X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
תערוכת 150 שנה ל"מט" / The Met
המוזיאון הגדול ביותר בארה"ב נפתח מחדש

עולם שונה לגמרי ב"מטרופוליטן"

פחות מבקרים, פחות ימים, עם מסיכות ובדיקות חום - האם תושבי ניו-יורק יחזרו למוזיאון החשוב ביותר שלהם? ניו-יורק טיימס על החזרה אחרי חמישה חודשים
▪  ▪  ▪
מסיכות ון-גוך ומונה [צילום: store.metmuseum.org]

חדר עבודה איטלקי מתקופת הרנסנס יהיה סגור למבקרים כי הוא קטן מדי. כרטיסים שהוזמנו מראש ייסרקו במכשירים אוטומטיים באולם הכניסה. לראשונה יהיה שירות לחניית אופניים כדי להימנע מהשימוש בתחבורה הציבורית. אלו כמה מפניו של מוזיאון המטרופוליטן, הגדול והחשוב ביותר בניו-יורק ובארה"ב, הפותח מחדש את שעריו (שבת, 29.8.20) בשגרת קורונה לאחר חמישה חודשי סגירה.
זה יהיה "מט" שונה מאוד, קובע ניו-יורק טיימס, בעיקר במובן זה שכעת הוא יהיה בראש ובראשונה מוסד עירוני. בשגרה 70% מ-7 מיליון המבקרים בו מדי שנה הם תיירים; כעת הרוב המכריע יהיו תושבי העיר. ה"מט" מחויב לחוקי מדינת ניו-יורק: תפוסה מירבית של 25%, מסיכות (המוזיאון מציע מסיכות מעוטרות ביצירות כמו "ליליות המים" של מונה ו"זר פרחים באגרטל" של ון-גוך), עד 2,000 מבקרים בשעה, פחות שעות פתיחה מדי יום, סגירה בימי שלישי ורביעי, מניעת קבוצות של תלמידים ובדיקת טמפרטורה בכניסה.
ראשי המוזיאון היו להוטים לפתוח אותו מחדש, לא רק לטובתו – הוא צפוי להפסיד 150 מיליון דולר בגלל הקורונה – אלא גם לטובת חיי התרבות של ניו-יורק. "זהו איתות חשוב מאוד לחזרה לנורמליות מסוימת ושל חזרה לחיים", אומר מנהלו, מקס הוליין. "במובן הזה, אנחנו נושאי דגל. יש בזה אחריות, אבל גם יכולת לשאת קדימה את העיר". מוזיאונים נוספים בניו-יורק הודיעו על פתיחה מחדש, החל מסוף השבוע הקרוב ועד תחילת אוקטובר. הם לומדים מהניסיון של מוזיאונים אחרים בארה"ב ומחוצה לה.
ל"מט" יש יתרון משמעותי: 200,000 מ"ר המאפשרים ריחוק חברתי; מוזיאונים קטנים יותר בניו-יורק יכולים להיפתח בצורה מוגבלת בהרבה. ה"מט" התכונן לפרטי-פרטים לקראת אישור הפתיחה מחדש – אותו נתן המושל אנדרו קומו ב-14.8.20 – כולל הדרכה נרחבת לעובדיו ובדיקת מערכת הכרטוס שלו. הביקור בחלק מן הגלריות ייעשה בקבוצות, וחללים צפופים יישארו סגורים. פרט לאלו, ה"מט" יהיה נגיש כרגיל. "המטרה שלנו הייתה לתת את החוויה במלואה, לא לפתוח רק אגף אחד, אלא לראות את המוסד הנהדר הזה מכל היבטיו", אומר הוליין.
כאמור, ה"מט" מציע לראשונה בתולדותיו שירות אופניים, לטובת מי שלא ירצו להסתכן בתחבורה הציבורית העמוסה. אנשי המוזיאון יטלו את האופניים מן המבקר, יחטאו אותם ויחנו אותם מצפון לכניסה הראשית, כך שניתן יהיה לקבל אותם מיד בתום הביקור. "זו עוד דרך להנגיש את המוזיאון. אנחנו יודעים שהניו-יורקרים מאוד רוצים לבקר ושרבים מאוד רוכבים על אופניים", אומר הסמנכ"ל קנת וויין.
השאלה הגדולה היא, מדגיש הטיימס, האם הציבור יגיע. האם המבקרים יסכימו לבדיקות חום, עטיית מסיכות ושמירת מרחק מהמדריכים? ומה יקרה אם הקורונה תתפרץ שוב ותאלץ את ה"מט" להיסגר פעם נוספת? אלו השאלות שמדירות שינה מעיניהם של מנהלי המוזיאון, ואין להם תשובות. אבל יש גם רגעים משמחים, כמו פתיחת תערוכת ציוריו של ג'ייקוב לורנס מהשנים 1956-1954 על מאבק השוויון של השחורים בארה"ב. ה"מט" גם יוכל לממש כעת תוכניות שנדחו בשל הקורונה. המוזאון חוגג השנה 150 שנה להקמתו, ומציג תערוכה על תולדותיו. בחודש אוקטובר תיפתח תערוכת תלבושות, שאמורה הייתה להתחיל בחודש מאי יחד עם הגאלה השנתית הידועה שבוטלה בגלל הקורונה. המוזיאון גם יציג את ארבעת הציורים בסדרת "בירקנאו" של הצייר הגרמני גרהרד ריכטר, המנציחות את מחנה ההשמדה על-פי תמונות שצולמו בו ב-1944 בידי עובדי הזונדרקומנדו היהודים.
למרות כל ההכנות, ה"מט" – כמו מוזאונים בכל מקום בעולם – עומד לפסוע לטריטוריה בלתי מוכרת. "אני חושב על הוריקנים, סופות שלגים, 9/11, הפסקות חשמל – כל מיני אירועים מרכזיים בניו-יורק שחייבו אותנו לפתוח או לסגור ולדאוג לצוות, אבל מעולם לא דמיינתי לעצמי משהו כזה", אומר ויל סליבאן, הממונה על שירותי הקהל. "אנחנו פותחים את הדלת לעולם שונה לחלוטין".

