X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האם בני משפחת נתניהו והשכנים יעתרו נגד המפגינים בשעות שמחוץ לרישיון על-פי החוק למניעת הטרדה מאיימת?
▪  ▪  ▪
יאיר נתניהו. הוזהר [צילום: מן הטלוויזיה]

יאיר נתניהו פרסם באינטרנט פרטים של מארגני המחאה מול בית הוריו וקרא לגולשים לפנות אליהם, או להפגין ליד ביתם. ה"קורבנות" עתרו לבית המשפט על-פי החוק למניעת הטרדה מאיימת, בית המשפט קיבל את העתירה, הורה לנתניהו הבן להסיר את הפרסומים ולהימנע מהטרדה נוספת של הקורבנות למשך כמה חודשים.
ומהו אותו חוק? ובכן החוק למניעת הטרדה מאיימת הוא חוק חדש יסית, ונועד להשלים "חור" במערכת הנורמטיבית שלנו. אנשים אשר לעיתים מסיבות לגמרי מוצדקות "מתלבשים על אחרים" ולא נותנים מנוח. אין מדובר בד"כ בעבריינים פליליים, אין מדובר בד"כ אנשים מסוכנים, אלא מדובר על-פי רוב באנשים פגועים, בצדק או שלא בצדק, עם נטיות אובססיביות, הממררים את החיים לאחרים.
החוק הזה בא להקל על הקורבנות לכאורה (העותרים) מחד-גיסא, ומאידך נועד להציל את המטרידים לכאורה (המשיבים) מפני עצמם כי הוא מרחיק אותם מקורבנותיהם בצו "רך" ומונע הידרדרות אשר עלולה גם להפוך לאלימה ומסוכנת, לעיתים גם בגלל קצה גבול הסבל של ה"קורבן".
החוק אינו מטיל כתם פלילי על המשיב, הדיון והצו מהווים בעצם תמרור אזהרה לפני הליכים פלילים, ואנשים נורמטיביים אשר נכנסו לאיזה LOOP רגשי בנוגע למישהו, מבינים היטב את המסר (ואם לא הם אז בני משפחותיהם), ובולמים עצמם מאותה נקודה ואילך.
וכמו כל פטיש, יש המשתמשים בו לנעיצת מסמרים, ויש המפספסים את ראש המסמר ונותנים ואחד בומבה באצבע. בואו נבחן את היישום של החוק הזה לעניין מנהיגי CRIME MINISTER שאת פרטיהם פרסם בנו של ראש הממשלה באינטרנט, במטרה שגולשים יפגינו על-יד ביתם, או לכל מטרה אחרת אשר נראתה על-ידי העותרים כפתח להטרדה מאיימת.
האם מנהיגי המפגינים הם אנשי ציבור? האם ככאלה הם עדיין מוגנים פני ארגון מחאות ליד ביתם, כולל שימוש באינטרנט לשם כך? היכן חופש הביטוי? ומנגד, האם כל מי שמארגן מחאה נגד ראש הממשלה חייב להבין שאלה סוף חייו הפרטיים? האם אין בכך אפקט מצנן חריף מידי לחופש הביטוי ולחופש המחאה? האם כל מארגן מחאה מצוי חייב לחשוף את עצמו ואת משפחתו לביקורת כמו ראש הממשלה ובני משפחתו הפעילים עמו בעבודתו הפוליטית?
אני אישית סבור שהנושא מצריך עיון מעמיק, אך בית המשפט החליט, ומשהחליט בית המשפט, בואו נבדוק את השלכות ההחלטה.
ההפגנות מול ביתו של ראש הממשלה הן ללא ספק, בהיבט סובייקטיבי אישי של ראש הממשלה, משפחתו ושכניו, הטרדה מאיימת, אפילו ברמת החשיפה לאלימות האישית (שם השכנים חשופים יותר עקב אבטחת ראש הממשלה), היבטים היגייניים, קקי פה ושם, קורונה, רעש חסימות וכיו"ב.
כל עוד ההפגנות הן חוקיות, ראש הממשלה ושכניו יכולים בד"כ לקפוץ עד הגג, אך כל יום בשעה מסוימת עם הכרזת ההפגנה כהתכנסות בלתי חוקית, הופכת ההפגנה להיות כאמור בלתי חוקית, הופכים המפגינים המתבצרים ומנהיגיהם להיות עבריינים, המשטרה מתקשה להפעיל נגדם אמצעים פליליים, היא חוששת שבתי משפט לא ירשיעו, אך מה על עתירות של הנפגעים על-פי החוק להטרדה מאיימת?
נכנסתי לדף הפייסבוק של CRIME MINISTER. לא ראיתי שם כל קריאה בולטת למפגינים לפעול אך ורק על-פי חוק. נהפוך הוא. בדף הבית תמונה של מפגינים פורעי חוק המתבצרים מול השפריצר של המשטרה, כלומר יש כאן עידוד מראש למפגינים להטריד את ראש הממשלה ובני ביתו, להטריד וליצור תחושת איום בקרב השכנים, מחוץ לשעות הרישיון, על-ידי יצירת פרובוקציות ועימות מתוכננים ויזומים מראש על-ידי המנהיגים מול השוטרים והרי לנו הטרדה מאיימת פר אקסלנס, אתגר למערכת המשפט, וכעת, כאשר יש כבר תקדים, האתגר הזה יהיה הרבה יותר פשוט.

תאריך:  07/08/2020   |   עודכן:  07/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החוק למניעת הטרדה מאיימת - בומרנג
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
האם וכיצד מתכוונים שופטיו של נתניהו ליישם את פסק דין יששכרוב משנת 2006 כלפי טענותיו הצפויות של נתניהו להגנה מן הצדק
ציפי לידר
המרוץ של לפיד לראשות הממשלה - רטוריקה חפה מהישגים    מחסני חשמל -המחיר נמוך מדי? ממש לא    ולקינוח בקטנה
עמנואל בן-סבו
מציאות מרכבת זו שבה יד ימין מושכת משמאל ויד שמאל מושכת מימין, בתווך התרופפות האימון עד אובדנו בהנהגה, אינה מאפשרת משילות, ואינה מאפשרת ניהול משברים, היות שהכל נמדד במושגי כן בנימין נתניהו, לא בנימין נתניהו
דן מרגלית
לינדנשטראוס הקים את המדור למלחמה בטרור השחיתות במערכת הציבורית ומינה את יעקב בורובסקי לעמוד בראשו, ומן המהלך הזה ובזכות עדותו של החשב הכללי ירון זליכה נמתחו החוטים אשר הוכיחו כי אהוד אולמרט עבריין פלילי
אורי שרגיל
המסקנות המתבקשות ברורות גם הפעם, בכל פעם... השאלה, האם ניתן לנצח את הטרור? הפכה משנית, מעין סרח-עודף, כי היא לא באמת על סדר-היום. הטרור אינו מיועד להביס צבאות ומדינות, אלא לשבש את הווייתם ככל שניתן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il