X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מצב הקורונה בארה"ב, 19.7.20 / CBS
ההצעות של ניו-יורק טיימס

כך להתניע את כלכלת ארה"ב

יש להשקיע בבריאות הציבור ובפתיחה מחדש של בתי הספר צריך להמשיך את דמי האבטלה המוגדלים ולסייע לעסקים להישאר בחיים וגם: לספק מידה כלשהי של ודאות
▪  ▪  ▪
להחזיר את אמון הצרכנים [צילום: קרלוס אוסריו, AP]

יציאת הכלכלה האמריקנית ממגבלות הקורונה דומה ליקיצה מתרדמת: החולה ער, אך מצבו עדיין קשה. כיצד להתקדם מכאן? בן קסלמן וג'ים טנקרסלי, כתבים כלכליים בניו-יורק טיימס, מציעים שורה של צעדים.
מתן עדיפות לבריאות הציבור
הכלכלה והבריאות הולכות יד ביד: הכלכלה לא תבריא לפני שהנגיף יהיה בשליטה. אם המנהיגים הפוליטיים רוצים שהכלכלה תיפתח ושהצרכנים יחזרו, יש להשקיע במערך נרחב של בדיקות ואיכון, כדי לתת לצרכנים תחושת ביטחון. עליהם להימנע מעידוד עסקים להיפתח לפני שניתן לעשות זאת בביטחון.
הרחבת דמי האבטלה
למעלה מ-20 מיליון אמריקנים מקבלים מדי שבוע 600 דולר נוספים בדמי אבטלה במסגרת חבילת הסיוע הפדרלית מחודש מארס, אבל התוכנית אמורה להסתיים החודש. רוב הכלכלנים סבורים יש להאריך אותה, משום שהיא משרתת שלוש מטרות. במדינות בהן הקורונה שוב גואה, דמי האבטלה המוגדלים מעודדים אנשים להישאר בבית – צעד קריטי להתגברות על המגיפה. בכל המדינות הם מונעים מן המובטלים להתדרדר לרעב ולהרס פיננסי. ומיליארדי דולרים מסייעים להתניע את המשק.
רבים מן המובטלים משתכרים כעת יותר מאשר מעבודה – מה שמעורר חשש שלא ירצו לחזור לעבוד. אבל הטיימס טוען שזה אינו המצב כעת, כי בחודש מאי היו רק 5 מיליון משרות פנויות – רבע ממספר המובטלים. יש הטוענים שיהיה מקום להפחית את דמי האבטלה כאשר מצב הכלכלה ישתפר, אבל רק מעטים אומרים שיש מקום להפסיק לחלוטין את הגדלתם.
להוציא כמה שצריך כדי לפתוח את בתי הספר
הכלכלה לא תוכל לחזור לנורמליות כאשר מיליונים נאלצים להישאר בבתיהם כדי לשמור על ילדיהם משום שבתי הספר סגורים. לא בטוח שהוראה פרונטלית תהיה בטוחה במדינות בהן הקורונה יצאה מכלל שליטה, כמו פלורידה ואריזונה. אבל במקומות אחרים הבעיה הגדולה היא כסף: יש צורך במיליארדי דולרים כדי בארגון מחדש של הכיתות, במערכות חיטוי, בציוד מגן ובתוספת של מורים. המדינות והרשויות המקומיות, שהכנסותיהן ממיסים צונחות, לא יכולות לממן את השינויים הללו; הממשל הפדרלי כן יכול. וזוהי הוצאה רצויה: פתיחת בתי הספר תניע מחדש את גלגלי הכלכלה.
לשמור את העסקים בחיים
גם במדינות בהן המצב טוב יחסית, יש עסקים – בארים, בתי קולנוע, אולמות קונצרטים – שיישארו סגורים בטווח הנראה לעין. אחרים, כמו מסעדות, יצטרכו לפעול בצורה שכנראה לא תניב רווחים. זה אומר, שבלי סיוע ממשלתי – אלפי עסקים יקרסו בחודשים הקרובים, עם השלכות רוחב הרסניות.
מומחים שמצטט הטיימס אומרים, כי יש צורך בגישה חדשה של הקונגרס כדי להציל עסקים. אחת ההצעות היא להעניק הלוואות ללא ריבית לעסקים קטנים, במקום סיוע קצר טווח. למשל: העסק יוכל לרכוש את המקום שהוא שוכר וכך לחסוך בהוצאות החודשיות; מסעדה תוכל להוסיף שולחנות בחוץ. הצעה אחרת היא שהממשל יכסה במישרין את אובדן ההכנסות, בדמות מענקים – משום שהמדינה היא שכפתה על העסקים לספוג את המכה.
לספק ודאות כלשהי
איש אינו יודע כיצד תימשך הקורונה, וזה מקשה גם על העסקים וגם על מקבלי ההחלטות לתכנן בצורה יעילה. מדיניות כלכלית אינה יכולה להעלים את חוסר הוודאות, אבל כרגע היא מחמירה עוד יותר את המצב. מובטלים אינם יודעים האם דמי האבטלה המוגדלים ייפסקו בעוד ימים אחדים. עסקים אינם יודעים אם יוכלו לבקש עוד הלוואות פדרליות. המדינות והרשויות המקומיות אינם יודעים האם הממשל יסייע להן לסגור את בורות הענק בתקציביהן.
כלכלנים קוראים לקונגרס לענות על שאלות אלו – לא רק לטווח המיידי, אלא גם לעתיד. דמי האבטלה יכולים כאמור להיות קשורים לשיעור האבטלה, כך שהמובטלים לא יצטרכו לחשוש שיאבדו אותם בטרם ישתפר מצב התעסוקה. צעדים דומים, הקשורים למצב הניתן למדידה, יכולים להעניק למגזר העסקי ולמגזר הממשלי ביטחון בכך שהסיוע הפדרלי לא ייפסק בלא התראה.

