X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
חלק משמעותי מן המוזיאונים עלולים שלא לשרוד את הקורונה, אך אלו שיצליחו - מתכוונים להוציא את המיטב מן המשבר הכפול, כותב טיים
▪  ▪  ▪
תיאטרון פורד. הפסיד 4 מיליון דולר

עברה הידוע לשמצה של העיר סאלם שבמדינת מסוצ'סטס, כמרכז לציד מכשפות, מוביל לכך ששליש מהכנסות האתרים ההיסטוריים שלה הן סביב ליל כל הקדושים. השנה, לפי כל הסימנים, המבקרים לא יגיעו – בוודאי שלא במספרים הרגילים. ההכנסות משמשות לא רק לאחזקת האתרים עצמם, אלא גם לפעילויות מקומיות חשובות אחרות – וכעת הכל בסכנה.
חלק ניכר מהאתרים ההיסטוריים של ארה"ב מצויים בסכנה דומה, מדווח טיים. סקר בקרב 760 מנהלי מוזיאונים שפורסם בשבוע שעבר (22.7.20) העלה, כי שליש מהם אינם בטוחים שהמוזיאונים שלהם ישרדו ב-16 החודשים הקרובים, ועוד שליש צופים הפסד של לפחות 40% מתקציביהם התפעוליים השנה. ל-56% יש יתרות המספיקות לפעילות במשך שישה חודשים לכל היותר. המוזיאונים בארה"ב מפסידים לפחות 33 מיליון דולר ביום.
אירועי הגאלה נפסקו, החנויות ובתי הקפה נסגרו, התרומות מוגבלות לעיתים קרובות למטרות ספציפיות ולא ניתן להשתמש בהן לתשלומים שוטפים. תיאטרון פורד בוושינגטון, בו נרצח אברהם לינקולן, הפסיד 4 מיליון דולר בשל הסגר. מספר המבקרים במרכז בופאלו ביל במדינת וייומינג הוא מחצית מהרגיל. אפילו עם הסיוע הפדרלי, רבים מן המוזיאונים הקטנים והבינוניים פועלים במרווחים פיננסיים צרים.
בזמן משבר, מוזיאון קטן עלול להישכח. רבע מ-25,000 המוזיאונים בארה"ב פועלים בתקציב שנתי של פחות מ-50,000 דולר. רק לשליש מהאמריקנים אכפת ממוזיאונים מקומיים, לעומת שלושה רבעים שדואגים לגורלם של מסעדות ועסקים אחרים. אבל אם המוזיאונים לא ישרדו, ההפסד יהיה משמעותי – מזהיר טיים. למוזיאונים יש תפקיד עצום במורשת של ארה"ב: מספר המבקרים בשנה רגילה גדול מאשר בענפי הספורט העיקריים ובפארקי השעשועים יחדיו. הם תורמים 50 מיליארד דולר למשק, מעסיקים 726,000 איש ומשלמים מיסים ב-12 מיליארד דולר.
המוזיאונים גם משמשים כמרכזים קהילתיים ומוקדי זיכרון. הם חיוניים למי שמחפשים את שורשי משפחותיהם וחוקרים את ההיסטוריה המקומית. במבט רחב יותר, הם מספקים הקשר היסטורי לאירועי ההווה. חלקם החלו לאסוף חפצים הקשורים לקורונה, ואחרים חשובים בתיעוד תרומתם של בני מיעוטים להיסטוריה האמריקנית – על רקע המהומות הגזעיות האחרונות. מבחינתם של מי שמשמרים את ההיסטוריה, הכורח להישאר סגורים בזמן אירועים היסטוריים הוא מתסכל – אבל אולי זהו גם פתח התקווה של המוזיאונים.
כמה ממנהלי המוזיאונים מקווים שהצניחה בנסיעות תדגיש את העובדה שהם אינם מיועדים רק לתיירים מבחוץ. ג'ון קרוצ'אנק, מנהל הארגון המחזיק 23 אתרים היסטוריים בניו-יורק, מקווה שהם ייצאו נשכרים מכך שהמקומיים יטיילו קרוב יותר למקומות מגוריהם. במדינת רוד איילנד טוענת אגודת השימור של מחוז ניופורט, שבתי החוף ההיסטוריים באיזור מהווים מקום אידיאלי לביקור תוך שמירת כללי הריחוק החברתי.
במקביל, העוסקים בשימור הגיוון הגזעי של ארה"ב מקווים שהשיח העולמי בנושאי גזע יוביל לתמיכה באתרים ובארגונים המתעדים את ההיסטוריה של האפרו-אמריקנים. שני אתרים כאלו בפילדלפיה גייסו בתוך שבוע 100,000 דולר בגיוס המונים מ-2,500 תורמים, תוך שהם רוכבים על מחאות Black Lives Matter. המוזיאון להיסטוריה אפרו-אמריקנית בבוסטון קיבל תרומה של מיליון דולר מקרן ליברטי, והוא מופץ בפניות לקיים פעולות און-ליין בהקשר של האירועים הנוכחיים. המוזיאונים שישרדו את המשברים הנוכחיים, מתכוונים להפיק מהם את המיטב.

