X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תלמידים בישיבת חברון בשבוע שעבר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
צריך אותם לגוש שיחלץ אותו מהמשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
אדישות פושעת כלפי הקורונה בציבור החרדי

ידיו של מי שופכות את הדם הזה

הסירוב בציבור החרדי לציית להנחיות הקורונה נובע מסיבות עמוקות של היבדלות ויחס דו-ערכי למדינה, כמו גם מעסקנים המיישרים קו עם הרחוב ורבנים התלויים במה שמספרים להם אינטרסנטים בנימין נתניהו נושא באחריות משום שהוא מעדיף את השיקול הפוליטי האנוכי שלו על פני הצורך הלאומי להציל חיי אדם
▪  ▪  ▪
אלה אינם חרדים. אלה חוטאים
איתמר לוין
מבחינת רבים ממנהיגי הציבור החרדי, הרצונות שלהם קודמים לחיי הציבור כולו. זה המצב בנוגע לגיוס לצה"ל, זה המצב בנוגע לגיור וזהו כעת המצב בנוגע לקורונה * תופעות אלו הן חלק מהתבדלות אנוכית הגורמת לחילול שם שמים - העבירה החמורה ביותר * לחרדים יש המון מה להראות ולהעניק - אך הם מורידים זאת לטמיון
לרשימה המלאה

