X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
גם בתי הספר הבריטיים היוקרתיים מושפעים

איטון והרו לומדים כיצד לשרוד

אקונומיסט מספר על התאמות הכרחיות, התועלת שבהרחבת הפעילות בחו"ל, החששות מקריסה והמעבר להוראה מקוונת בכמה מבתי הספר הידועים בעולם
▪  ▪  ▪
הרו. 4,200 תלמידים בחו"ל [צילום: ברנרד ברנס]

כאשר 560 התלמידים בפנימיית Strathallan באנגליה יחזרו אליה בחודש הבא, הם יגלו שהיא השתנתה: חומם ייבדק מדי בוקר, שיעורים בריחוק חברתי יתקיימו במחשבים ניידים ומערכת תעקוב אחריהם בהפסקות. הסיבה, כמובן: הקורונה. לבית ספר זה, לבני 18-9, יש כסף ומרחבים שמאפשרים לו לנקוט באמצעים אלו, אך לא בטוח שבתי ספר פרטיים אחרים במדינה יעמדו בשינויים הנדרשים – בשוק שהחל להשתנות עוד לפני המגיפה, כותב אקונומיסט.
6.5% מתלמידי בריטניה לומדים בבתי ספר פרטיים. כמה מהם מדווחים על התעניינות גוברת מצד הורים שלא היו מרוצים מהלימוד-מרחוק בבתי הספר הציבוריים בזמן הסגר; בבתי הספר הפרטיים למדו יותר באותה תקופה. אבל למרות זאת, רבים מהם עלולים להיות בצרות בקרוב. בענף חוששים, שעד 30% מהם עלולים לקרוס בשנים הקרובות. ירידה בשכר הלימוד ונפילה בגיוס תלמידים זרים עלולים לחייב סגירות ומיזוגים. חלקם השקיעו במבנים יקרים כדי למשוך תלמידים; כולם העלו בספטמבר שעבר ב-43% את הפרשות המעסיק לקרנות הפנסיה של המורים.
בראש סדר העדיפות של פנימיות רבות עומד הצורך להבטיח שתלמידים מסין והונג-קונג יוכלו להמשיך ללמוד בהן. הללו מהווים 43% מכלל התלמידים הזרים ו-22% מתוך כלל התלמידים. מאות בתי ספר ארגנו טיסות מיוחדות בחברות תעופה סיניות, וחלקם הקדישו מבנים לצורך בידוד התלמידים עם הגעתם. אבל המתח הפוליטי הגובר בין לונדון לבייג'ינג עלול לגבות מחיר. סין אינה מהססת להשתמש בחינוך ככלי פוליטי: היא אסרה ללמוד בטייוואן והזהירה את התלמידים להתרחק מאוסטרליה (שם יש 160,000 תלמידים סינים ב-12,000 בתי ספר). מן הצד השני, ייתכן שהמתח הגובר בהונג-קונג יעודד הורים מן המחוז לשלוח את ילדיהם לבריטניה.
בתי ספר פרטיים בארה"ב משכו תשומת לב כאשר הבטיחו להיפתח בצורה מלאה בשנת הלימודים הקרובה, בעוד בתי ספר ציבוריים שכנים מתכננים פתיחה חלקית בלבד או לימודים מרחוק לפחות עד ראשית 2021. אקונומיסט מסביר, שהדבר נובע בחלקו מכך שיש להם יותר משאבים, פחות פיקוח ממשלתי ופחות עובדים מאורגנים מאשר בתי הספר הציבוריים. והם גם מרגישים חובה להיפתח, כי הלימוד הפרונטלי הוא דרך לייחד אותם מבתי הספר האחרים.
ההגנה הטובה יותר מפני הפגיעה הכלכלית של הקורונה היא הגיוון וההיקף של בתי הספר הפרטיים הבריטיים, ממשיך אקונומיסט. כמה מבתי הספר היוקרתיים הפכו לפני שנים לבינלאומיים, עם קמפוסים ברחבי העולם. ב-20 השנים האחרונות נכנסו בתי ספר דוברי אנגלית בעוצמה לשוק שהיקפו 55 מיליארד דולר בשנה, בעיקר בסין ובמזרח התיכון, והקימו שותפויות במדינות אלו. הרו – בית הספר בו למד וינסטון צ'רצ'יל ואשר שכר הלימוד בו הוא 42,000 ליש"ט לשנה – פתח סניף ראשון בבנגקוק ב-1998; אשתקד היו לו 4,200 תלמידים בתאילנד, הונג-קונג וסין, והוא מתכנן לפתוח השנה עוד חמש שלוחות בסין. מספר התלמידים בחו"ל של חלק מבתי הספר הבריטיים עולה על מספרם של אלו שבבריטניה.
עדיין מדובר בבתי ספר יקרים, שהקורונה עלולה לפגוע משמעותית בלימודים בהם בשנה הקרובה, ולכן הם מתנסים בשיטות חדשות לגמרי. הרו ישיק בחודש הבא מערכת לימודים שלמה און-ליין לבני 18-16, שהייתה בהכנה עוד לפני המגיפה. בתי ספר נוספים שוקלים מערכות דומות, שיאפשרו להם לתפוס נתח שוק חדש: הורים המעוניינים בחינוך בריטי בעל-שם, אך אינם יכולים או אינם רוצים לשלוח את ילדיהם לבתי ספר פיזיים בבריטניה.
קולג' איטון – ממנו יצאו 20 ראשי ממשלה בריטים – החל להציע בקיץ הנוכחי שיעורים אינטרנטיים חינם לתלמידים בבתי ספר ציבוריים. לדברי בית הספר, "הדבר הנכון כעת הוא לחלוק את עושרנו, משאבינו והניסיון שלנו". גם הרו יפתח את שעריו ליותר תלמידים, אם כי עדיין למי שהפרוטה מצויה בכיסי הוריהם – 15,000 ליש"ט לשנה. כמו בענפים אחרים, ייתכן שבתי הספר הפרטיים הבריטיים – אלו שישרדו – ימצאו הזדמנויות חדשות בעולם שאחרי הקורונה.

