X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים
פלדמן-פרידמן, אב"ד [צילום: בוצ'צ'ו]
מנדלבליט. מתעתע בבית המשפט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
תיק 4000 / המפתח בידי etype ואופירה ל'

דרושה חקירה: מי זייף תמליל אור אלוביץ'

היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטה ליאת בן-ארי מוליכים בכחש את השופטים הדנים בתיק 4000, שבו שני הנאשמים המרכזיים הם ראש הממשלה נתניהו ושאול אלוביץ' מחובתם של השופטים בתיק זה, רבקה פרידמן-פלדמן (אב"ד), משה בר-עם ועודד שחם לפעול לחקר האמת הדרך הנכונה לעשות זאת: להוציא צו שיחייב את חברת etype ואת המשקלטת אופירה ל' (שתימללה את קלטת חקירתו של אור אלוביץ') להעביר לבית המשפט עותק מהקובץ הדיגיטלי ו/או התמליל המקורי שהגישו לפרקליטות ו/או למשטרה
▪  ▪  ▪
אלוביץ'. דורש חקירה [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

בן-ארי. התביעה לא אחראית לתמלילים?

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מתנער מאחריותו המערכתית והאישית לתמלילי החקירה בתיק 4000 (פרשת בזק), שבה מואשמים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאול אלוביץ' ואח'. גם כשהתגלו ליקויים חמורים בתמליל החקירה של אור אלוביץ' (בנו של שאול אלוביץ'), והוא - היועץ המשפטי לממשלה, נדרש לבצע בדיקה, בחר מנדלבליט למרוח, לטייח, לחפות על אותם גורמים שהתרשלו ו/או שיבשו הליכי חקירה.
מנדלבליט מנצל לרעה את "חזקת התקינות". פעם אחר פעם הוא ואנשיו מתעתעים בבית המשפט, אולי מתוך תקווה שהשופטים לא יקפידו עימם. חמור מכך: מנדלבליט נתן ידו לדיווחים כוזבים לבית המשפט המחוזי בירושלים. הוא הודיע שביצע בעצמו בדיקה - בעקבות תלונה שהגישו פרקליטיו של שאול אלוביץ', אך מהר מאוד התברר כי הוא בסך-הכל אישרר את הדיווחים הבעייתיים שנמסרו לו מצד הפרקליטות וחוקרי המשטרה. אירעה תקלה, לא יותר מכך, טענו מנדלבליט ופרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ליאת בן-ארי, ולכן הפערים בין הנוסח המוקפד העולה מהקלטת שאותו הציגו פרקליטיו של אלוביץ', לבין התמליל שהוגש מצד הפרקליטות לבאי-כוח הנאשמים; ובכלל, הודיעו לבית המשפט, אנחנו לא מחויבים לתקינות התמלילים - הם ניתנים לסנגוריה ככלי עזר, אלא להקלטות המקוריות.
תמליל חקירתו של אור אלוביץ', כפי שהוגש במקור (ראו צילום בהמשך) על-ידי הפרקליטות לבאי-כוחו של אלוביץ', מלמד כי חסרים בו פרטים ואמירות חשובות ביותר. עיקרם: דברים שנאמרו על-ידי החוקרת סיוון סבן ו/או אור אלוביץ', ביחס לייצוגו של אלוביץ' על-ידי עורך הדין ז'ק חן (ראו צילום והמילים על-רקע צהוב). מתברר, כי החוקרת ניסתה לשכנע את אור אלוביץ' לשכור עורך דין אחר במקום ז'ק חן, כדי שצוות החקירה יוכל להתקדם עמו להסכם עד מדינה. היינו, שיעיד נגד אביו.
אין ולא יכול להיות ספק: מדובר בניסיון נואל ובלתי חוקי, קל וחומר כאשר הדבר נעשה בכוונת מכוון: לסלק את ז'ק חן, שקבע לעצמו מדיניות אי-ייצוג עדי מדינה, כך שאור אלוביץ' ישכור עורך דין אחר שכן יסכים להפיכתו לעד מדינה. זיוף התמליל, בדרך של השמטת מילים/ביטויים/משפטים, מהווה עבירה.
