X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עד כדי כך הצליח הבלוף של נתניהו, שגם האמירויות החליטו לרכב עליו בניסיונן להדוף את הביקורת הבין-ערבית: כעת הם טוענים, שכביכול הם הם שנתנו לפלשתינים את 'מתנת' הורדת "הסיפוח" מסדר היום, ותמורתה 'שילמו' בקיום יחסים גלויים עם ישראל
▪  ▪  ▪
נתניהו. מעוות את המציאות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בורג' חליפה והבית הלבן משקרים כשהם מציגים את הסכם הנורמליזציה העומד להיחתם עם ישראל כתמורה ערבית על כך שוויתרנו על הריבונות שהעניקה לנו תוכנית טראמפ ביהודה ושומרון. שקר וכזב, מפני שאין בתוכנית טראמפ ולו שמץ של תוספת ריבונות לישראל. מי שזוכים בה לריבונות הם אך ורק הערבים המקומיים, וזאת על חשבון ישראל. ממילא, הסרת התוכנית מסדר היום היא מתנה שהעניקה ישראל - לעצמה.
קשה להבין, איך לא ראינו מיד שב'חבילת השי של המאה' לא היה כלום מלבד מטען נפץ שנשלח אלינו מעבר לאוקיינוס בתוך שלל בלוני 'ריבונות' צבעוניים, שקריים? כיצד, כמו בהזיית אוסלו, שיתקה קדחת הריבונות את השכל הישר שלנו? עובדה: קסם הריבונות הסתיר מבינתו את החשבון הפשוט שה"דיל של המאה" לא הוסיף לישראל אפילו סנטימטר אחד של ריבונות. שהרי כנגד 30 האחוזים מאדמת יהודה ושומרון שהיו אמורים להתווסף לריבונות שלנו - נתניהו, בקבלו את תוכנית טראמפ, התחייב לגרוע מריבונותנו ולתת לערבים מתוך הקו הירוק - מהנגב, ממדבר יהודה (ליד ערד), מוודי ערא - שטח באותו היקף כמו זה שהתווסף. איך הצליח נתניהו לאחז את עיני כולם לראות ב ה ח ל פ ת שטחים תוספת שטחים? איך עלה בידי הקוסם לשגע את הערבים, את האירופים, את דעת הקהל העולמית - שלא לראות שישראל קבלה אפס אחוזי ריבונות חדשים, בעוד שהערבים זכו יש מאין ב-100% ריבונות: 70% על במת ההר ו-30% מתוך הקו הירוק?
ראו בבית הלבן שנתניהו הצליח לעוות את המציאות עד כדי סיכון קידום המעמד המדיני של הפלשתינים שעמלו עליו רבות - שלחו את השגריר פרידמן ואת המקורב לנשיא ג'ארד קושניר במאמץ נואש להסביר, כי לאמיתו של דבר המטרה העיקרית של תוכניתם הייתה הענקת ריבונות לפלשתינים, עם בירה בירושלים - יש מאין. ואשר להעברת מיעוט השטחים לריבונות ישראלית, גם זו לא באה אלא כדי לשרת את המטרה להשיג את הסכמת ישראל, בפעם הראשונה בהיסטוריה! - לכונן פלשתין ריבונית על אדמת ארץ ישראל. מה גם, שהריבונות הפלשתינית החדשה הזאת תפוצה במלוא ההיקף מתוך שטחיה הריבוניים של מדינת ישראל.
עד כדי כך הצליח הבלוף של נתניהו, שגם האמירויות החליטו לרכב עליו בניסיונן להדוף את הביקורת הבין-ערבית: כעת הם טוענים, שכביכול הם הם שנתנו לפלשתינים את 'מתנת' הורדת "הסיפוח" מסדר היום, ותמורתה 'שילמו' בקיום יחסים גלויים עם ישראל. וגם זה שקר, כי איזו תמורה ואיזה נעליים? הרי לאמיתו של דבר ה'פלשתינים' הפסידו ולא הרוויחו מביטולה של התוכנית הזאת, שניסתה להאכיל אותם ריבונות בכפית.
