X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שיעור התחלואה והתמותה במדינה עודנו נמוך בהרבה מאשר ביתר העולם, אבל המגיפה מתגברת ואיתה הביקורת על הנשיא מון - מדווח ניו-יורק טיימס
▪  ▪  ▪
הסכמה לפגיעה בזכויות אזרח [צילום: לי ג'ין-מאן, AP]

קוריאה הדרומית הייתה גאה במדיניותה נגד הקורונה: היא הצליחה לשטח את העקומה בלי לסגור את המשק, בלי לסגור את גבולותיה ובלי מגבלות ממשיות על חופש הביטוי והתנועה. המדינה נחשבה למודל חיקוי ליתר העולם. אבל כעת היא מתמודדת עם גל שני, הביקורת על הנשיא מון ג'יי-אין גוברת וכמה מבעלי בריתו הנאמנים ביותר בגל הראשון, רופאים צעירים, שבתו במחאה על הרפורמה שהוא מציע בשירותי הבריאות.
הממשלה מנסה לשמור על איזון עדין בין שליטה בנגיף לבין שימור הכלכלה, ובין שימוש בכוחה כדי להגן על בריאות הציבור לבין הימנעות מפגיעה בזכויות אזרח. מון הודה: "אסטרטגיית הבידוד שלנו ניצבת בפני משבר וכל המדינה במצב קשה". מספר החולים החדשים, שעמד דרך קבע על פחות מעשרה ביממה, הוא דו-ספרתי מאז 14.8.20, ומספרם הכולל – על-פי נתוני ניו-יורק טיימס – הוא 20,000 עם 330 חולים (על 50 מיליון תושבים).
ההתפרצות החדשה החלה בכנסיות ובהפגנות נגד הממשלה. זו איימה להעמיד לדין את המתפללים והמפגינים, והללו הגיבו בהאשמות לפיהן מון הוא דיקטטור המנהל את המדינה תחת "משטר צבאי של בידוד". מון לא התרגש והחמיר את המגבלות, תוך איסור על התקהלויות גדולות בכנסיות ובעצרות וסגירת מועדוני לילה ובארים. אפידמיולוגים קראו להקשיח עוד יותר את תנאי הריחוק החברתי, כולל איסור על התקהלות של למעלה מעשרה בני אדם וסגירת כנסיות ואלפי מקומות אחרים, כולל אירועי ספורט, בתי קפה ואולמות אירועים. מון נמנע בינתיים מלעשות זאת, מחשש לפגיעה בכלכלה המעורערת ממילא.
בסוף 900 היו בקוריאה הדרומית 900 מקרים חדשים ביום, אך עד מהרה היא שיטחה את העקומה על-ידי תוכנית אגרסיבית של איכון החולים ואיתור מגעיהם. מרכיב חיוני נוסף היה הסכמתו של הציבור לפגיעה בזכויותיו על-מנת להילחם במגיפה, כמו שימוש במצלמות מעקב, איכוני טלפונים סלולריים ומידע על רכישות בכרטיסי אשראי. מפלגתו הדמוקרטית של מון זכתה בניצחון מוחוץ בבחירות שנערכו באפריל – במועדן, למרות המגיפה.
