X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חידוש הצמיחה במשק הוא החיסון היחיד שיכול לעצור את מגיפת הקורונה הכלכלית המתרבה, אולי יותר מנגיף הקורונה המוכר לכולם
▪  ▪  ▪
שיעורי אבטלה גבוהים [צילום: שירות התעסוקה]

השלכותיו הכלכליות של משבר הקורונה רחבות וחוצות סקטורים. המשבר פוקד מדיניות רבות ומשליך במישרין על הפעילות הכלכלית ברמה הגלובלית בכלל ועל המשק הישראלי בפרט. לפי הערכת ה-OECD בשנים 2021-2020 ישראל צפויה להיות בסביבת אבטלה של 7-6 אחוזים במקרה של "גל אחד" בלבד של המגיפה, לבין סביבה של 9-8 אחוזים במקרה של "גל שני". קרי, סדר גודל של 500-300 אלף מובטלים.
חידוש הצמיחה במשק הוא החיסון היחיד שיכול לעצור את מגיפת הקורונה הכלכלית המתרבה, אולי יותר מנגיף הקורונה המוכר לכולם. כמענה למשבר בשוק התעסוקה ולטובת פיתוח תוכנית לשימור הפעילות של המגזר העסקי, משרד הכלכלה והתעשיה מעוניין לקדם תוכנית ליצירת מקומות עבודה חדשים. בסך הכול, התוכנית הנוכחית כוללת עבור השנים 2021-2020 תוספת של כ-138 אלף משרות.
כדי לעמוד במשימה זו של יצירת ג'ובים חדשים הורה שר הכלכלה להקפיד הקפדה יתרה על רכש הגומלין שיכול להביא ליצירת כ-15 אלף משרות חדשות. החלטת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים להעמיד הלוואות בערבות המדינה תביא, גם היא ליצירת מקומות עבודה חדשים.
בחודשים האחרונים נראה שלמסחר המקוון הייתה עדנה. מכאן שנדרש סיוע ממשלתי בקידום מערך המסחר המקוון שתרומתו בקירוב הפריפריה למרכז, צמצום פערי הפריון, הגדלת התחרותיות והפחתת יוקר המחיה. פתרון זה מחייב צעד משמעותי מחולל שינוי תשתיתי רוחבי. ואכן רשות החדשנות מציעה להקים מערכת הוליסטית לסחר מקוון בעידוד ממשלתי, הכוללת את מכלול התהליכים הנדרשים לעסק לצורך ביצוע מכירה, החל מפלטפורמת מכירה חכמה, דרך מחסנים. ניתן להעריך כי הקמת הפלטפורמה תביא להקמת כ-29 מרכזים לוגיסטיים ויחד עם במערך שינוע והפצה שייצרו יחדיו אלפי משרות.
רשות ההשקעות, גם היא פועלת "מחוץ לקופסה", כראוי למצב חרום לאומי והחליטה על שורת מסלולים חדשים, לא שגרתיים:
1 .מסלול מ"פיתוח לייצור בכל הארץ" - תמיכה בחברות המפתחות מוצרים או תהליכים פורצי דרך מבחינה טכנולוגית ובעלות סיכון גבוה, מראשית הפיתוח ועד לייצור המוצר. ברשות מעוניינים להרחיב התחולה לכלל הארץ בכדי להגדיל הפוטנציאל, בדגש על עובדים מיומנים. המסלול נותן דגש על הקמת מפעל בעל חדשנות גבוהה ופורצת דרך ברמת סיכון גבוהה ועל העסקת עובדים מיומנים בשכר גבוהה.
2 .מסלול להקמת קווי ייצור לתרחישי חירום משתנים - מסלול זה נועד לסייע למפעלים בעלי יכולת ייצור ציוד ומכונות לבצע את ההתאמות הנדרשות בטווח זמן קצר לתרחישי חירום משתנים. במסלול זה יועסקו הן עובדי ייצור מיומנים והן עובדים לא מיומנים.
3 .מסלול לעידוד השקעות הון ללא תנאי יצוא - הרחבה של מסלול המענקים מכוח "חוק עידוד" ללא תנאי יצוא עבור מפעלים באזור פיתוח א', בגין הקמה/הרחבה/העתקה של מפעלים שיתחייבו להעסקת מינימום של 50 עובדים.
האתגרים אותם מציב המשבר הנם רבים וכוללים בין היתר צפי לירידה בביקושים העולמיים והמקומיים לסחורות, עלייה במחירי התשומות, אתגרים פיננסיים ונגישות לאשראי, האטה ברמת ההשקעות ובצמיחת היצוא המשקי וכן חיזוק מגמת הבידול לעומת הגלובליזציה. הפתרון היחיד הוא בחידוש הצמיחה. כדי להחזיר את המשק למסלול של צמיחה יש להפעיל ומיד את הקטר הכלכלי של ישראל ברבע המאה האחרונה: ההייטק, והחדשנות.
רשות החדשנות היא הכלי המרכזי למימוש רעיון זה. כפי שהבנתי שר הכלכלה הנחה את הרשות להתגבר על כל הקשיים הביורוקרטיים ולהעביר אמצעים למיזמי הייטק מבלי לעמוד על קוצו של קריטריונים נוקשים ועודף טפסולוגיה בשעת חרום זו.
קצרה היריעה מלציין את כל מרכיבי "תוכנית המאה" של משרד הכלכלה והתעשיה (לא זו של הנשיא טראמפ שכבודה במקומה מונח). כולי תקווה שמשרד האוצר יצליח להתגבר על שיקולי יוקרה ויעמיד לרשות התוכנית את המשאבים הנדרשים כי בלי יצירת מקומות עבודה חדשים נוספים אין דרך להתגבר על מגיפת הקורונה הכלכלית. חלוקת כסף, מה שנקרא בעגה הכלכלית "כסף הליקופטר", אינה פתרון לטווח הארוך כאשר המציאות התעסוקתית הולכת ומשתנה נוכח עינינו ונראה כי ענפים רבים ילכו וייעלמו מהעולם.

