X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
המשימה של התקשורת האמריקנית לקראת הבחירות:

לא לטעות כמו שאירע ב-2016

פרשנית התקשורת של וושינגטון פוסט, מרגרט סליבאן, מציעה מה לעשות הפעם: הקשר נכון של הסקרים, הבנת חשיבותה של פייסבוק, התמקדות בטוהר הבחירות
▪  ▪  ▪
שלושה חודשים לבחירות [צילום: קיית' סרקוביץ, AP]

כיצד כשלה התקשורת האמריקנית ב-100 הימים שקדמו לבחירות 2016? פרשנית התקשורת של וושינגטון פוסט, מרגרט סליבאן, מסבירה את הסיבות - כדי להפיק את הלקחים לקראת הבחירות בעוד שלושה חודשים.
עיתונאים הסתמכו יותר מדי על סקרים ופירשו בצורה מרחיקת לכת מדי את ממצאיהם, וכך הזינו את התחושה שהילרי קלינטון תנצח בקלות. הם התעלמו ממשמעות סיפור המיילים של קלינטון וההודעה על הפתיחה מחדש של החקירה בפרשה, פחות מחודש לפני הבחירות. אמצעי תקשורת רבים לא הבחינו בתחושת ה"להרוס הכל" של חלקים נרחבים מציבור הבוחרים, כמו גם בגזענות ובסקסיזם שהזינו אותה.
אמצעי תקשורת אפשרו לדונלד טראמפ להשתלט על הסיקור; הוא הפך להיות הצעצוע הנוצץ שלא יכלו להסיר ממנו את עיניהם. הם לא הבינו את ההשפעה העצומה של פייסבוק ואת ההתערבות של גורמים זרים ברשתות החברתיות. התקשורת התנהלה בצורה הישנה, כאשר היה צורך במשהו חדש לגמרי. התוצאה הייתה שכל אמצעי התקשורת המרכזיים – וחלק ניכר מהציבור – הוכו בתדהמה לנוכח נצחונו של טראמפ. מאז 2016 נעשו נסיונות – ממש לא מספיקים – לאתר את הטעויות וללמוד מהן. לסליבאן יש כמה רעיונות כיצד להימנע מחזרה על אותן טעויות.
  • להתמקד בזכויות ההצבעה ובטוהר הבחירות. אין נושא חשוב יותר מאשר הסכנה הממשית של התערבות זרה במטרה לזרוע תוהו ובוהו ביום הבחירות. בלא הצבעה שתזכה לאמון הציבור, הכל יכול לקרות. זהו הסיפור העיתונאי הגדול ביותר. אמצעי תקשורת רבים כבר מתמקדים בכך, וכמה שיותר – טוב יותר. זה לא יפתור את הבעיה, אך יגביר את המודעות.
  • להציג את תוצאות הסקרים עם יותר הקשר והסברים. כאשר הוצגה קלינטון כמנצחת הכמעט-ודאית, עם 80% סיכוי לנצח, לא הסבירו אמצעי התקשורת שזה אומר שיש 20% סיכוי שטראמפ ינצח. צורת ההצגה הזאת הייתה מטעה וכנראה גרמה לחלק מתומכיה של קלינטון שלא להצביע. אסור שזה יקרה שוב.
  • לא ליפול בפח של טראמפ. כתבי הבית הלבן ימשיכו לתת לטראמפ להיות העורך הראשי שלהם ולהכתיב את סדר היום התקשורתי; הם צריכים לחדול מכך. אסור להם לתת להערות כמו "אני מאחל כל טוב" לגיליין מקסוול לעבור ללא התייחסות, כפי שעשו.
  • לא לחזור למצב של "אבל המיילים שלה". ב-2016 טראמפ חזר שוב ושוב על הטענות בנוגע למיילים של קלינטון; ב-2020 אנשיו טוענים שג'ו ביידן סנילי. התקשורת עסקה אז בסיפור בנימוק ש"זה מתאים לקלינטון ושהיא אינה ראויה לאמון". אסור לה ליפול בפח ולומר ש"זה מתאים לביידן"; עליה לשאול מי באמת מראה סימנים של לחץ. התשובה היא כמובן טראמפ – האיש שאמר שמחמצן שיער עשוי להיות תרופה לקורונה וששאל האם אפשר להשתמש בנשק גרעיני כדי לעצור הוריקנים. בהחלט צריך לבחון את החדות הנפשית ואת יכולת התפקוד של שני המועמדים, אבל אין ליפול במלכודת של טראמפ.
  • להבין את חשיבות המדיה החברתית ובמיוחד פייסבוק. ייתכן שהחלק של פייסבוק בהפצת שקרים ודיסאינפורמציה היה המרכיב החשוב ביותר בבחירות 2016. הכוח שלה הפעם יהיה גדול עוד יותר – וטראמפ יהיה הנהנה העיקרי מכך. התקשורת המסורתית יכולה לפחות לחשוף ולהסביר את מה שקורה, כאשר ברשתות החברתיות שוב יופצו סיפורים כוזבים. ייתכן שהחשיבות של דיווחיה לא תהיה חשובה כמו בעבר, אך תהיה לה משמעותית – כפי שהיה לה ב-2016. ויהיה נחמד אם הפעם היא גם תצדק, מסיימת סליבאן.

תאריך:  27/07/20   |   עודכן:  27/07/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
המגיפה היא הנושא החשוב ביותר לציבור האמריקני, וכל עוד טראמפ יקבל ציונים גרועים על ניהול המשבר - ג'ו ביידן ימשיך להוביל בפער ניכר
איתמר לוין
שני סקרים לאומיים אחרונים מצביעים על אותה מגמה: ביידן חוצה את קו ה-50 אחוזים, טראמפ תקוע ב-40% ויתקשה לשנות זאת - מנתח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
עשרות מיליוני אמריקנים צפויים להצביע בדואר בבחירות לנשיאות - מה שאומר שיהיה צורך לספור קולות אלו בטרם ניתן יהיה להכריז על המנצח    המשמעות היא שאם המרוץ בין דונלד טראמפ לבין ג'ו ביידן יהיה צמוד, ארה"ב עלולה להיכנס לתקופה משמעותית של חוסר ודאות    וושינגטון פוסט צופה מבחן משמעותי לאמון הציבור בטוהר הבחירות ובאמינות התוצאות
איתמר לוין
בשנה הגרועה ביותר שלו בשלטון בכלל ובמדיניות החוץ בפרט, נשיא רוסיה זקוק לטראמפ כדי שהלה ימשיך לשרת את מטרותיו - טוען פרשן בכיר בוושינגטון פוסט
איתמר לוין
השבועות האחרונים האירו את פניהם לג'ו ביידן, כאשר דונלד טראמפ נתקל במכשולים רבים והסקרים הלאומיים והמדינתיים מציבים את ביידן ביתרון משמעותי    במטה הקמפיין ובדרגי השטח של המפלגה חוששים מפני אופטימיות יתר כמו ב-2016, וגם צופים שטראמפ יתאושש וישיב מלחמה שערה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il