X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
חשיפת News1 / הפקרות בחסות מגיפת הקורונה

כיצד סידרו פטור ממכרז לקבוצת LR

גורמים בכירים במשרד הבריאות דחפו להתקשרות מהירה עם קבוצת LR (שבעליה הם רועי בן ימי ועמי לוסטינג) לרכש של ערכות דיגום לבדיקות קורונה בסכום כולל של 7.7 מיליון דולר ותוך מתן פטור ממכרז המדובר בעסקה מוזרה, שכן קבוצת LR אינה יצרנית, אלא היא מייבאת את הערכות מחו"ל, כפי הנראה מסין - יבוא שאותו יכולות לבצע גם חברות אחרות כך מנוצלת לרעה מגיפת הקורונה על-ידי אנשי עסקים מקושרים
▪  ▪  ▪
[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

חשיפה בלעדית ב-News1: מגיפת הקורונה מנוצלת להפקרות והוצאת סכומי עתק מקןפת המדינה באופן לא תקין, לטובת אנשי עסקים מקושרים. מהמידע שהובא ל-News1 עולה: משרד הבריאות ביקש וקיבל פטור ממכרז לרכישת ערכות דיגום באמצעות בדיקת קורונה - מקבוצת LR, בהיקף כספי כולל של 7.722 מיליון דולר, מזה 3.861 מיליון דולר כאופציה. כל ערכה כוללת שני מטושים ומבחנה. רכש זה מבוצע באופן המחייב בדיקה.
הרכש מיועד לשימוש מחודש יוני ועד דצמבר 2020. עם או בלי כוונה: פרוטוקול ועדת הפטור ממכרז מיום 18.06.20 אינו נוקב במספר הערכות הנרכשות. אולי כדי לא להציף את העובדה הפשוטה: המחיר ליחידה גבוה מזה שניתן להשיג מיצרנים אחרים בחו"ל.
המדובר בהחלטה חריגה המדיפה ריח רע, וטעונה בירור. לא רק בגלל היקפה הכספי, ולא רק נוכח בעלי העניין בקבוצה זו המכירים בכירים במשרד הבריאות, אלא נוכח העדר היגיון עסקי לרכש דווקא מקבוצה זו, המייבאת מוצר זה מחו"ל, ככל הידוע מסין.
החלטת ועדת המכרזים, כמו גם החלטת ועדת הפטור, התקבלו ביום 17.06.20 בהליך חפוז ביותר. בפרוטוקול שנכתב ונחתם בנושא, עליו חתומים יובל רז, סגן בכיר לחשב הכללי באוצר (יו"ר הוועדה), מירב קדם, סגנית בכירה לחשב הכללי, ועו"ד עמית שטאובר, יועץ משפטי, נאמר כי קיים צורך דחוף ברכש ערכות דיגום נוכח ההכרח לבצע 20 אלף בדיקות ביום, בשלב זה, "עם יכולת להגדלה של היקף הבדיקות היומי ל-30,000". נאמר עוד, באותו פרוטוקול, כי בארץ קיימים שני קווי ייצור לערכות דיגום, קווי הייצור עדיין לא יציבים, איכות המוצרים ותכולתם משתנה מעת לעת, ובשורה התחתונה: החברות המפעילות את קווי הייצור "עדיין אינן עומדות בהיקפי הייצור הנדרשים".