תאריך:  28/08/20   |   עודכן:  28/08/20
+מעל 2,000 נדבקים חדשים ביממה
17:57 28/08/20  |  עידן יוסף

2,066 חולים בקורונה נוספו מאז אתמול, מתוכם 414 במצב קשה ומהם 114 מונשמים. מספר המתים עלה ל-894 בני אדם. מאתמול נערכו 36,371 בדיקות. מספר החולים הגבוה ביותר - בבני ברק, ואחריה בטירה, בכפר קאסם, באום אל-פחם, בדאלית אל כרמל, בלקיה ובמעלה עירון.

+השרה מירב כהן נכנסה לבידוד קורונה
14:22 28/08/20  |  איציק וולף

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, מירב כהן, נכנסה לבידוד לאחר שבני משפחתה באו במגע עם חולה מאומת בטיפת חלב.

+אלה אינם חרדים. אלה חוטאים
10:27 28/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מבחינת רבים ממנהיגי הציבור החרדי, הרצונות שלהם קודמים לחיי הציבור כולו. זה המצב בנוגע לגיוס לצה"ל, זה המצב בנוגע לגיור וזהו כעת המצב בנוגע לקורונה  ▪  תופעות אלו הן חלק מהתבדלות אנוכית הגורמת לחילול שם שמים - העבירה החמורה ביותר  ▪  לחרדים יש המון מה להראות ולהעניק - אך הם מורידים זאת לטמיון

מפחדים מהגדרת "ערים אדומות"
השנה זוהי סכנה ברורה לחיי אדם

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
מבחינת רבים ממנהיגי הציבור החרדי, הרצונות שלהם קודמים לחיי הציבור כולו. זה המצב בנוגע לגיוס לצה"ל, זה המצב בנוגע לגיור וזהו כעת המצב בנוגע לקורונה    תופעות אלו הן חלק מהתבדלות אנוכית הגורמת לחילול שם שמים - העבירה החמורה ביותר    לחרדים יש המון מה להראות ולהעניק - אך הם מורידים זאת לטמיון
איתמר לוין
26 מדינות "אזור שנגן" של האיחוד האירופי לא רק מאפשרות תנועה ללא דרכונים; הן מפגינות אמון הדדי - וזוהי חשיבותו העיקרית, מסביר אקונומיסט
איתמר לוין
הנגיד ג'רום פאואל הכריז, כי הפדרל ריזרב יאפשר לאינפלציה לעלות מעבר ליעד של 2% בשנה כדי להתקרב לתעסוקה מירבית    ההודעה באה כאשר הקורונה גרמה לשיעור האבטלה הגבוה ביותר בארה"ב מאז המשבר הפיננסי    עלייה מתונה באינפלציה תאפשר גם להעלות את הריבית - וליצור מרווח להורדתה מחדש במקרה של משבר
עידן יוסף
מאה חסידי ברסלב עוכבו בשלושה שדות תעופה באוקראינה    באודסה נמנעה כניסת 30 חסידים נוספים שביקשו להגיע לעיר אומן לקראת ראש השנה וגם בקייב עוכבו כמה מן החסידות    יגורשו לישראל
מירב ארד
משרד הבריאות עדכן: נדבקים בלא פחות מ-17 טיסות מטורקיה ו-6 טיסות במפריז נחתו בנתב"ג בשבועיים האחרונים    פרופ' גמזו: "האפשרות של סגר בחגים לא ירדה מהשולחן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il