בכלל, ספק גדול אם יש קשר כלשהוא בין 'תוכנית ה-100' לכל פרשת האמירויות. הדעת נותנת שתוכנית טראמפ התפגרה עוד לפני כן, ברגע שהתברר לטראמפ שלא רק ערביי ארץ ישראל דחו אותה, אלא גם חלקים גדולים מן הימין היהודי האידיאולוגי ובעקבותיו רבים מן האוונגליקלים, גרעין הבוחרים הנאמן של הנשיא. בשלב (מוקדם) כלשהו הבין כנראה הנשיא שלצרכי הבחירות - נחת הוא כבר לא יראה מן התוכנית הזאת. חיפש סולם לרדת ממנה ומצא 'מציאה כשרה', את קמפיין יחסי הציבור של הנורמליזציה עם האמירויות. ניפוח "הפתרון האזורי" הזה נראה לו כעשוי להניב כמה קולות.
גדול השקרים והוותיק שבהם טמון בעצם ההנחה, שלעולם ישראל חייבת לשלם 'תמורה' לשלום שהערבים מואילים להעניק לה כמעין 'טובה'. ביטויה הקלאסי של הסטייה החולנית הזאת היא הסיסמה "שטחים תמורת שלום". על הרקע הזה, סיסמת הנגד שהשמיע ראש הממשלה: 'שלום תמורת שלום' פגעה בול במטרה. אלא, שגם היא כוזבת! כי גם ישראל מנצלת בשתיקה את הבדיה הערבית והאמריקנית, שכביכול ביטול עסקת טראמפ הוא ויתור ישראלי שתמורתו גמלו לה הערבים בהכרה דיפלומטית. שקר וכזב! ראשית, מפני ש"עסקת ה-100" יצאה נשמתה ללא קשר עם החגיגה התקשורתית סביב סיפור האמירויות. שנית, מפני שהעסקה הזאת היא פרו-פלשתינית ואנטי-ישראלית וביטולה הסיר מ א ת נ ו גזירה קשה.
הדימוי הכוזב של קשר בין הנושא הפלשתיני ליחסים עם האמירויות עוד עתיד להכות בנו בעתיד, ועיין ערך השלום עם ירדן. כמו ההסכם הפורמלי הצפוי עם האמירויות, השלום עם ירדן הוסיף מעט מאוד על יחסי המסחר, התעשיה, המים, שיתוף הפעולה הצבאי והקשרים האישיים שפרחו "תחת השולחן" מזה זמן רב. להפך. ללא טקסים דיפלומטים שרר בינינו כל אותה העת מצב אמיתי של "שלום תמורת שלום". רק לאחר שהיחסים עם ירדן נעשו פורמליים, פומביים וגלויים, נחשפנו לדרישות חוזרות לשלם בעבור 'ההכרה' הזאת שהפכה לאמצעי לחץ: המלך כועס, דובר משרד החוץ הירדני אמר לנו נו- נו- נו, החזירו את השגריר, מה נעשה ?! המשך קיומו של 'השלום תמורת שלום' הפך להיות מותנה בוויתורים לפלשתינים, ודי אם נזכיר את הפקרת הר-הבית.
בימים האחרונים התבשרנו שנתניהו חזר לסורו במה שהפך אצלו לאמנות: להקפיא את ההתנחלות היהודית. כעת הוא דוחה באופן שיטתי את ישיבת מועצת התכנון העליונה, ובכך משתק את כל התכנון והבנייה בי"וש. ביישובים חושדים שזה כבר פרי באושים של ההסכם עם האמירויות, עוד בטרם נחתם.
וגם גבי אשכנזי, שר החוץ החדש ממפלגת כחול-לבן, ראה כי טוב: עוד לא חימם את הכיסא, וכבר בישר לשר החוץ הגרמני (27.8.20): "מדיניות ממשלת ישראל עברה באופן ברור מסיפוח לנורמליזציה". צאו וראו, איך שר חוץ ישראלי מחזיר בהבל פיו את הזיקה השקרית בין קללת פלשתין לברכת ידידות-אמת עם שכנים, כאלו הא בהא תלייה. לא מן הנמנע שהנוסחה הממארת הזאת כבר פועלת, ונתניהו אמר, או אמרו לו, שלא מתאים לקלקל את ירח הדבש עם האמירויות על-ידי החלטה מתגרה להוסיף אלפי יחידות דיור להתנחלויות. אם כן, נתניהו מנציח גם בתחום הזה את מארת אוסלו, עליה כבר התנבא ישעיהו הנביא:
"כרתנו ברית את מוות ועם שאול עשינו חוזה...
...כי שמנו כזב מחסנו ובשקר נסתרנו" - כח',ט'ו.

