X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אלמנתו של יאסר ערפאת שוברת שתיקה ארוכה של שנים ומתנצלת בפני איחוד האמירויות על ההתנהגות החריגה של הפלשתינים כלפי הדגל והמנהיגים של איחוד האמירויות. גורמים בפתח טוענים כי סוהא ערפאת פועלת בשליחותו של מוחמד דחלאן כדי לנגח את הרש"פ וכי היא חלק מהציר הפוליטי החדש לקראת קרב הירושה
▪  ▪  ▪
סוהא ערפאת [צילום: AP]

סוהא ערפאת, אלמנתו של יאסר ערפאת, הפתיעה לפני כמה ימים את הפלשתינים ואת איחוד האמירויות כאשר פירסמה פוסט מיוחד בחשבון האינסטגרם שלה שבו התנצלה בפני העם וההנהגה של איחוד האמירויות על התנהגותם של הפלשתינים במזרח ירושלים ובשטחי הגדה והרצועה לאחר שפורסם דבר השגת הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות.
בפוסט שפירסמה ב-21 באוגוסט התנצלה סוהא ערפאת, בשם "המכובדים" בעם הפלשתיני על כך שפלשתינים שרפו את דגלי איחוד האמירויות וקיללו את מנהיגיו, היא טענה כי ההתנהגות הזו מנוגדת למסורת, המנהגים והמידות של העם הפלשתיני וכי המחלוקות אינן צריכות לקלקל את היחסים עם איחוד האמירויות.
"אני אומרת לדור שלנו לקרוא היטב את ההיסטוריה כדי לדעת כיצד איחוד האמירויות תמך בעבר ותומך כיום בעם הפלשתיני ובבעיה הפלשתינית, אני מתנצלת גם בפני השיח'ה פאטמה בת מובארק על ההתנהגות הבלתי אחראית שהייתה" הבהירה סוהא ערפאת.
למרות שבהודעתה לא התייחסה סוהא ערפאת להסכם הנורמליזציה עם ישראל ולא הביעה את דעתה עליו, הזדרזו אמצעי התקשורת באיחוד האמירויות לצטט את הדברים שכתבה כדי להשיב מנה אחת אפיים להנהגה הפלשתינית ברמאללה אשר פירסמה הודעה חריפה ביותר שבה האשימה את איחוד האמירויות ב"בגידה" וב"דקירת סכין בגבם של הפלשתינים".
ההודעה של סוהא ערפאת עוררה ביקורת מחלוקות וספקולציות לגבי עיתוי ההודעה והסיבות שעומדות מאחוריה, בקרב הפלשתינים ובעולם הערבי, מחד-גיסא היו תגובות ברשתות החברתיות שתמכו בהתנצלות שלה בפני העם ושליט איחוד האמירויות על שריפת הדגל אך מאידך-גיסא היו גם תגובות קשות שתיארו אותה כאופורטיוניסטית ורודפת בצע שתומכת באיחוד האמירויות כדי לקבל כספים מיורש העצר של אבו דאבי השיח' מוחמד בן זאיד.
אתר האינטרנט "ווטן אלדבור" כתב ב-22 באוגוסט מאמר חריף על הודעתה של סוהא ערפאת את הכותרת הבאה: "סוהא ערפאת יצאה מהקבר על-פי הוראה של מוחמד דחלאן כדי להתנצל בפניו של "שטן הערבים" על מה שעשה לעם הפלשתיני".
העיתונאי הפלשתיני ניזאם אלמהדאווי המתגורר בוושינגטון הגיב על הפוסט שפירסמה סוהא ערפאת בחשבון האינסטגרם שלה והסכים להתנצלות שלה על שריפת הדגלים של איחוד האמירויות על-ידי פלשתינים, אולם, הוא שאל מיהם "הסמלים" של איחוד האמירויות שבפניהם התנצלה סוהא ערפאת, "האם הכוונה לשיח' מוחמד בן זאיד? השטן של הערבים? בן הברית של הציונים? לא אתפלא אם מוחמד דחלאן מממן אותה" כתב מהדאווי בציוץ הטוויטר שלו.
גורמים בפתח בגדה אינם שוללים את האפשרות שסוהא ערפאת היא חלק מהציר הפוליטי החדש שמוחמד דחלאן מנסה להקים בגדה לקראת חזרתו לשטחים במסגרת ההתמודדות בקרב הירושה. לסוהא אין שום תפקיד רשמי ברש"פ או בתנועת פתח, היא מתגוררת לסירוגין עם בתה זהווה במלטה ובפריז, מאז שנת 2005 לאחר שמחמוד עבאס נבחר ליו"ר הרש"פ היא שומרת על מרחק גדול מהרש"פ ואיננה מגיעה לביקורים בתחומי הרש"פ או מתבטאת בענייניה, לכן, ההתנצלות שלה בפני איחוד האמירויות היא צעד חריג ביותר שיש לו משמעויות בזירה הפוליטית הפלשתינית הפנימית.
היחסים בין סוהא ערפאת ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הם גרועים ביותר, כמו היחסים שלו עם מוחמד דחלאן, מחמוד עבאס התנגד לנישואיה של סוהא ליאסר ערפאת. בזמן שיאסר ערפאת היה על ערש דווי בבית החולים בפריז ב-2004 טענה סוהא ערפאת כי חברי ההנהגה הפלשתינית אחמד קריע, מחמוד עבאס ונביל שעת' "רוצים לקבור את ערפאת בעודו בחיים", ביום מותו של יאסר ערפאת ב-11 בנובמבר 2004 התראיינה סוהא ערפאת מפריז בטלפון בערוץ אלג'זירה וטענה כי בעלה מת כתוצאה מ"קונספירציה" נגדו, על-פי גורמים בכיריפ בפתח, מחמוד עבאס הקציב לה סכום של 32 מיליון דולר בשנה כדי להשתיקה.
מוחמד דחלאן מקפיד להדגיש לאורך כל הקריירה הפוליטית שלו כי הוא ממשיך דרכו של יאסר ערפאת, לכן לא יהיה זה פלא שסוהא ערפאת תחבור אליו לקראת קרב הירושה, מחמוד עבאס היה ביחסים גרועים עם יאסר ערפאת אשר רצה על מיטת חוליו למנות את אחמד קריע(אבו עלאא') ליורשו, אולם אחמד קריע ויתר על התפקיד לטובתו של מחמוד עבאס.
קרב הירושה ברש"פ והמפלה האסטרטגית שנחל מחמוד עבאס כתוצאה מהסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות מעורר אויבים ותיקים משנתם הארוכה, הם חשים באוויר כי ימיו של מחמוד עבאס בשלטון מתקצרים בגלל גילו המתקדם והכישלון המנהיגותי שלו והם משתלבים בקואליציות השונות שקמו בתנועת פתח כדי לרשת אותו.