נקבע עוד, באותו פרוטוקול, כי ישנה דחיפות לביצוע הרכש, מכיוון שעל-פי מדיניות הבדיקות שנקבעה, המלאי הנוכחי הקיים במחסני שעת חירום מספיק עבור ביצוע בדיקות במשך פחות משבועיים. "לפיכך, ובשים לב להיצע הייצור המוגבל בארץ, מבקש המשרד לרכוש ערכות בדיקה באמצעות ייבוא מחו"ל".
הדעת נותנת, כי בנסיבות אלה - אין מדובר ברכש מיצרן ספציפי ובלעדי, ונדרש יבוא מחו"ל, יתכבד משרד הבריאות ויפרסם מכרז או בקשה לקבלת הצעות מגורמים העוסקים בנושא זה. או-אז היה מקבל הצעות מגורמים שונים, ובוחר את הטוב שבהם. אך לא, בענייננו, נראה כי גורמים שונים במשרד הבריאות, גמרו אומר להוביל רכש של ערכות דיגום דווקא מקבוצת LR ובעליה המרכזיים - רועי בן ימי ועמי לוסטינג. הנימוק שהועלה בפרוטוקול:
  • "במסגרת פעולות הרכש שבוצעו על-ידי מנה"ר כחלק מהפעילות במשל"ט שהופעל לצורך ניהול ההתמודדות עם נגיף הקורונה, נרכשו ערכות מקווי ייבוא שונים, אשר רבות נפסלו בשל חוסר סטריליות, איכות ירודה של חומרי מילוי, ותוצאות בדיקה לא מהימנות. הגורמים הרלוונטיים במשרד מדווחים כי החברה (קבוצת LR, י.י.) הינה החברה היציבה ביותר מבין החברות שאיתן עבדו עד כה, ועל-כן מבוקש לבצע את הרכש ממנה".
כדי להצדיק את הרכש מקבוצת LR דווקא, נאמר עוד כי החברה עובדת בהתאם להנחיות, "תוך התאמה מוחלטת של פס הייצור והמילוי לדרישות המפרט של משרד הבריאות, באישורה של פרופ' אלה מנדלסון, מנהלת המעבדה הארצית לנגיפים"; וכי החברה תספק ערכות שתוקפן הוא 12 חודשים, וזאת בשונה מחברות בישראל המייצרות ערכות שתוקפן הוא ארבעה חודשים בלבד.
ועדת המכרזים, כמו גם ועדת הפטור, דילגו על שלב קריטי - בטרם אצו-רצו לאשר עסקת ענק פנטסטית לקבוצת LR. שהרי, מאחר שעסקינן ביבוא ערכות דיגום, נכון היה לאפשר לגורמים שונים להציע ערכות באיכות טובה, ערכות אותן ניתן לייבא ממדינות שונות, ובהן: סין, איטליה, גרמניה ומדינות נוספות. הזמנת מציעים יכול שתבוצע תוך ימים ספורים, כך שלא ייגרם שום עיכוב או נזק משמעותי. העובדה שנעשה קיצור דרך, תוך הענקת פטור ממכרז דווקא לקבוצת LR ובעליה המקושרים עם אישים בדרגים שונים, מחייבים בדיקה של מבקר המדינה ו/או גורמי אכיפה מתאימים.

