X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כאשר מתרבות ההפגנות - חובה עלינו לבחון האם יש מקום ליישום של כלי אכיפה מיוחדים לשמירה על גבולות ביטי בהפגנות, החופש לומר לאדם בפניו, במהלך הפגנה, את מה שומרים עליו אנשים, בגלוי, יום יום ברשות החברתיות
▪  ▪  ▪
אברמוביץ'. אוהד אדום [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

כאשר אמנון אברמוביץ' נתבקש בתוקף ובזעם לעזוב הפגנה של הימין, ועזב בליווי שוטרים, הזדעקה מועצת העיתונות להתריע בדף הפייסבוק שלה, וכאשר עיתונאים חטפו מכות בהפגנת השמאל לעיני המצלמות, דף הפייסבוק של מועצת העיתונות שותק.
חופש הביטוי הוא מיסודות השיטה שלנו, חופש הביטוי הוא עקרון מעקרונות חיינו, אבל גם לחופש הביטוי יש גבולות. והגבולות משתנים על-פי רמת הסיכון. אם עסקינן באמירות מסיתות לגזענות, אזי נמצא פתרונות בחוק ובפסיקה ונבחן את האמירות על-פי קירבה לוודאות לפגיעה באנשים, אם עסקינן בהמרדה, אזי גם לזאת יש פתרונות בחוק.
כאשר מתרבות ההפגנות - חובה עלינו לבחון האם יש מקום ליישום של כלי אכיפה מיוחדים לשמירה על גבולות ביטי בהפגנות, החופש לומר לאדם בפניו, במהלך הפגנה, את מה שומרים עליו אנשים, בגלוי, יום יום ברשות החברתיות.
האם להפגנה יש מעמד מיוחד האוסר להטיח דברים בין קהל המפגינים אשר בכל מעמד אחר היינו אומרים, נו שוין, הוט ער געזוגט! (אז הוא אמר)
המעמד הכי קרוב להפגנה מבחינת צפיפות הקהל תחת כיפת השמיים, מבחינת הרוחות הלוהטות, מבחינת כל העיניים המופנות, חלקן מהופנטות, לכיוון הבמה או המגרש, מבחינת יחסי עמית-טורף בקהל, והרי אנו ידעים שמעודד של הצהובים שייכנס ליציע האדומים עם סממנים אדומים המושכים את העין (או ההפך) משחק באש, אפילו לא יאמר מילה, ולכן בכלל לא מפתיע, שחופש הביטוי וההתנהגות של הקהל והשחקנים במגרש כדורגל מוגבל יחסית לחופש הביטוי וההתנהגות מחוץ למגרשים. הבעיה בהפגנה מורכבת יותר, בגלל שהזכות להפגין היא מיסודות הדמוקרטיה, ומשחק כדורגל לא.
ובכל זאת, אם נעיין ב"חוק איסור אלימות בספורט" נראה שהמחוקק רואה באירוע ספורט חבית של חומר נפץ אנושית (בדיוק כמו הפגנה), ולכן כל מי שמארגן אירוע ספורט חייב לעמוד בתנאים מאוד מדוקדקים של אבטחה ובטיחות, ובנוגע לקהל המשתתף באירוע ספורט הוא חייב להיזהר בכלל ולהיזהר בלשונו בפרט, ודאי שחייב להיזהר עם ידיו, אמירה גזענית באירוע ספורט, עלולה להיחשב כעברה פלילית ואף להושיב את אומרה מאחורי סורג ובריח.
אם נחזור לעניין אברמוביץ' האוהד האדום בלב ההפגנה של הצהובים, אשר דומה מאוד מבחינת להט הרוחות למשחק כדורגל, אני ראיתי מהסרטונים הרבה כעס, ראיתי הרבה זעם, שמעתי קריאות אבל בכל אירוע ספורט המשטרה לא תיתן לאוהד אדום עם הצעיף והדגל האדומים, להיכנס ליציע של הצהובים, ואם הוא יצליח להתחמק ליציע הצהוב הוא יחטוף (לפחות) נאצות, השוטרים יקיפו אותו וירחיקו אותו מהיציע, ואולי אף יורחק מהמגרש. וממש כך התפנה אברומביץ' מההפגנה, בליווי השוטרים, אני רק מקווה שהוא הוזהר על-ידי המשטרה על הפרובוקציה, ועל הצורך להימנע ממנה בעתיד.
ובהפגנת השמאל בירושלים, אבישי בן חיים חטף אמירות מאוד קשות ונוקבות ממפגין, אני מקווה שלאבישי אין טענות, מי שבא להפגנה בל יתפלא שהוא חוטף מילים, אפילו קשות, אך זו הייתה רק ההתחלה, כי צוות שידור אחר, חטף מכות. ולחטוף מכות בהפגנה זה כבר הרבה מעבר לאיסורים שבחוק "איסור האלימות בספורט" מכות זה לא מדרון חלקלק, מכות זה עמוק בוואדי עם רגליים וידיים שבורות.
ביקרתי בדף הפייסבוק של מועצת העיתונות, תמונתו של אברמוביץ' כאשר הוא מתפנה מהפגנת הימין בליווי השוטרים מככבת בראש העמוד, ואילו המכות שחטפו עיתונאים בהפגנת השמאל, גמ"ג = גורניט מיט גורנישט.

