X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההפגנה נגד "תאגיד השידור הממלכתי", להורדת התוכנית "היהודים באים", הייתה כמעין "שחרור קיטור" להורדת המחאה האמיתית, שהייתה צריכה להחרים ולהפסיק את התמיכה בערוץ הממלכתי הזה, שמשדר תוכנית הנוגדת והמעליבה קרוב ל-97 אחוז מהאוכלוסייה הישראלית רזין דרזין
▪  ▪  ▪
הפגנה מול משרדי תאגיד כאן נגד הסדרה היהודים באים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שנים לא מעטות "מככבת" הסירה "היהודים באים". במדינה אחרת בעולם היא הייתה יורדת לאחר מספר חודשים. למעשה היא איננה רק נגד העם היהודי מבחינה דתית, אלא שהיא מוצגת גם כנגד כל אמונה בקב"ה ובקדושי התנ"ך, שגם מוסלמים, דרוזים ונוצרים סוגדים להם. הסדרה הזו פוגעת גם בדמויות חילוניות והופכת אותם לפריצים ולפרוצות. הסדרה הזו היא אב יסוד של ניבולי פה שצריך להרחיק ממנו כל אדם תרבותי באשר הוא. הסדרה הזו מייצגת פחות משלוש אחוז מאזרחי ישראל, על כל שדרותיהם האתניות והדתיות. ומי מממן את סדרת הסדום הזו? כל שאר 97 אחוז נפגעיה.
היא מוצגת לראווה ב"ערוץ הראשון", זה המסופסד מכספי משלם המיסים. אילו היא הייתה מוצגת בערוץ מסחרי אולי אפשר היה לדבר על "חופש הפרט", אבל כאן היא מממונת על-ידי משלמי המיסים שלה, שהם עיקר הנפגעים ממנה. ביום שני ( ה-17 לאוגוסט 2020) נערכה סוף כל סוף הפגנה מול בנייני ה"ערוץ הראשון", כנגד התוכנית. אבל כאן נשאלת השאלה המוזרה: מדוע לקח לכול כך הרבה נפגעים כל כך הרבה זמן לצאת נגד תוכנית אנטי אמונתית שקופה, שבמדינות האיסלאם והנצרות גם יחד היא לא הייתה בכלל מועלת? אז הנה התשובה האמיתית בשורות הבאות, והיא איננה קונספירטיבית כלל וכלל, אלא ממידע ישיר ממש.
הפוך על הפוך
"הערוץ הראשון" הוא כוח תקשורתי אדיר. לתוכנית הזו היו אמורים להתנגד בעיקר חרדים ודתיים, אך בעיקר הפוליטיקאים החרדים, שבכול זאת חוששים מהתקשורת החילונית. אבל בגלל החשש שלהם הם לא חשבו כלל לצאת למלחמה אמיתית, שהרי אם הפגיעה איננה בכיסם (במישרין או בעקיפין, אם הפגיעה איננה בגיוס בניהם, ואם הפגיעה איננה במובילות ובשררה שלהם, אזי, מדוע שיעשו מעשה שיסכן אותם, ועוד כאשר חקירות משטרה צולבות עלולות להמתין להם אח"כ? מלחמה אמיתית נגד התוכנית הזו, מצד החרדים והדתיים, הייתה צריכה להתנהל בהחרמתם של הפוליקאים והרבנים מלגשת ולהתראיין בערוץ הזה, תוך קריאה לציבור שלהם לעשות זאת.
לחרדים יש את ועדת הכספים של הפרלמנט הישראלי, שח"כ משה גפני מ"יהדות התורה" עומד בראשה. זוהי ועדה משמעותית לעצור את תקציבי הענק למנבלי הפה ולפוגעים בדמויות ההוד וההיסטוריה שלנו, אבל שנים לא מעטות הכל היה שקט, ולא רק בגלל שלמשה גפני אין טלוויזיה בבית. גם גב' מירי רגב - "שרת תרבות" למשך ארבע שנות קדנציה, הייתה בשקט מופתי מול התוכנית, למרות שקולה נגד "שונאי המסורת" הדהד שוב ושוב. והנה כאן, ממש בהישג ידה לסגור את התוכנית הזו מתוך משרדה ממש, היא פשוט החרישה. שהרי גם היא הייתה והינה "צרכנית תקשורת" בכול מאודה.
הנושא הזה לא עלה בפרלמנט הישראלי, החרדים המעטים שראו את התוכנית עברו לסדר היום באופן מיידי, לאחר שהקיאו ממנה, ואצל הציבור הדתי לאומי, זה שברובו רואה טלוויזיה, התוכנית הזו בקושי הוציאה מהם כמה מילים נגד יוצרי ושחקני התוכנית. כולם היו עסוקים בעניינים נגד הפלשתינים, בקרבות לטובת נתניהו ונגד השמאל, במלחמה בעד ונגד גיוס החרדים לצבא ובעוד נושאים מרכזיים לא מעטים. אבל "גפרור קטן" שהוצת לפני כמה שבועות הביא להפגנה הזו - נגד ה"ערוץ הראשון", שהיא בעצם "הפגנת הקבורה" של הנושא כולו.
