X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
וושינגטון פוסט תוהה: מדוע התקשורת האמריקנית כמעט ולא שמה לב לדבריו של טראמפ בזכותה של מי שמואשמת בשותפות בעבירות המין של אפשטיין?
▪  ▪  ▪
טראמפ בתדרוך, 21.7.20 [צילום: אוון ווצ'י, AP]

רוב אמצעי התקשורת בארה"ב פספסו את תשובתו של הנשיא דונלד טראמפ לשאלה על גיליין מקסוול, המואשמת בסיוע לפשעי המין והפדופיליה של ג'פרי אפשטיין. השאלה עלתה (21.7.20) בשולי התדרוך הראשון על הקורונה שערך טראמפ מזה חודשים, והוא השיב: "אני מאחל לך כל טוב, בכנות. פגשתי אותה המון פעמים לאורך השנים, במיוחד כאשר גרתי בפאלם ביץ', אני משער שהם גרו בפאלם ביץ'. אבל אני מאחל לה כל טוב, מה שזה לא יהיה".
היה משהו מאוד חריג בכך שכתבי הבית הלבן לא הגיבו כאשר שמעו זאת, וכאשר עיתונאים ועורכים באמצעי התקשורת העיקריים לא חשבו שזה ראוי לדגש מיידי – טוענת ג'ניפר רובין בוושינגטון פוסט. נשיא ארה"ב מודה שנפגש "המון פעמים" עם נאשמת בשותפות ברשת של מין עם ילדים, ואיש אינו שואל: כמה פעמים? האם ראית בסביבה קטינות? אם כן, האם חשבת על זה? האם אי-פעם דיברת עם מקסוול או אפשטיין על הנערות? חוץ מזה: אף מילה על הקורבנות, אבל הוא מאחל "כל טוב" לטורפת-לכאורה?!
שעות לאחר מסיבת העיתונאים החלו לצוץ אזכורים של דברים בסיקור בתקשורת העיקרית, אבל לא בצורה נרחבת. למרבה האירוניה, כמה מחוקקים רפובליקנים החלו להביע את כעסם עוד לפני שחלק מאמצעי התקשורת שמו לב לדברים. מי שעבר על כותרות של אמצעי תקשורת רבים ושל מהדורות החדשות בכבלים, לא שמע דבר.
אמצעי התקשורת המרכזיים לוקחים כמובן ברצינות רבה את ההאשמות נגד מקסוול. הם סיקרו את פשעיו של אפשטיין. אז מדוע הקדישו תשומת לב כה מועטה לדבריו הביזאריים של טראמפ? דומה שהם היו כה מרוכזים בשינוי הטון שלו לגבי הקורונה ("המצב יחמיר לפני שישתפר"), עד שלא שמו לב לדבריו בנושא צדדי. אפשרות נוספת: הם כל כך מצפים לאיזשהו הסבר מופרך של טראמפ לדבריו, עד שאפילו לא טורחים לשאול.
מה שיותר גרוע – טוענת רובין – הוא שטראמפ ידוע לשמצה בהבעת אמפטיה למי שנמצאים תחת חקירה; מין דרך בלתי-יציבה לרמוז שהוא עשוי לדאוג להם (כפי שעשה בחנינה לידידו הוותיק רוג'ר סטון) אם לא ישתפו פעולה עם הרשויות. מאוד לא ברור אם זה מה שקורה עם מקסוול [שהחקירה נגדה היא בידי הרשויות הפדרליות ולכן טראמפ יכול לחון אותה], אבל לא לשאול את השאלה – זה נראה כמו רשלנות מצד התקשורת.
כשלונה של התקשורת להגיב בזמן אמת היא אחת הסיבות להצלחתו של Lincoln Project Never Trumpers במודעות התקיפות המיידיות שלו. הם עושים את מה שהתקשורת אינה עושה: להציג במהירות בפני הציבור את הדברים וההתנהגות הביזאריים של טראמפ. הפניית תשומת הלב למוזרות היומית של טראמפ אינה צעד פוליטי; תקשורת ממוקדת צריכה לתעד ולתקוף את סטיותיו מן האמת ומההתנהגות הנורמלית.
רובין מסיימת: מספיק גרוע שיש לנו נשיא שאיננו מסוגל להביע אהדה לקורבנות של עבירות מין. לכל הפחות צריכה להיות לנו תקשורת אחראית שתדרוש ממנו דין וחשבון בזמן אמת ושתספק ניתוח מבוסס בטווח המיידי. כל דבר פחות מכך הוא כישלון בחובה לדווח לציבור עד כמה הנשיא הזה חריג.

תאריך:  23/07/20   |   עודכן:  23/07/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מאחל כל טוב" לגיליין מקסוול
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
טירלול של כתבת ובורות של אתמר
אמריקאי (במוצא)  |  23/07/20 11:35
2
REMEZ SAMUI LISHTOK AL BIKURAV
Haim Mevin, NYC  |  26/07/20 07:15
3
REMEZ SAMUI LISHTOK AL BIKURAV
Haim Mevin, NYC  |  26/07/20 07:15
4
אחרי שמות בן זוגה ומות אביה
הוחשדו כחיסולים  |  26/07/20 16:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס על שלושה מבכירי המפלגה הרפובליקנית, שגם אבותיהם היו מראשי המפלגה, המתייצבים כיום נגד טראמפ - אם כי לא באותה צורה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: הנשיא מתעניין בעיקר בפיתוח החיסון ואת הניהול היום-יומי הוא מותיר בידי המדינות והרשויות המקומיות    הוא רוצה שבתי הספר ייפתחו בסתיו - אך לא מציג דרך בטוחה לעשות זאת    הוא טוען שארה"ב מובילה בבדיקות - אך למעשה קיים חוסר משמעותי בהן ופיגור קשה בפענוח התוצאות
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מצביע על דפוסי החנינות של טראמפ: הן ניתנות למקורבים, כולל על עבירות חמורות במיוחד, ולרוב בניגוד לעמדת משרד המשפטים
איתמר לוין
מרי טראמפ היא פסיכולוגית קלינית, המצויה בסכסוך קשה עם הדוד המפורסם    ריכוז מעשיו, מחדליו ודבריו של טראמפ אל מול הקורונה יכול להביא גם הדיוטות למסקנה שיש ממש בקביעות הקשות של ד"ר טראמפ בנוגע לנשיא טראמפ
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מנתח: ניל גורסוץ' וברט קוואנו הצטרפו לעמיתיהם בבית המשפט העליון ופסקו נגד הנשיא שמינה אותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il