תאריך:  26/07/20   |   עודכן:  26/07/20
+שני סוהרים בכלא רמון נמצאו חיוביים לנגיף
00:26 27/07/20  |  עידן יוסף

שני סוהרים, עובדי יום המשרתים בבית סוהר ׳רמון׳ וששהו בבידוד מיום 22.07 אומתו (א') לנגיף קורונה. השנים נעדרי תסמינים ובמצב טוב. עד לסיום בדיקה אפידמיולוגית וקבלת תוצאות דיגום, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, תצומצם כניסת המבקרים במתקן.

+משלחת מישראל להודו לעריכת ניסוי אבחון מהיר של הנגיף
23:01 26/07/20  |  עידן יוסף

משלחת ישראלית, המשותפת למשרדי הביטחון, החוץ והבריאות, המריאה (א') מנתב"ג, בשני מטוסים של חברת ישראייר, שזוהי טיסתה הראשונה להודו. המשלחת צפויה לנחות בדלהי שבהודו, לפנות בבוקר. המשלחת מונה כ-20 מומחים בתחומים שונים ממשרד הביטחון, צה"ל, משרד הבריאות והתעשיות השותפות לפיתוח הטכנולוגיות. את המשלחת מובילה נספחות משרד הביטחון וצה"ל בהודו, יחד עם שגריר ישראל בהודו, הד"ר רון מלכא, שמלווה את החוקרים הישראלים. המשלחת תבצע בהודו את השלבים הסופיים במחקר של טכנולוגיות מתקדמות לאבחון מהיר, בתוך דקות, של נגיף הקורונה.

[צילום: משרד הביטחון]
+הגבלות ייקבעו בהתאם לבתיה"ח
22:38 26/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פרופ' רוני גמזו יציג בעוד יומיים תוכנית חדשה לבלימת התפשטות הנגיף ‎ ▪  לא ייקבע תבחין מספרי והגבלות יהיו בהתאם למכסת האשפוז וכן שינוי מהותי בהסברה  ▪  עידית מטות תמונה לחברה בכירה במטה הרפואי של מנהל המאבק בקורונה

גמזו. לרתום את הציבור למאבק
+1,106 נדבקים חדשים מתוך 5,770 בדיקות
20:15 26/07/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: 1,106 נדבקו בקורונה מאתמול וזאת מתוך 5,770 בדיקות בלבד שנערכו אתמול. 303 חולים במצב קשה, 98 מונשמים. 468 בני אדם מתו מפרוץ המגפה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
מייקל פוקס קורא לחזק את הארגונים הבינלאומיים ואת שיתוף הפעולה הגלובלי, כדי להתמודד באיומים העיקריים - מגיפות, שינויי האקלים והאנטי-דמוקרטיה
מתי דוד
הם מתפרעים ומחוללים מהומות בחוצות ירושלים ברוח דימיוני של "תחריר עממי", בנסיון להפיל את השלטון השנוא עליהם באמצעות הרחוב, מאחר שבקלפי ובכנסת הם לא מסוגלים לעשות זאת
מירב ארד
בקבינט החדש יהיו חברים עשרה שרים בלבד, לעומת 16 שרים    השרים יואב גלנט, יעקב ליצמן, מירי רגב, איציק שמולי, מירב כהן ואסף זמיר לא יהיו חלק מההרכב החדש    1,108 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה
עמנואל בן-סבו
סליחה, זה הזמן להתעורר    מי שאמונים לתת מענה לקיומו, למרות מגבלות מגיפת הקורונה, של היום הקדוש ביותר לעם היהודי, יום הכיפורים, חייבים לקיים כבר אתמול ישיבות משמעותיות להיערך לקראת חגי תשרי בכלל ויום הכיפורים בפרט
חיים ביבר
מדינת ישראל הצטיינה בקליטת עליה    העולים קיבלו תמיכה בדיור, רכב בלי מיסים, בנוסף להקלות רבות אחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il