X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כריכת הספר [צילום: יח"צ]
הולכת פנימה
מרב השרוני, מחברת הספר: "בימים שהאלימות גוברת בקרבנו, אני תקווה שבאמצעות הספר הולכת פנימה, אעזור גם לאחרות ואחרים שנפלו קורבן לאלימות מינית, למצוא את הכוחות והאומץ לצאת מעמדה קורבנית"

הספר הולכת פנימה מאת מרב השרוני, הוצאת כרמל ירושלים, מגולל את סיפורה של תמר, המבקשת להתחקות בין כותלי בית המשפט של מעלה, אחר מקור הפגיעה שחוותה בילדותה, שכללה אלימות מינית בתוך המשפחה, לצד סיפור חייה, תוך מעבר במחוזות ילדותה ובגרותה בשכונת רחביה בירושלים דרך נופי הודו ועד מנזר האם מרי בהרי יהודה. סיפור העלילה מתואר בשפה עשירה וכולל תיאורים מרתקים.
הספר כולל שני סיפורי מסע הקשורים האחד בשני ומסופרים במקביל: סיפור אחד הוא דרמה משפטית המתרחשת בבית דין של מעלה, במסגרתו תמר גיבורת העלילה מתארת חוויה טראומטית שעברה בילדותה ביחד עם אחותה התאומה - ניצול מיני על-ידי האב, תוך הפעלת מרות כנגד קטינות חסרות ישע. במהלך המשפט תמר מספרת על ילדותה, בבית אשר למראית עין יש בו הכל והחיים מתנהלים באופן נורמטיבי, אבל מתחת לפני השטח ישנה אלימות המזעזעת את קירות ביתה. לאורך המשפט, תמר עוברת "תהליך הבראה פנימי" על-ידי כך שהיא מתעמתת עם אביה המת בעזרתה של התובעת חנה ארנדט, ומאפשרת לראשונה לילדה שבה להשמיע את קולה שהיה שנים רבות מושתק. כיצד תמר תתמודד עם האמת שתתגלה בפניה, ומה יעלה בגורלו של האב?
לצד הדרמה המשפטית, גיבורת העלילה תמר, מספרת את סיפור חייה כבחורה צעירה שטיילה בהודו ובהימלאיה, שם נחשפה לתרבויות שונות ועברה חוויות מרתקות. עם שובה לארץ, תמר החלה לימודים אקדמאיים ובהמשך לימודיה לצורך מחקר, עברה להתגורר במנזר 'האם מרי' בהרי יהודה. השהות המתמשכת במנזר אפשרה לתמר להתבונן מחדש בחייה ולעבור תהליך של ריפוי עצמי. היא נחשפת לאורח החיים המיוחד של הנזירות, התבודדות ותפילות לצד חיי קהילה שוקקים וערבות הדדית, ואף מוקסמת מהשקט, מהפשטות והיופי הבלתי רגיל של המקום.
מרב השרוני, מחברת הספר: "בימים שהאלימות גוברת בקרבנו, אני תקווה שבאמצעות הספר הולכת פנימה, אעזור גם לאחרות ואחרים שנפלו קורבן לאלימות מינית, למצוא את הכוחות והאומץ לצאת מעמדה קורבנית - מושתקת - מפוחדת, ולעבור מסע של גילוי וריפוי עצמי בידיעה שהאור הפנימי שקיים בכל אחת מאיתנו יקר".
על מחברת הספר:
מרב השרוני, עובדת סוציאלית, בעבר מרצה למדעי החברה בבית-ספר לסיעוד. למדה אנתרופולוגיה ועשתה שתי עבודות מחקר: הקשר בין דת ללאום בזהות של טיבטים גולים והתבוננות במנזר של נזירות נוצריות. הספר הולכת פנימה הוא סיפרה הראשון.