תאריך:  20/07/20   |   עודכן:  20/07/20
+פג המג
21:16 20/07/20  |  ד"ר גד פניני   |   לרשימה המלאה

כשנתניהו התפאר, בעת מתן ההצהרה על חלוקת הכסף לכולם, ואמר כי הוא מנוסה וכך פעל במשבר 2003 ולא צריך ללמד אותו, ראיתי את גודל אי-ההבנה  ▪  זה בדיוק כמו שרמטכ"ל כושל יגיד אבל כשהייתי מג"ד מצאתי פתרון טוב לבעיה

[צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+עיריית י-ם מזמינה זוגות להתחתן בחסותה
20:47 20/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

עיריית ירושלים הודיעה כי תספק תשתית בסיסית לחתונות של עד 20 איש באתרים ציבוריים בעיר הבירה עבור תושבי ותושבות העיר שלא יכולים לקיים חתונה בשל מגבלות הקורונה  ▪  התנאי: שימוש בספקים ירושלמים

[צילום: פלאש 90]
+הצלחה בניסוי לקראת חיסון לקורונה
20:12 20/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מדובר בניסוי שבוצע ב-1,077 בני אדם ואשר הציג תוצאות חיוביות - הן בבדיקות שנועדו לוודא כי מדובר בחיסון בטוח, והן בפיתוח נוגדנים  ▪  בריטניה הזמינה 100 מיליון מנות חיסון

[צילום: NIAID-RML via AP]
+תוספת של 400 רופאים ו-1,300 אחים ואחיות
18:38 20/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הבריאות הודיע כי הגיע לסיכום עם שר האוצר על תוספת של מאות רופאים ושל כ-1,300 אחים ואחיות  ▪  700 עובדי מנהל ומשק ומקצועות הבריאות יוקצו למחלקות הקורונה  ▪  סוכם על תוספת תקציבית של מיליארדי שקלים לטיפול בקורונה

שביתת האחיות, היום [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
השר אדלשטיין במליאת הכנסת [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
+ת"א: המשטרה סגרה לשבוע אולם שהפר הוראות הבריאות
17:11 20/07/20  |  עידן יוסף

המשטרה הוציאה צו סגירה מנהלי לאולם אירועים בתל אביב, שבמהלך סוף-השבוע התקיימה בו הופעה של אמנים וריקודים תוך חריגה מהוראות הבריאות - מסכות וריחוק חברתי. תוקף הצו, שהוצא לאחר שימוע, הוא למשך שבעה ימים.