תאריך:  04/07/2020   |   עודכן:  04/07/2020
+השר אוחנה: אכנס לבידוד מרצון
23:11 04/07/20  |  עידן יוסף

השר אמיר אוחנה שפגש במפקד מג"ב שנדבק בקורונה, פעמיים בשבועיים האחרונים, הודיע כי ייכנס לבידוד במטרה למזער סיכונים, למרות שאינו חייב לנהוג כך. על פי הוראות משרד הבריאות רק חשיפה לחולה מאומת במרחק של פחות משני מטרים לפרק זמן של למעלה מרבע שעה מחייבת בבידוד. אוחנה נמצא שלילי לנגיף בבדיקה שעבר בסוף-השבוע, והרעיון להיכנס לבידוד נעשה בעצה אחת עם מנכ"ל משרד הבריאות.

+הקורונה באשדוד: העירייה מפסיקה קבלת קהל
22:55 04/07/20  |  עידן יוסף

עיריית אשדוד הודיעה על הפסקת קבלת קהל בכל מוסדותיה עקב התפרצות הנגיף בעיר - תיאסר הכניסה לבניין העירייה.

+צומת בנימינה: ביצים הושלכו על מפגינים; המשליכים נעצרו
22:49 04/07/20  |  עידן יוסף

המשטרה עצרה שני תושבי אור עקיבא בחשד שזרקו ביצים על מפגינים בצומת בנימינה. שוטרים זיהו את השניים משליכים ביצים מרכב חולף לעבר מפגינים בצומת בנימינה. השניים, בשנות העשרים לחייהם, נעצרו ונלקחו לחקירה בתחנת המשטרה. עם סיום החקירה ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט האם יערך בהמשך דיון בבקשה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בחדרה.

+בית מעצר בירושלים בהסגר עקב הידבקות שני סוהרים
22:46 04/07/20  |  עידן יוסף

שני סוהרים המשרתים בבית מעצר ירושלים וסיימו את המשמרת ביום שלישי האחרון אובחנו במהלך השבת כחולים בנגיף הקורונה. מצבם טוב והם ישהו בבידוד. מאז שעות הצהריים בית המעצר נסגר לקליטת עצורים וכלל הכלואים במתקן ייבדקו כמו גם כל שאר סוהרי המשמרת ויבודדו בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
שב"ס מעדכן בתוך כך כי הבדיקות שנערכו לשני האסירים מכלא מעשיהו שבאו במגע עם אזרח שאומת כחולה חזרו שליליות. הם ימשיכו בבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

+הנשיא, שר הביטחון והרמטכ״ל לא צריכים להיכנס לבידוד
22:34 04/07/20  |  עידן יוסף

‏משרד הבריאות: נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ״ל אביב כוכבי לא צריכים להיכנס לבידוד למרות ששהו בקרבת מפקד מג״ב שנדבק.

+אותרו 11 חולי קורונה בדיור המוגן פאלאס בתל אביב
22:19 04/07/20  |  עידן יוסף

במסגרת תוכנית הדיגומים של מגן אבות, ולאחר שזוהתה הדבקה של מטופל בוצע דיגום מלא של הדיירים, בדיור המוגן פאלאס בתל אביב. הבוקר התקבלו תשובות ממעבדת מיי הריטג' לפיהן נמצאו 11 דיירים חיוביים. מקור ההדבקה זוהה ומדובר במטפלת של אחד הדיירים.
לעת עתה כל הדיירים מרגישים בטוב ונכנסו לבידוד בבתיהם על-מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה. במקביל בוצעה התערבות של לשכת הבריאות המחוזית לתיחקור אפידמיולוגי. במסגרת תוכנית מגן אבות יבוצעו בדיקות נוספות בימים הקרובים.
מנהל תוכנית המגן - הפרופסור נמרוד מימון מנהל מבצע אבות ואימהות מבקש להדגיש שוב את חשיבות ההקפדה על הנחיות משרד הבריאות על-מנת להגן על בני הגיל השלישי מפני הדבקה.

+מספר המתים מקורונה עלה ל-330
22:16 04/07/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: 1,391 נשאים חדשים נחשפו בסוף השבוע. נכון לאתמול 3.7 (סיכום של 24 שעות), מעודכנים כעת במערכת: 936 מאומתים חדשים אתמול. 20,912 בדיקות שהתבצעו אתמול. היום, 4.7 נכון לשעה זו ישנם: 10,929 חולים פעילים. 32 מונשמים. 330 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.

תמונת מצב עדכנית
+צחוק או דמע
17:10 04/07/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

כתוב לי במחשב, שהבדיקות אבדו ויש להגיד למטופלת שתוצאות הבדיקה חיוביות

נשכחו על השולחן [צילום: פלאש 90]
+משטרת ישראל חשפה מסיבת טבע ביער בן שמן
13:33 04/07/20  |  מירב ארד

בפעילות יזומה של משטרת ישראל, נחשפה היום ביער בן שמן מסיבת טבע שנערכה ללא אישור וללא רישיון. במסיבה השתתפו מאות משתתפים. השוטרים שהגיעו למקום הבחינו במספר רב של משתתפים כשהם שיכורים וחלקם נתונים על פי החשד להשפעת סמים, ובניגוד לתקנות לשעת חירום כשהם ללא מסיכות ואינם שומרים על ריחוק חברתי. במקום נתפסו חומרים החשודים כסמים וכן עשרות בקבוקי אלכוהול שנשפכו על ידי השוטרים. השוטרים הפסיקו את המסיבה, רשמו עשרות דו"חות למשתתפים בגין אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי ופיזרו מהמקום את המשתתפים. החשוד בארגון המסיבה, בן 29 מבית שמש עוכב ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה במודיעין.