שיעור התמותה מקורונה בישראל הוא 0.8% מכלל הנדבקים; השיעור הוא מן הנמוכים בעולם, אבל הבעיה שלנו היא כמובן שמספר המקרים מזנק בקצב שהוא מן המהירים בעולם. גם בשיעור הזה, אם 800 בחורי ישיבות חלו בימים האחרונים - שישה מהם ימותו. שוב: שישה מהם ימותו. אם זה לא פיקוח נפש, אני לא יודע מה כן. רק מי שסבור שהמילים "והיית משוגע", המופיעות השבוע בפרשת הקללות, הן מצות עשה - רק הוא יכול להתעלם מן המציאות הזאת.
אז מדוע בציבור החרדי כן מתעלמים? התשובה לשאלה הזאת היא מורכבת, וכוללת חלקים פנים-חרדיים וחלקים חוץ-חרדיים. זהו ציבור הרגיל להיות נבדל ומובדל, מרצונו ושלא מרצונו. יש לו אורחות חיים משלו, ערים ושכונות משלו, רשתות שיווק משלו, מפלגות משלו, מערכת חינוך משלו, ערכים משלו. ברמה הבסיסית, רוב הציבור החרדי אינו מרגיש שותפות גורל עם יתר תושבי המדינה. חרדי מבני ברק הרבה יותר קרוב לחרדי מאשדוד מאשר לחילוני או אפילו לדתי מרמת גן.
חלק מן המחסומים נופלים בשנים האחרונות, עם יותר יציאה לעבודה ויותר חשיפה לתקשורת מודרנית, אבל רבים עודם עומדים על מכונם - ויש אף המנסים לעבות אותם כתשובה ל"פרצות" שנוצרו בהם. חשוב מאוד לדעת, שההיבדלות הזאת עצמה נובעת משני מקורות. האחד והאותנטי הוא אמונה אמיתית בצדקת הדרך ונכונות לשלם עליה מחירים משמעותיים. השני והמלאכותי הוא רצונם של העסקנים והפוליטיקאים להמשיך לשלוט בציבור החרדי הרחב, עליו נאמר שיש לו זכות הצבעה אבל אין לו זכות בחירה. יציאה לעבודה בפרט והיפתחות לעולם בכלל עומדות בסתירה חזיתית להמשך השליטה הזאת, ומכאן ההתנגדות היוקדת כלפיהן.
מכל מקום, התוצאה היא שכאשר יש משבר בקנה מידה לאומי - רבים בציבור החרדי אינם מרגישים שזה נוגע אליהם. בציבור הזה נפוצים סיפורים על רבנים חשובים שקראו לתלמידי הישיבות, כולל מחו"ל, שלא לזוז ממקומותיהם גם מול איום התותחים הירדניים, הקטיושות הלבנוניות והטילים העירקיים - ואכן, כך מספרים, לא נפלה ארצה שערה משערות ראשיהם. התפיסה בקורונה היא זהה: אנחנו כאן, הנגיף לא יגע בנו. המציאות כמובן הפוכה, אבל בציבור החרדי עוד לא מבינים שזה סיפור אחר לגמרי.
הקדושה מהם והלאה
גורם שני הוא היחס הדו-ערכי למדינה, וזאת בלשון המעטה. רוב החרדים מכירים במדינה ומשתתפים בבחירות, גם אם בחירוק שיניים, אך הם מרגישים כאזרחים סוג ב' ואפילו כנרדפים. אי-אפשר לומר שהתחושות הללו חסרות כל יסוד. דיברנו פעמים רבות על האלימות המשטרתית הקבועה כלפי החרדים ועל האכיפה הבררנית שלה בזמן הקורונה. הציבוריות הישראלית הופכת להיות יותר חילונית ואנטי-דתית, כולל במעשים שכל מטרתם להציק לחרדים (וגם ליתר שומרי המצוות). חוץ מזה, עם תחושות קשה מאוד להתווכח.
אותו יחס דו-ערכי משליך במישרין על ההתייחסות להנחיות הקורונה. ציבור שרואה, או לפחות מרגיש, שבמשך שנים עושים לו "דווקא" - קל לו להשתכנע שזה המצב גם הפעם. הוא רואה ערים חרדיות נסגרות, בעוד מוקדי בילוי חילוניים פועלים באין מפריע. הוא שומע האשמות כלפי בחורי הישיבות, בעוד איש אינו בא בטענות לרוחצים בשפת הים. ומאחר שרוב המידע שלו מגיע ממקורות פנימיים, שיש להם את אותו יחס וגם אינטרסים משלהם, הציבור הזה אינו רואה את התמונה הכוללת, ואינו מבין שההחלטות הספציפיות הללו מבוססות על קני מידה מדעיים ועל נתונים מוחלטים.
כאן נכנסים לתמונה מי שהיו אמורים ואף חייבים להבהיר לחרדים את המצב לאשורו: המנהיגים הפוליטיים והמנהיגים הרוחניים. אך רובם אינם עושים זאת. מדוע? המנהיגים הפוליטיים קשובים לרחוב ומעדיפים לשקף אותו במקום לשכנע אותו. הרבה יותר קל להצטרף לצעקות על "רדיפת דת" מאשר להסביר את העובדות. ואילו המנהיגים הרוחניים ניזונים לעיתים קרובות ממה שמספרים להם אנשי חצרותיהם, והללו משתייכים לשכבת העסקנים הרוצים כאמור לשמר בכל מחיר את שליטתם. סיפור לדוגמא: כאשר נפטרה רעייתו של הרב יוסף שלום אלישיב, גדול הפוסקים החרדיים בדורנו, הדבר הוסתר ממנו בשל בריאותו הרופפת; אם אפשר להסתיר מגדול הדור את פטירת אשתו, אפשר להסתיר ממנו הכל.