תאריך:  20/07/2020   |   עודכן:  20/07/2020
+שני צוערים בבה"ד 1 חלו בקורונה; הקורס ממשיך בבידוד
23:31 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צוערים בקורס רבצ"ים חשו ברע במהלך חופשה והתבררו כחיוביים  ▪  רא"ל כוכבי החליט שלא להחמיר את ההנחיות ולא להטיל עוצר יציאות כללי  ▪  בצה"ל 839 משרתים נדבקו בנגיף, כולם במצב קל

צוערים בבה"ד 1 [צילום ארכיון: איתמר לוין]
+הסתיימה השביתה: 2,000 אחיות ייקלטו מיידית
23:19 20/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר הודיע על סיכומים שהושגו עם האחיות השובתות: 1,600 אחיות ייקלטו במערך האשפוז ו-400 במערך הקהילה ובריאות הציבור  ▪  יוסדרו סוגיות תקציביות ובהן תוספת שכר דירה לאחיות בפריפריה, תמריצים בדרום והסדרת תשלומים לאחיות בזמן בידוד

צוות משותף יבחן הסוגיה התקציבית [צילום: פלאש 90]
שר האוצר כ"ץ. מעריך את האחיות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+פג המג
21:16 20/07/20  |  ד"ר גד פניני   |   לרשימה המלאה

כשנתניהו התפאר, בעת מתן ההצהרה על חלוקת הכסף לכולם, ואמר כי הוא מנוסה וכך פעל במשבר 2003 ולא צריך ללמד אותו, ראיתי את גודל אי-ההבנה  ▪  זה בדיוק כמו שרמטכ"ל כושל יגיד אבל כשהייתי מג"ד מצאתי פתרון טוב לבעיה

[צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+עיריית י-ם מזמינה זוגות להתחתן בחסותה
20:47 20/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

עיריית ירושלים הודיעה כי תספק תשתית בסיסית לחתונות של עד 20 איש באתרים ציבוריים בעיר הבירה עבור תושבי ותושבות העיר שלא יכולים לקיים חתונה בשל מגבלות הקורונה  ▪  התנאי: שימוש בספקים ירושלמים

[צילום: פלאש 90]
+הצלחה בניסוי לקראת חיסון לקורונה
20:12 20/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מדובר בניסוי שבוצע ב-1,077 בני אדם ואשר הציג תוצאות חיוביות - הן בבדיקות שנועדו לוודא כי מדובר בחיסון בטוח, והן בפיתוח נוגדנים  ▪  בריטניה הזמינה 100 מיליון מנות חיסון

[צילום: NIAID-RML via AP]
+תוספת של 400 רופאים ו-1,300 אחים ואחיות
18:38 20/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הבריאות הודיע כי הגיע לסיכום עם שר האוצר על תוספת של מאות רופאים ושל כ-1,300 אחים ואחיות  ▪  700 עובדי מנהל ומשק ומקצועות הבריאות יוקצו למחלקות הקורונה  ▪  סוכם על תוספת תקציבית של מיליארדי שקלים לטיפול בקורונה

שביתת האחיות, היום [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
השר אדלשטיין במליאת הכנסת [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
+ת"א: המשטרה סגרה לשבוע אולם שהפר הוראות הבריאות
17:11 20/07/20  |  עידן יוסף

המשטרה הוציאה צו סגירה מנהלי לאולם אירועים בתל אביב, שבמהלך סוף-השבוע התקיימה בו הופעה של אמנים וריקודים תוך חריגה מהוראות הבריאות - מסכות וריחוק חברתי. תוקף הצו, שהוצא לאחר שימוע, הוא למשך שבעה ימים.

