X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בשעה טובה, עוד הסכם שלום לישראל עם מדינה ערבית באזור. הפעם מדובר בכללי משחק שונים – הדדיות מלאה בין הצדדים; שלום תמורת שלום ישראל ממשיכה להחזיק ב"ערבות הביצוע" וזהו הישג יוצא דופן. ככל שתצטרפנה מדינות נוספות, יחלשו הפלשתינים ותגדל ההסתברות לסיפוח; אלא אם יתפתחו תנאים לסוג של פדרציה אזורית
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

דומני שהיום מותר "לשחרר" מעט, לנשום עמוק ולחוש תחושת הקלה בהשוואה לימים האפרוריים הרבים של השבועות האחרונים - ה"קוסם" עשה זאת שוב. טוב, אולי לא ממש קוסם, אבל בוודאי מדינאי משכמו ומעלה, בכיר מדינאי ישראל כיום ומהגדולים שקמו לה בשנות העצמאות של "הבית השלישי".
הבשורה על הסכם שלום עם איחוד האמירויות במפרץ הפרסי, היא בשורה שחובה לברך עליה; זו פריצת דרך מדינית בעלת פוטנציאל אזורי אדיר. היא הישג עצום למדינת-ישראל וצעד קריטי לקראת ברית אזורית נרחבת, שתשנה את הגיאו-אסטרטגיה של המזרח התיכון ואת המציאות במרחב המזרחי של אגן הים התיכון. איחוד האמירויות הוכיחה גם בעבר פתיחות ונכונות לשיתופי פעולה עם ישראל, אולם אלה היו חסויים. וכמו בהסכמים קודמים עם מדינות קרובות ורחוקות, התרחשויות דרמטיות בדרך כלל אינן פורצות לפתע בבחינת יש מאין. הן "מתבשלות" במשך תקופה ממושכת למדי, עד שמגיע הרגע בו היקף השינויים הנסיבתיים והאמון ההדדי בין הצדדים, מבשילים לכלל הסכם גלוי ומוצהר.
אם מותר להיות אופטימיים מעט יותר לאור ההישג, ובהנחה שהמדינות שהוזכרו ע"י ראש הממשלה נתניהו - השושבין המובהק של מהלך זה - בדיווחו לציבור, מדובר בתהליך מתגלגל, שעתיד "לגרור" לתוכו מדינות נוספות מהמפרץ הפרסי, את סעודיה ואת סודן. מי שאוהב סימבוליקה, יכול לראות בצירוף מתהווה זה את "הסכם הסהר ההפוך" של מערב-ודרום-מערב המזרח התיכון - מענה לחתירתה של אירן להשתלטות על אזור "הסהר הפורה" המוכר מהעבר. זהו מענה אסטרטגי חשוב לא פחות, מול שאיפות ההתפשטות של טורקיה לעבר האגן הצפון מזרחי של הים התיכון - מרחב שדות הנפט, שבו מצויים גם השדות הגדולים של ישראל.
יציאתה של ארה"ב מהמזרח התיכון, או צימצום משמעותי של נוכחותה הפיסית בו, היא עובדה בהתהוות. בראייה אסטרטגית נכונה, הצליח נתניהו לחבר בצורה טובה ומוצלחת את כל המדינות שיושפעו מיציאה זו, לרבות ישראל, אל ארה"ב, ליצירת ברית פרו-אמריקנית חדשה, שתייצב את המציאות הפוליטית והביטחונית של האזור, בעולם הרב-קוטבי המתגבש מחדש. במהלכים אלה סינתז את הדבק המשותף לכולם ועתה הוא, אנחנו וכל השותפים האחרים, עתידים לצאת נשכרים מהמהלך. נכון שזו תחילת הדרך הפורמלית, וההתחלה איטית וקשה למימוש, באשר היא מחייבת שינוי דיסקטים סימולטני אצל כל השותפים ותאום זמנים מדויק לביצוע הצעד המאחד, בטרם יחשפו מלוא משמעויותיו.
