X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום הככורה של חבר כנסת מש"ס בישיבה הארבעים-ושמונה של הכנסת העשרים-ושלוש [ח' בתמוז התש"ף, 30.06.20]
▪  ▪  ▪
דלתי - פתוחה כל אזרח
דלתי תמיד הייתה פתוחה לכל אזרח, משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הקטנות של הלילה. טיפלנו בכל בעיה שהגיעה מכל אדם, ללא הבדלי דת או גזע וללא קשר לפתק ההצבעה אותו הם שלשלו בקלפי. עמדנו לצד המסורתיים, הדתיים ושאינם דתיים, החרדים - החרדים הלומדים והחרדים העובדים - הספרדים והאשכנזים, בני התורה ואנשי המקצוע, חיילים ומתנדבים. כולם, כולל כולם.

אדוני היושב-ראש, חבריי חברי הכנסת, יושב-ראש תנועת ש"ס, השר הרב אריה דרעי, בשבת האחרונה קראנו בפרשת "זאת חוקת התורה", שם מובא העניין המפורסם על נחש הנחושת. לאחר שהנחשים השרפים היכו, הרגו בעם ישראל, אמר הקדוש ברוך-הוא למשה: "עשה לך שרף ושים אותו על נס, והיה כל הנשוך וראה אותו וחי". ואומרים רבותינו זיכרונם-לברכה: וכי נחש ממית או נחש מחייה? אלא בזמן שהיו ישראל מסתכלים כלפי מעלה ומשעבדים את לבם לאביהם שבשמיים היו מתרפאים, ואם לא, היו נימוקים. אומרים בעלי המוסר: היסוד הזה הוא אבן הדרך המרכזית לכל אדם בכל צעד וצעד בחייו. כאשר מסתכלים כלפי מעלה לאבינו שבשמיים ומשעבדים את לבנו אליו באופן טוטאלי זהו הסוד להצלחה.
שעות ספורות לפי שהושבעתי במליאת הכנסת זכיתי להיכנס לנשיא מועצת חכמי התורה ולקבל את ברכת הדרך מגדול הדור, מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א, שבהזדמנות זו אני מבקש להודות לו על האמון שנתן בי להיות שלוחו כאן, בכנסת ישראל, ושליחם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, חברי מועצת גדולי התורה, ושליח ציבור של מאות-אלפי עמך בית ישראל. נכנסתי לקבל את עצתו וברכתו. ביקשתי ממנו: רבינו, תנחה אותי בעצה טובה, כיצד ננהג להצליח בשליחות הציבורית למען כלל ישראל. ואז הוא נשא אלי את עיניו הטהורות ואמר לי בהאי לישנא: בכל מה שתעשה תכוון לשם שמיים. אם תכוון למען שמו יתברך אתה תצליח. לא הנחש ממית ולא הנחש מחייב, ההסתכלות כלפי מעלה, הכוונה לשם שמיים, בכל פעולה ופעולה, היא הנותנת חיות, היא הסגולה להצלחה בעבודה הציבורית ובכל דבר.
אני עומד כאן היום נרגש ושמח, נרגש להתחיל פרק חדש בשליחותי הציבורית ושמח על ההזדמנות לפתוח אותו דווקא בתקופה מורכבת זו. אחרי תקופה קשה שהעם בישראל נסחף למערבולת של שנאות, מחלוקות והסתה שמתמשכת גם בימים אלו. עכשיו עיני העם נשואות אלינו, אדוני היושב-ראש. אני קורא לכל אחד ואחת כאן בבית הזה ובכלל בחברה הישראלית, אנחנו חייבים לשים בצד את הדעות הקדומות, לנקות מעלינו את פיח ההסתה ולהכיר את הפסיפס שמרכיב את כלל החברה הישראלית.
