X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גילה אדרי מול המיקרופון [צילום: באדיבות המשפחה]
סיפורה של הזמרת גילה אדרי
הזמרת גילה אדרי, הייתה במחצית שנות ה-60 מכוכבות הזמר הפופולריות בארץ גילה, בעלת הקול הקטיפתי הענוג, הייתה הבטחה גדולה בזמר הישראלי לפני 7 שנים ביולי 2013, נדם קולה והיא בת 65 במותה
גילה אדרי בהופעה [צילום: באדיבות המשפחה]

במחצית שנות ה-60 פרצה למרכז במת הזמר בארץ, נערה אלמונית בת 15, בת למשפחה ברוכת ילדים מעכו, גילה אדרי שמה. גילה, בעלת הקול הנפלא, ביצעה והקליטה את השיר "הנשיקה הראשונה", שהלחין אילן נובקוביץ' למילים של אברהם בן-זאב.
חיש מהר הפך השיר ללהיט ענק וגילה הפכה לכוכבת זמרת פופולרית ומוכרת בכל רחבי הארץ באותן שנים. בהמשך זנחה את קריירת הזמר המבטיחה שלה, לטובת גידול ילדים ומשפחה. עד היום רבים מהשומעים את שירה "הנשיקה הראשונה" מצטמררים ומתרגשים לשמע השיר המיתולוגי וקולה המופלא של המבצעת גילה אדרי.
תולדות חייה
גילה נולדה בשנת 1948 ליוסף ואליס אדרי שעלו ממרוקו והתיישבו בעיר עכו שבגליל המערבי. משפחתה של גילה, כך מספרת לי בתה הילה לאופר, מנתה 10 אחים ואחיות (כולל גילה).
קולה היפה התגלה כבר בגיל צעיר מאוד וכבר בגיל ילדות, יש אומרים בגיל 5, הופיעה גילה בפני קהל במסגרת בית הספר ובאירועים ציבוריים בעכו. בשנת 1964 הופיעה ובלטה בתחרות זמר לחובבים. המלחין החיפאי אפי נצר שמע את קולה והתרשם מאוד מקולה היפה. באותה עת חיפש המפיק המיתולוגי בעל חנות וחברת "התקליט חיפה" דב זעירא זמר או זמרת מתאימים שיבצעו ויקליטו שירים שהצליחו בחו"ל והולבש עליהם תרגום עברי.
אפי נצר המליץ לזעירא על גילה אדרי כמתאימה להקלטות שירים אלה ואחרים. בעקבות המלצת נצר נערכה בסוף שנת 1964 פגישה במשרדי חברת "התקליט בחיפה" בין מנהל החברה המפיק דב זעירא לגילה אדרי, שהייתה אז נערה בת 15 וחצי ואהבה מאוד לשיר. אל גילה נילווה בפגישה אחיה הבוגר מישל אדרי שטיפח את אחותו הצעירה.
באתר חברת "התקליט חיפה", מספר דב זעירא, בהמשך לאותה פגישה בינו לבין גילה ואחיה מישל הבוגר, נחתם הסכם. שם משפחתה של גילה שונה מאֶדְריִ לאֲדָרִי, נבחרו שירים, נקבעו מועדי חזרות ומעבד מוסיקלי: אילן נובקוביץ'.
"הנשיקה הראשונה" - להיט ענק
גילה הקליטה בחברת התקליט חיפה על גבי תקליטונים מספר שירים, חלקם מתורגמים חלקם מקוריים. את ההקלטות ליוותה קבוצת נגנים ובהם: קובי אשרת, אז נקרא יעקב ונטורה, ריצ'רד פרץ, יוסף ליטובסקי (אחיו של דני ליטני), מישל אדרי (תופים), אחיה של גילה אדרי ועוד.
במחצית השנייה של 1964 יצא תקליטון ובו השיר הראשון של גילה "יקירי" ומיד לאחר מכן יצא השיר "הנשיקה הראשונה" שכתבו כאמור אברהם בן זאב ( מילים) ואילן נובקוביץ (לחן).
השיר הפך חיש מהר ללהיט ענק, שהגיע לראש מצעדי הפזמונים והושמע תדיר בתוכניות הרדיו השונות. השיר נמכר במאות העתקים. תוך שבוע נמכרו חמש מאות תקליטים וגילה הפכה לכוכבת נערצת. היא קיבלה מכתבי מעריצים וחילקה חתימות. ליוותה אותה להקת ליווי שכונתה "ג'מיני 5. בעקבות ההצלחה, המשיכה גילה להקליט עוד כעשרה שירים ובניהם "כל ילדה היא פרח", "בובת קש", "מה אכפת לי" "ערב של סתיו".