יחסיו המיוחדים של נתניהו עם טראמפ, איפשרו את המהלך כולו על כל התמרונים והשינויים שהתחוללו בו במהלך השנתיים לערך של התגבשותו. יכולותיו המיוחדות של נתניהו בתחום יחסי החוץ, נחשפות כאן פעם נוספת במלואן, ומהוות תשתית חשובה להבטחת המשכו המוצלח של המהלך ההיסטורי. אני מעריך שהעם בישראל, חרף לחציו וכעסו על מספר שגיאות שעשו נתניהו וממשלתו בטיפולם במשבר הקורונה מיד לאחר פריצתו, ידע להבחין בפוטנציאל הגנוז באיש וביכולותיו, ישקלל נכון את הצירוף ויניח לו לקדם מהלכים אלה ואחרים עד השלמת עיצובם לכדי מציאות חדשה.
שיתוף פעולה אסטרטגי עם "המיפרציות" ומדינות מתונות נוספות, עתיד לחולל גם את השינוי המושגי בציבורים ערביים רחבים באזור, שראו בישראל במוצהר מדינת אויב. שינויים אלה חשובים לא פחות מהסכמים פורמליים בין המדינות. הסכמי העבר עם מצרים וירדן לא חוללו זאת, באשר שליטיהן נמנעו בכוונת מכוון מקשרים נורמליים המקובלים בין מדינות השרויות במצב שלום. סיבה מרכזית אחת הייתה חששם של השליטים מפני תסיסה רחבה באוכלוסיותיהם וסיבה שניה - הפעלת לחץ על ישראל להיכנע לגחמות הפוליטיות הפלשתיניות, שמטרת-העל שלהן הייתה ונותרה "ביטול תוצאות הנכבה" של 1948. דומה שכיום מרבית שליטי המדינות הערביות מבינים שתביעות אלה חסרות שחר וחסרות סיכוי, ועל-רקע התהוותה של מציאות גיאופוליטית וגיאו-אסטרטגית חדשה באזור, החליטו להעדיף את האינטרסים שלהן על פני "הסולידריות" המוצהרת והעקרה עם התנועה הלאומית הפלשתינית המאובנת.
על-פי התבטאויות הבאות מאיחוד האמירויות ומדינות אחרות באזור, ברור שפריצת הדרך הנוכחית היא שינוי מהותי ולא סמנטי או חלקי. רק כך יש ויהיה לתהליך זה ערך אמיתי ומשמעותי עבור כולם. פירוש הדבר הוא שיתופי פעולה כלכליים, תעשייתיים, אסטרטגיים, ביטחוניים שוטפים, ותחבורתיים - במילים פשוטות: סוג זה של שת"פים יביא לכלל מיצוי את העובדה שבין אזרחי ישראל מצויים רבים שהם יוצאי מדינות המזרח התיכון או צאצאיהם, שאמונים על התרבות המקומית ועל השפה הערבית, ומכאן תתאפשר גם פריחה מחודשת של השילוב בין שתי תרבויות עתיקות אלה, לטובת כולם.
מציאות זו מחזקת את הצורך להציב את ישראל כשותפה אזורית, בצורה ברורה, אמיצה ומוצקה, על היסודות היהודיים היחודיים שלה. לא בכדי לנגח, אלא בכדי להבטיח שהשיתוף איננו מושתת על "פטה-מורגנה", אלא על הבנת היסודות הקיומיים שלו. כך תובן טוב יותר חשיבותו של חוק הלאום, דווקא לקראת עתיד משותף כזה.
טראמפ, אף הוא ללא ספק השושבין הגדול של שורת המהלכים שהביאונו עד היום. נראה שלא טעה כאשר הגדיר את נתניהו "כמדינאי גדול" ואפשר מאוד שדווקא משום שסבר כך, הסכים ללכת עימו כברת דרך ארוכה ולהתגמש בה בנושאים שונים על-פי בקשת או עצת נתניהו. מסתבר שהשיתוף והאמון הזה עבדו ועובדים. ארה"ב היא עדיין המעצמה העולמית מספר אחת, אבל גם בפניה עומדים אתגרים גדולים - פנימיים וחיצוניים - וגם היא תזדקק לבני ברית באזורים שונים של העולם; טראמפ וציוותו מבינים זאת היטב. ב"עסקת החבילה" האזורית צריכים אזרחי ישראל לזכור שמדובר בשותפות, אבל לא בסימטריה. מוטיב יסודי בגישה האמריקנית הוא האימרה של טראמפ:"AMERICA FIRST", והוא מכוון לכן.