תאריך:  05/08/20   |   עודכן:  05/08/20
+השתתפות עציר בדיון טלפוני תצריך אישור חריג
23:55 05/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר המשפטים והשר לבט"פ יוסמכו להכריז יחד על הגבלה מלאה או חלקית של השתתפות עצורים ואסירים בדיונים בבית המשפט ונקבעה סמכות לביטול ההכרזות בכל עת ע"י ועדת החוקה  ▪  לא תתאפשר השתתפות בדיון באמצעות הטלפון בלבד אלא במקרים חריגים ביותר  ▪  ישראל ביתנו והרשימה המשותפת: חוק אנטי דמוקרטי

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+השמיים צפויים להיפתח ב-16 באוגוסט
22:04 05/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, שר הבריאות יולי אלדשטיין, ושר החוץ גבי אשכנזי, הוסמכו לקדם את מתווה פתיחת השמים החל ב-16.8  ▪  רגב: "נפעל ליישום המתווה ולשמירת התעופה הישראלית"

המראות בעוד 11 ימים [צילום: משה שי/פלאש 90]
המטרה: תנועה בנמל התעופה בן גוריון [צילום: אריאל שליט/AP]
+מאז חצות אמש אובחנו 1,060 נשאי קורונה חדשים
21:30 05/08/20  |  איציק וולף

מאז חצות אמש אובחנו בישראל 1,060 נשאי קורונה חדשים. מניין המתים מקורונה בישראל עלה באחד ועומד על 565 מתים.

+רשות המסים האריכה מועד בקשת מענקי סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה
17:34 05/08/20  |  איציק וולף

רשות המסים הודיעה על מתן ארכה להגשת בקשות למענקי סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה (פעימה שנייה) עד 17.8.2020 (במקום 7.8.2020).
ארכה זו מתייחסת גם לעצמאים שמחזור פעילותם בשנת 2019 היה עד 300 אלף שקל, שיכולים להגיש בקשה לתוספת מענק (פעימה שלישית) כבר בעת הגשת הבקשה לפעימה השנייה.

+מחלוקת בעניין הגבלות הקורונה על בתי כנסת
16:04 05/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הבריאות אדלשטיין על הטענות לאפליית בתי כנסת: "מנסים להגיע לקריטריון אחיד"  ▪  ההחלטה על חגי תשרי תתקבל בקרוב  ▪  יו"ר ועדת החוקה: "נשמת אפה של היהדות היא התפילות בבתי הכנסת ועולם התורה והישיבות"

[צילום: דוברות הכנסת]
השר אדלשטיין והיו"ר אשר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
חברת התעופה השביתה את פעילותה באפריל בשל הקורונה    הגיעה להסדר עם נושיה בהיקף של 1.6 מיליארד דולר ומבקשת את הגנת בית המשפט
איתמר לוין
אמריקנים רבים נדרשים לשלם אלפי דולרים תמורת טיפולים בקורונה, בשל פרצות בחוק הקיים - אך הקונגרס אינו ממהר לתקן אותו, מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
בטווח הקצר המכה קשה וברורה: לחברות התעופה, ליצרני המטוסים ולשדות התעופה    אובדן ההכנסות וההפסדים עד סוף 2021 יגיעו למאות מיליארדי דולרים    התחזית החיובית: חברות יתייעלו, החזקות שבהן יגדילו את נתח השוק שלהן ותתרחב ההצטיידות במטוסים ידידותיים לסביבה
מירב ארד
מעסיקים בתחום התעשיה והחקלאות יורשו לקזז עד 528 שקלים משכר העובד בגין עלות המגורים    בענף הבנייה לא יורשה המעסיק לקזז משכרו של העובד    לרשות העובדים יעמוד קו ייעודי שפתח משרד העבודה לצורך תלונות
רפאל בוכניק
מחקרים סוציולוגיים מצביעים כי קמפיינים מתוכננים של דיסאינפורמציה דרבנו מצבים של כאוס והציתו סנטימנט אנטי-ממשלתי במוקדים חברתיים, לעיתים עד כדי שכנוע השראתי ליציאה לרחובות ואימוץ מאפיינים של התנהגות אלימה וקרימינלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il