אני רואה את זה כמתנדב פעיל בארגוני ההצלה והחירום במקביל לשירות מילואים כקצין בקצין העיר תל אביב. אני רואה עשרות מתנדבים ערוכים להקפצה בכל שעות היממה. הם ייצאו מהמיטה באמצע הלילה בכדי להגיע לזירת תאונה, הם יעזבו שולחן שבת עם הילדים כדי לרוץ ולהגיש עזרה וימסרו נפש להצלת חיים של יהודים ושאינם יהודים, דתיים ושאינם דתיים, ימנים ושמאלנים. אם תרצו, ארגוני ההצלה כמראה של החברה שלנו. כשמדברים על עולם התורה, למעלה משישה מיליון יהודים חיים במדינת ישראל, מתוכם רק 140,000 לומדי תורה. 2% בלבד. 2% בלבד. על זה בניתם קמפיינים על גבי קמפיינים? על זה?
במשך 14 שנה זכיתי לשרת את הציבור בתפקידים שונים. התחלתי את דרכי הציבורית כממלא-מקום ראש העיר פתח תקוה, שימשתי בתפקידים רבים, כמעט בכל המינהלים ובחברות העירוניות, משיפור פני העיר, עובר דרך הביטחון, טיפול בשכונות המוחלשות וכמובן עיצובה התכנוני של העיר, ומעל הכל שמירה על צביונה הייחודי התורני של העיר.
בכל תפקידיי הרבים השתדלתי לתת מענה אישי ופרטני לכל אזרח בכל נושא, קטן וגדול כאחד, למען אותם אזרחים לכאורה חלשים, אולי אלו שאין להם פה ואולי לא מספיק מקושרים אבל יש להם לב, לב גדול ואוהב, יש להם נשמה גדולה ואישיות נפלאה. השתדלתי להסתכל לאזרח בגובה העיניים, להבין את המועקה שלו, להרגיש את המצוקה שלו, להיכנס לנעליו, לנסות לפתור את הסוגיה שמטרידה אותו לו הייתי אני במקומו, ובעיקר, להסתכל למעלה ולהפנים שאני בסך-הכל שליח של הציבור ותפקידי לעשות למענם ולהביא את הפתרון עבורם בכדי להצדיק את הזכות שהקדוש ברוך-הוא נתן לי לסייע לילדים שלו.
אשתף אתכם במשהו אישי. כאשר מוניתי לממלא-מקום ראש העיר בפתח תקוה מרן רבינו עובדיה יוסף, זכותו תגן עלינו, קרא לי. הוא קיבל אותי בחום ובאהבה, בדרכו הייחודית, עם סטירות החיבה הידועות שלו, להן זכיתי פעמים רבות. הוא הזכיר את המשנה באבות על רבן גמליאל, שאמר לתלמידיו: כמדומין אתם ששררה אני נותן לכם? עבדות אני נותן לכם.
(אחרי כן רי)
אמר לי מרן: "אל תחשוב שאתה יכול לשכוח את מי ששלח אותך. אתה צריך תמיד לזכור שאתה עבד של הציבור, להיות קשוב לכל אחד, לטפל בבעיה של כל אדם. לא שררה קיבלת היום, אלא עבדות - עבדות שהיא שליחות.
המילים הללו של מרן נצרבו בליבי ומלוות אותי לאורך כל דרכי בפעילותי הציבורית. דלתי תמיד הייתה פתוחה לכל אזרח, משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הקטנות של הלילה. טיפלנו בכל בעיה שהגיעה מכל אדם, ללא הבדלי דת או גזע וללא קשר לפתק ההצבעה אותו הם שלשלו בקלפי.
עמדנו לצד המסורתיים, הדתיים ושאינם דתיים, החרדים - החרדים הלומדים והחרדים העובדים - הספרדים והאשכנזים, בני התורה ואנשי המקצוע, חיילים ומתנדבים. כולם, כולל כולם.