לזכותו של נתניהו, חרף מצבו הלחוץ בארץ בחודשים האחרונים, יאמר, שלא שכח פרק זה במשנה הריאל-פוליטית, כאשר קיבל את עמדת טראמפ בעניין אי-יישומה של התוכנית לספח חלקים מאיו"ש כבר לפני חודשים וגם לאחרונה, ערב הבחירות בארה"ב. ברור שארה"ב מבקשת למנוע כשל של הרגע האחרון ביישום היוזמה המדינית החדשה-ישנה. כמו-כן, סביר שלפי ההערכה האמריקנית, טקס חתימה בבית הלבן על הסכם שלום נוסף ויוצא דופן עם מדינה ערבית שאינה גובלת בישראל, ללא תנאים והגבלות, לפני הבחירות בארה"ב, הוא תרומה חשובה להצלחתו של הנשיא בבחירות נוב' 2020. לאור תמיכתו של הנשיא בנו, יהיה זה
בלתי סביר בעליל ואפילו מסוכן לעתיד, לא להיענות לבקשה זו חרף משמעויותיה העקרוניות.
בקונטקסט הכללי של האירוע, חשוב לזכור את מהלכיו הנבונים של בן-גוריון, אשר בנה ואימץ בפועל תוכנית שלבים ישראלית להקמת המדינה היהודית בארץ ישראל: קבלת תוכנית החלוקה, הרחבת הגבולות במלחמת השחרור, שיחרור ירושלים, הרחבה נוספת של הגבולות במלחמת ששת הימים וביסוס אסטרטגי. הסכם שלום אמיתי ראשון עם מצרים, בתמורה לפירוז סיני - ויתור על שטח בתמורה לתקדים היסטורי ויצירת עומק אסטרטגי באמצעות פירוז קבוע של שטחים ריבוניים של הצד השני...), סיפוח רמת הגולן והמשך השליטה באיו"ש, ועתה הגעה להסכם שלום נוסף על בסיס הדדיות.
ברור שמתנגדי הסיפוח "עולצים" כיום, משום שאין ביניהם אפילו מדינאי אחד לרפואה. אולם, כל עוד ישראל ממשיכה להחזיק באיו"ש ולשלוט בשטח, תוכנית הסיפוח כמהלך פורמלי היא עניין של שעות וימים, ולהערכתי, בזכות חשיבותו הלאומית, בוא יבוא.
מהלך משלים אחד חסר בדברים שמסר אתמול נתניהו לציבור והוא החלת החוק הישראלי על כל הישראלים החיים בשטחי איו"ש ללא יוצא מן הכלל - כלומר: סיפוח האנשים מבלי לספח לפי שעה את הטריטוריה, או לוותר על שליטה כלשהי בה. אם להתבסס על הדברים שאמר בעת הצגת ההסכם, אני סבור שימצא את שעת הכושר לממש גם זאת.
אחד המבחנים החשובים של ההסכם הוא כמובן מבחן הביצוע, וכאן חשוב מאוד גורם הזמן - פעולה החלטית ומהירה. לאור העובדה שאיחוד האמירויות היא מדינה עשירה שגם בה פועמת רוח החידוש, החדשנות והקידום הכלכלי, בתהליך מימוש משותף מוצלח ואפקטיבי, טמון פוטנציאל חשוב לעתיד ולהמשכים עם מדינות נוספות.