על-פי חוק העונשין, זיוף מוגדר אחת מאלה:
  • (1) עשיית מסמך הנחזה להיות את אשר איננו, והוא עשוי להטעות;
    (2) שינוי מסמך - לרבות הוספת פרט או השמטת פרט - בכוונה לרמות, או ללא סמכות כדין ובאופן הנחזה כאילו נעשה השינוי בסמכות כדין.
    [...]
עיון בתמליל שנמסר על-ידי הפרקליטות לסניגוריה, בהשוואה לתמליל המלא שתומלל על-ידי באי-כוחו של אלוביץ' מהקלטת המקורית, מעלה חשד כבד לכך שהתמליל זויף. המחוקק קבע בסעיף 418 לחוק העונשין עונש של שלוש שנות מאסר לעובד ציבור שזייף מסמך; או חמש שנים אם בוצעה העבירה בנסיבות מחמירות. מחובתם של השופטים בתיק זה, אפו, אב"ד רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם, לפעול במטרה להגיע לחקר האמת. הדרך הנאותה והנכונה לעשות זאת:
  • א) לחייב את חברת etype, שתימללה את הקלטות במסגרת עבודתה עבור המשטרה והפרקליטות, למסור לבית המשפט ולבעלי הדין העתק של קובץ דיגיטלי ו/או תמליל מקור של עדות אור אלוביץ' כפי שנמסר למשטרה ו/או לפרקליטות;
    ב) לחייב את המשקלטת, אופירה ל' (שביצעה את התמלול במסגרת עבודתה בחברת etype), למסור לבית המשפט ולבעלי הדין העתק של קובץ דיגיטלי ו/או תמליל מקור של עדות אור אלוביץ' כפי שמסרה לחברת etype. חזקה על אופירה ל', שביצעה עבודה טכנית בלא עניין אישי מצידה, שהיא תציג את הקובץ האמיתי.
    ג) לחייב את שני הגורמים הנ"ל להגיש את המבוקש לעיל בתצהיר חתום מטעמם.
רק לאחר שיתקבלו תמליל המקור, יוכל בית המשפט להתרשם: האם המשקלטת אופירה ל' לקטה בליקויי שמיעה - בדיוק-בדיוק כשנשמע שמו של ז'ק חן, ולכן היא נמנעה מלתמלל גם את אותם משפטים/מילים הנוגעים לעניינו; או שהתמליל המלא אכן נמסר על-ידי נציגי etype לפרקליטות ו/או למשטרה, ומישהו מקרב גורמי המשטרה ו/או הפרקליטות טיפל/זייף את הקובץ או את התמליל, והגיש באופן זדוני ובכוונת מכוון תמליל לקוי, בניסיון למנוע מהנאשמים ומבאי-כוחם לגלות מה אירע באמת בחדר החקירות.
עננה כבדה
השופטים הנכבדים מחויבים לבצע בירור נוקב, לא רק כדי שניתן יהא לבחון האם קיימות ראיות לכך שתמליל החקירה הספציפי בעניינו של אור אלוביץ' אכן זויף - על-פניו נראה שהתמליל זויף, אלא כדי שיוכלו לעשות את הצעד הבא: להורות ליועמ"ש לפתוח בחקירה בנושא זה ולהביא בפניהם את הממצאים. בדיקה/חקירה כזו דרושה כדי לוודא שצוות החקירה ו/או צוותי הפרקליטות שעוסקים בתיקים רגישים אלה (1000, 2000, 4000), אינם כוללים חוקר או פרקליט שלקחו חלק פעיל בשיבוש הליכי חקירה ומשפט בפרשות אלה. אם אכן-כן, יוכלו באי-כוח הנאשמים להציג זאת כראיה נוספת לכך שתיקי החקירה זוהמו.
הדעת נותנת, כי עננה זו תמשיך לרחף, לפחות עד שהשופטים הנ"ל יקבעו: האם אכן זויף תמליל החקירה, כפי שהדבר נראה, והאם תיק החקירה אכן זוהם; או למצער, המשקלטת אופירה ל' לקתה בליקויי שמיעה, אך נוכח כישוריה העודפים היא ידעה לנחש היטב מה לתמלל ומאילו מילים/משפטים - המסכנים את החוקרים - יש להתעלם.