בחודש מאי הייתה קוריאה הדרומית משוכנעת, שהיא יכולה להרחיב את הפעילות הכלכלית בלי להסתכן בהתפרצות מחודשת. חלק מן המגבלות הוסרו והממשלה חילקה למשקי הבית 11.8 מיליארד דולר במזומן כדי לעודד את הצריכה. בחודש יולי נפתחו 256 חופי רחצה. בחודש אוגוסט הותר לחדש התכנסויות דתיות מצומצמות. בחודש אוגוסט צפה OECD, כי הכלכלה הדרום-קוריאנית תצטמק השנה ב-0.8%, לעומת ממוצע של 7.5% ביתר מדינות הארגון. באמצע אוגוסט הכריזה הממשלה על סוף שבוע בן שלושה ימים, והקוריאנים יצאו לטיולים ולקניות.
אבל כבר ב-15 בחודש היו סימנים מדאיגים. הקורונה התפרצה בכנסייה בסיאול שהיא אחד ממוקדי ההתנגדות למשטר, כמו גם במצעד רב משתתפים של אנשי אופוזיציה בעיר. עוד תריסר התפרצויות קטנות נרשמו ברחבי המדינה, בעיקר בכנסיות – מה שהוביל את הממשלה להפסיק את כל התפילות, למעט באמצעות האינטרנט. מגמה מדאיגה נוספת היא הכפלת שיעור החולים שלא ידוע היכן נדבקו – מ-10% במחצית הראשונה של אוגוסט ל-21% במחצית השנייה.
הטיימס מדווח, כי לאור הסכנה לאחד מהישגיו הגדולים ביותר, מון מאיים להפעיל את כל עוצמתו של החוק כדי להעניש את מי שמפר את מגבלות הקורונה. "סובלנות אפסית וענישה מירבית", מכנה ממשלתו את גישתה. "שום זכות לדת, התכנסות או ביטוי אינה יכולה לבוא במחיר של נזק כזה", טען מון. "תפילות יכולות להעניק שלוות נפש אך אינן מגוננות מפני הנגיף".
המשטרה זימנה עד כה לדין 959 איש בשל הפרת חוקי הקורונה, כולל מאות שלא עטו מסיכות או הפרו את הבידוד – כולל כדי ללכת לעבודה, לצאת לעשן או אפילו לזרוק את האשפה. כמו-כן נעצרו ארבעה בני אדם, כולל שני כמרים, החשודים במסירת מידע כוזב בבדיקות האפידמיולוגיות בנוגע לתנועותיהם או למספר הנוכחים בכנסיותיהם. 202 בני אדם נעצרו בחשד שהפיצו מידע מטעה או הדליפו מידע אישי, כולל אדם שטען ביוטיוב שהממשלה מנפחת את הנתונים כדי לדכא את מתנגדיה.
לפני שבועיים הודיעה הממשלה על שורה של צעדים שנדונו עוד לפני הקורונה, כולל הגדלת מספר הסטודנטים לרפואה. בתגובה הכריזו הרופאים הצעירים על שביתה, בטענה שיש במדינה די רופאים ושעל הממשלה להשקיע בשיפור השירותים הרפואיים בפריפריה. הממשלה הגיבה בהגשת תביעות נגד כמה מן הרופאים שסירבו לשוב לעבודה. לדבריהם, הם גם התפכחו מאשליותיהם בנוגע למאבקה של הממשלה בקורונה.

