X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השיטות של מוזס, הגרסאות של לפיד והדורסנות חסרת המעצורים של המשטרה והפרקליטות: מה למדנו מהגילויים האחרונים בתיקי נתניהו
▪  ▪  ▪
נוני מוזס [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מבול הגילויים האחרונים מתוך החקירות בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו - ואין הכוונה לפאשקעווילים שגיא פלג ושות' מדקלמים בשליחות מדליפיהם העבריינים לכאורה - מאששים כי עסקינן בפוטש פוליטי מובהק במסווה משפטי, בניין קלפים רעוע ונטול ראיות אמת בעלות משקל.
כך למשל מתברר מתמלילי חקירות תיק 2000 - השיחות בין ארנון מוזס לנתניהו - כי מדובר במקרה מובהק של סחיטה באיומים כלפי נתניהו. במסגרת חקירת התיק מסר יועצו הכלכלי של ארנון מילצ'ן, רו"ח זאב פלדמן, עדות שלא ניתן להגדירה אלא כמצמררת. לפיה, מוזס איים לכאורה על נתניהו כי אם בתוך 48 שעות לא יגרום רה"מ לכך שאיל ההון לארי אליסון ירכוש ממנו את ידיעות אחרונות, יהיו לכך השלכות קשות. הכוונה, כפי שהעיד פלדמן, היא לפרסום שלילי על נתניהו ו/או מי מבני משפחתו. בתמליל שיחה שהתקיימה ביניהם נאמר לנתניהו כי כל מה שעושה שלדון אדלסון בישראל היום, "מבחינתי ביבי, זה אתה... מה שקורה בהתנגשות בינו לביני, אתה אוכל אותה".
מילצ'ן סיפר בעדותו כי לאחר שסיפר למוזס שאדלסון מתכוון להכפיל את תפוצת ישראל היום בסופי שבוע, אמר לו מוזס: "תגיד לו שאפסיק להתקיף את ביבי ושרה באותו מינון, אם הוא יוותר על סוף השבוע ולא יגביר את התפוצה".
הנה כי כן, לנגד עיני חוקרי המשטרה וצמרת הפרקליטות, לרבות אביחי מנדלבליט ושי ניצן, נפרסת הזוועה בהתגלמותה: ראש ממשלת ישראל נסחט על-ידי המו"ל והבעלים של מה שהיה אז העיתון החזק במדינה, אך היועמ"ש חיבר כתב חשדות דווקא נגד נתניהו, לפיו בהתנהלותו יש משום עבירה של מרמה והפרת אמונים. כל זאת משום שלא ניתק מגע עם הסחטן והבריון. דומה הדבר למקרה בו בעל חוב סוחט את החייב בדרישה לקבל ריבית נשך, וכתב אישום בסיוע לסחיטה באיומים מוגש דווקא נגד הנסחט.
לא יכול להיות תרחיש מובהק יותר של אכיפת חוק בררנית מאשר התרחיש הנ"ל, המוכיח חתירה חסרת מעצורים של הפרקליטות להפליל את נתניהו ויהי מה, יהיו התירוצים חסרי יסוד ונלעגים ככל שיהיו.
תמונה לא פחות מטרידה עולה מתיק 1000, "המשקאות והסיגרים". על-פי כתב החשדות מדובר במרמה והפרת אמונים מצד נתניהו, היות שסייע לכאורה למילצ'ן לקבל אשרת כניסה לארה"ב בתמורה למשקאות ולסיגרים שסיפק לו. יש להבהיר כי בעקבות כתבה ב"עובדה" לפיה פעל מילצ'ן בחשאי בסוגיית מיזם הגרעין הישראלי, סירבו שלטונות ארה"ב לחדש את אשרת הכניסה שלו בחשד שהוא סוכן ישראלי.