עוד כמה מילים על המנהיגות החרדית. בצד הליטאי מדברים על "ישיבות קדושות" ובצד החסידי על "חצרות הקודש" ו"כבוד קדושת האדמו"ר". אלא שלמרבה הצער, בלא-מעט מקרים - הקדושה מהם והלאה. בישיבת פוניבז' מתנהל מזה שנים מאבק שליטה אלים. חסידות גור סובלת בשנה האחרונה מפילוג בין הרבי לבן-דודו. חסידות ויז'ניץ התפלגה לפני עשרות שנים לשתי חצרות. כנ"ל חסידות סאטמר. חסידות סאדיגורה נמצאת בימים אלו בעיצומו של מאבק ירושה. מותר לשער, שלא כל המאבקים הללו הם אך ורק לשם שמים.
"נאצים" ו"שעת השמד"
שיהיה ברור: מבחינה הלכתית - חובה מוחלטת לקיים את הנחיות משרד הבריאות. לימוד תורה, עם כל חשיבותו העצומה, איננו אחת משלוש העבירות החמורות של "ייהרג ובל יעבור". שפיכות דמים, לעומת זאת, היא כן אחת משלוש העבירות הללו. לכן, מי שנותן הוראה להמשיך ללמוד בלא לשמור על ההנחיות - אינו מקיים את מצות "ושננתם לבניך" אלא עובר על "לא תרצח". כי כפי שראינו, אין שמץ של ספק שיהיו מי שימותו בגלל הוראות כאלה.
כאן נכנסת לתמונה רטוריקה חרדית הנשמעת בשנים האחרונות. אומנם מצידו של מיעוט, אך מיעוט קולני שכנראה מצליח להשפיע לכל הפחות בתת-מודע על אופן החשיבה של הרוב. הרטוריקה הזאת משווה את מדינת ישראל לגרועים שבאויבי העם היהודי, ואת מעשיה - לגרועות שבגזירות שנחתו על עם ישראל. כאשר מקללים שוטרים במילה "נאצים", כאשר משווים את הגיוס לצבא ל"שעת השמד", כאשר מדברים על "העברה על דת" - המשמעות ההלכתית היא, שיש למסור את הנפש, פשוטו כמשמעו, אפילו על המצוות הקלות ביותר. קל וחומר על לימוד תורה - ודומה שהתפיסות המעוותות הללו נמצאות גם הן ברקע.
האחריות להפקרות החרדית במשבר הקורונה אינה נעצרת בגבולות בני ברק, מאה שערים, אלעד וביתר עילית. מי שנושא באחריות העליונה הוא בנימין נתניהו, שאינו מפעיל את מלוא סמכותו כדי לכפות עליהם לציית להוראות. שהרי אם יש עוד ועוד חרדים חולים - יש עוד ועוד ישראלים חולים; ויש פחות ופחות מיטות ומכונות הנשמה בבתי החולים. לכן, זו לא בעיה פנימית של החרדים, אלא בעיית חיי אדם של כולנו.
אם נתניהו היה פועל כמנהיג לאומי אמיתי, הוא היה מזמן את בני גנץ והשניים היו קוראים ליעקב ליצמן ואריה דרעי, ומודיעים להם: יש לכם 24 שעות להתיישר לפי ההנחיות - או שכולכם תפוטרו, תסולקו מהקואליציה, לא תצורפו לממשלותינו ולא נתמוך בהצעות חוק שלכם. תהיו בטוחים, שאם זה היה נעשה - הפוליטיקאים החרדים היו מתיישרים תוך הרבה פחות מאשר יממה. ויש הצדקה לתקיפות המוחלטת הזאת, כי אין הבדל בין התנהגות הסיעות החרדיות בנושא הקורונה, לבין מצב בו הרשימה המשותפת תמנע פעילות נגד חמאס.
אבל נתניהו לא יעשה זאת. למה? כי הוא צריך את החרדים כחלק מגוש הימין, אותו גוש שהוא מקווה שיציל אותו איכשהו מהתיק הפלילי נגדו. (ואגב: את נפתלי בנט ואיילת שקד הוא אינו מקרב באותה מידה, כי הם מהווים איום אישי עליו). לכן נתניהו מאפשר לליצמן, דרעי וחבריהם להתעלם לחלוטין מטובת הכלל, מרווחת הכלל, מחיי הכלל.
לפני שבועיים קראנו את פרשת עגלה ערופה, העוסקת במקרה של נרצח שרוצחו טרם נתפס. זקני העיר מחויבים להצהיר: "ידינו לא שפכו את הדם הזה ועינינו לא ראו". להבדיל, מכתב האישום בפרשת האונס באילת למדנו, כי מי שעומד מן הצד ולא מונע את העבירה, ובוודאי מי שמעודד את העבירה - נושא גם הוא באשמה. כאשר ברור שעוד ועוד תלמידי ישיבות ימותו, כאשר ברור שההפקרות החרדית תעלה בעוד ועוד חיי אדם - בנימין נתניהו, יעקב ליצמן, אריה דרעי ועמיתיהם בהנהגת הציבור הכללי והציבור החרדי נושאים באחריות. הם לא יוכלו לומר "ידינו לא שפכו את הדם הזה".