תאריך:  13/07/2020   |   עודכן:  13/07/2020
+צה"ל יספק סלי מזון לתושבים בסגר ממושך
20:36 13/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד הביטחון פרסם מכרז בנוהל מזורז לרכישת 25 אלף חבילות מזון עבור שכונות ויישובים שנתונים בסגר  ▪  המשרד יספק לעיריית בית שמש תקציב של יותר ממאה אלף שקל לצורכי הסברה על הצורך והאפשרות להתפנות למלוניות קורונה

חיילי פיקוד העורף בחלוקת מזון בגל הראשון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
המכרז - לכל רשתות המזון [צילום: פלאש 90]
+אושר סופית: דחייה לפיצוי על טיסות שבוטלו
20:00 13/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

49 חברי כנסת אישרו בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הקובעת כהוראת שעה שחברות התעופה יוכלו לדחות את הפיצוי שהן מחויבות להעניק ללקוחותיהן בגין טיסות שבוטלו במשבר הקורונה  ▪  ח"כ טיבי: מסייעים לחברות התעופה, מקפחים את האזרחים

אל-על חייבת כמיליארד וחצי שקל ללקוחות [צילום: משה שי/פלאש 90]
+בליכוד החליטו: שאשא-ביטון לא תודח, הוועדה 'תיובש'
19:46 13/07/20  |  איציק וולף

במפלגת הליכוד הוחלט להסיר את הבקשה להדחת ח"כ יפעת שאשא-ביטון מראשות ועדת הקורונה, לאחר שהצביעה נגד המלצת הממשלה והביאה להפיכת ההחלטה לסגור את חדרי הכושר ובריכות השחיה.
בליכוד הוחלט עם זאת כי צעדים משמעתיים יינקטו נגד שאשא-ביטון וכי לא יועברו חוקים לדיון בוועדה שבראשה היא יושבת.

