000 שקל.
מכרז נוסף הוא למנהל אגף מחשב ומערכות מידע. גם כאן, על-פי ההערכה, ישופרו תנאיו של איתמר קורנפלד הממלא את תפקיד מנהל מטה המחשוב העירוני באמצעות הגדרה שונה של תפקידו, שעלותה השנתית המוערכת היא 600,000 שקל.
מכרז שלישי הוא למנהל אגף משאבי תפעול. מקורות בעירייה אומרים, כי מדובר במינוי שייתכן שיקבל מנהל אגף שפ"ע לשעבר, זאב גולדברג, שהוחלף לאחרונה ואשר ככל הידוע אינו מחזיק בידיו סמכויות ניהוליות משמעותיות.
מכרז רביעי מבקש להפוך את היועץ המשפטי לעירייה לראש מינהל בעלות מוערכת לחודש של 60,000 שקל. אגף היועץ המשפטי שמונה כ-100 עובדים יקבל עוד שלושה תקנים של מנהלי אגפים, בנוסף ליועמ"ש (שכאמור ימונה לראש מינהל) ולמשנה ליועמ"ש.
עיריית ירושלים אישרה את הפרטים ומסרה: "ההחלטה בדבר שדרוג רוב התפקידים התקבלה לפני למעלה משנה". לדבריה, ברשויות אחרות - רוב התפקידים המדוברים הם ברמת מנהל אגף מזה שנים רבות, ובכל מקרה מדובר בתקנים קיימים. לדברי העירייה, העלות תהיה שני מיליון שקל והיא תמומן בין היתר מ"התייעלות בעירייה". העירייה לא מסרה מתי הוחלט על יתר השדרוגים, מדוע המכרזים הם פנימיים בלבד ומדוע השדרוג מבוצע דווקא בעיתוי הנוכחי. יצוין עוד, כי כמה מן התפקידים לא היו קיימים עד כה.

"במקום לקצץ - מוסיפים שכר"

ראש האופוזיציה בעיריית ירושלים, עופר ברקוביץ, אמר ל-News1, כי המכרזים הפנימיים ושדרוג משכורותיהם של בכירים בעירייה חמורים מאוד בעיניו, בעת שבה על העירייה לעזור לעסקים, לעצמאים ולאוכלוסיות רווחה. לדבריו, מאז פרוץ משבר הקורונה קרא לבכירי המגזר הציבורי - כולל בעיריית ירושלים - לקצץ את שכרם. "אנחנו רואים לנגד עינינו את המגזר הפרטי קורס, בעיקר עסקים קטנים. יש יכולת לחסוך משכר הבכירים בעירייה כמיליון וחצי עד שני מיליון שקל בחודש בקיצוץ של 20%. הצלחנו כבר להביא לביטול מינויים חדשים במהלך ימי משבר הקורונה", טען ברקוביץ.
לדברי ברקוביץ, במקום לקצץ את העלויות - מגדילה כעת עיריית ירושלים את הוצאותיה, בזמן שביכולתה לסייע לעסקים, לעצמאים וךאוכלוסיות רווחה שנפגעו קשה במשבר. "יש פה משבר חברתי-כלכלי אדיר ובעיריית ירושלים מתנהלים כרגיל - ממנים עוד סגנים, ממנים עוד בכירים, כאילו כלום. משה ליאון מקבל כסף מהמדינה בשביל לעזור לעיר, לא בשביל בכירים", אמר.
לשכתו של ליאון מסרה בתגובה: "ראש העיר לא עוסק בזה. הוא לא רלוונטי לנושא. סביר שהוא אפילו לא מכיר את המכרזים. זה לא קשור אליו ולא יהיה לו מה להגיד לך, כי הוא לא מכיר".

אחד המכרזים הפנימיים: מנהל אגף מזכירות מועצת העיר
תאריך:  03/07/2020   |   עודכן:  05/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה ליאון / Moshe Leon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני מיליון שקל לבכירים בעיריית ירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איציק וולף
בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את טענות מ.ק.ש. אחזקות המבקשת להפעיל בית החלמה ליולדות בשכונת בית הכרם בירושלים    השופטת חנה מרים לומפ שיבחה את עיריית ירושלים על שהיא פועלת לאכיפת חוק רישוי עסקים עוד טרם נקבעו עובדות בשטח    "למערערת טענות רבות בדבר ההחלטה שלא להעניק רישיון, כאמור, אולם היא אינה חולקת על העובדה כי בפועל אין רישיון לעסק"
איציק וולף
היזמים המבקשים להפעיל בית החלמה ליולדות במקום שבו פעל בית אבות בשכונת בית הכרם הגישו לוועדה המקומית בקשה להיתר שימוש חורג    התושבים בשכונה המתנגדים להפעלת בית ההחלמה ליולדות החלו בהחתמת התנגדויות לצורך הגשתן לוועדה
איציק וולף
ועדת הפנים של הכנסת אישרה הארכה של שנה וחצי להוראת השעה המסמיכה רשויות מקומיות להטיל על התושבים אגרת שמירה וקראה למשרדי הממשלה לכנס ועדה משותפת שתפעל למציאת פתרון קבע לסוגיית אגרות השמירה ותדווח לוועדה בכתב אחת לשלושה חודשים
איציק וולף
עיריית ירושלים תולה את ההימנעות מפרסום יומניו של ראש העירייה בהימנעות חברת מועצה מתשלום אגרה של 2,910 שקלים    הדרישה לתשלום הוגשה בניגוד להנחיות היחידה הממשלתית לחופש המידע    העירייה מסרבת להשיב לשאלות News1 כיצד חושבו שעות העבודה שבגינן נדרש תשלום האגרה וטוענת: היומן מתפרסם בכל שנה בסוף מרס ורק בגלל בקשה לחופש המידע לא ניתן לפרסמו ללא תשלום האגרה
איתמר לוין, יצחק דנון
העירייה קיבלה מידע אנונימי ולפיו מנהלת מחלקת התשתיות, אושרת חקון, התחמקה בצורה פלילית מתשלום מלוא חשבון החשמל בביתה    חברת החשמל סירבה למסור לעירייה מידע על הבירור שערכה בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il