ישראל ממוקמת בנקודה אסטרטגית מבחינת בלימת ההתפשטות של אירן וטורקיה לעבר הים התיכון, המפרץ הפרסי מזרח אפריקה וצְפונה. שיתופי הפעולה שטיפח נתניהו עם יוון, קפריסין ואיטליה (ואולי גם מלטה) הופכים אותה לחוליה מקשרת בין גוש המדינות המתונות ופרו-אמריקניות של מערב המזרח התיכון לאלו של דרום מזרח אירופה. גוש פוליטי-כלכלי מסוג זה, עם הסדרים מקיפים בתחומי הסחר (למשל: שוק משותף מסוג כלשהו), התחבורה, הבריאות, התעסוקה ועוד - הוא "בוננזה" אמיתית, היה ויצא לפועל. אני משוכנע שפוטנציאל זה לא נעלם מעיני נתניהו, אבל אחרי ההסכם עם אחוד האמירויות, הוא יוצא בפעם הראשונה מתחום החזון האוטופי לתחום התוכניות המעשיות.
קשה עדיין להעריך את האימפקט המלא של ההסכם על הציבור הישראלי, על מאזן הכוחות הפוליטיים הפנימי ועל השינוי שיחול בתהליכים הפנימיים שהיו בעיצומם ערב פרסומו - קואליציה, בחירות חדשות, ראורגניזציה פוליטית ועוד. ברור שמצב הרוח הציבורי, לפחות חלקו הגלוי, המדווח והמדוברר היה שפוף; לדעתי לא בצדק. קשיים - כן, אווירת קטסטרופה - בפירוש לא. "מחלות האופי הלאומי" שלנו שהפכו קושי זמני לתמריץ אבסורדי לנבואות זעם וחורבן, טעונות הסתכלות מעמיקה וטיפול בתחום מדעי הנפש. בפריצת דרך מדינית בשיעור כזה טמון סיכוי אדיר לעתיד, אם נשכיל לנצלו תוך השתחררות מהמניה-דפרסיה שכפתה עלינו התקשורת. בפוטנציאל זה כלולה גם שעת כושר להאצת המאמץ להגברת העלייה. זו תמצית הציונות והייתה תמיד מנוף חזק מאוד ליצירת צמיחה במשק. וצמיחה היא המקור החשוב ביותר לאמצעים שיידרשו מצד אחד לשיקום מושכל של הענפים שנפגעו מהמגיפה ומצד שני לחדשים שיביאו ליצירת מקומות עבודה מתקדמים ולפיתוח שירותי שיווק, תשתיות, סחר, ותיזוז כוח עבודה בתוך המרחב האזורי וגם אל מחוצה לו.
נתניהו מספיק מנוסה בכדי להבין, לזכור ולהפעיל את מנוף הסיפוח, לכשייווצרו הנסיבות הנוחות לכך; הוא הדין בכל מנהיג ישראלי ציוני משוחרר מכבלי תוכנית החלוקה של 1947. להערכתי, אם לא תחול תזוזה ממשית אצל הפלשתינים - עם אבו מאזן או בלעדיו - יווצרו שוב תנאים מתאימים לסיפוח חד-צדדי. אם ינסו הפלשתינים להפעיל אלימות - כנ"ל. אם יתחולל שינוי ממשי ברשות הפלשתינית - כנ"ל. הסדר הכולל סיפוח שטחים אסטרטגיים תואם לאינטרס הישראלי ועשוי לקום בעקבות שינויים בירדן; ואז סביר שיקרה בתמיכה ערבית, אמריקנית או שתיהן. מה שחשוב בכל מקרה, הוא שנותק הקשר בין הסדר לתשלום מראש עבורו, ובין תשלום בחומר עבור הסדר שתרומת הצד השני בו, היא הצהרתית בעיקרה. ישראל נותרה הפעם כשהיא ממשיכה להחזיק בקלפי המיקוח "החומריים".
קיימת אליה בשמחה הנוכחית, אך גם קוץ בה: רמת הניהול וטיב השירות הציבורי שלנו - לוקים בחסר, בלשון המעטה. דומני שנתניהו אינו בנוי נפשית להתמודדות עם משימה זו, אבל חשוב שיפנים את ממדיה, חומרתה ומידת הדחיפות בה יש להיערך ולהתמודד עימה. המלצתי היא: מינוי סגן ראש ממשלה ("פרויקטור" בכיר מאוד) לארגון וניהול המשק הלאומי - ציבורי ופרטי: חקיקה, ארגון, הכשרה, רמת תפוקה, חיסול ביורוקרטיה וטיוב מרחיק לכת של שיטות ניהול ובקרה, הכל בהתבסס על מערכות תיקשוב ועיבוד נתונים שופרא ד'שופרא. זוהי שעת הזדמנות שאין להחמיצה.