תאריך:  25/08/2020   |   עודכן:  25/08/2020
+נתיבות: בלון תבערה נחת במגרש כדורסל
21:23 25/08/20  |  עידן יוסף

בלון נפץ הנושא מטען חבלה התפוצץ במגרש כדורסל בנתיבות. הוא התפוצץ ויצר מכתש. נערים ששיחקו במגרש באותה שעה לא נפגעו. הם סברו שמדובר ברקטה שלא קדמה לה אזעקה ונמלטו למרחב מוגן.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שובה של סוהא ערפאת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבות בן מנחם - העתק הדבק
ברבור  |  27/08/20 17:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
סעודיה לוקחת בהודעה פומבית צעד אחורה מנורמליזציה עם ישראל כעת ומותחת ביקורת על ישראל. גורמים מדיניים בירושלים מעריכים כי סעודיה חוששת מתגובת הפלשתינים ומהתגובות ברחוב בכמה מדינות ערביות
מחלקה ראשונה
הלילה: היממה העשירית ברציפות של תקיפת מטרות חמאס בעזה    ארבעה נפגעים קל במטח רקטות לפנות בוקר לעבר שדרות והקיבוצים ניר עם ואיבים
מנחם רהט
מסידרת הנאומים לאומה שהורגלנו בהם באחרונה, נעדר הנאום הטלוויזיוני לרגל הסכם השלום, שגם הוא אינו מסוגל לחמוק מן המטבע שטבע מנחם בגין: שטחים תמורת שלום
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס פועל לכינוס ועידת פסגה ערבית כדי לעצור את תהליך הנורמליזציה של מדינות ערביות עם ישראל    מרחב הפעולה המדיני של הרש"פ הצטמצם, אירן הציעה לרש"פ עזרה אך מחמוד עבאס חושש להיענות לה מתגובת המערב
עמוס גלבוע
זהו הסכם המשנה סדרי עולם באזור, וזורק לפח האשפה את התפיסות ששלטו בו לגבי יחסי מדינות ערב עם ישראל    העוצמה הביטחונית הישראלית, הכלכלית והמדעית-טכנולוגית עומדות ביסוד שינוי זה, ביחד עם התהליכים שעבר האזור בעשור האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il