לפני מספר שבועות, וגם לאחר שכבר כתבתי נגד כל מה שמתרחש בתוכנית הזו (גם באתר הזה...), החלטתי לפנות לחבר "מועצת הרבנות הראשית לישראל" כדי שהעניין לא ירד מסדר היום. טענתי כלפי הלה כי אם "הרבנות הראשית לישראל" הייתה יוצאת במחאה והחרמה נגד הערוץ הזה הרי שהתוכנית הייתה יורדת מזמן. הרב המדובר חפץ היה לראות את התוכנית הזו לפני שיגיב בעניין הזה ויתקשר מול הממסד התקשורתי. ואז, לאחר כמה שיחות עימי, הוא התיישב עם רעייתו לצפות בתוכנית. עשר דקות בלבד הספיקו לזוג הדתי, שאיננו מן "החרדים הרדיקליים", לכבות את הטלוויזיה, ובמיוחד בהוראת הרעייה.
השניים התקשרו אלי וטענו כי אין להם יותר יכולת נפשית לצפות בתוכנית. הרב עצמו ביקש ממני מכתב מנומק, שאותו הוא הבטיח להעביר "גבוה יותר", בעד הורדת התוכנית מהמסכים. עשיתי זאת וכתבתי לו מכתב כזה ובו לא דיברתי רק על עוגמת הנפש החרדית והדתית, אלא בכלל על עוגמת הנפש של הציבור הישראלי כולו, על לאומיו ועדותיו, נגד המשך תוכנית הסחי הזו, ונגד ביזויים של קדושי עולם, ואף של דמויות היסטוריות ישראליות בכלל, והפיכתם בתוכנית לריקים ופוחזים, עד כדי דרגת זנות ממש. הרב כתב בעצמו מכתב ל"רשות השידור" וגם למשרד החינוך וקבל נגד התוכנית הזו ועל פגיעתה. למכתבו הוא צירף את מכתבי כחומר רקע לתלונתו. התלונה עשתה את שלה. אומנם ה"הערוץ הראשון" לא הוריד את התוכנית אבל משרד החינוך החליט לא לכלול עוד את התוכנית הזו ברשימת תוכניות הטלוויזיה המועברות ללימוד בבתי הספר.
מצד אחד שמחתי על ההצלחה הזו אך מנגד פשוט נדהמתי. כיצד היה לאנשי משרד החינוך העוז הזה, במשך שנים, להעביר לתלמידים תוכנית המבזה את הקב"ה, את קודשי ישראל ואת שאר הדתות ואת דמותם של מנהיגים היסטוריים ישראלים מהשורה הראשונה, ועוד בתוספת ניבולי פה שלא נשמעים כל יום במקומותינו?! מסתבר שרמת השיפוט במשרדי החינוך, אך גם התרבות, נמצאת מתחת למינוס הנמוך ביותר של המוסר. הסערה הקטנה הזו העירה "דובים מתרדמתם". ה"ערוץ הראשון" פחד שהכדור עלול להתגלגל קדימה. מנגד, הפוליטיקאים הבכירים - ממפלגות הליכוד ו"כחול לבן" ועד החרדים והדתיים, העדיפו אף הם לקבור את העניין כ"קבורת חמור" ולא להסתבך עם "ענקי התקשורת". וכך עלה הרעיון "לשחרר קיטור" על-ידי "הפגנת מחאה" כביכול, ושאחריה יבוא ה"דום - שתיקה". זו הייתה ההפגנה שקוימה ביום שני האחרון מול בנייני "תאגיד השידור הממלכתי".
"קבורת חמור"
ההפגנה הזו אורגנה על-ידי ארגון אנונימי בשם "אופק", שמאחוריו עמד ארגון "הידברות" המשמש זרוע חילונית בתוך הרחוב החרדי, ובין השאר הם משווקים לחרדים טלויזיות וסרטים אסורים, שלא על דעת רבים מגדולי ישראל. לעצרת הזו לא הגיעו בכירי הרבנים והפוליטיקאים החרדים והדתיים אלא מהשורה השנייה והשלישית שלה. בעצרות מלחמה ממשיות נראים בשורה הראשונה גדולי תורה כהגר"ש כהן - יו"ר "מועצת חכמי התורה" של שס, הגר"ר אלבז, הגר"ח קנייאבסקי ואחרים ולידם ראשי הפוליטיקאים החרדים כאריה דרעי, יעקב נח ליצמן ומשה גפני. אבל כאן נאמו יצחק פינדרוס - הח"כ המתנדנד של "יהדות התורה", הח"כים בוסו ואבוטבול, מתחתית רשימת ש"ס, ח"כ שלמה קרעי, מהשורה השנייה עד השלישית של הליכוד, ורק מטעם הציבור הדתי-לאומי הופיע בכיר יותר כח"כ בצלאל סמורי'ץ.
