X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הקורונה הכניסה לסחר האלקטרוני גם את מותגי המזון המובילים; אקונומיסט מסביר, שהמידע על הלקוחות יהיה הערך המוסף החשוב באמת של השינוי
▪  ▪  ▪
מידע לאסטרטגיות מכירה [צילום: מארק לניהאן, AP]

שיווק ישיר לצרכן היה מאפיין של מוצרים חדשים, שהיו נדחקים מן המדפים בידי מתחרים ותיקים וגדולים. על-ידי ויתור על הקמעונאים, זכו מוצרים אלו לנאמנות לקוחות ולתמיכה ממשקיעים שהזרימו להם מיליארדי דולרים. כעת רואים גם המתחרים הגדולים את היתרונות של המודל העסקי הזה וכמה מן המותגים המובילים בעולם בונים בחודשים האחרונים שיווק ישיר משלהם, ואחרים מחזקים את פלטפורמות הסחר המקוון שכבר קיימות – מדווח אקונומיסט.
למותגים מבוססים כבר יש לקוחות נאמנים רבים, כך שהם אינם צריכים להציע מבצעים ומוצרים חדשים. השינוי הוא בכך שמה שהיה ערוץ מכירות משני הופך לעיקרי בשל הקורונה. למשל: רבים העובדים מהבית מעדיפים בגדים אתלטיים של נייק ולולולמון על פני חליפות של ניימן מרקוס. וכאשר חנויות רבות סגורות או מוגבלות במספר הקונים, זינקו המכירות און-ליין של שני המותגים הללו: 75% עלייה אצל נייק ל-2 מיליארד דולר (שליש מההכנסות) ו-68% אצל לולולמון ל-352 מיליון דולר (למעלה ממחצית מההכנסות) ברבעון האחרון.
גם חברות מזון ומשקאות גדולות, שלאורך השנים התבססו על מיקומן המועדף במרכולים, נכנסות למשחק. פפסיקו השיקה בחודש מאי את PantryShop.com למכירת משקאות ואת Snacks.com למכירת חטיפים. Heinz to Home של חברת היינץ בבריטניה עלה לאוויר בחודש מאי, לאחר שבוע בלבד של פיתוח. AB InBev, יצרנית הבירה הגדולה בעולם, מבצעת ניסויים במכירה ישירה במדינת-הבית שלה, בלגיה. למרות שחנויות המזון נותרו פתוחות בזמן הקורונה, לקוחות רבים העדיפו שלא להצטופף בהן – ומכאן הצורך במכירות און-ליין גם של מוצרים אלה.
אקונומיסט מציין, שחברות המזון הגדולות לא זקוקות בהכרח לפלטפורמות סחר מקוון משלהן. פפסיקו מכרה אשתקד מוצרים ב-2 מיליארד דולר – 3% ממכירותיה – דרך אמזון, האתר של וולמארט ושיתופי פעולה נוספים. אבל אתרים משלהן נותנים להן שליטה על המכירות – וגם על המידע הנאסף מן הלקוחות. נייק מנתחת מאז 2018 מידע זה, ומאז השנה שעברה היא מנצלת אותו בעצמה לאחר שותפות של שנתיים עם אמזון.
המידע עשוי להיות חשוב לחברות המזון הגדולות עוד יותר מאשר המכירות עצמן. הן אינן צריכות להסתמך על מכירות מקוונות, אשר יתרמו רק חלק קטן מהכנסותיהן; פפסיקו אפילו לא הזכירה את שני האתרים החדשים בדוחותיה הרבעוניים. אבל המידע מאותן מכירות, קטנות יחסית ככל שיהיו, הוא רב ערך; קשה לאסוף אותו ממי שקונה צ'יפס במכולת השכונתית. מנהל הסחר האלקטרוני בפפסיקו, גיבו תומס, אומר שהכוונה היא להשתמש בו גם כדי ליצור אסטרטגיות מכירה בחנויות הפיזיות, שכן לא מדובר בסקרים על כוונות הצריכה – אלא בהחלטות הצריכה הממשיות.

תאריך:  29/07/20   |   עודכן:  29/07/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דחתה בחצי שנה את החזרה למשרדים של עובדיה בארה"ב, בריטניה והודו    חברות היי-טק נוספות מותירות את העובדים בבית לפחות עד סוף 2020; החלטתה של גוגל עשויה להוביל להארכת העבודה מרחוק גם בהן
איתמר לוין
USA Today מזכיר את משפט טראמפ, המחאות על הגזענות וכמובן הקורונה - להן צפויה להיות השפעה על ההצבעה, וזאת לצד "הפתעת אוקטובר" המסורתית
איתמר לוין
ערים רבות במערב התיכון של ארה"ב פורחות מחדש בזכות שינוי מרכזיהן, שיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים, הישענות על מקורות עצמיים ויצירת מאגר כשרונות
איתמר לוין
פרשנית התקשורת של וושינגטון פוסט, מרגרט סליבאן, מציעה מה לעשות הפעם: הקשר נכון של הסקרים, הבנת חשיבותה של פייסבוק, התמקדות בטוהר הבחירות
איתמר לוין
ממשל טראמפ מאמץ גישה ניצית משיקולים פוליטיים, סין שופכת שמן על המדורה ובכלל לא בטוח שביידן ישנה את המדיניות אם ייבחר לנשיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il