תאריך:  31/08/2020   |   עודכן:  31/08/2020
+הבנות בין ישראל לחמאס בתיווך קטאר
21:37 31/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חמאס התחייב שלא להפריח בלוני תבערה לעבר ישראל וישראל התחייבה לאפשר פתיחה של מעברי הסחורות כרם שלום וארז, ופתיחה של מרחב הדיג העזתי  ▪  לא ניתנו כל הבטחות להחזרת הישראלים והגופות הנמצאים בידי חמאס

הבנות בתיווך קטאר [צילום: משטרת ישראל]
הדולרים יועברו למנגנון חמאס [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+תנועת הרכבות בעוטף נעצרה עקב בלונים חשודים
17:55 31/08/20  |  עידן יוסף

בשל בלונים החשודים כבלוני נפץ בסמוך למסילה באזור שדרות, ובהוראת המשטרה, הופסקה תנועת הרכבות בין תחנות באר שבע ואשקלון, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים נסגרו זמנית לשירות. נוסעים שיעדם או מוצאם באר שבע יעשו שימוש בקו המזרחי הנוסע דרך תחנות לוד, קריית גת, להבים רהט וכו'. השירות יתחדש בהדרגה לאחר בדיקה של חבלן.

+שני סוגי שלום
14:29 31/08/20  |  יורי מור   |   לרשימה המלאה

למה התקשורת חגגה את הוויתורים של רבין-פרס ב-1993, ויושבת בימים אלה שבעה בגלל השלום של נתניהו? כי מטרת התקשורת לא השלום אלא התפרקותה של המדינה היהודית, אותה ההסכם עם האמירויות רק מחזק

לא חוגגים [צילום: אריאל שליט/AP]
+נוטרל בלון נפץ בשדות נגב
12:07 31/08/20  |  עידן יוסף

בשטח חקלאי במועצה האזורית שדות נגב נחתו בלונים נושאי מטען נפץ. שוטרים וחבלני המשטרה סגרו את השטח והמטען הושמד. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

[צילום: דוברות המשטרה]
+מהפך מחשבתי ומדיני בעולם הערבי לגבי ישראל
09:46 31/08/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה

ההתנהלות המדינית של הפלשתינים, לאורך מאה שנות הסכסוך איתנו, התבססה על עקרון אחד ויחיד, לומר "לא"! לכל הצעה ולדחות כל פשרה  ▪  המודל המדיני של ההתנהלות הפלשתינית הזו הגיעה לכשלונו הסופי ב-2020

הפסיקו לעניין את העולם הערבי [צילום: וויסאם נסאר/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישעיהו - כ'ח, ט'ו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין חלופה לביבי מימין
איתן 1  |  3/09/20 13:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מתי דוד
ההתנהלות המדינית של הפלשתינים, לאורך מאה שנות הסכסוך איתנו, התבססה על עקרון אחד ויחיד, לומר "לא"! לכל הצעה ולדחות כל פשרה    המודל המדיני של ההתנהלות הפלשתינית הזו הגיעה לכשלונו הסופי ב-2020
איציק וולף
שר ההתיישבות ביקר הבוקר ביישוב מצפה כרמים שבבנימין לאחר פסיקת בג"ץ שקבע כי יש להרוס את רוב המבנים ביישוב    "גם אם נפלו פגמים בדרך בה התקבלו לפני שנים רבות החלטות מינהליות מסוימות, אין להעניש מתיישבים שפעלו בתום לב מובהק"
איתמר לוין
החרמת הרכוש מצויה בסמכותו של מפקד צה"ל, ועדה מינהלית יכולה לחוות את דעתה - אך אין ביקורת שיפוטית    מלצר: ראוי לצמצם את שיקול הדעת, כך שהחרמת הרכוש תתאפשר רק כאשר שימש לביצוע עבירות ביטחון וטרור מהותיות, המעוררות חשש ממשי לשלום הציבור וביטחונו, ועל יסוד תשתית ראייתית ברורה ומפורטת
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - הכתובת על הקיר, מסתירים, חיים באשליות, מפגש גורלי והגשמתי חלום    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    שבוע טוב והרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
יוסי גבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il