תאריך:  06/09/20   |   עודכן:  06/09/20
+אושר המשך איכוני שב"כ ל-10 ימים נוספים בלבד
01:02 07/09/20  |  עידן יוסף

ועדת החוץ והביטחון דנה (א') בהכרזת הממשלה מיום 1.9.20 על הסמכת השב"כ לבצע פעולות סיוע במאמץ מול נגיף הקורונה. הכרזת הממשלה הסמיכה את שב"כ עד לתאריך 22.9.20, אך הוועדה, כדי להביע את מורת רוחה, אישרה, ברוב קולות, את ההסמכה עד לתאריך 16.9.20 בלבד.
יו"ר הוועדה צבי האוזר ביקש לוודא כי במהלך 10 הימים הבאים, בדיון שייערך בפני הממשלה וצוות השרים לנושא, תוצג עמדה בדיקה מקיפה של השיקולים הבריאותיים, החברתיים והכלכליים של אפשרות קיצור תקופת הבידוד למי שבא במגע עם חולה מאומת.

+גמזו: מתעורר כל בוקר בשאלה האם להטיל סגר כללי
23:39 06/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר דורש סגר נושם זמני לערים אדומות  ▪  הוועדה אישרה הארכת מצב החירום עד ה-6.11; הדיון במתווה הרמזור יימשך בבוקר  ▪  ממונה המאבק בקורונה הבטיח כי מערך קטיעת שרשראות ההדבקה יפעל במלואו ב-1.11  ▪  על הפגנות: "התקהלות היא התקהלות היא התקהלות"

[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: דוברות הכנסת]
+חיפה: בית ספר נוסף נסגר בגלל הקורונה
23:08 06/09/20  |  עידן יוסף

עוד בית ספר בחיפה סוגר את שעריו בגלל מקרה חולה קורונה מאומת - בית הספר אינשטיין בחיפה. בימים האחרונים נסגרו כמה בתי ספר בחיפה.

+מקלב: ביצוע הסגר הוא שם המשחק
23:05 06/09/20  |  עידן יוסף

סגן שרת התחבורה אורי מקלב אומר כי "זהו סגר מקל יותר וכעת הביצוע הוא שם המשחק, האם יוחזר אמון הציבור או לא, יש לבצע את הסגר בשיתוף פעולה מלא על הרשויות המקומיות ונציגי הציבור". לדבריו, "מטרת הסגר היא הורדת התחלואה ולא ענישה, ולכן יש לפעול בהיגיון ושום שכל, ברגישות ומתינות במטרה לצמצם את התחלואה בארץ ולא מתן הדוחות".

+ברבור שחור בשמי אלעד
22:56 06/09/20  |  גל הירש   |   לרשימה המלאה

העיר אלעד הייתה בגל הראשון ממוקדי ההדבקה החמורים בישראל, אך באמצעות פעולות נחרצות היא הצליחה לחזור לשגרה (עד הגל השני). מניסיון הטיפול במקרה הזה אפשר ללמוד כיצד יש להיערך מבחינה לאומית למצבי חירום בלתי צפויים

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש [צילום: פלאש 90]
+ילדה בת 6 מתה מנגיף הקורונה
20:27 06/09/20  |  עידן יוסף

בימים האחרונים מתה ילדה בת 6 כתוצאה מנגיף הקורונה. זו החולה הצעירה ביותר בישראל שמתה מהנגיף. זהות הילדה לא נמסרה בנימוק של חיסיון רפואי.

+עוצר לילי ב-40 ישובים אדומים
20:23 06/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גמזו: "הייתי מעדיף לאמץ את המתווה המקורי, אך זה לא מציאותי"  ▪  דרעי וליצמן זועמים על המתווה של נתניהו: "סגירת מוסדות הלימודים ב-40 רשויות לא מתקבלת על הדעת"  ▪  בלחץ המפלגות החרדיות: נדחה הדיון בקבינט הקורונה על אישור ההסגר גנץ ביקר בעיריית בני ברק

ח"כ בנט בביקור באלעד [צילום: פלאש 90]
גנץ בבני ברק. לשפר את קבלת ההחלטות בממשלה
+לא צפוי הסגר מלא בחגים, אך תהיינה מגבלות
19:50 06/09/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות מגבש תכנית להגבלות בחגים הקרובים - אם לא יהיה שינוי דרמטי בתחלואה, התכנית לא תכלול הסגר מלא אלא הגבלות על התקהלויות, בתי תפילה, יציאה מהבית והגבלות על מספר האורחים בארוחות משפחתיות (חדשות 12).

+משרד הבריאות: 1,523 מאומתים חדשים
19:37 06/09/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: 1,523 מאומתים חדשים אתמול (5.9). 15,966 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול (5.9). היום (6.9) נכון לשעה זו: 130,157 מאומתים מפרוץ המגפה. 447 חולים שמצבם מוגדר קשה. 127 מונשמים. 1,012 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.

+הורוביץ: מוכן להיות בממשלת חרום עם בנט
19:26 06/09/20  |  עידן יוסף

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ', אומר כי אין מבחינתו מניעה לשבת בממשלת חרום לטיפול בקורונה יחד עם ימינה בראשות נפתלי בנט. לדבריו, מדובר במטרה ראויה. בראיון לערוץ 20 אמר הורוביץ כי ידוע לו שלבנט הוצע להיות שותף בממשלה חלופית, אך הוא אינו יודע מה בנט השיב.