+בריכות וחופים יישארו פתוחים בסופי-השבוע
16:12 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אחרי שנחשפו הנתונים בדבר הדבקות בודדות בחופים ובבריכות, ועדת הקורונה אישרה כי הם יישארו פתוחים  ▪  הערב יתקיים דיון נוסף האם להטיל הגבלות על המסעדות  ▪  שינוי עמדה בממשלה בנושא המסעדות: בעד פתיחתן בשטח פתוח  ▪  ביומיים הקרובים לא צפויה להתקבל החלטה לגבי חדרי הכושר

חופי הים ניצלו מסגירה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
גורל המסעדות יוכרע בערב [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+צפת במגבלות הקורונה: הילולת האר"י תוחלף בסיור מקוון
15:53 20/07/20  |  עידן יוסף

בעיריית צפת השיקו ממשק חדש המאפשר "לבקר" בבית העלמין העתיק, "להשתטח" על קברי צדיקים, "לטבול" במקווה הארי, לקנות בגלריות הייחודיות ולהנות מהעיר העתיקה בסיור מקוון.
ראש עיריית צפת שוקי אוחנה אמר: "לצערי השנה לא ניתן להגיע פיזית להילולת האר"י ביום ראשון, אני מזמין את עם ישראל להשתמש בממשק ולהתפלל מכל מקום בעולם בבית העלמין העתיק של צפת ולציין את הילולת האר"י".

+רש"ת: סגירת השמיים תימשך לפחות עד 1 בספטמבר
15:44 20/07/20  |  מירב ארד

רשות שדות התעופה הודיעה (יום ב', 20.7.20) כי סגירת השמיים תימשך לפחות עד ה-1 בספטמבר. עד הראשון בספטמבר לא תתותר כניסת בעלי דרכונים זרים וחובת 14 יום בידוד נשארה כפי שמתקיים בחודשים האחרונים.

+נמשכת ההאטה בקצב הנדבקים המזוהים
15:27 20/07/20  |  עידן יוסף

חוקרים באוניברסיטה העברית אומרים כי קצב העלייה בנדבקים ממשיך להאט - זמן ההכפלה היום כבר כ-24 יום. קצב העלייה בחולים קשה ובינוני ממשיך להאט. זמן ההכלה היום כ-15 יום. מקדם ההדבקה ממשיך לנוע לכיוון היעד - ערך קטן מ-1. חשוב לציין שההתייחסות היא לממוצע נע שאינו רגיש לשינויים יומיים.
מסתמן שהצעדים שננקטו לבלימת המגפה (לפני כ-10 ימים-שבועיים) מועילים מאוד. להערכתם זמן ההכפלה של חולים קשה+בינוני ימשיך לגדול בהתאם למגמה הנצפית בקצב ההדבקה. צפי למקדם הדבקה קטן מ-1 בתוך כשבוע.
מסקנת החוקרים היא: הצעדים שננקטו לבלימת המגפה סייעו. הצעדים שננקטו שבוע האחרון מהווים בלם נוסף שצפוי להאט עוד יותר את קצת ההדבקה בזמן הקרוב. ייתכן שמיצוי המגבלות והפעולות שכבר ננקטו יביאו לירידה הנדרשת במקדם ההדבקה.

ניתוח חוקרי האוניברסיטה העברית
+האויבים האמיתיים של היהדות החרדית
15:11 20/07/20  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה

כאשר ח"כים יוצאי אתיופיה משתפים פעולה עם ח"כי ימין ושמאל ועם ח"כים ערבים נגד אלימות המשטרה בכול המגזרים בישראל, הרי שהשרים, סגני השרים והח"כים החרדים "ירדו למחתרת" בכול הנוגע והאמור לאפליית היהדות החרדית ולהתנהגות המשטרה כנגדה  ▪  העסקנים החרדים אינם פוצים פה על מה שקורה בירושלים ובביתר עילית, כאשר דווקא גורמים חילוניים יוצאים כנגד המשטרה על מעללייה ברחוב החרדי  ▪  כיצד אלה שהיו אמורים להיות הלוחמים למען היהדות החרדית הפכו לאויביה הגדולים ביותר?