גילה ערכה הופעות באולמות ובמבני ציבור בעיקר באזור חיפה. באחת ההופעות בקריית חיים, כך דווח בעיתונות דאז, נזקקה הנערה לעזרת המשטרה כדי להיחלץ מידי המעריצים. גילה כונתה באותם ימים בתקשורת "הלן שפירו הישראלית" בשל קצב וסגנון שירתה שהזכירו והושפעו ממוזיקת הפופ האמריקנית שהחלה לחדור באותן שנים לארץ.
אלבום בכורה
בשנת 1965 יצא לאור מטעם חברת התקליט חיפה אלבום הבכורה של גילה אדרי שנקרא "הנשיקה הראשונה", על-שם אחד השירים הבולטים בו, "הנשיקה הראשונה". גילה הייתה אז בקושי בת 17. השיר כולל את המילים הבאות: "הנשיקה הראשונה על הספסל בגן, עם עלם חן ביישן.... ילדונת עם צמה, והוא נשק לצמתי, נשק לי והסמיק". באותן שנים שיר על נשיקה של בני נוער בגן נחשב כ"נועז ומתירני" ומחשש ל"קלקול הנוער" ומהשפעה חינוכית שלילית על הנוער תקופה מסוימת נאסר השיר להשמעה בתחנות הרדיו.
קמה סערה ציבורית סביב מילות השיר והיותה של הזמרת נערה קטינה, כמעט ילדה. בתה של גילה הילה לאופר מספרת לי כי דווקא האיסור הפך את השיר לנחשק ומבוקש יותר בקרב הנוער. לבסוף הותר השיר להשמעה בתחנות הרדיו. אלבום הבכורה של גילה אדרי כלל בנוסף ל"נשיקה הראשונה" את השירים "יקירי", ערב של סתו, "פאף דרקון הפלא", ושירים נוספים.
ביום ד' 22 בספטמבר 1965 נפצעו גילה ואחיה מישל אדרי בתאונת פגע וברח בכביש חיפה-עכו גילה ומישל חזרו בשעת לילה מחתונה בקטנוע בו נהג מישל וגילה ישבה מאחור. נהג טנדר אלמוני התנגש בקטנוע ונמלט. גילה ואחיה נפצעו קל יחסית, אושפזו בבית חולים רוטשילד וקיבלו טיפול רפואי. בעיתונות דווח כי לגילה נגרמו בשל התאונה שבר בידה וחבלות.
מוותרת על קריירת זמרה למען גידול ילדים
בשנת 1968 נישאה גילה אדרי לאפרים לאופר שהיה בשנות ה-60 כדורגלן מצטיין בהפועל חיפה בתקופת ימי הזוהר שלה ושיחק לצד כוכבים כמו רובי וויקטור יאנג, יצחק אנגלנדר, דב עצמון, ואחרים. אפרים עבד בנמל חיפה. השניים הכירו עוד שגילה הייתה בת 14 והוא חייל בגולני. כעבור מספר שנים נפגשו שוב דרכיהם ובשנת 1968 נישאו וקבעו ביתם בקריית מוצקין. לזוג נולדו שלושה ילדים. בשנת 1969 נולד צבי (צביקה), אחריו נולדה אושרית ואחריה הילה לאופר כיום חברת מועצת עירית חיפה.
גילה נסעה מדי פעם לתל אביב כדי לגשש ולברר אפשרות לחזור לבמה, אולם משנולדו הילדים החליטה להקדיש להם את כל זמנה ומרצה. בזמנו סיפר לי אפרים לאופר בעלה של גילה "גילה חדלה אומנם כמעט להופיע, אבל באירועים משפחתיים לא ויתרנו לה ודרשנו שהיא תופיע ותשיר, והיא אכן עשתה זאת בשמחה להנאת בני המשפחה וקהל הנוכחים". כמו-כן הופיעה אדרי באירועים משותפים של עובדי נמל חיפה בו עבד אפרים.
אפי נצר מספר לי בשיחה שקיימתי איתו בימים אלה, כי גילה הייתה זמרת טובה בעלת קול נפלא וכי הסכים להלחין עבורה מספר שירים. הוא אף נזכר כי נכח בהקלטות שיריה. הצטערתי שמשום מה הקריירה שלה נעצרה ושלא קיבלה את ההוקרה המגיעה לה, הוא אומר.