+הממשלה אישרה תוכנית הסיוע הכלכלית
19:28 13/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

התוכנית שתובא לאישור מיידי של הכנסת כוללת הרחבת המסגרת התקציבית לשנים 2020-2021 ב-24 מיליארד שקל  ▪  בין סעיפי התכנית: הרחבת הזכאות לדמי אבטלה, מענק הסתגלות לבני 67 ומעלה, סיוע לעצמאים ולעסקים, הרחבת היתר משיכה מפיקדון חיילים משוחררים ופטור ממס על משיכת הכספים מקרן השתלמות

שר האוצר, ישראל כ"ץ [צילום: מן הטלוויזיה]
+נאום ראש הממשלה, אם הוא היה צ'רצ'יל
19:22 13/07/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה

אין לממשלה מקור כספי שאינו הציבור - הציבור היום והציבור בעתיד  ▪  ולכן אין לממשלה אפשרות לפצות את הציבור  ▪  עסקים רבים נפגעו בגלל הסגר, ובכל זאת לא נוכל לפצות את הנפגעים - את שיעבוד העתיד נצמצם להצלת חיים ולהבטחת שרידותם הכלכלית של בני האדם שנפגעו

לו הייתי צ'רצ'יל
+"אנחנו נשלם" - על התוכנית הכלכלית של נתניהו וכץ
19:09 13/07/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה

הממשלה לא יכולה לפצות את הציבור הרחב על הפגיעה  ▪  צריך להפעיל ערבות הדדית, ולתת סיוע כדי לאפשר לאנשים לשרוד  ▪  צריך לתת ודאות, לא דמי אבטלה שמחליטים בכל חודש להאריך, אלא תוכנית לטווח ארוך, שלוקחת בחשבון שדמי אבטלה פוגעים במוטיבציה לעבוד

נתניהו וכץ. הם ישלמו... [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"אין עדות להדבקות בחדרי
כושר, אין תחלואה בבריכות"
19:01 13/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הקורונה, שהצביעה נגד עמדת הממשלה שביקשה לסגור את חדרי הכושר ובריכות השחיה ואשר צפויה להיות מודחת מתפקידה, שבה על עמדתה המנוגדת לעמדת משרד הבריאות שלפיה סגירת חדרי הכושר והבריכות היא טעות

אין עדות, ויש תו סגול מחמיר [צילום: המכללה]
+ממשלת הרוטציה ומגיפת הקורונה
18:43 13/07/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה

נגיף הקורונה מטריף את ישראל ואת ממשלת הרוטציה  ▪  המשבר הרפואי המתגבר והמשבר הכלכלי המעמיק, האפילו על המשבר הפוליטי

נתניהו וגנץ. פטנט ישראלי [צילום: מארק ישראל סלם]
+שאשא-ביטון רומזת: זוהר תמך בפתיחת חדרי הכושר והבריכות בדיונים הסגורים
16:22 13/07/20  |  עידן יוסף

ועדת הקורונה אישררה בהצבעה חוזרת (רביזיה) את הצו והחרגת חדרי הכושר והבריכות. ח"כ מיקי זוהר אמר בדיון זה כי "ההחלטה הזאת היא נגד דעתו של ראש הממשלה, שר הבריאות והגורמים המקצועיים, והקואליציה לא תסבול את זה. אנחנו נאלץ, באמת בעצב גדול, להחליף את יפעת שאשא ביטון". זוהר הוסיף כי הממשלה תגיש בקשה חדשה בנושא, "וכל החגיגות פה מיותרות". היו"ר שאשא-ביטון אמרה לפני ההצבעה כי מפאת כבודו של זוהר, לא תגלה מה הייתה דעתו האמיתית בדיונים הסגורים בעניין חדרי הכושר והבריכות.

+611 נדבקים בקורונה מאז חצות
15:50 13/07/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות מעדכן: נכון לאתמול 12.7 (סיכום של 24 שעות): 1,221 מאומתים חדשים אתמול. 21,539 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. היום, 13.7 נכון לשעה זו ישנם: 20,251 חולים פעילים. 160 חולים שמצבם מוגדר קשה.
51 מונשמים. 364 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.

+ח"כ גינזבורג מסרב לכנס את הישיבה להדחת יו"ר ועדת הקורונה
14:56 13/07/20  |  עידן יוסף

יו״ר ועדת הכנסת איתן גינזבוג מסרב לכנס את הדיון על הדחת שאשא ביטון בטענה שלא ניתן לכנס את הועדה מהרגע להרגע.