תאריך:  03/09/2020   |   עודכן:  03/09/2020
+על אף הקורונה: אין תמותה עודפת
23:36 03/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

על-פי העולה ממחקר שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, גם בקרב קשישים מעל גילי 70 ו-80 אין שינוי בשיעור התמותה השנתי  ▪  בשלושה שבועות בלבד נרשם "עודף תמותה"

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יהדות התורה: במקום שגמזו יטפל בקורונה הוא פוגע בחרדים
20:37 03/09/20  |  איציק וולף

חברי סיעת יהדות התורה פנו במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, והאשימו את פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, ברדיפת המגזר החרדי. "מתקבל הרושם שבמקום שפרופסור גמזו יעסוק במלאכת הטיפול במגיפת הקורונה, הוא עוסק בכותרות פופוליסטיות, בדיבורים ובמעשים הפוגעים פעם אחר פעם בציבור החרדי בישראל", טענו.

+שר הביטחון אישר תגבור המשטרה במאות חיילים
20:18 03/09/20  |  איציק וולף

שר הביטחון הנחה את צה"ל להיערך לתגבור משטרת ישראל במאות חיילים ב-30 הערים האדומות החל מיום ב' הקרוב. עוד הנחה גנץ את פיקוד העורף לחזק את הפעילות בערים אלו ובכלל זה למקד מאמץ של חקירות אפידמיולוגיות, בדיקות, סיוע בחבילות מזון ולהגביר את הפעילות ביקל"רים בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות.
לצד זאת, אישר שר הביטחון את הארכתם של 7,000 תקני מילואים למאבק בקורונה למשך חודשיים נוספים: 3,000 צווים עבור פעילות בתוך הערים האדומות, 3,000 נוספים לפעילות במפקדת הקורונה ו-1,000 צווי מילואים לפעילות שוטפת של פיקוד העורף.

+ניהול משפט נתניהו אינו עילה לנבצרות
19:25 03/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"קמפיין מתמשך מבקש להציג את המשפט כמהלך המונע משיקולים זרים. זהו שקר וכזב. כתב האישום הוגש נגד האזרח בנימין נתניהו על מעשיו האישיים, ולא נגד ראש הממשלה בתור שכזה. הוא ודאי לא הוגש נגד מפלגה כלשהי"  ▪  יוצא נגד "טענות כזב, שמטרתן לערער את הלגיטימציה שלנו"

מנדלבליט. "משפט פלילי ככל האחרים" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
נתניהו. שלושה ימים בשבוע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+גמזו: אנחנו במצב מלחמה, אין ברירה
18:23 03/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, מבהיר שצעדי הסגר שאושרו בקבינט הקורונה הם קשים והיו קשים גם עליו, אך הם בלתי נמנעים בשל ההתפצות המעריכית של הנגיף  ▪  "אנחנו באירוע של מלחמה, כל מי שהולך בלי מסיכה כאילו יורק בפניו של איש צוות רפואי"  ▪  עקץ במרומז את שר החינוך: "אף על-פי שיש אנשים שאומרים שזה בסדר, אנחנו יודעים שמערכת החינוך יכולה לגרום להעלאת התחלואה"

גמזו בתדרוך הערב. "אין לנו ברירה"
חזרה למראות הסגר מהאביב [צילום: יונתן זינדל]
+ליצמן: לא נאפשר סגירת בתי כנסת
18:08 03/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הבינוי והשיכון טוען שההחלטה על הטלת הסגר על 30 רשויות ובהן בני ברק היא חלק מתוכנית סדורה להביא לסגר בחגים ולסגירת בתי כנסת בראש השנה ויום הכיפורים  ▪  "לא נאפשר זאת בשום צורה"