התמליל שזוייף מול התמליל המלא
תאריך:  05/09/2020   |   עודכן:  05/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרושה חקירה: מי זייף תמליל אור אלוביץ'
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
מנדלבלוף אלוף בלשקר לבתי משפט
אזרחית  |  5/09/20 18:17
 
- }}}האם ליאיר ושרה נתניהו חשבון
בנק בפנמה ???  |  5/09/20 22:15
2
בן ארי לא יכולה להיות התובעת!!
אקטואלי  |  5/09/20 18:24
 
- כבר לא ניקוי אורוות,אלא ניקוי
נתין מדמנת ישראל  |  5/09/20 22:37
 
- בלשון המעטה... ל"ת
alice  |  7/09/20 10:01
3
חקר האמת
מיכאלז  |  5/09/20 19:52
4
השופטים כמו הפקידים
מה רוצים השופטים?  |  5/09/20 20:36
5
האם הצפיה מוגזמת ??
אבי כהן  |  5/09/20 20:54
6
זו לא הפעם ראשונה
אזרח  |  5/09/20 22:01
7
מי עומד כאן למשפט?
עובד 1  |  5/09/20 22:55
8
יותר מדי תקלות עאלק, נדרש אור
אשה מהיישוב  |  6/09/20 07:44
9
מי זקוק לעסקת טיעון?
דוד מהשרון  |  6/09/20 12:57
 
- והפעם תחשוב טוב בקלפי
עוד סתם אחד   |  6/09/20 22:29
 
- תגובה לתגובה
דוד מהשרון  |  7/09/20 12:49
10
תיבות הפנדורה מתחילות להיפתח
אקטואלי  |  6/09/20 22:40
11
החלב ישמור על החתול
גדעון אמיר  |  7/09/20 05:38
12
עוד עבירות פליליות שנעשו
לרשימה  |  7/09/20 11:26
13
יואב שכח לציין...
שונסי גנצינר  |  7/09/20 11:35
14
לא זוייפו
פלג א  |  13/09/20 20:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת בזק
איתמר לוין, יצחק דנון
שאול ויוסי אלוביץ טוענים, כי המדינה הייתה חייבת לדאוג לשמירת ערכו של תיק ניירות הערך שלהם שתפסה במסגרת החקירה בפרשת בזק - אך לא עשתה זאת וכל אחד מהם איבד למעלה מ-10 מיליון שקל
יואב יצחק
ערוץ 12 פרסם: ההתכתבות בווטצאפ בין קמיר לפילבר ועדותו בעניין הפגישה עם אלוביץ מסבכות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000    אלא שעדותו של פילבר שהגיעה ל-News1 מספקת הסבר הפוך מהפרסום המגמתי בערוץ 12    פילבר אף מציג את ההבנות עם אלוביץ ככאלה המעניקות "בהחלט הזדמנות פוליטית לבוס שלי, קרי: שר התקשורת, לבוא עם בשורה אמיתית, כלומר עם הישג לציבור"
אבי וייס
אנשים, שלא בדיוק אוהבים את ביבי, מספקים את הראיות הכי מוצקות - ל"קבירת תיק 4000". אנו חושפים כאן, עוד מסמר בארון הקבורה של "תיק 4000" - התאריך הקריטי בתיק המשנה את התמונה. נתניהו לא היה צריך אפילו לזרז את אישור המיזוג, כי כשהוא ביקש לדעת מה קורה עם אישור זה, זה היה כבר אחרי שאבי ברגר (המנכ"ל) הודיע, שאין בעיה לאשר וכמה ימים אחרי כן העביר הבקשה למועצת הכבלים
אבי וייס
לא הייתה שום התנגדות למיזוג בזק-yes, קרי מגלעד ארדן ואבי ברגר, זו "תעודת כשרות" נוספת לביבי. כנראה, זו אחת הסיבות, שהחביאו מהציבור את הפרוטוקול החשוב ביותר הזה, שחשף ארז רביב מ"דבר ראשון". זה שהמשטרה והפרקליטות, שאין ספק, שמסמך זה היה חייב להיות ברשותן לפחות שנה, לא חקרו את מה שכתוב בו - זו שערורייה מדהימה לא פחות מ"תיק 4000"
אבי וייס
קריאה לחקירה עצמאית של הקנס הענק, שהוטל על בזק, בנושא הטלפוניה. בעקבות הלחץ המסיבי שלי, משרד התקשורת נאלץ לפרסם את הפרוטוקול המלא של דיוני "הוועדה המייעצת" לעניין הקנס הענק לבזק בנושא "הטלפוניה הסיטונאית" של בזק, סיפור שהוא המשך ישיר וחלק מ"תיק 4000"
רשימות נוספות
רכושם של אלוביץ נתפס בניגוד לחוק  /  איתמר לוין
יורוקום נכנסת לפירוק  /  איתמר לוין
אלוביץ יקבל 38,000 שקל  /  איתמר לוין
בור יורוקום  /  איתמר לוין
איסור מגונה  /  איתמר לוין
היבריס באקווריום  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il