גפן. עמד לצידם [צילום: בוצ'צ'ו]
+כשהפחד משתק
14:45 20/07/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אנו האזרחים עסוקים בחיים עצמם, ברצון לברוח מהפחד המשתק, לנסות להרים את הראש מעל פני המים, לצוף בים האימה והחרדה  ▪  לממשלת ישראל אסור להתכנס אל מול הפחד המשתק

ימים לא קלים [צילום: דייוויד פיליפ, AP]
+נתניהו משהה סגירת בתיה"ס של החופש
13:31 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מערכת החינוך תמשיך לפעול עד יום חמישי - אז יתקיים דיון נוסף  ▪  משרד העבודה והרווחה: נתוני התחלואה בגיל הרך נמוכים למדי- יש להמשיך את פעילות מעונות היום והמשפחתונים בעת הזאת

[צילום: חן ליאופולד/פלאש 90]
+מי שמרוויח מעל 30,000 שקל לא יקבל מענק
13:10 20/07/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ כדי לדון במודל הקצאת המענקים. בדיון סוכם כי יוקצה תקציב מענקים בסך 6 מיליארד ש"ח. אלו יחולקו לכל האזרחים, למעט מי שמרוויח למעלה מ-640,000 ש"ח בשנה (כ-53,000 ש"ח בחודש) וכן בכירים במגזר הציבורי המשתכרים מעל 30,000 ש"ח בחודש.
עוד הוחלט כי יחיד המוגדר באוכלוסיות הבאות יקבל מענק מוגדל: קצבת סיעוד, קצבת נכות, הבטחת הכנסה, עולים חדשים נזקקים (שנתיים בארץ), מובטלים מעל 67, קשישים מקבלי השלמת הכנסה.

+זוהר נגד כ"ץ: "שר אוצר שמנותק מהעם"
12:54 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר האשים כי עמדת מיקי זוהר נובעת מכך שבן-דודו הוא בעל אולם, והוסיף: "האופוזיציה מגלה יותר אחריות לציבור מאשר אתה שקרוי: יו״ר קואליציה"  ▪  זוהר בדיון בוועדת הקורונה: "נאפשר פתיחת מסעדות בשטח פתוח, בריכות וחופים"

זוהר. "מפח נש גדול"
כ"ץ. "אל תדבר ותצא"
+חקירה פרלמנטרית לאפליית חרדים
11:36 20/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כתב במכתבו ליו"ר הכנסת: "ועדת חקירה פרלמנטרית תרד לשורש העניין ותמליץ על צעדים הנדרשים בכדי להשוות את היחס והתנאים"

סמוטריץ. אפלייה נגד החרדים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+האיכון, השב"כ והאיחוד האירופי
11:23 20/07/20  |  עו"ד דן חי   |   לרשימה המלאה

האיחוד האירופי עלול לקבוע שישראל אינה עומדת בכללי הגנת הפרטיות שלו, בין היתר בשל איכוני השב"כ בעת הקורונה  ▪  צריך לפעול במהירות, בעיקר בתיקוני חקיקה, כדי להימנע ממכה קשה על העסקים עם אירופה

בית הדין האירופי לצדק [צילום: סילביאן פלאצי, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועצת עיתוני השמאל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לא קיבל מכות בהפגנת שמאל.
שום עיתונאי  |  22/07/20 16:25
 
- הסרטים מראים ממש אחרת
ה.א  |  23/07/20 05:43
 
- אף עיתונאי לא קיבל מכות.
קישקוש בלבוש  |  23/07/20 12:58
 
- מפגיני שמאל תקפו פיזית עיתונאי
ה.א  |  23/07/20 20:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עמנואל בן-סבו
אנו האזרחים עסוקים בחיים עצמם, ברצון לברוח מהפחד המשתק, לנסות להרים את הראש מעל פני המים, לצוף בים האימה והחרדה    לממשלת ישראל אסור להתכנס אל מול הפחד המשתק
עידן יוסף
מערכת החינוך תמשיך לפעול עד יום חמישי - אז יתקיים דיון נוסף    משרד העבודה והרווחה: נתוני התחלואה בגיל הרך נמוכים למדי- יש להמשיך את פעילות מעונות היום והמשפחתונים בעת הזאת
עידן יוסף
שר האוצר האשים כי עמדת מיקי זוהר נובעת מכך שבן-דודו הוא בעל אולם, והוסיף: "האופוזיציה מגלה יותר אחריות לציבור מאשר אתה שקרוי: יו״ר קואליציה"    זוהר בדיון בוועדת הקורונה: "נאפשר פתיחת מסעדות בשטח פתוח, בריכות וחופים"
מירב ארד
כתב במכתבו ליו"ר הכנסת: "ועדת חקירה פרלמנטרית תרד לשורש העניין ותמליץ על צעדים הנדרשים בכדי להשוות את היחס והתנאים"
עו"ד דן חי
האיחוד האירופי עלול לקבוע שישראל אינה עומדת בכללי הגנת הפרטיות שלו, בין היתר בשל איכוני השב"כ בעת הקורונה    צריך לפעול במהירות, בעיקר בתיקוני חקיקה, כדי להימנע ממכה קשה על העסקים עם אירופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il