מותה בחטף
גילה אדרי נפטרה לפני 7 שנים בחטף ב-22 ביולי 2013, כנראה מאירוע לב, מותירה אחריה בעל, שלושה ילדים, נכדים ומעריצים רבים. בתה הילה לאופר, חברת מועצת עירית חיפה מטעם סיעת הירוקים חיפה מספרת: "לאמא היה באמת קול נדיר מהזמרות שלא צריכות להתכונן כדי לשיר. פשוט פתחה את הפה והקול היה יוצא. בנוסף להיותה זמרת נפלאה היא הייתה אדם מדהים ואהובה על כולם. כל מי שפגש אותה התאהב בה תוך דקה, וחש שהיא החברה הכי טובה שלו. היה לה חיבור מדהים לאנשים. היא אהבה אנשים, היא הייתה יפהפייה והיא הייתה קורנת. והיה לה צחוק שמאיר כל חדר שהייתה נכנסת אליו. כולם הכירו אותה, כולם אהבו אותה כיבדו אותה, היה לב כל כך רחב".
עצב ואבל כבד עם היודע דבר מותה
על נסיבות מותה של אמה מספרת הילה לאופר: "היא הגיעה לבית חולים רוטשילד בחיפה כי היה לה חום. עשו לה בדיקות ולא מצאו לה שום דבר אבל השאירו אותה ללילה להשגחה ליתר ביטחון ולבדיקות נוספות, וכולנו היינו בטוחים שלמחרת בבוקר תשוחרר מבית החולים.
גם אימא הייתה משוכנעת שלמחרת היא משתחררת ואף קבעה עם אבא שיבא לאסוף אותה מבית חולים בשעות הבוקר, ומבית החולים יסעו ישר ל"קריון" (קניון באזור חיפה), שם היו נפגשים באופן קבוע עם חברים שלהם. באמצע הלילה קיבלנו טלפון. אמרו לנו להגיע מהר לבית חולים. כשהגענו קיבלנו את הבשורה הנוראה. טראומה, עצב וכאב גדול"
גילה אדרי נקברה בבית העלמין "תל רגב" בחיפה. בעלה אפרים לאופר שאהב מאוד את רעייתו גילה לקח קשה את מותה של רעייתו ובתחילת 2017 הלך לעולמו יש אומרים משברון לב. הוא נקבר בצמוד אליה. בחייהם ובמותם לא נפרדו.
לפני חודשים ספורים הלך לעולמו המתופף מישל אדרי, אחיה של גילה אדרי. מישל ליווה את אחותו לכל אורך הקריירה.

גילה אדרי ביום נישואיה [צילום: באדיבות המשפחה]
גילה אדרי בצעירותה [צילום: באדיבות המשפחה]
תאריך:  22/07/2020   |   עודכן:  22/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיפורה של הזמרת גילה אדרי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אחד הדברים הטובים באתר
ק.ר.  |  22/07/20 12:20
2
מעניין ולוקח לימים רחוקים ל"ת
דרור 5  |  24/07/20 07:17
3
היכן השקיפות - אלון מחק תגובות
נצר גבריאל  |  26/07/20 19:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חניאל פרבר
בימי הזיכרון והאבל על חורבן בית המקדש    אנו מזכירים לעצמנו מדי שנה בשנה שתקופת האבל היא מיום הבקעת חומת ירושלים ועד לשריפת בית המקדש
מרדכי ליפמן
קיים מרכיב עדתי דומיננטי וזהה, הקושר בין הפגנת האוהלים 2011, לבין ההפגנות האחרונות: הדומיננטיות האשכנזית    לא ניתן לומר שאין בשוליים של הפגנות אלו גם נוכחות מזרחית, אולם היא מועטה
דב גולדפלם
גש נא יחד עם נחשון לחבורת האראלים הסובבת את כיסא הכבוד ובקש מהם: אנא אמרו לכבודו – הרף, די, שחרר
יוני בן-מנחם
כוננות בגבול הצפון מחשש שארגון חיזבאללה יגיב על מות אחד מפעיליו בהפצצות בסוריה המיוחסות לישראל. גורמים מדיניים בכירים אומרים כי ישראל נחושה להילחם בסכנה האירנית בכמה חזיתות בחלון ההזדמנויות שנוצר
אפרים הלפרין
על ליאת בן ארי ועבירות בנייה לכאורה בלתי חוקיות בדירה בבעלותה ועל התייחסות פרקליטות המדינה אליהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il