+ועדת החוקה קיבלה שלושה ימי ארכה לדון במתווה הרמזור
19:12 06/09/20  |  עידן יוסף

‏ועדת הכנסת אישרה לוועדת החוקה, לבקשת היו"ר יעקב אשר, ארכה של 3 ימים נוספים לדון במודל ה"רמזור". הנימוק הרשמי: הכנסת הייתה בהדממה ויש עדיין עבודה לעשות על הרמזור. הלא-רשמי: לא מוכנים לאשר סופית את תכנית הרמזור לפני שיקבלו את ההחלטות על הסגרים (ערוץ כנסת).

+פורדיס: המשטרה פיזרה חתונה
19:09 06/09/20  |  עידן יוסף

משטרת זכרון יעקב הפסיקה בפורדיס חתונה שנערכה בניגוד לתנאי התו הסגול. ההתקהלות הייתה מעל המותר ומרבית האורחים לא עטו מסכות כנדרש. החתן ומארגן החתונה קיבלו 5,000 שקל קנס, כל אחד, ונדרשו לפזר את ההתקהלות.

+השר שטייניץ: אין מנוס מסגר כללי ומצעדים חריפים ומיידיים
17:28 06/09/20  |  איציק וולף

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, טען כי אין שאין מנוס מהטלת סגר כללי לצורך צמצום תחלואת הקורונה.
"החשבון פשוט. 3,000 מאומתי קורונה ביום, זה יותר ממיליון חולים בשנה, לפחות 4 מיליון מבודדים וכ-10 אלפים נפטרים בשל רמת הטיפול שתלך ותרד בעקבות העומס על המערכת. מי שהגיע למקום הראשון במספר הנדבקים יגיע גם תוך מספר חודשים לאחד המקומות הראשונים בכמות החולים הקשים ואף במספר המתים. לכן, אין מנוס מסגר כללי ומצעדים מידיים וחריפים שהם הדרך היחידה להקטין דרמטית את התחלואה", טען.

+תוקף האישורים הרגולטורים הוארך עד 30 בספטמבר
17:15 06/09/20  |  איציק וולף

הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הצעת ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להארכת תוקפם של אישורים רגולטוריים עד 30 בספטמבר 2020.
בשל משבר הקורונה הוחלט על הארכת תוקפם של כל האישורים הרגולטוריים שפקעו בין החודשים מרץ לאוגוסט, על מנת להקל על בעלי העסקים עם פרוץ המשבר. ראש הממשלה החליט לממש את סמכותו ולהביא לאישור הממשלה את הארכת תוקפם גם של רשיונות האמורים לפקוע בחודשים הקרובים.

+הבנות בין ההסתדרות לאוצר: הסתיימה שביתת עובדי המעבדות
16:53 06/09/20  |  איציק וולף

הסתיימה שביתת עובדי המעבדות הרפואיות. במסגרת פגישה משותפת בלשכתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הגיעו ההסתדרות, משרד האוצר ומשרד הבריאות, למתווה הבנות. המתווה יגובש סופית בתקופה הקרובה ובו בשורה שתביא לעלייה בשכרם של עובדות ועובדי המעבדות. ההסכם המשפטי ינוסח בהמשך.

+נדחה הדיון המתוכנן בקבינט לאישור הסגר
16:13 06/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי וח"כ משה גפני נפגשו עם ראש הממשלה זמן קצר לפני התכנסות ועדת השרים האמורה לאשר סגר מלא בערים אדומות  ▪  בפגישה נבחנות חלופות למתווה הסגר  ▪  בעקבות הפגישה נדחתה ישיבת ועדת השרים שהייתה אמורה לאשר הטלת סגר  ▪  חברה בצוות הקורונה: כל יום של דחייה מקרב אותנו לסגר כללי

נתניהו. נכנע ללחץ החרדי [צילום: לשכת ראש הממשלה]
ליצמן ודרעי. "המגזר החרדי לא התאושש" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+רה"מ נתניהו ייפגש עם גפני, ליצמן ודרעי
15:54 06/09/20  |  מירב ארד

לפני ישיבת קבינט הקורונה - רה"מ בנימין נתניהו זימן את גפני, ליצמן ודרעי לפגישה עם פרופ' גמזו בשל זעם ראשי הערים החרדיות על הטלת הסגר.

