X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ממשל טראמפ מנסה לפתור את המשבר במפרץ בניסיון לצבור הישגים נוספים לקראת הבחירות בנובמבר. קטר מקשיחה עמדות, היא מסיתה נגד תהליך הנורמליזציה עם ישראל ומעדיפה להמתין לתוצאות הבחירות בארה"ב
▪  ▪  ▪
אמיר קטאר עם הנשיא טראמפ [צילום: איוואן ווצ'י/AP]

הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות נחשב להישג גדול של מדיניות החוץ של ממשל טראמפ והנשיא האמריקני מתכוון לסחוט את לימון ההצלחה עד לטיפה האחרונה שלו ולהשתמש בו לצורך קמפיין הבחירות לנשיאות בנובמבר. לכן, יש מאמץ מדיני אמריקני גדול להביא לחתימה על ההסכם ב-13 בחודש בטקס בבית הלבן ולצרף מדיניות ערביות נוספות לתהליך הנורמליזציה עם ישראל, על-פי פקידים אמריקנים וישראלים בכירים, מייד לאחר חתימת הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות צפוייה גם בחריין להודיע על הסכמתה לנורמליזציה עם ישראל, דבר שיעניק הישג נוסף למדיניות האמריקנית באזור.
במקביל, ממשל טראמפ מנסה למצוא פתרון למשבר במפרץ הנמשך כבר 3 שנים, עוד לפני הבחירות בנובמבר, כדי לזקוף לזכותו הישג דיפלומטי נוסף, הכוונה לחרם שהטילה "הרביעיה הערבית" (מצרים, סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין) על קטר ואשר לדעת הממשל פוגע באינטרסים האמריקנים באזור המפרץ ומחזק את אירן. בקיץ 2017 הכריזה "הרביעיה הערבית" על חרם ומצור על קטר בגלל תמיכתה בטרור והתערבותה בעניינים הפנימיים של מדינות ערב.
קטר מארחת בשטחה את מנהיגי "האחים המוסלמים" ואת הנהגת חמאס והיא משתמשת באמצעי התקשורת שלה, כמו ערוץ אלג’זירה ואתרי האינטרנט, להסתה נגד "הרביעיה הערבית", בעיקר נגד משטרו של הנשיא א-סיסי ובית המלוכה הסעודי.
"הרביעיה הערבית" הציבה 13 תנאים לקטר כדי להסכים לפיוס, לפני יותר משנה הציעה קטר לסעודיה להתנתק מתנועת "האחים המוסלמים" החותרת תחת המשטרים הערביים ומוכרזת כ"ארגון טרור" כצעד לקראת הפיוס אך חזרה בה. מי שנטלו חלק בתיווך בין קטר לסעודיה היו כווית ועומאן, אולם נראה כי מצרים איננה מתכוונת להתפייס עם קטר ואם אכן הפיוס יצא אל הפועל הוא יהיה רק בין קטר לסעודיה. מצרים אומרת כי היא איננה רואה שום שינוי בהתנהגותה של קטר, היא מארחת ארגוני טרור ומתערבת בענייני האזור ובכך מכשילה כל מאמץ לפתרון.
המאמץ האמריקני הנוכחי
ממשל טראמפ שיגר בשבועות האחרונים את שר החוץ פומפיאו ואת השליח המיוחד ג'ראד קושניר לסיור במדינות המפרץ, לפני ביקור קושניר במפרץ הצהיר שר החוץ פומפיאו בתום ביקורו במפרץ כי ארה"ב רוצה לראות את המפרץ מתאחד כדי להתמודד עם הסכנה האיאנית.
בביקורו האחרון של ג'ראד קושניר בדוחא ב-2 בספטמבר הוא אמר כי ארה"ב ממלאת תפקיד דיפלומטי חשוב מאחורי הקלעים בנושא הנורמליזציה של איחוד האמירויות עם ישראל וכי הוא מקווה גם שיושג פתרון בנושא המשבר במפרץ. ממה ששמענו ממנהיגי המפרץ, אמר קושניר, כולם סבורים שהנושא הזה נמשך מעבר למה שהיה צריך והם רוצים לפתור אותו.