אבל הרבנים הבכירים של הציבור הזה נעדרו, כדי לא לעורר יותר מדי גלים. גם עו"ד איתמר בן גביר - האיש היחיד שבית המשפט העליון אישר את "כשרותו" מטעם הכנהיסטים לכהן כפרלמנטר ישראלי, היה עוד "ברווז צבעוני" למחאת ההשתקה האפורה הזו וצביעתה בצבעים דתיים, חרדים ולאומנים מדי, כדי להפכה בציבור לסקטוריאלית ושולית. התוכנית הזו לא תרד כי מי שמוריד תוכניות באמת ו"יושב על המשבר" פשוט ברח מהמערכה תמורת המשך סיקור תקשורתי נאות. אבל מה שירד באמת תהיה המחאה. דמויות אנונימיות כזמיר כהן, צדיקוב, קרעי ואחרים הם חלק מהממסד הישראלי, החפץ ב"סטאטוס קוו", והם ידעו לנתב את המחאה הזו לפח האשפה של המחאות בישראל.
שונאי הדת בתוך המאבק הפנימי - יהודי
שאלה לא קטנה מנקרת בכול זאת בעניין הזכות ה"סאטירית" להשפיל את היהדות בעיקר, אך גם את המנהיגים הישראלים החילוניים, ואילו במקרים של ביזוי דתות אחרות (כאיסלאם והנצרות למשל) הרי שהממסד הישראלי והשיפוטי נוקטים ביד חזקה יותר נגד המבזים. הסיבה לכך איננה דווקא באהדת האיסלאם והנצרות על-ידי הממסד הישראלי, ואפילו לא בידי השמאל. כל כנופיית ה"סטיריקנים" רואה לעצמה את המלחמה ביהדות וביהודים השונים ממנה, משום היותם יהודים, וכוונתם, ובעיקר של אנשי השמאל, לנער מעל החברה הישראלית-יהודית, כל רבב של מסורת יהודית. אין להם אהדה מיוחדת לאסלם ולנצרות או למיעוטים בארץ, והם דווקא שמחים שהללו ימשיכו במסורתם כדי שהם, אנשי השמאל וה"ליבראליזם", ימשיכו לשדר עליונות אתנית. אבל מי שמפריע לאנשי השוליים הללו הם המסורת ורוב היהודים, שאותם הזויים חפצים לשנות תרבותית ולרוקנם, חס ושלום, מערכי ומתרבות העבר. ואיפה "הרבנות הראשית לישראל" בעניין המחאה הזו? חבריה וראשיה נחבאים במקלטים של הממסד החילוני...

תאריך:  20/08/2020   |   עודכן:  20/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא רק היהודים באים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר חשוב, שראוי שייקרא ע"י
מנחם עמיר  |  21/08/20 09:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
עידן יוסף
בניגוד להפגנות בבלפור שהועברו בשידורים חיים ארוכים, נמנעו בכאן חדשות מלדווח על ההפגנה נגד תוכנית הדגל "היהודים באים", ונמנעו מאזכורה גם במהדורות החדשות ברדיו ובדיגיטל    זה לא מנע מההמונים להגיע ולמחות נגד מה שהוגדר כגיעה בקודשי ישראל
יצחק דנון
הארגון: קובלנץ אינו מוסמך להוריד את תוכניתם של קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל, ההחלטה פוגעת בזכויות העובדים ונוגדת התבטאויות קודמות של המנכ"ל בזכות התוכנית
איציק וולף
רב אלוף אביב כוכבי פנה לשר הביטחון וביקש ממנו להוציא מאחריות צה"ל את תחנת הרדיו הפועלת מיפו - לסגור אותה או לאזרח אותה לחלוטין    בימין הפוליטי מברכים: בדמוקרטיה מתוקנת אין מקום לתחנת רדיו צבאית
יצחק דנון
הבכיר לשעבר ברשות השידור טוען, כי כתב התקשורת של דה-מארקר פרסם דיבה נגדו וכי אף התגאה בכך שהצליח להוביל להדחתו מן הרשות
חיים משגב
התאגיד מתנהל בידי פונקציונרים שעושים בו כאוות נפשם. עובדיו, רובם ככולם, הם מאנשי שלומם של מנהליו. המנכ"ל הוא כל-יכול. המועצה הציבורית שהוקמה בחוק, חסרת יכולת מולו. אין בתאגיד דבר שעונה על הדרישות בחוק; מה שמסביר את הרייטינג הנמוך להחריד של השידור הציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il