X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
קבר רשב"י במירון [צילום אילוסטרציה: דוד כהן/פלאש 90]
תחקיר News1 חושף:
קומבינת ל"ג בעומר של משרד הדתות
לנוכח מגבלות הקורונה, כרבע מהמשתתפים בהילולת רשב"י במירון היו אמורים להיות נשים. המשרד לשירותי דת פתח רישום השתתפות לכלל הנשים לזמן קצר וקצוב. אולם במקום להשתמש ברשימה שהוגשה, נזרקו השמות לפח, ובמקומן בחר המשרד נשים מקהילות מיוחסות
השר לשעבר וקנין. הנחייתו לא מולאה

עידן יוסף
רבע ממשתתפי הילולת הרשב"י - נשים

השר לשעבר לשירותי דת, יצחק וקנין, הינחה כי במסגרת הילולת רשב"י במירון בל"ג בעומר, לפחות 25% מן המשתתפים יהיו נשים. הוא עשה זאת בעקבות חוות דעת משפטית ששלחה אליו (7.5.20) היועצת המשפטית של המשרד, עו"ד גליה קליין, לנוכח הצורך לקיים את ההילולה במגבלות הקורונה.
בין היתר, התייחסה קליין לנושא הייצוג לנשים, וכתבה: "בהתאם לתיאומים מוקדמים בעניין ובהתאם לתיקון התקש"ח שהתקבל כאמור וככל שלא יוצעו משתתפות מטעם החסידויות השונות, מוצע שדווקא בהקשר הייצוג ההולם לנשים, השר יקבע את זהות הנשים אשר יקבלו את זכות ההשתתפות על ההר, בכל אחת מההדלקות, מקרב נשים שיש להן מסורת השתתפות בהדלקות במירון. שיעור הנשים שישתתפו בכל הדלקה נתון לשקול דעת השר ובלבד שתהא התחשבות בעקרון הייצוג ההולם ושמספרן הכולל של הנשים בכל שלושת ההדלקות, לא יפחת מ-25% ממספר המשתתפים הכולל, כאשר תהא נציגות של נשים בכל אחת משלוש ההדלקות. ככל
שמספר הבקשות מצד נשים יעלה על מכסה של 25% ממספרם של המשתתפים בכל הדלקה, מוצע לערוך הגרלה בין הנשים השונות ובכך לתת ביטוי הולם לעקרון השוויון. לעניין זה, אנו ממליצים לפרסם קול קורא המופנה לנשים, שיש להן מסורת הדלקה על ההר והמאפשר להן להגיש בקשה לשר, בתוך זמן קצוב ותחום בהתחשב בפרק הזמן הקצוב שיש לשר לקבל החלטה".
המשרד פרסם פעמיים קול קורא לנשים להשתתף בהילולה במירון, אך ל-News1 נודע כי בפועל הפרסום נעשה למראית עין בלבד. לא זו בלבד שהפרסום יצא בסמוך מאוד להילולה, כל הנשים שהגישו בקשה להשתתף נדחו.
הקול הקורא הראשון התפרסם ב-7.5.20, ולנשים התאפשר להגיש פניות רק עד השעה 20:00. אישה בשם יהודית הולצמן הגישה בקשה באיחור של 45 דקות, ולכן פנייה לא הייתה רלוונטית. בעקבות תלונות על סד הזמנים הקצר פורסם קול קורא שני ב-10.5.20, ופרק הזמן למענה עד יום המחרת בשעה 09:00. לקול קורא זה נענו (בשעות הלילה המאוחרות) רותי הלפרין, אילה שפרונג, ציפי שטינמיץ וקבוצת רשימת 53 נשים שהוגשה בידי עו"ד אסתר פולק. שתי נשים נוספות, מירי כהן ואילה כהן, שאיחרו בכמה דקות בהגשה, לא היו רלוונטיות.
אלא ממסמך שהגיע לידי News1 [ראו בתחתית התחקיר] עולה, שבמקום לקחת נשים שהגישו בקשה, בחרו במשרד לשירותי דת "לזרוק לפח" את הבקשות, ולא לעשות שימוש בפניות ל"קול הקורא".
מן המשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "שולבו נשים אשר השתתפו באירוע במירון מתוך שלוש קבוצות ההדלקה אשר יש להן מסורת הדלקה ואשר נערכה אליהן פנייה מראש לצורך גיבוש רשימת 150 המשתתפים בהתאם לתקש"ח - הדלקת חסידות בויאן (אשכנזית), הדלקה ספרדית והדלקת הציונות הדתית".
בקשת News1 מהמשרד לקבל נתון כמה נשים השתתפו בפועל בהילולה, על-מנת לדעת האם שיעור הנשים הגיע לכדי רבע מהמשתתפים, לא נענתה.

תאריך:  07/09/2020   |   עודכן:  07/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קומבינת ל"ג בעומר של משרד הדתות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
חניאל פרבר
חודש אלול - חודש שלם לפנינו, חודש של זמן סליחה ומחילה שנתן לנו הקב"ה לשוב מדרכנו הרעה, חודש בו נעצור מידי פעם את מסע חיינו המתיש, נעיף מבט אל מעשינו, ננסה לתקן אפילו דבר אחד, להתחרט על האחר, לקבל קבלה טובה, ובכך לנצל את הימים הללו לטובתנו
ציפורה בראבי
אנחנו מחכים שתסתיים כבר השנה האזרחית, שנת 2020    שנה קשה כל כך    אבל אנו לקראת סיום השנה העברית, שנת תש"ף, חודש אלול בפתח וזהו אומנם חודש של סוף אך גם של התחלה לקראת שנה חדשה    שתהיה טובה
עמנואל בן-סבו
זמן אלול הוא תחילת הדרך, עם תחנות מאתגרות מורכבות, סליחות, שופר, פיוט נוגע, משפט מזעזע, מילה המקבצת לתוכה עולם חבוי, גלוי, אווירה מחשבות, הרהורים, התלבטויות, זעקות, שתיקות, חשבון שלא נגמר
איציק וולף
ממשלת ישראל וממשלת אוקראינה פרסמו הודעה ובה ציינו כי יש להימנע מביקור בקברו של ר' נחמן מברסלב בעיר אומן בשל התפשטות הקורונה והמצב האפידימיולוגי המורכב בשתי המדינות    "לאלה שמחליטים לבקר באומן בכל זאת, אנו מדגישים שהגבלות הריחוק חלות על כל האירועים הציבוריים וייאכפו בקפידה"
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il