+ועדת הקורונה הפכה החלטת הממשלה
14:47 13/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בניגוד לעמדת רה"מ: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת הבריכות וחדרי הכושר  ▪  רה"מ ושר הבריאות סיכמו על תו סגול מחמיר ולפיו ייפתחו רק הבריכות המקורות  ▪  ח"כ שאשא-ביטון דחתה את המתווה בוועדה  ▪  יו"ר הקואליציה מיקי זוהר פועל להדחתה: "את גמרת"

שאשא ביטון. לקראת הדחה מיידית
+זעקת הצילו
14:45 13/07/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אני מגיע לשאלה אשר כל ימיי קיוויתי כי לעולם לא אצטרך להציג; עדיין לשאול וטרם להציע, אבל עצם השאלה גורמת לי לחשש עצמי ולצער עמוק: האם הגיעה העת להקים פלוגות של משמר אזרחי להגנת הדמוקרטיה מפני קלגסי השלטון המפירים את החוק?

נתניהו. מושחת [צילום: מרק ישראל סאלם]
+עוף לימונים ו-COVID-19
14:27 13/07/20  |  מרים לפיד   |   לרשימה המלאה

מגיפה עולמית היכתה קשות את איטליה בחודש הראשון  ▪  במרץ, היו בה שלושת אלפים מתים ושלושים אלף חולים, באפריל היו בה למעלה משלושה עשר אלף מתים  ▪  שלא לדבר על מה שקורה בארצות הברית

נקנה מה שיש [צילום: פלאש 90]
+נתניהו נועד עם יו"ר ועדת הקורונה
13:41 13/07/20  |  עידן יוסף

הקרב על חדרי הכושר והבריכות הציבוריות: נתניהו נועד כעת עם יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון. ההצבעה שתוכננה ל-13:00 מתעכבת בינתיים. מוקדם יותר איים בכיר בליכוד כי אם היא לא תתיישר עם החלטות הממשלה, היא תודח מן התפקיד.

+מקלב לנתניהו: "לציבור החרדי יש זיכרון ארוך"
13:39 13/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עסקים שנפגעו מההסגר בערים החרדיות ייכללו במתווה הפיצויים עליו הוחלט בממשלה  ▪  אדלשטיין: מקבל את הטענות בדבר צורך בשקיפות ובשיתוף ראשי הרשויות  ▪  אוחנה: לא נאפשר אכיפה מפלה כלפי האוכלוסייה החרדית

הפגישה עם יהדות התורה [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
הפגישה עם שס [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
+מדוע הקורונה היכתה בברזיל
12:59 13/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

לברזיל יש מערכת בריאות חזקה, אבל בשל העדר מנהיגות - מהנשיא המזלזל בולסונארו ועד לערים - היא לא הופעלה בצורה יעילה  ▪  התוצאה: 61,000 מתים

הקורונה בברזיל, 8.7.20 / BBC
פערים בין האיזורים [צילום: אנדרה פנר, AP]
+חשיבה והתחשבות מול קשיי המציאות
12:31 13/07/20  |  מרדכי שחם   |   לרשימה המלאה

מאמצים רבים ומגוונים נעשים, מזה זמן, במקומות רבים ברחבי העולם, למציאת פתרונות מול ה"קורונה" ומחולליה, בין במניעה וחיסון ובין בריפוי של המחלה לאחר פגיעתה  ▪  עם הצורך להתכונן גם לקשיים מתגברים או חדשים, אין להתעלם מהתקווה לשינוי משמעותי לטובה, שיתגלה או יתרחש... אף בקרוב!