תאריך:  16/08/2020   |   עודכן:  16/08/2020
+המופתי של ירושלים: אזרחי איחוד האמירויות לא יורשו להתפלל בהר-הבית
00:14 17/08/20  |  עידן יוסף

‏המופתי הראשי של ירושלים ושל הרשות הפלשתינית, שייח' מוחמד חוסיין, פרסם פסק הקובע כי אסור לאזרחי איחוד האמירויות להתפלל במסגד אל-אקצה שבהר-הבית, בעקבות ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות.

+תאגיד ענק באמירויות החל לקדם חבילות תיירות עם חברות תעופה ישראליות
22:51 16/08/20  |  עידן יוסף

תאגיד הענק באמירויות "אל-חבתור" החל לקדם חבילות תיירות עם חברות תעופה ישראליות. התאגיד של המיליארדר המקומי, חלף אל-חבתור מחזיק בכמה מלונות בנסיכות. אל-חבתור היה מהראשונים שם שקרא לנרמול היחסים עם ישראל. לפי גורם בכיר בתאגיד ההסכם עם ישראל מאפשר לממש את הפוטנציאל התיירותי והכלכלי הגדול בין המדינות (כאן חדשות).

+נתניהו רומז: ריבונות לא תביא לביטול ההסכם
19:52 16/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

על הסכמים נוספים עם מדינות ערביות: "המעגל יתרחב, הסכר נפרץ"  ▪  מתעקש שלא ויתר על הריבונות אלא השהה אותה לבקשת האמריקנים ותוקף את ראשי המתנחלים:  ▪  על הממשלה בראשותו: "מניח שלולא הקורונה, הדבר הזה היה מתפרק"

נתניהו בהכרזה על ההסכם המסתמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו: מנהיגי ערב לא מוכנים להיות בני ערובה בידי הפלשתינים
19:29 16/08/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו בראיון לפוקס ניוז: "עשינו היסטוריה ושינינו את ההיסטוריה. השלום הזה שינה את המצב בין שתי כלכלות חזקות מאוד בעולם שנלחמות נגד אירן. זה טוב לשלום, לשגשוג ולעולם. זה טוב לישראל ולעולם. אני מכיר הרבה מנהיגים בעולם הערבי שמתנגדים להסכם המסוכן עם אירן. הרבה מדינות במזרח התיכון שראו את ישראל כאויב רואות אותה היום כבעלת ברית.
"אני מדבר עם מנהיגים ממדינות ערב והם לא מוכנים להיות בני ערובה בידי הפלשתינים אלא לפתח ולקדם את עצמם. אנחנו יכולים לעשות דברים גדולים יחד. אם תתן לפלשתינים וטו בין ישראל לבין העולם הערבי זה לא יקרה. כי הם רוצים דברים שאנחנו לא יכולים לתת. אני חושב שאם נתקדם עם העולם הערבי נתקדם עם הפלשתינים באופן מציאותי יותר. זהו הסכם השלישי בעולם בין ישראל למדינות ערב. זה דוקטרינת נתניהו - שלום מתוך עוצמה ושלום תמורת שלום".

+ראש מועצת שומרון: נתניהו אימץ רטוריקה של שמאל קיצוני
18:26 16/08/20  |  עידן יוסף

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון מגיב למתקפתו של נתניהו על ראשי ההתיישבות ואומר כי ראש הממשלה שנכשל כשלון מחפיר ומביך ונמנע מלקיים את ההבטחה המרכזית שלו בשלוש מערכות הבחירות שהביאו לו את הניצחון בהן - החלת הריבונות על כל הישובים ביהודה ושומרון, מוסיף חטא על פשע ומאמץ את הרטוריקה של השמאל הקיצוני, שמאשימה את ההתיישבות בכל דבר שזז באיזור.
"ראש הממשלה שעכשיו תוקף אותנו הוא זה שרדף אחרינו לפני הבחירות והשתמש בנו כדי להעביר את המסר שהביא לו את הנצחון: ריבונות מלאה על כל הישובים ביהודה ושומרון. הוא לא אמר מדינת טרור בלב הארץ. הוא לא אמר להחיל ריבונות רק על הישובים שהשמאל רוצה שיישארו בשליטת ישראל ואת השאר להשאיר בחוץ הוא אמר ריבונות מלאה. ראש הממשלה השתמש בראשי ההתיישבות וזרק אותנו. ראש הממשלה הונה אותנו והונה את כל הציבור במדינת ישראל".
דגן קרא לנתניהו: "במקום לעסוק בספינים ובהאשמות שווא ובדמגוגיה, תתעשת. החל את הריבונות המלאה עם ארצות הברית או בלי ארצות הברית, על זה נבחרת וזה מה שיציל את שארית האמון שנותרה בציבור אוהבי ארץ ישראל במנהיגותך. אם הריבונות לא תוחל וראש הממשלה ימשיך בספינים ובתרגילים הללו ראש הממשלה עלול לאבד את האמון של המחנה הלאומי ולאבד את השלטון".

