X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מציאות מרכבת זו שבה יד ימין מושכת משמאל ויד שמאל מושכת מימין, בתווך התרופפות האימון עד אובדנו בהנהגה, אינה מאפשרת משילות, ואינה מאפשרת ניהול משברים, היות שהכל נמדד במושגי כן בנימין נתניהו, לא בנימין נתניהו
▪  ▪  ▪
מי ישורנו [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

הנאומים האחרונים של צמרת ההנהגה הפוליטית, ראשי מפלגות השלטון, ראשי האופוזיציה ורסיסי מפלגות המקרטעות ונעות בין החרדה להימחק לבין התקווה ששום דבר לא יקרה, מעידות על דבר אחד, הבחירות כבר כאן.
היה משהו מתעתע בכינונה של ממשלה זו. נדמה היה שהשיח הפוגעני, האלים, גס הרוח יפנה את מקומו לשיח מתון יותר. הקמת מטה הפיוס זרעה תקווה, הזורע רוח סופה יקצור, נדמה כי ביטוי זה כמו נוצר במיוחד למציאות זו, מציאות אשר בה טרם הוקם מטה הפיוס המובטח. במקומו הוגבהו חומות האיבה, המחלוקת, השנאה, יד איש ברעהו. מחולות הפלגנות מחוללים שמות באריג הישראלי הנפרם מיום ליום.
החיבורים המנוגדים היו אמורים ליצור שקט, קצת שקט, על-מנת להתחיל לטפל בשסעים המתרחבים בחברה הישראלית. קצת שקט, כדי להיאבק במגיפת הקורונה. מעט שקט, כדי לפעול בנחישות למען האזרחים הכורעים תחת הנטל הכלכלי. שקט לא היה, את מקומו תפסו הדמגוגיה, הפופוליזם, דפוס ההאשמה שקנה לו שביתה בציבוריות הישראלית. התקווה שהרע מכל כבר מאחורינו התפוגגה כמעט כמו צונאמי הבטחות הבחירות, נגוזו ואינם.
מציאות מרכבת זו שבה יד ימין מושכת משמאל ויד שמאל מושכת מימין, בתווך התרופפות האימון עד אובדנו בהנהגה, אינה מאפשרת משילות, ואינה מאפשרת ניהול משברים, היות שהכל נמדד במושגי כן בנימין נתניהו, לא בנימין נתניהו, כן הגוש הזה לא הגוש הזה. אבן הבוחן של המציאות הישראלית נסדקה ועל סף התפוררות. הכל מתחלק במציאות העכשווית לפי המחנות ולא לפי העניין. אמור שחור אומר לבן, תקבע טמא אקבע טהור, תכריע אסור אכריע מותר. וכך מוצאת מדינת ישראל בעת הכלכלית הקשה הזו, בעת הביטחונית המורכבת הזו, בעת הבריאותית הלא נודעת מול שוקת שבורה של הנהגה העסוקה בעצמה, בענייני אגו, ושרידות. הנהגה חפה ממטרתה, הובלת והנהגת עם ישראל להישגים בכל תחומי החיים לשביעות רצון אזרחיה. בימים אלה נשמעת תחת כל עץ רענן ויבש, המילה בחירות, מילת האיום אשר זוהרה התעמעם.
הליכה לבחירות בעת הזו אינה מבטיחה הכרעה. מצבו של ראש הממשלה העסוק בענייני המדינה הרבים והמורכבים לצד ניהול משפטו שלושה ימים בשבוע, אינו מבטיח את בחירתו מחדש. בלוק הימין נסדק מאוד, מפלגת ימינה שגורשה על-ידי ראש הממשלה מהקואליציה הבהירה שלא תתמוך עוד בבלוק וכי עידן החתמות הנאמנות תם. כחול לבן מתנדנדת בין מספר מנדטים זוגי ללא זוגי, יש עתיד וגרורותיה בשמאל אינם יכולים ליצור בלוק אלטרנטיבי והרשימה המשותפת עם אביגדור ליברמן שוב יהיו סרח עודף מכל כיוון. ועל אף ניתוח זה ולמרות ריח הבחירות המרחף באוויר יש מי שמשתעשעים עדיין ברעיון העוועים להכניס את מדינת ישראל לסחרחרה שאת תוצאותיה מי יישורנו.
מנהיגי הקואליציה חייבים, אם אכן ישראל לפני הכל, להתכנס שוב, לפעול לצמצום מספר השרים, ביטול סגני השרים, להחליט שהלהבות החורכות שורפות את כולם ולהתחיל לפעול למען אזרחי ישראל, למען האתגרים העצומים העומדים לפניהם, ישראל לא זקוקה לבחירות, ישראל זקוקה להנהגה ראויה.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  06/08/2020   |   עודכן:  06/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
לינדנשטראוס הקים את המדור למלחמה בטרור השחיתות במערכת הציבורית ומינה את יעקב בורובסקי לעמוד בראשו, ומן המהלך הזה ובזכות עדותו של החשב הכללי ירון זליכה נמתחו החוטים אשר הוכיחו כי אהוד אולמרט עבריין פלילי
אורי שרגיל
המסקנות המתבקשות ברורות גם הפעם, בכל פעם... השאלה, האם ניתן לנצח את הטרור? הפכה משנית, מעין סרח-עודף, כי היא לא באמת על סדר-היום. הטרור אינו מיועד להביס צבאות ומדינות, אלא לשבש את הווייתם ככל שניתן
דן מרגלית
היום זעקו תומכיו ברמלה "מוות לשמאלנים", וביבי שנוכח במקום לא ראה ולא שמע    אלא מה? הוא שמע? תמיד אינו רואה ואינו שומע
מנחם רהט
עוד כזב שמחנה השמאל חוזר עליו שוב ושוב, כשהאמת ממש הפוכה: מספר הרוצחים שהגיעו מערוגות השמאל, עולה עשרת מונים על מספר העשבים השוטים מימין    כך מהנדסים תודעה וממציאים נראטיב כוזב
אורי שרגיל
שרת החינוך לשעבר לימור לבנת הודיעה שרוע לב בלבד מאפיין את ההתנגדות להצגת דגל לבנון על בניין עיריית ת"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il