+בריכות וחופים יישארו פתוחים בסופי-השבוע
16:12 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אחרי שנחשפו הנתונים בדבר הדבקות בודדות בחופים ובבריכות, ועדת הקורונה אישרה כי הם יישארו פתוחים  ▪  הערב יתקיים דיון נוסף האם להטיל הגבלות על המסעדות  ▪  שינוי עמדה בממשלה בנושא המסעדות: בעד פתיחתן בשטח פתוח  ▪  ביומיים הקרובים לא צפויה להתקבל החלטה לגבי חדרי הכושר

חופי הים ניצלו מסגירה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
גורל המסעדות יוכרע בערב [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+צפת במגבלות הקורונה: הילולת האר"י תוחלף בסיור מקוון
15:53 20/07/20  |  עידן יוסף

בעיריית צפת השיקו ממשק חדש המאפשר "לבקר" בבית העלמין העתיק, "להשתטח" על קברי צדיקים, "לטבול" במקווה הארי, לקנות בגלריות הייחודיות ולהנות מהעיר העתיקה בסיור מקוון.
ראש עיריית צפת שוקי אוחנה אמר: "לצערי השנה לא ניתן להגיע פיזית להילולת האר"י ביום ראשון, אני מזמין את עם ישראל להשתמש בממשק ולהתפלל מכל מקום בעולם בבית העלמין העתיק של צפת ולציין את הילולת האר"י".

+רש"ת: סגירת השמיים תימשך לפחות עד 1 בספטמבר
15:44 20/07/20  |  מירב ארד

רשות שדות התעופה הודיעה (יום ב', 20.7.20) כי סגירת השמיים תימשך לפחות עד ה-1 בספטמבר. עד הראשון בספטמבר לא תתותר כניסת בעלי דרכונים זרים וחובת 14 יום בידוד נשארה כפי שמתקיים בחודשים האחרונים.

+נמשכת ההאטה בקצב הנדבקים המזוהים
15:27 20/07/20  |  עידן יוסף

חוקרים באוניברסיטה העברית אומרים כי קצב העלייה בנדבקים ממשיך להאט - זמן ההכפלה היום כבר כ-24 יום. קצב העלייה בחולים קשה ובינוני ממשיך להאט. זמן ההכלה היום כ-15 יום. מקדם ההדבקה ממשיך לנוע לכיוון היעד - ערך קטן מ-1. חשוב לציין שההתייחסות היא לממוצע נע שאינו רגיש לשינויים יומיים.
מסתמן שהצעדים שננקטו לבלימת המגפה (לפני כ-10 ימים-שבועיים) מועילים מאוד. להערכתם זמן ההכפלה של חולים קשה+בינוני ימשיך לגדול בהתאם למגמה הנצפית בקצב ההדבקה. צפי למקדם הדבקה קטן מ-1 בתוך כשבוע.
מסקנת החוקרים היא: הצעדים שננקטו לבלימת המגפה סייעו. הצעדים שננקטו שבוע האחרון מהווים בלם נוסף שצפוי להאט עוד יותר את קצת ההדבקה בזמן הקרוב. ייתכן שמיצוי המגבלות והפעולות שכבר ננקטו יביאו לירידה הנדרשת במקדם ההדבקה.

ניתוח חוקרי האוניברסיטה העברית
+האויבים האמיתיים של היהדות החרדית
15:11 20/07/20  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה

כאשר ח"כים יוצאי אתיופיה משתפים פעולה עם ח"כי ימין ושמאל ועם ח"כים ערבים נגד אלימות המשטרה בכול המגזרים בישראל, הרי שהשרים, סגני השרים והח"כים החרדים "ירדו למחתרת" בכול הנוגע והאמור לאפליית היהדות החרדית ולהתנהגות המשטרה כנגדה  ▪  העסקנים החרדים אינם פוצים פה על מה שקורה בירושלים ובביתר עילית, כאשר דווקא גורמים חילוניים יוצאים כנגד המשטרה על מעללייה ברחוב החרדי  ▪  כיצד אלה שהיו אמורים להיות הלוחמים למען היהדות החרדית הפכו לאויביה הגדולים ביותר?