ליצמן ודרעי. התנגדו בקבינט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+המאבק בקורונה: מועדון נסגר בחיפה; מסעדות נקנסו בנהריה
17:40 03/09/20  |  עידן יוסף

במסגרת המאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, ערכו השבוע שוטרי תחנות מרחב אשר ביקורים במספר מקומות בילוי באזור הקריות ונהריה, במסגרת סגרו מועדון סנוקר באזור מפרץ חיפה, שנפתח בניגוד להנחיות משרד הבריאות ובתום שימוע נסגר לשבעה ימים.
בנוסף, נמצא כי שתי מסעדות בנהריה, הכניסו מספר לקוחות גבוה מהמותר וללא מסכות כנדרש ולפיכך בעלי המקום נקנסו וזומנו להליך שימוע, בסיומו הסתפקה בשלב זה המשטרה במתן דוחות אזהרה.

+ועדת חו"ב תדון בהסמכת שב"כ לצמצום התפשטות הנגיף
17:14 03/09/20  |  עידן יוסף

ועדת החוץ והביטחון תתכנס ביום ראשון לדיון והצבעה על הכרזת הממשלה לעניין הסמכת שירות הביטחון הכללי לבצע פעולות סיוע בהתאם לחוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש וקידום השימוש בטכנולוגיה אזרחית לאיתור מי שהיו במגע קרוב עם חולים (הוראת שעה), התש"ף-2020.

+מיום ב': הסגר על כ-30 ישובים אדומים
16:42 03/09/20  |  עידן יוסף, איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השרים אישרו את מתווה ההסגר שהוצג על 30 האזורים שהוגדרו אדומים  ▪  ההגבלות שיוטלו: מגבלות תנועה, סגירת עסקים ומערכת החינוך, למעט חינוך מיוחד  ▪  במשטרה יבחנו עד ליום שני האם ניתן יהיה לאכוף את ההגבלות בכל האזורים או שיסתפקו בעשרה

רחוב בת"א [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
מלונית הישיבה בכרמיאל [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+"600 חולים במצב קשה בעוד שבועיים"
14:44 03/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הדוח שהוגש לקבינט הקורונה קובע כי ישראל לא הצליחה לבלום את הגל השני ולהפוך אותו ליירידה ממשית בהדקה ובתחלואה  ▪  המומחים מזהירים: "יש להיערך להתממשות מהירה של התרחיש המחמיר"

גרף המתים בגל הקורונה השני בישראל
קבינט הקורונה. נדרש להחלטות קשות [צילום: לשכת ראש הממשלה]
+ירידה של 9.7% במספר השכירים
14:33 03/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ביוני 2020 היו בישראל 3.42 מיליון שכירים - עלייה של 12.1% לעומת חודש מאי, אך ירידה של כמעט 10 אחוזים לעומת יוני אשתקד  ▪  ענף שירותי האוכל והאירוח התאושש כמעט לגמרי ביחס לחודש מאי

[צילום: AP/Matt Rourke]
+קוריאה הצפונית אומללה מתמיד
13:12 03/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אקונומיסט: רשמית טענה פיונגיאנג שאין אצלה קורונה, אך בפועל היא הטילה סגר הדוק ביותר - והתוצאות קשות מאוד, במיוחד לאחר כמה אסונות טבע

תחנת רכבת בפיונגיאנג, 13.8.20 [צילום: צ'ה סונג הו, AP]
+גנץ: "להגביר פעילות בערים אדומות וכתומות כדי להימנע מסגר"
12:30 03/09/20  |  מירב ארד

    שעה לפני קבינט הקורונה גנץ כינס ישיבה בהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון, סגן הרמטכ"ל, אלוף פקע"ר ובכירי מערכת הביטחון והנחה
  • : ״הגבירו פעילות בערים אדומות וכתומות כדי להימנע מסגר כללי בכל הארץ; כל אמצעי מערכת הביטחון יגוייסו״.