הוא הוסיף כי "מלך סעודיה ובנו יורש העצר היו ברורים כי הם רוצים מזרח תיכון טוב יותר ויותר שלום" וכי "הם עוקבים מקרוב אחר מה שקורה באיחוד האמירויות."
הנשיא טראמפ מנהל קרב צמוד במערכת הבחירות נגד יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן ולקראת הבחירות בנובמבר הקרוב הוא רוצה להשיג פריצת דרך בנושא המשבר במפרץ, קטר אימצה לגמרי את העמדה הפלשתינית והיא פועלת גם נגד הסכם הנורמליזציה בין ישראל לבין איחוד האמירויות,שאר מדינות המפרץ, מלבד כווית מוכנות לזרום עם ממשל טראמפ בכל הקשור לתוכנית "עסקת המאה".
קטר רואה בתוכנית השלום האמריקנית את חיסולה של הבעיה הפלשצינית אך מקפידה להתחנף לממשל טראמפ ולישראל ולנסות להחזיק את המקל משני קצותיו.
על-פי גורמים אמריקנים, בחודש שעבר כינסה ארה"ב בכירים מקטר,סעודיה ואיחוד האמירויות וסיכמה עימם על נוסחה שתשים קץ ל-3 שנות החרם של "הרביעיה הערבית" על קטר אך איחוד האמירויות הכשיל ברגע האחרון את היוזמה האמריקנית.
ממשל טראמפ גם נכשל בניסיונות שלו לשכנע את סעודיה ואת איחוד האמירויות לפתוח את המרחב האווירי שלהן בפני המטוסים של קטר שמשתמשת בעקבות החרם עליה במרחב האווירי של אירן. אלם, גורמים במפרץ אומרים כי הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הגביר את המחנאות במפרץ, קטר וכווית תומכות ביוזמת השלום הערבית והחלטות הליגה ערבית ומתנגדות להסכם הזה, קטר נותנת לכך ביטוי בהסתה הפרועה שהיא נוקטת בה באמצעי התקשורת שלה נגד הנורמליזציה עם ישראל ונגד איחוד האמירויות.
לדברי גורמים בכירים בקטר, הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות מהווה מכשול נוסף לפתור את המשבר במפרץ, הניסיון האמריקני נכשל בינתיים וקטר ממתינה לתוצאות הבחירות לנשיאות האמריקנית בנובמבר ואז תחליט על המשך צעדיה.

תאריך:  07/09/2020   |   עודכן:  07/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ מנסה לפתור את המשבר במפרץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל הירש
העיר אלעד הייתה בגל הראשון ממוקדי ההדבקה החמורים בישראל, אך באמצעות פעולות נחרצות היא הצליחה לחזור לשגרה (עד הגל השני). מניסיון הטיפול במקרה הזה אפשר ללמוד כיצד יש להיערך מבחינה לאומית למצבי חירום בלתי צפויים
מורן זליקוביץ
"כשאתה גדל בתוך זה אתה רואה סרטים על כתות ולא חושב או מבין שזה בעצם מה שאני בעצמי חוויתי", אומר יוצר ובמאי הסרט "ילדי האשראם" העומד במרכזה של שערורייה בהולנד
דן מרגלית
ד"ר יפעת שאשא ביטון באה אל אולפן ynet של אטילה שומפלבי והטילה פצצה עובדתית: הדוח האפידיומולוגי שקיבלה כראש הוועדה בכנסת העוסקת בנושא מצא כי יש 0 - כן, אפס - קורונה בהפגנות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - ממשיכים, אנטישמים מבית, מתנות, גן עדן, פטפטת אקדמית ובטננו מתכווצת    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    שבוע טוב והרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
שושנה ויג
לא פשוט להיות יוצר או יוצרת וגם לצמוח בבית שבו הפעילות היצירתית היא משמעותית עבור האם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il