אבי, שיחיה, עלה לארץ בגיל 14 כילד יתום. גדלנו כילדים בעיר רמלה, העיר בה כיהן מור זקני הקדוש, סידנא בבא חאקי, רבי יצחק אבוחצירא, אחיו הצעיר של הבבא סאלי, זכר צדיק וקדוש לברכה, כרבה הראשי של העיר. סבא היה סמל של שלום ואחדות, גם בהיותו חבר מועצת הרבנות הראשית ורבם של יהדות צפון אפריקה בישראל. בשנת 1959 הוא היה האדריכל בהרגעת הרוחות במאורעות וואדי סאליב בחיפה, ובהשכנת שלום בין המורדים ומבצעי הפוגרומים בהפגנות האדירות שהתקיימו ברחבי העיר ואשר איימו לפורר את ניצני האחדות המזעריים ששכנו בין האזרחים ובין ראשיה, סכנה עצומה של התפוצצות חברתית, שמדינה צעירה אינה ערוכה להתמודד אתה. רוב המשפחות הללו היו הן משפחות ברוכות ילדים, בני עדות המזרח ויוצאי צפון אפריקה, בו בזמן שאת העולים מאירופה שיכנו באזורים היוקרתיים ביותר, בדירות חדשות ובעבודה מסודרת לאיש ולאישה. ממשלת ישראל וכוחות המשטרה כמעט הרימו ידיים.
שמעה של פרשה זו הגיעה לאוזניו של סבי ומייד, ללא היסוס, לקח את מקלו ותרמילו ושם פעמיו לכיוון שכונת וואדי סאליב. ההפגנות והאלימות היו בעיצומן. פתאום נראתה באופק קומתו התמירה של סבא, הס הושלך בין המפגינים הניצים. הם פילסו לו את הדרך והוא התייצב במרכז הזירה ונשא דברים חוצבי להבות אש. בחכמה ובזהירות הצליח להרגיע את הרוחות והבטיח להוות גשר בינם לבין גורמי השלטון, וכך היה. הוא לא נח ולא שקט עד שהביא להרגעת הרוחות במדינה. אתה, סבא, הבבא חאקי, אתה הוא המצפן עבורי למאבק עיקש בצמצום פערים ובמתן הזדמנות שווה לכל ילד וילדה בכל יישוב, מרכז ופריפריה כאחד. זה החזון שלי. זו השאיפה שלי.
ואם יש תנועה בישראל שחרתה על דגלה את צמצום הפערים מול כל רבדי האוכלוסיות השונות - את העזרה לאחר, את הדאגה לחלש, את יצירת ההזדמנות השווה - זו תנועת ש"ס, התנועה החברתית הגדולה בישראל, שנמצאת שם בשביל כולם, כולל כולם, כל הזמן. ויש אדם אחד שעל שמו חקוקה לדורות המהפכה ההיסטורית והבלתי מנוצחת, המהפכה שהרימה את קרנם של יהדות המזרח, המהפכה שסללה את הדרך לרבבות רבבות אחינו הספרדים, המהפכה שהחזירה את העטרה ליושנה - כן, היא החזירה, ולא סתם החזירה, במלוא עוזה ובמלוא הדרה - תראו איפה היינו, ואיפה אנחנו נמצאים היום. לאדם הזה קוראים הרב אריה דרעי, יושב-ראש תנועת ש"ס, ולא לחינם הוצמד לו התואר "המבוגר האחראי". הוא שחולל את אותה מהפכה, הוא שזכה להקים עולה של תורה בארץ ישראל.
אני רוצה להודות לך על ההזדמנות שנתת לי לשרת את הציבור מהמקום הזה. אתה הוא סמל ומופת עבורנו, ועבורי באופן אישי מאז ימי בחרותי. סמל של מהפכה, סמל של אחריות לאומית, סמל של עשייה וסמל של הצלחה. וכשנכנסתי לכנסת, אמרת לי: ברוך הבא למועדון הכי יוקרתי בכנסת - סיעת ש"ס. אכן, חבריי לסיעה מיומנים, מקצוענים ומסורים, שעובדים באחדות של ממש. אני מודה לכם על קבלת הפנים החמה.
לסיום דבריי, אני מבקש להודות למי שצועדת איתי עקב בצד אגודל, אשתי נוות ביתי שתחיה, והיא למעשה זו שנותנת לי את הכוח ואת הגיבוי לשליחות ולעשייה הציבורית, ולמעשה וויתרה על הנוחות האישית והפרטית שלה ואפשרה לי להתמסר יום ולילה למען הציבור. מגיעה לה תודה מיוחדת, לה ולילדים המסורים שלנו, על מי שאתם ומה שאתם, על הזמן שנתתם ועל הזמן שחסרתם.