נתניהו כפר מכל וכל שביקש את חידוש אשרת הכניסה עבור מילצ'ן בפגישה עם שר החוץ ג'ון קרי, וטען כי הבהיר לקרי כי מילצ'ן אינו עוסק זה שנים רבות בענייני ביטחון. לפיכך, קבע נתניהו כי מילצ'ן אינו סוכן ישראלי, וזה שנים ארוכות שאין לו כל מעורבות בתוכנית הגרעין. נתניהו גם הדגיש בחקירתו כי בשל שירותיו הרבים של מילצ'ן עבור ישראל בעבר, בענייני ביטחון רגישים ביותר, וכמי שממונה אישית על השירותים החשאיים, חובה הייתה עליו להבהיר את אשר הבהיר לקרי. עוד הדגיש נתניהו כי נהג כך גם לגבי מאיר דגן, שכיהן בעבר כראש המוסד, ולגבי עוזי ארד, בעבר ראש המל"ל. בעדות שנגבתה מיובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר, הוא אישר את גרסת נתניהו והבהיר כי אין מדובר בפעולה חריגה, אלא באינטרס מובהק של מדינת ישראל.
מילצ'ן בעדותו הבהיר שלא זו בלבד שאשרת הכניסה שלו לא חודשה בזכות הבהרת נתניהו, אלא חרף פנייתו של ראש הממשלה: "תשעה חודשים התהליך הזה לקח. אז אל תגיד לי שביבי סידר לי ויזה. עם כל הכבוד, למרות ביבי קיבלתי ויזה, וגם לא קרי ולא שפירו (אז שגריר ארה"ב בישראל - י"ש) - אלא משרד לביטחון המולדת בדקו אותי מא' ועד ת'".
החוקר שואל: "אתה אומר שנתניהו לא עזר לך בעניין הזה בכלל?". ומילצ'ן משיב: "ממש לא". והוא מוסיף: "אני אומר לך עכשיו, למרות נתניהו". החוקר שואל: "מדוע למרות?". ומילצ'ן משיב: "לא הייתה אהבה גדולה בין אובמה לנתניהו".
למותר יהיה להכביר מילים כי לא נעשה כל ניסיון לאמת או לסתור את גרסת נתניהו על-ידי בקשת התייחסות מצד קרי והשגריר שפירו לגרסתו. חרף זאת, לא נמנע היועמ"ש מלייחס לנתניהו עבירת מרמה והפרת אמונים, דבר המוכיח שוב את חוסר המעצורים הגמור המאפיין את הפוטש להדחתו.
סוגיה נוספת שנחשפה לאחרונה מתיק 1000 קשורה ליאיר לפיד, ששוב נחשף בחוסר אמינות, שלא לומר ברמייה. על-פי כתב החשדות, בגין הסיגרים והמשקאות שקיבל ממילצ'ן, ניסה נתניהו לסייע לו בהארכת תקופת הפטור לתושב חוזר על תשלום מיסים מעסקיו בחו"ל מ-10 ל-20 שנה, וזאת באמצעות פנייה לשר האוצר לפיד. על-פי גרסת נתניהו, כל שביקש מלפיד מתמצה בכך שהדרג המקצועי יבדוק את הסוגיה מן ההיבט העקרוני ויגבש את עמדתו.
לפיד, שנחקר בעניין, מסר בהודעה לציבור כי כאשר מילצ'ן פנה אליו, הוא "זרק אותו מכל המדרגות". אולם בחקירתו במשטרה הודה לפיד כי בסוגיית בקשת הטבות המס קיים עם מילצ'ן שלוש פגישות. האחת בביתו של מילצ'ן, השנייה בביתו של לפיד, בה נכח גם פרקליטו של מילצ'ן פנחס רובין, והשלישית, אף היא בביתו של לפיד, בה נכח גם ג'יימס פאקר. בכל הפגישות דנו הנוכחים בבקשה באופן מעמיק. וראה זה פלא, באף אחת מהן מילצ'ן ו/או מי מהנוכחים האחרים לא "הושלך מכל המדרגות". זאת ועוד - כל הפגישות הנ"ל לא התקיימו בכוונת מכוון במשרד האוצר אלא בבתים פרטיים, ובאופן בלתי מפתיע, אין זכר לאף אחת מהן ביומנו של לפיד.
לפיד ומילצ'ן חברים משנת תשנ"ד (1994), ובתקופה מסוימת לפיד גם עבד בשכר עבור מילצ'ן. בתו של מילצ'ן, אלינור, סייעה כספית ללפיד בהקמת "יש עתיד". כך שלפיד היה מצוי בניגוד עניינים מובהק ואסור היה לו לעסוק בענייניו של מילצ'ן, קל וחומר לגבי הטבות מס בהיקף של עשרות אם לא מאות מיליוני דולרים. לפיד מודע היטב לאיסור זה, ולכן שיקר במצח נחושה כשטען כי השליך את מילצ'ן מכל המדרגות.