+ראש מועצת בנימין לנתניהו: אל תנסה להפוך אותנו כעת להזויים
18:13 16/08/20  |  עידן יוסף

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אומר בתגובה לדברי ראש הממשלה בגלי צה"ל כי נתניהו מטעה את הציבור: "כשעמדת בנתב"ג ובבקעת הירדן הבטחת ריבונות בלי מדינה פלשתינית. אנחנו מקווים שהתכוונת לזה. קראנו לך כל העת להחיל ריבונות נכונה ולא ריבונות עם מדינה פלשתינית שתסכן את עתידה של מדינת ישראל. אם רצית לקדם ריבונות עם מדינה פלשתינית, טוב שגנזת אותה וטוב שנאבקנו בכך, רק חבל שלא אמרת זאת לציבור הישראלי. אל תנסה להפוך אותנו כעת להזויים".

+מהיום ניתן להתקשר ישירות לאמירויות
14:37 16/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

איחוד האמירויות הסירה את החסמים שמנעו קווי תקשורת ישירים בינה לבין ישראל  ▪  שר החוץ אשכנזי שוחח עם עמיתו מהאמירויות והשניים קבעו להיפגש בקרוב

אפשר להתקשר לדובאי [צילום: טים רקמן]
+זה הזמן של הימין להתאחד
11:03 16/08/20  |  יעקב ברדוגו   |   לרשימה המלאה

דרכי הפעולה של הימין הממלכתי החדש פרושות לפנינו: חתירה לנורמליזציה עם העולם הערבי, שיתופי פעולה אסטרטגיים וכלכליים, הכרה ערבית בקיומה של ישראל ובצרכים הביטחוניים שלה, פתרון שיכלול ריבונות ישראלית בבקעה ובחלק משטחי יהודה ושומרון - והכי חשוב, בלי קורבנות שלום

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ויהי ערב ויהי בוקר - הסכם אברהם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איך אמר הטכסי דרייבר הזה
הירונימוס  |  16/08/20 12:35
 
- ביב שופכין, נותר ביב שופכין,
רפי לאופרט  |  16/08/20 13:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יעקב ברדוגו
דרכי הפעולה של הימין הממלכתי החדש פרושות לפנינו: חתירה לנורמליזציה עם העולם הערבי, שיתופי פעולה אסטרטגיים וכלכליים, הכרה ערבית בקיומה של ישראל ובצרכים הביטחוניים שלה, פתרון שיכלול ריבונות ישראלית בבקעה ובחלק משטחי יהודה ושומרון - והכי חשוב, בלי קורבנות שלום
יוני בן-מנחם
הסכם הנורמלזיציה בין ישראל לאיחוד האמירויות משפר את מעמדה האסטרטגי והבינלאומי של ישראל ומהווה מהלומה חזקה לרש"פ ולאירן ומחזק את מעמד ישראל כמעצמה אזורית    ההסכם מבסס את נוסחה "שלום תמורת שלום", בידודה המדיני של הרש"פ גובר וההסכם יביא להצטרפות גלויה של מדינות ערביות ואיסלאמיות לתהליך השלום עם ישראל
איציק וולף
משרד החוץ הטורקי טוען שאיחוד האמירויות בגדה בפלשתינים ושלפלשתינים יש זכות להגיב בעוצמה על ההסכם המסתמן עם ישראל    טהרן כינתה את ההסכם 'תקיעת סכין בגבם של הפלשתינים'    שר החוץ של האמירויות: מעודד מתגובות חיוביות בבירות חשובות בעולם
איציק וולף
הנשיא האמריקני שיבח את ישראל על הויתור מצידה על החלת הריבונות ביהודה ובשומרון תמורת הסכם מדיני עם איחוד האמירויות    "זה ויתור גדול מצד ישראל, ואני חושב שזה ויתור חכם"
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה ממשרדו בירושלים בהכרזה על הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות [כ"ג באב תש"ף, 13.08.2020]
רשימות נוספות
נתניהו: לראשונה - שלום תמורת שלום  /  איציק וולף
נורמליזציה עם האמירויות, לא יהיה סיפוח  /  איציק וולף
אזעקות בגליל המערבי בשל התרעת שווא  /  עידן יוסף
נס לבנוני בתל אביב  /  יוסי אחימאיר
מסיכה בחוף שארם א-שייח  /  יורם שוייצר, אופיר וינטר, תומר פדלון
מי יעצב את ההרתעה בלבנון  /  אורנה מזרחי, יורם שוייצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il