מסיבת טבע ביער בן שמן [צילום: דוברות המשטרה]
+מפקד משמר הגבול יעקב שבתאי אובחן כחולה קורונה
11:21 04/07/20  |  

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי, אובחן היום (שבת) כחולה בנגיף הקורונה. כל השוטרים שבאו עמו במגע ייכנסו לבידוד.

+חגיגות עצמאות בצל שיאי נדבקים חדשים בנגיף
11:09 04/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מספר הנדבקים החדשים עמד עד הלילה על 53,483 בני אדם  ▪  טראמפ בהר ראשמור: "המוחים תוקפים את מורשתם של אבותיהם המייסדים"  ▪  בת זוגו של טראמפ ג'וניור, בנו של הנשיא, נדבקה בנגיף

טראמפ בהר ראשמור [צילום: אלכס ברנדון/AP]
+100 דוחות אזהרה וכ-500 קנסות במבצע אכיפה באזור חיפה
10:38 04/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

9 קנסות ניתנו לעסקים בגין אי-עמידה בתנאי התו הסגול, כאשר באחד המקומות, זומנו הבעלים לשימוע לבחינת סגירת המקום  ▪  19 אלף דוחות ניתנו סשבוע האחרון בגין אי-עטיית מסיכה

מבצע אכיפה באזור חיפה [צילום: משטרת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד סידרו פטור ממכרז לקבוצת LR
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נוכלות בכל תנאי ובפרט בעת
7890  |  7/07/20 15:06
2
לזמן מיד לחקירת משטרה את
יעקב חורניק  |  8/07/20 06:37
3
Lr group
Menny  |  1/09/20 12:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
טובה ספרא
נגיף הקורונה ימשיך ללוות אותנו עם גלים ולא ייעלם במהרה. הכלכלה תושפע מהמשבר לאורך זמן. מדינת ישראל איבדה שליטה על הקורונה ומשהו לא עובד בממשלה, שבה הכוכבים מראים שאין תקשורת בין השרים
איציק וולף
משרד הבריאות פרסם את הנתונים המלאים על בדיקות הקורונה שבוצעו אתמול    שיעור הנשאים המאומתים עומד על 4.5% מכלל הנבדקים    27 נזקקים למכונות הנשמה ומספר המתים עלה באחד ל-325 בני אדם
איציק וולף
התעשיה האוירית תשתף פעולה עם איחוד האמירויות הערביות    חתמה על הסכם לפיתוח פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך למגיפת הקורונה עם חברת Group42 מאבו דאבי
איתמר לוין
אביחי מנדלבליט אשם בכך שצעדים חיוניים למאבק בקורונה אינם ננקטים במהירות המספקת, והדיונים בכנסת ובממשלה רק גורמים לאובדן זמן יקר - זה מה שאמר בנימין נתניהו בלשון מפורשת    הדברים לא רק מסוכנים מבחינת השאיפות הרודניות הנלמדים מהם, אלא גם מקוממים מבחינת עלילות השווא הנכללות בהם
עידן יוסף
הצעת החוק להעלאת גובה הקנס על אי-עטית מסכה נדונה בוועדת החוקה    לדרישת הוועדה: בהנחיות המשטרה למדיניות אכיפת העבירה של אי-עטית מסכה תתווסף האפשרות "להימנע מהטלת הקנס בהתאם לנסיבות העניין"    יישאר בעינו המצב החוקי הקיים לפיו ניתן לשלם את הקנס בתוך 60 יום ולא כהצעת הממשלה - בתוך 45 יום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il