X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מאחר שהביטוי "בלפור" משמש היום ככינוי לביבי וב"ב, ראוי לשנות את שם הרחוב, באופן זמני כמובן, מ"בלפור" ל"בלופר"! אולי זה יועיל למתנחלים וחסידים שוטים לפקוח עין
▪  ▪  ▪
מטוס מסוג F-35 [צילום: AP/Rick Bowmer]

רבות נכתב על ההסכם החדש בין איחוד האמירויות לבין ישראל. בצד השבחים שהורעפו על בנימין נתניהו נמתחה ביקורת על ההסכמה (המוכחשת על-ידי נתניהו) להימנע מסיפוחי שטחים, למגינת לבם של המתנחלים שהולכו על-ידו שולל מבחירות לבחירות. כך היה מאז ומעולם למאמינים במשיחי השקר, ואם נתניהו אינו משיח הרי באמנות השקר אין לו מתחרים.
אלא שגם המתלהבים מההסכם קבלו מקלחת קרה (כמו מ"מכתזית" לפיזור הפגנות בהפגנות מול מצודת בלפור), כאשר הובהר להם כי במחשכים ניתן אור ירוק, ככל שטראמפ זקוק לאור כזה מנתניהו כשהוא, טראמפ, ערב בחירות ונלחם באבטלה (ופחות בקורונה) ופועל להרחבת היצור והיצוא, ולמכר אותם מטוסים מתקדמים לאיחוד האמירויות בכסף מלא.
המתנגדים לעסקת המטוסים של ארה"ב טוענים בצדק כי מכר מטוסים כאלו לאמירויות תהווה ראשיתו של "מדרון חלקלק" ותצדיק דרישה של מדינות ערביות אחרות לקבל אותם מטוסים ולהצטייד בהם, ובכך תופר העליונות הצבאית, והעיקר האווירית של ישראל.
כאמור נתניהו הכחיש מתן אור ירוק כזה, אך הן לא מכבר גם הכחיש את מתן הסכמתו בשם ישראל, ומבלי להיוועץ באיש, לרבות שר הביטחון, הרמטכ"ל ומפקד חיל-הים, לאספקת צוללות מתקדמות למצרים, עד שהקנצלר מרקל אישית חשפה את השקרים של נתניהו.
כואב הלב שאדם כה מוכשר הינו שקרן ולא אמין, והוא מצטיין בשקריו אפילו בין הפוליטיקאים הקטנוניים לסוגיהם. קמצנותו, רדיפתו האינסופית אחרי כסף, כבוד וכח מעבירה אותו על דעתו. בתוך כל פעולה של נתניהו מתגלה "ביבי", מין ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד. ניתוח פסיכולוגי או פסיכיאטרי, והפעם לא ע"י פסיכולוגית ילדים ביתית, היה מועיל מאוד לו ולכל עם ישראל.
אולם הבה נחזור לאותה עסקת מטוסי 35-f למדינות המפרץ. אומנם אין חשש, בטווח הנראה לעיין, שמטוסים של האמירויות יתמודדו עם טייסינו אולם הסכנה הנוספת, מעבר לרחבת התפוצה של מטוסים אלו, היא שהמטוסים יפלו בידי משטר עוין. כבר היו דברים מעולם. אזכיר רק אי-אלו מהם: באביב יחסינו עם אירן סיפקה ארה"ב לארצו של השאח הפרסי את מיטב כלי-הנשק, גם ישראל מכרה לא מעט נשק ואמצעים צבאיים לאירן. והנה תוך יממות מספר נפל שלטון השאח ועל אירן השתלט חומייני וכל מאגרי הנשק, והמטוסים המתקדמים, נפלו בחיקו כביצים עזובות. כך קרה גם במצריים כאשר האחים המוסלמים השתלטו על השלטון, ושוב כל הנשק האמריקני המשוכלל שסיפקה ארה"ב נפלה בידיהם. בדרך נס לא התמשך שלטונם עד שהגנרל א-סיסי תפס את השלטון.
אנו רואים שהמועמדת הטבעית לקבל מטוסים כאלו מיד אחרי איחוד האמירויות, אם לא קודם, היא סעודיה. גם ממלכה עשירה זו ספגה לא מעט זעזועים פנימיים בתוך המשפחה הענפה של המלוכה, מצד התארגנויות פנימיות שהממלכה הצליחה בינתיים להתמודד עמן, אולם חולשתה ידועה, ראינו זאת בהתקפה הפראית אך המדויקת של אירן, משטחי הכותים בתימן, על מתקני הנפט הסעודיים שלא היו מוגנים וסעודיה לא הגיבה צבאית על תקיפה חמורה זו. וכמו בהתנפלות צְבוֹעִים היא עלולה להיטרף ולהיאכל בעודה חיה. גם במפרץ יש כרגע שקט אך יש רמזים לסערה. ככל הידוע בבחריין יש רוב שיעי, שכבר התקומם והשליט הסוני של בחריין נזקק לעזרת כוח מבחוץ כדי להשתלט על המרד.