+זינוק בתחלואה: 3,075 נשאי קורונה חדשים ביממה
08:30 03/09/20  |  איציק וולף, מירב ארד   |   לרשימה המלאה

9.4% מתוך 32,700 בדיקות שבוצעו אתמול עד חצות  ▪  מתחילת השבוע אובחנו בישראל 8,928 נשאי קורונה חדשים  ▪  קבינט הקורונה יתכנס בשעה 11:00 לדיון

זינוק חד במספר הנשאים החדשים [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+הייצוא הסיני דווקא מתחזק בשל הקורונה
08:01 03/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המדינה שנפגעה ראשונה מן המגיפה הייתה גם הראשונה להתאושש ממנה - ולנצל את הסגר וקשיי הלוגיסטיקה במדינות אחרות  ▪  התוצאה: חלקה של סין בייצוא העולמי עלה ל-20% ברבעון השני  ▪  חלק מן העלייה היא זמנית, אך המגיפה גם מגנה על סין מפני העתקת הייצור למדינות אחרות

מפעל רכב של מרצדס, בייג'ינג [צילום: נג האן גואן, AP]
מפעל של SMC היפנית, בייג'ינג [צילום: נג האן גואן, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ידיו של מי שופכות את הדם הזה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ואיך לא? אצלך בסוף זה בגלל ביב ל"ת
טירה  |  3/09/20 10:25
2
הכול נכון,אבל לי קשה לבוא
בני בנקר  |  3/09/20 11:21
3
כמה שנאה!
בן משה  |  3/09/20 14:10
4
לדעתי יש לך טעות יסודית
שלמה מחיפה  |  3/09/20 16:19
5
את הדם הזה שופכת מערכת המשפט!
אפליה לטובת בלפור  |  7/09/20 09:18
6
כל האמת על מניעי ראשי החרדים
רבקה שפק ליסק  |  8/09/20 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף, מירב ארד
9.4% מתוך 32,700 בדיקות שבוצעו אתמול עד חצות    מתחילת השבוע אובחנו בישראל 8,928 נשאי קורונה חדשים    קבינט הקורונה יתכנס בשעה 11:00 לדיון
איתמר לוין
המדינה שנפגעה ראשונה מן המגיפה הייתה גם הראשונה להתאושש ממנה - ולנצל את הסגר וקשיי הלוגיסטיקה במדינות אחרות    התוצאה: חלקה של סין בייצוא העולמי עלה ל-20% ברבעון השני    חלק מן העלייה היא זמנית, אך המגיפה גם מגנה על סין מפני העתקת הייצור למדינות אחרות
איציק וולף
מחצות אמש ועד לשעות הערב אובחנו 2,386 נשאי קורונה חדשים    9.2% מן הבדיקות שבוצעו היום נמצאו חיוביות    מאז אמש מתו 8 חולי קורונה נוספים ומספר המתים מן המחלה בישראל עומד על 969 בני אדם
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: העשירים, המקושרים והעסקים מצליחים לקבל תוצאות לבדיקת קורונה בתוך יום-יומיים - לעומת שבוע-שבועיים לנבדקים מן השורה
אפרים הלפרין
בניגוד לאחרים, הוא לא היה מעוניין בכתב סמכויות כי לחלשים אין סמכויות ללא כתב סמכויות ולחזקים יש את כל הסמכויות ללא כתב כזה
רשימות נוספות
כרמיאל: מעל 200 בני ישיבה נדבקו בקורונה  /  עידן יוסף
הפסדי מלונות פתאל: 665 מלש"ח  /  איציק וולף
מד"א נגד מכרז בדיקות קורונה  /  יצחק דנון
סוחרים בדם!  /  שמואל לוין
נח לא נחים  /  ציפי לידר
הכשל התקשורתי בסיקור הקורונה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il