גפן. עמד לצידם [צילום: בוצ'צ'ו]
+מועצת עיתוני השמאל
15:07 20/07/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

כאשר מתרבות ההפגנות - חובה עלינו לבחון האם יש מקום ליישום של כלי אכיפה מיוחדים לשמירה על גבולות ביטי בהפגנות, החופש לומר לאדם בפניו, במהלך הפגנה, את מה שומרים עליו אנשים, בגלוי, יום יום ברשות החברתיות

אברמוביץ'. אוהד אדום [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+כשהפחד משתק
14:45 20/07/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אנו האזרחים עסוקים בחיים עצמם, ברצון לברוח מהפחד המשתק, לנסות להרים את הראש מעל פני המים, לצוף בים האימה והחרדה  ▪  לממשלת ישראל אסור להתכנס אל מול הפחד המשתק

ימים לא קלים [צילום: דייוויד פיליפ, AP]
+נתניהו משהה סגירת בתיה"ס של החופש
13:31 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מערכת החינוך תמשיך לפעול עד יום חמישי - אז יתקיים דיון נוסף  ▪  משרד העבודה והרווחה: נתוני התחלואה בגיל הרך נמוכים למדי- יש להמשיך את פעילות מעונות היום והמשפחתונים בעת הזאת

[צילום: חן ליאופולד/פלאש 90]
+מי שמרוויח מעל 30,000 שקל לא יקבל מענק
13:10 20/07/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ כדי לדון במודל הקצאת המענקים. בדיון סוכם כי יוקצה תקציב מענקים בסך 6 מיליארד ש"ח. אלו יחולקו לכל האזרחים, למעט מי שמרוויח למעלה מ-640,000 ש"ח בשנה (כ-53,000 ש"ח בחודש) וכן בכירים במגזר הציבורי המשתכרים מעל 30,000 ש"ח בחודש.
עוד הוחלט כי יחיד המוגדר באוכלוסיות הבאות יקבל מענק מוגדל: קצבת סיעוד, קצבת נכות, הבטחת הכנסה, עולים חדשים נזקקים (שנתיים בארץ), מובטלים מעל 67, קשישים מקבלי השלמת הכנסה.

+זוהר נגד כ"ץ: "שר אוצר שמנותק מהעם"
12:54 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר האשים כי עמדת מיקי זוהר נובעת מכך שבן-דודו הוא בעל אולם, והוסיף: "האופוזיציה מגלה יותר אחריות לציבור מאשר אתה שקרוי: יו״ר קואליציה"  ▪  זוהר בדיון בוועדת הקורונה: "נאפשר פתיחת מסעדות בשטח פתוח, בריכות וחופים"

זוהר. "מפח נש גדול"
כ"ץ. "אל תדבר ותצא"
+חקירה פרלמנטרית לאפליית חרדים
11:36 20/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כתב במכתבו ליו"ר הכנסת: "ועדת חקירה פרלמנטרית תרד לשורש העניין ותמליץ על צעדים הנדרשים בכדי להשוות את היחס והתנאים"

סמוטריץ. אפלייה נגד החרדים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+האיכון, השב"כ והאיחוד האירופי
11:23 20/07/20  |  עו"ד דן חי   |   לרשימה המלאה

האיחוד האירופי עלול לקבוע שישראל אינה עומדת בכללי הגנת הפרטיות שלו, בין היתר בשל איכוני השב"כ בעת הקורונה  ▪  צריך לפעול במהירות, בעיקר בתיקוני חקיקה, כדי להימנע ממכה קשה על העסקים עם אירופה

בית הדין האירופי לצדק [צילום: סילביאן פלאצי, AP]
+משרד הבריאות: 951 מאומתים חדשים אובחנו אתמול
11:02 20/07/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות מעדכן: 951 מאומתים חדשים אובחנו ביממה האחרונה. 19,337 תוצאות בדיקות התקבלו אתמול. נכון להיום (יום ב', 20.7) ישנם 28,424 חולים פעילים, 259 חולים שמצבם מוגדר קשה מהם 75 מונשמים. 415 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

+דן אנד ברדסטריט: כ-85,000 עסקים צפויים להיסגר ב-2020
10:16 20/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי הערכות המשק צפוי להתכווץ ב 40,000-50,000 עסקים המהווים ירידה של 8%-7% בכמות העסקים במשק  ▪  במחצית הראשונה של השנה נסגרו כ-37,600 עסקים

מרכזי קניות שוממים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
ההסתברות לסגירת עסק - מעל 13% [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל: "אל תחכו שהענף ימות"
09:39 20/07/20  |  מירב ארד

לקראת הדיון הבוקר (יום ב') בוועדת הכספים, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל קוראת: "אל תחכו עד שהענף ימות לגמרי, תקנו את הצעת החוק שימנע את קריסתן החברות שמחזורן עולה על 100 מיליון שקלים"