קטע מתוך הפרק ראשון
דיון משפטי ראשון (2006) עמ' 23-22
▪  ▪  ▪

"השופטת הררי מבקשת את רשות הדיבור. בבית הדין של מעלה אנחנו סבורים כי חשוב לאפשר למי שנפגע להשמיע את קולו. רצונו של אדם, שהיה נתון במצבים של חוסר אונים, להגיע לבירור האמת בעניין פגיעה שעבר על-ידי מי שהיה מופקד על שלומו, הוא ברור ומובן. חופש הביטוי במקרה זה הינו אמצעי חיוני בהשבת האוטונומיה, השליטה - ולו חלקית - על חייו. קיומו של משפט זה בא לתת לאחותך הזדמנות להשתחרר ממטען רגשי שהיא נושאת איתה שנים, לסגור מעגל, ולהשיג איזון ושקט פנימי במידת האפשר.
הזיכרונות מהשנים האחרונות לחייו של אבא עולים, ואיתם משתחרר המחסום על המילים. אני מרימה את ידי. כן, גב' ארבל, אומרת השופטת הררי, ברצונך להגיב? אני מהססת לרגע...
כן. כשיש ניצול מיני במשפחה זה לא נעצר בגוף, מן הסתם, זה מגיע לעוד תחומי חיים, וזה לא רק האדם הפוגע, זאת מערכת שלמה שמאפשרת מצבים של ניצול... אחרי שאבא חלה בסוכרת ומצבו הידרדר, הוא עבר לבית אבות. דברייך אם בית הדין, העלו בי זיכרונות מאותה תקופה. בערך כל חודש וחצי הייתי מגיעה אליו. הייתי סטודנטית. במשפחה לא הבינו למה אני ממשיכה לבוא, ואני לא סיפרתי. רציתי עימות, שיחה אחת שבה אוכל לשאול אותו ישירות את אותן השאלות שסחבתי איתי. רק שאז כבר לא היה עם מי לדבר...
נוצר הרושם, מבחינת אישיותו, של אדם מבולבל, ללא יכולת ביטוי רגשי, ובעל מעט מאוד יכולת לשמור על ריכוז. אחרי רבע שעה של שיחה, הוא היה מתנתק ובוהה באוויר. אני מניחה שזאת הייתה התוצאה של שימוש בתרופות פסיכיאטריות. ואני המשכתי להחזיק את השאלות הכואבות בתוכי כל השנים.
ארנדט מהנהנת ואז פונה שוב לאחי. אבנר ארבל, אם יעלה צורך בהמשך הדיונים לגבות ממך עדות, האם תסכים להתייצב מול הרכב בית הדין שוב?
אני לא יודע אם יהיה לי מה לחדש בעניין, הוא משיב, אבל אשקול ברצינות את הפנייה כשתגיע.
תודה אין לי עוד שאלות. אתה רשאי לעזוב את ההיכל.
אחי יורד מהדוכן, מישיר מבט נוקב אל אבא, ואז מפנה את ראשו אליי. מבטו מהורהר. לא. אבוד. קולה של השופטת הררי נשמע בהיכל. עו"ד ארנדט, אני חושבת שזה יספיק לדיון זה. אנא סכמי את עיקרי הדברים לקראת הדיון הבא.
שמענו את עדותה של התובעת, המצביעה על פגיעה מינית מתמשכת של אב בבנותיו הקטנות. ישנן כמה שאלות שעולות... כיצד תפסה התובעת בילדותה את מעשיו אלה, הנפשעים, של אביה? האם פריצת הגבולות מצד האב השפיעה על הקשר בין שתי הבנות? שאלה נוספת היא מה מנע ממי שהיו בקרבת הבנות לעצור את ההתעללות המינית?
בדיון הבא נמשיך את הבירור בקשר לחיים בבית משפחתה הראשון של תמר, ובקשר להשלכות מחלת הנפש של האב עליהם. חשוב לי להזכיר כי הקו המנחה אותנו במשפט הוא נקודת מבטה של תמר. איך היא ראתה ותפסה את הדברים, ומה הייתה השפעתם על המשך חייה ?".

ניתן לרכוש את הספר הולכת פנימה, מאת מרב השרוני ישירות בהוצאת הספרים כרמל ירושלים, ברשתות הספרים סטימצקי (אינטרנט), צומת ספרים ובחנויות המובחרות. 309 עמ'. מחיר: 89 שקלים
תאריך:  08/09/2020   |   עודכן:  08/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אביגדור ליברמן קורא למרי אזרחי העלול לסכן חיי אדם, ויאיר לפיד מבהיר שלא יאפשר בקלות להתמודד מולו    שני הדיקטטורים הללו אינם ראויים להיות חלק ממערכת דמוקרטית
ארז אטקין
סוגי סלמי שונים נבדלים בדרך-כלל על-פי אזור גאוגרפי או מדינת המקור    הסלמי עשיר בחלבון
שי וייס
מחקרים מראים, שאנשים הסובלים מהשמנה חולנית (bmi מעל 40), מצויים בסיכון יתר לסיבוכים ולתמותה מנגיף הקורונה
איתמר לוין
החלטות קבינט הקורונה אינן מבוססות על עמדה רפואית כלשהי, אלא מהוות אך ורק פשרה פוליטית - כדי לרצות את החרדים, שנתניהו צריך אותם בתקווה שיהוו חלק מהגוש שיחלץ אותו ממשפטו    ראשי הסיעות החרדיות וחברי קבינט הקורונה הם שופכי דמים; המתים הבאים מן הקורונה והרס המשק רשומים על שמם
איתמר לוין
המדען הדגול קבע שטיפשות האדם היא אין-סופית; אילו היה חי כיום בישראל, קרוב לוודאי שהיה אומר "חוצפת הפוליטיקאים הישראלים"    הממשלה הכושלת והפושעת מאשימה את הפרויקטור במחדליה - בעזות מצח יוצאת דופן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il