+מתנגדים לסגר: סיעת יהדות התורה תתכנס מחר בעיר בני ברק
15:09 06/09/20  |  מירב ארד

ישיבתה השבועית של סיעת יהדות בכנסת, תתקיים מחר במתכונת חריגה, ותתכנס בחדר הישיבות של עיריית בני ברק. ההחלטה על ישיבה במתכונת זו היא חלק מהמאבק של חברי הכנסת נגד החלטת הממשלה להטיל סגר על חלק מהרשויות החרדיות. בישיבה ישתתפו ראשי הרשויות החרדיות עליהן מתכוונת הממשלה להטיל סגר.

+פולחן השקר
14:49 06/09/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ד"ר יפעת שאשא ביטון באה אל אולפן ynet של אטילה שומפלבי והטילה פצצה עובדתית: הדוח האפידיומולוגי שקיבלה כראש הוועדה בכנסת העוסקת בנושא מצא כי יש 0 - כן, אפס - קורונה בהפגנות

מחכה להתנצלות [צילום: פלאש 90]
+פיוצ'ר מוביליטי: להעלות את קיבולת הנוסעים באוטובוס
13:03 06/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה דוחה את ההמלצה להעלות את מגבלת הנוסעים לכ-35 נוסעים באוטובוסים עם מקומות ישיבה בלבד ול-50 באוטובוסים הכוללים מקומות עמידה  ▪  גם מגבלת ההזמנה ברכבות תישאר

[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+חברה בצוות הקורונה: אין להטיל סגר בחגים
09:37 06/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

פרופ' עידית מטות טוענת שיש לשקול שיקולים בריאותיים-נפשיים בהחלטות על הטלת סגר ולהתחשב במחיר הנפשי והכלכלי שייגרם לרבים אם יוטל סגר כללי בתקופת החגים  ▪  "אם חשבנו שאנחנו הולכים להיות באיזשהו אירוע קטסטרופלי, אז אנחנו לא נמצאים באירוע הזה"

[צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקורונה מכה בקוריאה הדרומית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העיקר
שמ  |  6/09/20 15:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
פרופ' עידית מטות טוענת שיש לשקול שיקולים בריאותיים-נפשיים בהחלטות על הטלת סגר ולהתחשב במחיר הנפשי והכלכלי שייגרם לרבים אם יוטל סגר כללי בתקופת החגים    "אם חשבנו שאנחנו הולכים להיות באיזשהו אירוע קטסטרופלי, אז אנחנו לא נמצאים באירוע הזה"
איתמר לוין
המדען הדגול קבע שטיפשות האדם היא אין-סופית; אילו היה חי כיום בישראל, קרוב לוודאי שהיה אומר "חוצפת הפוליטיקאים הישראלים"    הממשלה הכושלת והפושעת מאשימה את הפרויקטור במחדליה - בעזות מצח יוצאת דופן
איציק וולף
יו"ר ועדת החוקה של הכנסת פנה לראש הממשלה בטענה שהטלת סגר מלא על מספר מוגבל של ערים אדומות הוא צעד שאינו אפקטיבי    הציע סגר 'כירורגי' על כל 30 הרשויות האדומות - כולל סגר חלקי ונקודתי לפי שעות ומיקומים משתנים
איציק וולף
סקר שנערך בקרב מדגם מייצג מגלה ש-23% מהישראלים סבורים שנתניהו מטפל במשבר הכלכלי הנובע מהתפשטות נגיף הקורונה 'די רע' ו-40% נוספים סבורים שהוא מטפל בו 'רע מאוד'
אביחי מנדלבליט
דברי היועץ המשפטי לממשלה בוועידת המשפט התשיעית של לשכת עורכי הדין [י"ד באלול תש"ף, 03.09.2020]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il