+המרכז הרפואי לגליל: נפטרה חולה מאומתת בת 89, עם מחלות רקע
09:26 20/07/20  |  מירב ארד

במחלקת הקורונה של המרכז הרפואי לגליל נפטרה הבוקר חולה מאומתת בת 89, עם מחלות רקע, שהובאה לפני ארבעה ימים במצב קשה מבית אבות בטבריה. מדובר בקשישה השנייה שנפטרה במחלקת הקורונה בימים האחרונים. יצוין כי השתיים התגוררו בבית אבות בקריות, משם הועברו לבית האבות בטבריה, בטרם הובאו לאישפוז במצב קשה במחלקת הקורונה של המרכז הרפואי. נכון לעכשיו מאושפזים במחלקה 18 חולים מאומתים, שבעה במצב קשה, שניים בינוני והשאר קל.

+ויסות כעסים ואפקטיביות - צולחים את הקורונה עם חיוך
08:40 20/07/20  |  יהונתן יששכרי ואילת פדה גולדשטיין   |   לרשימה המלאה

הסגר והמרחק הפיזי יצרו גם מרחק נפשי ונטייה להאשמה וביקורתיות, שהן הפרשנויות שבבסיס הכעסים  ▪  לכן, בטרם חריצת דין, צרו רגע נחת

ניהול שיח [צילום: AP]
+האחים והאחיות פתחו בשביתה
08:29 20/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בבתי החולים ובמרפאות החוץ יעבדו במתכונת שבת  ▪  ניתוחים לא דחופים יידחו  ▪  מחלקות הקורונה יאוישו באופן מלא ויתקיימו בדיקות קורונה

שביתה בשיא משבר הקורונה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הממשלה בוחנת: סגר לילי בכל השבוע
07:33 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המהלך נועד בעיקר לתקופת הקיץ ולהמשך החופש הגדול כדי למנוע מבני הנוער להתקבץ  ▪  עדיין אין הכרעה בנושא  ▪  החלטה על סגירת מערכת החינוך - לא לפני יום שלישי  ▪  נתניהו וגנץ צפויים להכריע כיצד יחולקו המענקים, והאם יכללו בסופו של דבר את הרווקים

"למנוע מהנוער להתקהל". בליינים בפאב בשוק מחנה יהודה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
המהלך נועד בעיקר לתקופת הקיץ ולהמשך החופש הגדול כדי למנוע מבני הנוער להתקבץ    עדיין אין הכרעה בנושא    החלטה על סגירת מערכת החינוך - לא לפני יום שלישי    נתניהו וגנץ צפויים להכריע כיצד יחולקו המענקים, והאם יכללו בסופו של דבר את הרווקים
עידן יוסף
לדרישת חברי ועדת החוקה, העבירות, שייאכפו בדרך של עבירה מנהלית לא ייכללו במרשם הפלילי    הגשת כתב אישום תיעשה רק במצבים חמורים במיוחד כגון הפרה סדרתית וגם אז לבית המשפט יהיה שיקול דעת לקבוע קנס עד לסכום המרבי של 14,400 שקל
עידן יוסף
משרד הבריאות ישיק את המגן 2.0 בתוך שבוע מאישור החוק - כך אישרה ועדת החוץ והביטחון לקריאות שנייה ושלישית, כפוף לרביזיה
עידן יוסף
ח"כ אלי אבידר כעת בוועדת החוקה במתקפה נגד המשנה ליועמ"ש רז נזרי: "אתה פופוליסט, נתת יד לאיסור לאנשים לצאת להפגנה מאזור מוגבל, לך לקוריאה הצפונית ותשאל אנשים מה מעדיפים, להידבק בסארס או קורונה, או לצאת להפגין". רז נזרי: "אני נמצא בכנסת קרוב לעשר שנים, מעולם לא דיברו אליי בצורה כזו"
איציק וולף
הוועדה דרשה מהממשלה לשנות את צו ההגבלות    דיון נוסף יתקיים לאחר שתתקבל תשובת הממשלה    יו"ר וועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון: מותר להתווכח על דרכי המאבק    סגן שר הבריאות יואב קיש: הטנקים ברמת הגולן שועטים - ולא נותנים להביא תגבורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il