ובהזדמנות זאת אני רוצה להודות לאחיי ולכל משפחתי על התמיכה והעידוד לכל אורך הדרך, ובעיקר על העצה והתבונה בכל צומת ובכל שאלה, בכל עת ובכל שעה.
ואחרונים חביבים - אבי מורי רבי ניסים שליט"א ובתם של קדושים, אימי מורתי הרבנית חפציבה שתחיה, המסורים והאהובים, שלא מפסיקים לרגע להתפלל להצלחת בנם. אני נמצא כאן מכוחכם ובזכותכם. תודה רבה לכם.

תאריך:  05/07/2020   |   עודכן:  05/07/2020
+החוק שיחזיר את כספי הביטוח האבודים לבעלים
00:00 06/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הממשלה תומכת בהצעת חוק שלפיה חברות הביטוח ישלמו את תגמולי הביטוח באותו אמצעי תשלום בו שולמו דמי הביטוח כדי להבטיח את הגעת התגמולים למבוטחים  ▪  הסכום מדובר: מאות מיליוני שקלים

אבוטבול ומלכיאלי. יוזמי החוק [צילום: פלאש 90]
+מסתמן: חובת דוח פערי שכר בין עובדים לעובדות
23:05 05/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת השרים לענייני חקיקה תומכת בהצעת חוק שתעזור להשוואת תנאי השכר של נשים וגברים באמצעות הטלת חובת פרסום דוח על מעסיקים גדולים  ▪  פרסום המידע לציבור יאפשר "פיקוח המונים" על מעסיקים מפרים, כאשר הן לקוחות פוטנציאליים והן עובדים פוטנציאליים יהיו חשופים למידע בדבר פערי השכר

ח"כ עטייה. אין עיצום כספי [צילום: דוברות הכנסת]
+זכותנו להתקיים בדרך התורה
12:23 05/07/20  |  אליהו חסיד   |   לרשימה המלאה

נאום הככורה של חבר כנסת מיהדות התורה בישיבה הארבעים-ושמונה של הכנסת העשרים-ושלוש [ח' בתמוז התש"ף, 30.06.20]

אליהו חסיד [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
אליהו חסיד
נאום הככורה של חבר כנסת מיהדות התורה בישיבה הארבעים-ושמונה של הכנסת העשרים-ושלוש [ח' בתמוז התש"ף, 30.06.20]
איציק וולף
ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה ליו"ר הכנסת וביקש ממנו להתחיל בהליך הדחה של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שהשתתף אתמול בכינוס שכלל הצהרות לפעילות טרור נגד ישראל    המהלך דורש חתימות של 70 ח"כים ובהם 10 מהאופוזיציה    ימינה וישראל ביתנו הנמצאות באופוזיציה תומכות בהדחה
עידן יוסף
הצעת החוק להעלאת גובה הקנס על אי-עטית מסכה נדונה בוועדת החוקה    לדרישת הוועדה: בהנחיות המשטרה למדיניות אכיפת העבירה של אי-עטית מסכה תתווסף האפשרות "להימנע מהטלת הקנס בהתאם לנסיבות העניין"    יישאר בעינו המצב החוקי הקיים לפיו ניתן לשלם את הקנס בתוך 60 יום ולא כהצעת הממשלה - בתוך 45 יום
עידן יוסף
יו"ר השדולה ח"כ מתן כהנא: השדולה תפעל לשיפור מערכות מתן שירותי הדת לאזרח, ולחיזוק מעמדה של הרבנות הראשית לישראל כגורם מוביל בתחומי ההלכה, ותשאף לייצר פתרונות שיזכו להסכמה רחבה של המפלגות השונות והארגונים האזרחיים הפועלים לשיפור שירותי הדת
עידן יוסף
על שולחן הכנסת הונחה הצעת חוק משותפת בנושא, כתיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה    מנכ"ל משרד הפנים התלהב: "למעלה מ-850 מנהלים ביקשו שהמהלך יתרחש"    נציגת הנש"ם ציננה: "מבחינת תרבות ארגונית, אנחנו עוד לא שם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il