הדאגה לדור הבא [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+עונת הטרלולים והמטורללים
11:46 13/07/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

מה קרה לפוליטיקאינו? פתאום קם אדם ומרגיש כי הוא טרללה ומתחיל לפזר מטרלוליו לכל עבר? מה גורם לרמטכ"לים לשעבר, לראשי ממשלה בעבר ובהווה, לשרים, לזמרים, שחקנים, שדרנים, לשחרר את חרצובות לשונם, לירוק אש חורכת

ליברמן. מאשים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המרכז הרפואי לגליל: מחלקה פנימית א' נסגרה למשך 11 ימים
11:06 13/07/20  |  מירב ארד

מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר מסעד ברהום, הורה על סגירת מחלקה פנימית א' למשך 11 ימים, בשל הוצאתם לבידוד של רבים מעובדי צוות המחלקה. במחלקה היה מאושפז חולה כבן 80 שאובחן כחיובי לקורונה. בעקבות תחקיר אפידימיולוגי שבוצע ע"י היחידה למניעת זיהומים, הוצאו לבידוד עשרות אנשי צוות שנחשפו לאותו חולה, ויילקחו מהם מטושים עפ"י הנהלים. המטופלים שאושפזו במחלקה פנימית א', ואשר לא נחשפו לחולה המאומת, הועברו לאישפוז במחלקות אחרות, והמחלקה נסגרה באופן זמני לצורך חיטוי וניקיון.

+שיא נדבקים יומי בפלורידה: 15,299
10:47 13/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ב-24 השעות האחרונות התגלו בפלורידה כרבע מכלל הנדבקים החדשים בקורונה שהתגלו בארצות הברית כולה  ▪  45 בני אדם מתו מקורונה ביממה האחרונה במדינה שבדרום מזרח ארצות הברית

בר סגור בפלורידה. הנגיף מתפשט למרות ההרחקות [צילום: ברין אנדרסון/AP]
+קורונה בישראל: 19,600 חולים לעומת 19,267 מחלימים
09:27 13/07/20  |  מירב ארד

לראשונה מספר החולים הפעילים עולה על מספר המחלימים: על-פי נתונים שמפרסם (יום ב') אמ"ן - מספר החולים הפעילים עומד על 19,600 לעומת 19,267 מחלימים. במהלך היממה האחרונה נדבקו 1,135 ישראלים בנגיף. 147 חולים במצב קשה, מניין הקורבנות עומד על 360.

+ממשלת הג'ובים משקרת לנו בפרצוף
09:14 13/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

תראו כמה שקרים ביחד: 7,500 שקל הוא הסכום המירבי; מן הסיוע יש להוריד מס הכנסה; הסכום שיינתן בפועל לא יספיק למחיה בסיסית  ▪  אולי החמור ביותר: בין שליש לשני שלישים מהסיוע נטו, יחזרו מיד למדינה כתשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי

זה טמטום, ואידיוט גרוע מפושע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
תראו כמה שקרים ביחד: 7,500 שקל הוא הסכום המירבי; מן הסיוע יש להוריד מס הכנסה; הסכום שיינתן בפועל לא יספיק למחיה בסיסית    אולי החמור ביותר: בין שליש לשני שלישים מהסיוע נטו, יחזרו מיד למדינה כתשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי
עידן יוסף
המל"ל: "בכל יום בו דוחים את הקמת הגוף, המצב מקצין ונהיה קשה יותר"    אלוף רוני נומה: ביקשו שאנהל את המשבר בלי לתת לי סמכויות    חוקרי האוניברסיטה העברית מזהירים: בתחילת השבוע הבא תידרש החלטה על החמרת צעדי המנע - כולל סגר מלא
אמיר ישר-גדות
בני ובנות הנוער שלנו מראים לנו פעם אחר פעם כמה הם יודעים לקחת אחריות, כמה הם דואגים לסביבה שלהם, הקרובה יותר והקרובה פחות, כמה הם חכמים וחשופים לידע וכמה הם מבינים הרבה יותר מאיתנו בהרבה מאוד דברים
איתמר לוין
אקונומיסט מנתח: נכון לעכשיו העוני אינו מחמיר כפי שניתן היה לחשוש, אך בחודשים הבאים המצב עלול להשתנות לרעה בצורה משמעותית
איציק וולף
צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית ממליץ לממשלה להמתין עד לסוף השבוע בטרם יוחלט על הטלת סגר    בתנאים הנוכחיים - ב-20 ביולי יידרשו צעדים דרסטיים למניעת קריסה של המערכת הרפואית שתתחיל להיות מוצפת בחולים במצב בינוני עד קשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il