ארה"ב אינה מקפידה די על סודותיה ועל יסודות עוצמתה. הנה כך גנבה פקיסטן את סודות האטום מארה"ב ובעזרתה האדיבה הצטיידו גם קוריאה הצפונית בנשק גרעיני וכך גם פעלה הודו להשגת נשק זה.. ורק בדרך נס יצא קדאפי הלובי מהמרוץ, אך עירק וסוריה כבר היוו בדרך להצטייד בנשק נורא זה.
הצטיידות מדינות נוספות, ובעיקר במזרח התיכון, בכלי נשק מתקדמים גורעת ותגרע מההרתעה הישראלי, שגם כך לא נותר ממנה הרבה, כאשר מדינתנו מתקשה להתמודד עם ארגוני טרור רצחניים כמו חיזבאללה וחמאס, וכאשר צה"ל ויתר על עקרונות ההתקפה והעברת הלחימה לשטח האויב ובמקום זאת נוקט במגננה (גם בלתי מספקת), בהפצצת מתקנים ריקים של האויב ובקניית שקט יחסי וזמני בשוחד כספי נסיכות קטר, ולא רק בכסף זה.
"כיפת ברזל" אינה פתרון צבאי וכלכלי לבעיות הרקטות ובלוני המטענים. בעיקר לא תועיל מול מטחים של עשרות רקטות בעת ובעונה אחת. לא ברור מדוע כתב"ם חמוש אינו מסייר בשמי הרצועה ומגיב מיד, באש חיה, לנקודה ממנה נשלחו הטיל או בלוני הנפץ, ובעיקר - בשעות בהן האויב בחר ומתמיד לשלח בנו טילים.
חז"ל אמרו: "אין אדם דר בכפיפה אחת עם נחש", הוא הדין, למרבה הצער, גם עם בני-אדם אשר מתגוררים בבית בו מאוחסנים טילים או שממנו משוגרים בלוני נפץ. אוי לרשע ואוי לשכנו. עלינו להעדיף גינויים על פני לוויות של ארחינו וילדינו. רע מאוד יהא אם אויבנו יחזיקו גם במטוסים מתקדמים, תוך ויתור על עליונותנו הצבאית שגם כך מתמוססת מול ארגוני הטרור.
יסלח לי הלורד בלפור המנוח, אבי "הצהרת בלפור". אך מאחר שהביטוי "בלפור" משמש היום ככינוי לביבי וב"ב, ראוי לשנות את שם הרחוב, באופן זמני כמובן, מ"בלפור" ל"בלופר"! אולי זה יועיל למתנחלים וחסידים שוטים לפקוח עין.

תאריך:  23/08/2020   |   עודכן:  23/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
לצערי, איני מוצא חזון טוב או רע אצל ראש הממשלה שלי אלא אני מוצא אדם שהוא והיושרה נמצאים משני עברי המתרס. בעוד נשיא ארצות הברית אומר אור ליום חמישי בבית הלבן "שעסקת מכירת מטוסי האף-35 לאמירויות, שיש להן הרבה כסף, נחוצה לארצות הברית, ושהעסקה אמיתית." אנחנו כאן בישראל שומעים מפי ראש הממשלה דברים שונים לחלוטין
צילה שיר-אל
בתחילת שנת 2020, יעבור כוכב השפע למקום המקושר עם היכולת שלכם לתקשר עם צעירים מכם בסביבה שלכם, כולל צעירים במשפחה. עם הרצון והצורך שלכם ליצור תחביבים משמעותיים עבורכם שיגרמו לכם לתחושה של עשייה וסיפוק
דוד ארגז
במילים אחרות, פרופסור גמזו מזכיר לי את הסיפור על האיש שהיו לו שני סוסים שהיו דומים כל כך שאם הלבן לא היה גבוה בסנטימטר מהשחור לא היה מצליח להבדיל ביניהם
חנה נגאר
בואו נתעורר כולנו ונזעק את זעקת הנשים המובשות, המבוזות לפני שיהיה מאוחר. בואו נשים לרגע אחד את הפוליטיקה ונשפוט את הסיטואציה לגופו של עניין ולא לגופה של אישה
אפרים הלפרין
נפגע העבירה במקרה שלנו הוא הציבור, וכאשר לא פחות ולא יותר המשנה לפרקליט המדינה מסתבכת ומסבכת עצמה ואת הפרקליטות (נוסף על החשד עצמו) עם הודעות מפוקפקות מהדובר של משרד המשפטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il