חרף כל המפורט לעיל, על-פי כתב החשדות, נתניהו - שכל אשר עשה מסתכם בפנייה לשר האוצר על-מנת שיבדוק את הסוגיה מן ההיבט העקרוני עם הדרג המקצועי - הוא שנחשד במרמה והפרת אמונים. ואילו לפיד, שמעשיו חמורים עשרות מונים והוא כאמור גם ניסה להסתירם, לא נחקר אפילו באזהרה. שוב לפנינו אימות מלא לדבריו של נתניהו לפיהם: "אם זה לא ביבי, לא חוקרים".

תאריך:  11/08/2020   |   עודכן:  11/08/2020
+לפיד: ההתקפה של נתניהו על מנדלבליט - מחושבת
18:51 11/08/20  |  עידן יוסף

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד בטוויטר: "ההתקפה של נתניהו על מנדלבליט אינה מטורפת, היא מחושבת. זה עוד נסיון של נתניהו להסיט את השיח הציבורי מהעובדה שהוא נכשל כשלון גמור בניהול כלכלת הקורונה. לפי כל המדדים הבינלאומיים הממשלה שלו היא הממשלה שניהלה את המשבר הכלכלי הכי גרוע בעולם. שום מכתב היסטרי לא ישנה את זה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סחיטות ושקרים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צודק בהרבה מן הדברים ל"ת
ישראבלוף  |  11/08/20 11:29
2
יישר כוח, עו"ד שפטל
עמעד  |  11/08/20 12:00
3
לא נותר לביבי אלא להוכיח
הירונימוס  |  11/08/20 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
עידן יוסף
בכיכר רבין הוצב מיצג מחאה של האמן איתי זלאיט ובו נראה נתניהו סועד מול שולחן ערוך, כשלפניו עוגה בצורת דגל המדינה    המארגנים: המיצג נועד לעורר את המתנדנדים לצאת ולהפגין נגדו
עידן יוסף
לוין אומר כי ההסתה החמורה לרצח ראש הממשלה נתניהו ולפגיעה בבני משפחתו מחייבת תגובה נחרצת מצד היועץ המשפטי ופרקליט המדינה    "למנוע מגורמים קיצונים את ניצול המצב לרעה לשם יצירת אנרכיה"
עידן יוסף
בשיחה שהתקיימה בין השר לביטחון הפנים לניצב דורון ידיד, נשמע אוחנה אומר שהוא מעוניין "לאתגר", כלשונו, את פסיקת בג"ץ ותוהה "למה אנחנו לא אוסרים את הדבר הזה?"    ה"פתרון" שמציג מפקד המחוז: אנו מחלקים יותר דוחות על אי-עטיית מסכות בהפגנה מאשר במחאות אחרות    מהמשטרה נמסר: אנו מבצעים אכיפה של חובת עטיית מסכה במרחב הציבורי גם במחאות, ללא משוא פנים
איתמר לוין
מעלה את החשש שנתן מיליקובסקי, בן-דודו של ראש הממשלה, העניק לו טובת הנאה בדמות מימון הגנתה של שרה נתניהו בסך 270,000 דולר - בלא לקבל את אישור ועדת ההיתרים    נתניהו הצהיר ב-90% מהכסף שקיבל ממיליקובסקי הופנה להגנת רעייתו    טרם החזיר את הסיגריות והחליפות שקיבל מספנסר פרטרידג'
יואב יצחק
ראש הממשלה ובאי-כוחו מתכננים לבקש מבית המשפט לקיים דיון בבקשה שתוגש למחיקת כתב האישום נגד נתניהו מחמת הגנה מן הצדק    הטענה המרכזית: אישי ציבור רבים קיבלו מתנות ו/או פעלו תוך ניגוד עניינים חמור מזה המיוחס לנתניהו, ולא נחקרו ולא הועמדו לדין    אחד העיקריים שבהם: היועמ"ש אביחי מנדלבליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il