X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרעיון של פריימריז לראשות מפלגת יש עתיד הוא רעיון קוסם, אך תיאור פרטיו על-ידי שלח, הופך אותו למקסם שווא
▪  ▪  ▪
שלח. לא מבין [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן]

איש לא יודע מה עומד באמת מאחורי אמירותיו של עפר שלח על רצונו בקיום פריימריז פתוחים לראשות מפלגת יש עתיד, אך הפרטים שפרסם, מעידים לטעמי על כך שהוא לא באמת מתכוון למה שהוא מציע, או שהוא פשוט לא מבין את מה שהוא מציע.
וההצעה היא בגדול שכל חבר מפלגה היום, או עד חודש לפני אותן בחירות מוקדמות מוצעות, ושאינו חבר במפלגה אחרת, יוכל לבחור לתפקיד יו"ר ולהיבחר לתפקיד יו"ר. ומה מצחיק בהצעה הזו?
1. כיום, בתקנון המפלגה, הסמכות למנות יו"ר החל מהכנסת ה-26 והלאה נתונה למוסדות המפלגה. כלומר, שינוי השיטה מחייב שינוי תקנון מרחיק לכת.
2. כיום, בתקנון המפלגה, כל מועמד ליו"ר מחייב חברות במוסדות המפלגה לפחות של שנתיים, מה שמאד הגיוני. בכל שיטה אחרת המפלגה חשופה לשודדי ים למיניהם ובכל מקרה שינוי כל כך דרמטי הפותח את הבחירות המקדימות לכל, מחייב עוד שינוי מרחיק לכת בתקנון.
3. ההצעה של שלח לא עוסקת כלל בחברי הכנסת ובבעלי התפקידים. כלומר, שבכוונתו להשאיר מפלגה דיקטטורית בה היו"ר קובע את רשימת הח"כים (כך כתוב בתקנון) ואת בעלי התפקידים המרכזיים, ומכאן שכל מי שיידרש לתמוך בשינוי התקנון יודע שסיכוייו להישאר ברשימה או בתפקיד תלויים בגורם שייבחר שעשוי להיות שלח, איזנקוט, גנץ, אשכנזי או כל אדם אחר. ומדוע שבמצב כזה יתמכו בכירי המפלגה בשינוי התקנון?
4. שלח אינו מתכוון להפוך כאמור את המפלגה לדמוקרטית, הוא רוצה להשתלט עליה ולהפוך לשריף החדש הממנה ומחלק את כל הג'ובים במפלגה, ממש כפי שהיה עד היום. אז מה הועילו חכמים בתקנתם?
5. האם שלח באמת מאמין שעד ה-23 בדצמבר תתגייס הנהגת המפלגה, תבצע שינוי תקנון מרחיק לכת אשר עלול להביא לסילוקם של התומכים ממשרות שמנות, משכורת, רכבים, תקציבי שמירת קשר ומה לא, רק על-מנת ששלח או איזה שודד מפלגות אחר ישתלט על המפלגה, ינצל את התקנון הדרקוני שלה ויחלק ג'ובים לחברים שלו?
6. עצם הרעיון, ולוחות הזמנים המוצעים על-ידי שלח מעידים לטעמי עד כמה רחוק הוא משיקול דעת הנדרש מראש מפלגה החושב עצמו מתאים לראשות הממשלה.

תאריך:  08/09/2020   |   עודכן:  08/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
כולם נלחמים במגפה הרפואית ובמשבר הכלכלי, אבל לא נלחמים בקורונה הפוליטית    דרוש קבינט פיוס ופשרה, ולא קבינט של גיוס איבה
עו"ד אלון קוחלני
לשכת המבקרים הפנימיים העולמית פרסמה מודל מקיף (The Internal Audit Ambition Model) שמאפשר להעריך את הביצועים של יחידת הביקורת הפנימית
רפי לאופרט
במשך שנים מוביל נתניהו מדיניות שבימים אלה קוטפת ישראל את ראשית פירותיה. האיש הוא אומן היחסים הבינלאומיים והמדיניות הגבוהה, אבל זקוק באופן דחוף למשלים שווה-ערך למשימות בנושאי הפנים. כל עוד לא יכריע הציבור בקלפי באופן מובהק על חזון ודרך - על הכיוון הנבחר ועל דרכי השגתו ומימושו - תימשך הקזת האנרגיות הלאומיות לריק. בעולם תזזיתי כעולמנו, ההיסטוריה אינה סולחת למי שמניח לרוחות הפרצים לטלטלו לכל עבר ולהרחיקו מחוף מבטחים
יוני בן-מנחם
הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות מניח את התשתית להקמת ברית מדינית צבאית אזורית נגד אירן. אירן מאיימת על איחוד האמירויות כי תגיב נגדה על כל התקפה מצד ישראל וקוראת לה לחזור בה מההסכם עם ישראל
אפרים הלפרין
האם אי-אפשר היה להביע את הרעיון המרכזי בכתבה, באמצעות משפחת צפיר ללא ההגזמות הפראיות על התעלמות מהוראות הבריאות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il